Пәні:
география
Сынып: 9
Сабақтың
тақырыбы: Солтүстік Қазақстан
экономикалық ауданы
Сабақтың
мақсаты –
тақырыпты тереңдете
меңгерту, картографиялық сауаттылығының қалыптасуына ,оқушылардың
білімдерін жан-жақты дамытуға, өз бетінше білім алуына жағдай
жасау.
Сабақтың
мақсаттары
|
Мұғалім
үшін
|
Оқушы
үшін
|
-
Пәндік
мақсат
|
Жаңа тақырыпты
үйрену жобасын оқушыларға ұсынып, оқушылардың өз білімін жүйелеу
және жалпылау іс әрекетін
ұйымдастыру:
-оқушылардың оқу
үдерісі кезеңдерінде өз білімінің меңгергендігін басқару және қайта
ақпарат алу
-жауап беруде
талдауға, оқу белсенділігін арттыруға
көмектесу
Функционалды сауттылыққа
баулу, оқушылардың өз бетінше
жұмыс жасап, үйренуіне
көмектесу
|
Жаңа тақырыпты
тереңірек түсіну, өз білімін
жүйелеу:
- ақпараттан
негізгісін бөліп алып, кесте,сызба, конспект
жасайды
- тапсырмалар
орындау барысында карта, диаграммалармен жұмыс жасау дағдысын
дамытады.
Функционалды
сауаттылығы дамып, өз бетінше жұмыс
жасап,үйренеді
|
-
Тұлғалық дамуына
бағытталған
|
Оқушылардың
креативті (шығармашылық) ойлау дағдыларын, топтық жұмыстар кезінде
ой-пікірін еркін жеткізіп, жүйелі сөйлеу, талдау, дәлелдеу, ұсыныс
жасау дағдыларын дамыту.
-оқушылардың
интеллектуалды, зерттеу, оқу іс-әрекетін өздік басқару, ақпараттық,
коммуникативті мәдениетінің дамуына жағдай
жасау
|
Сын тұрғысынан
ойлауға байланысты зерттейді, салыстырады,ойланады,
ізденеді.
Солтүстік өңірдің экономикасын
дамытатын басты қадамдарды
анықтап, оны шешу жолдарын
ұсынады
|
-
Тәрбиелік
мақсат
|
Оқушыларды кәсіби
сауаттылыққа баулу, рефлексивті мәдениетінің дамуына ықпал
ету
-өзінің болашақ
мамандығын таңдаудағы құзыреттілігін дамытуға
көмектесу
-
|
Ұжымдық
қарым-қатынас қалыптасады, яғни
бірігеді,сыйлайды.
Солтүстік Қазақстан
экономикасын даму перспективасын болжай отырып,мамандық таңдауға
бағытталады.
|
Оқыту
формасы: Жеке,топтық
Қоры: Қазақстанның экономикалық
және физикалық карталары, атластағы тақырыптық
карталар,презентация, үлестірмелер
Сабақтың
барысы:
|
Сабақ
кезеңдері
|
мақсаты
|
Мұғалімнің
әрекеті
|
Оқушы
іс-әрекеті
|
|
Кіріспе
1
мин
|
Сыныпты
ұйымдастырып, оқушылар зейінін
тұрақтан-дыру
|
Оқушылардың бар
назарын сабаққа бағыттау
|
Сабаққа дайындық,
зейіндерін аударып, ден
қою
|
|
Тренинг:
«Гүл
сыйлау»
1мин
Топқа
бөлу:
топқа бөлу кезінде үш
түрлі геометриялық фигуралары бар шағын белгі
қолданы-лады
Спикерлер ауысып
отырады
2
мин
|
Жылы
қарым-қатынасты
орнықтыру
(сыныпта жылы
атмосфера орнату үшін)
(Мен саған ....
тілеймін! )
топтық жұмыс
арқылы анағұрлым жоғары нәтижеге жету
үшін
|
Сынып оқушыларына
сабақта атқарыла-тын жұмыстарды табысты орындауларына қадам
жасату
Оқушыларды
топқа бөледі
|
Өзара жылы
қарым-қатынастың сабақтағы бірлескен жұмысқа оң әсер ететінін
саналы түрде ұғыну
Оқушылардың
әрқайсысы ұйымдасқан түрде жаңа құрылған топ құрамына тез
жайғасады
|
|
Үй тапсырмасын
тексеру
7
мин
|
Деңгейлік
тапсырмалар
1-деңгей «Серіктес»
стратегиясы
2-деңгей «Өрмекші»
стратегиясы
3-деңгей Шығармашылық
ой-толғау
|
Үй тапсырмасын тексеру
тарауды еске түсіру үшін, оқушыларға деңгейлік сұрақтар ұсынылады.
Дұрыс жауабын
хабарлайды
|
Әр топтың оқушылары
сұрақтарынға жауап бере отырып, ойланады, еске түсіреді, жауап
береді.Өзін –өзі
бағалайды.
|
«Білу»
9мин
Әр дұрыс жауап 1
ұпай
|
1)БҮҮ
стратегиясын қолдану
Білемін
|
Үйрендім
|
Үйренгім
келеді
|
|
|
|
А) қызығушылығын
ояту сатысы . (Солтүстік Қазақстан туралы не
біледі?)
