Ұйымдастыру/1
мин
Үй тапсырмасын тексеру/3
мин
Өткен білімді еске түсіру/1
мин
|
Сәлемдесу, оқу құралдарын
түгендеу
Үй тапсырмасын Quizlet
платформасы арқылы сәйкестендіру кестесін қолдана отырып
тексеру.
-Казак әскерлерінің атқарған негізгі
қызметі?
-Ресей империясындағы барлық казактар үшін
әскери қызмет мерзімі болып
белгіленді?
-Орынбор казак әскерлері туралы Ереже
шықты?
Өткен материалмен
байланыстыру.
Қызығушылықты ояту. «Миға
шабуыл»
Сұрақ:
-Ресей империясы Қазақстанды
отарлау барысында қандай әдістерді
қолданды?
-Бұл әрекеттер жергілікті
халыққа қалай әсер етуі
мүмкін