Б) мағынаны тани
білу (мәтінді топтарға бөліп
беру)
В) ой толғаныс
сатысы
І тапсырма
(картаны пайдаланып әр топ сұрақтарға жауап береді) 1мин,
тексереді,дұрыс жауап
1ұпай)
Тест
тапсырмалары
-
Қай облыс
Солтүстік Қазақстанның құрамына
кірмейді?
а)
Қостанай
ә)
Ақтөбе
б)
Павлодар
-
Солтүстік
Қазақстан жер аумағы жөнінен нешінші орын
алады?
а)
1-ші
ә)
3-ші
б)
2-ші
-
Солтүстік
Қазақстан ауданы қай экономикалық ауданмен
шектеспейді?
а)
Оңтүстік
ә)
Батыс
б)
Шығыс
-
Батыс
Қазақстанның қай облысымен Солтүстік Қазақстан экономикалық
ауданының ортақ шекарасы
бар?
а) Ақтөбе
облысы
ә) Маңғыстау
облысы
б) Атырау
облысы
-
Халықтың орташа
тығыздығы қандай?
а) 6,6
адам/км2
ә) 9,3
адам/км2
б) 7,8
адам/км2
-
Халқы ең көп
қоныстанған облысы.
а)
Қостанай
ә)
Павлодар
б) Солтүстік
Қазақстан
7. Солтүстік
Қазақстан экономикалық ауданы қай облыспен
шектеспейді?
а) Қарағанды
обл.
ә) Шығыс
Қазақстан обл.
б) Маңғыстау
обл.
8. Солтүстік
Қазақстан экономикалық ауданындағы маңызды темір кен
орындары:
а)
Лисаков,Соколово
-Сарыбай
ә)
Қаражал,Қашар
б)
Кентөбе,Атансор
9. Солтүстік
Қазақстан экономикалық ауданында орналасқан ірі
ЖЭС
а)
Қостанайда
ә)
Екібастұзда
б)
Ақсуда
10. Солтүстік
Қазақстандағы этностың көп
бөлігі
а)
немістер
ә)
орыстар
б)
қазақтар
2 Физикалық картаны
пайдаланып, Солтүстік Қазақстанның табиғат жағдайын бағала. Өткен
тақырыптарды есіңе түсіріп, аудан халқы аумақты қандай шаруашылық
түріне пайдаланатындығына қорытынды
жаса.
2 тапсырманы (әр
дұрыс жауап 1ұпай) спикерлер
қорғайды
|
«Түсіну»
6 мин
3
ұпай
|
ІІ
топ Солтүстік Қазақстанның
мамандануын көрсететін негізгі салаларды ата. Солтүстік
экономикалық ауданды екі бөлікке бөлу мүмкін бе? Егер мүмкін болса,
қандай облыстарды біріктірер едің?
Неліктен?
ІІІ топ
- Қазақстандағы астықтың
жалпы жиынтық үлесі . Қай облыс астық жинаудан алдыңғы орында.
Диаграммада астық жинау үлесі Павлодар облысында өте төмен екені
көрсетілген. Оны қалай түсіндіруге
болады?
|
«Қолдану»
3мин
Толық
жауап
5 ұпай
|
1.«Сенің
көзқарасың» топтар параққа 1мин ішінде жауабын жазады, спикер
ортаға салады
Қалалар бірдей
пайда болмайды. Олар ондаған, жүздеген, тіпті мыңдаған жылдар бойы
қалыптасады. Уақыт талабына сай өзгеріп, өз бейнесін өзгертеді,
дамиды. Әрбір ұрпақ оның жылнамасына гүлденуі мен кері кетуінің
болашағын анықтайтын өз жолдарын
жазады.
Астананы жиырма
жылдан кейін қандай күйде елестетесің? Өз көзқарасыңды
негізде.
|
«Талдау»
5
мин
Толық жауап 5
ұпай
6
ұпай
|
-
«Т» кестесін
толтыру
Солтүстік
Қазақстан
|
Батыс
Қазақстан
|
|
|
|
|
|
-
Қазақстанның қай
бөлігін алып жатыр?
-
Өнеркәсіптің
маманданған салалары
-
Өсімдік өсіру
салаларының мамандануы
-
Мал шаруашылық
амандануының салалары
-
Дамуындағы
проблемалары
-
Даму
болашағы
|
«Топтау»
4
мин
5
ұпай
|
Солтүстік
Қазақстанның жеңіл өнеркәсібі салаларының
орналасуы
оқып
зерттеңдер.
Зерттеу нәтижесін
кесте түрінде
көрсетіңдер:
Шешуші әсер ететін
факторлар
|
Жеңіл өнеркәсіп
саласы
|
Негізгі
орталықтары
|
|
|
|
|
|
|
|
«Бағалау»
5
мин
5
ұпай
|
1тапсырма (әр топ
дайындалады2 мин)
- Рекреациялық
ресурстар туралы не білесіз? Солтүстік Қазақстан экономикалық
ауданның рекреациялық ресурсына баға
беріңдер.
|
Үй
жұмысы
1
|
-
«Солтүстік
Қазақстан. Халқы
,шаруашылығы»/оқу,
-
§52-53 соңындағы
тапсырмаларды талдау/.
-
«Солтүстік
Қазақстан аумағы республикадағы туризмді дамытудың әлеуеті
ретінде» /эссе жазу немесе
презентация дайындау/.
|
Бағалау
1мин
|
Топтар алған
ұпайларына қарай
бағаланады
|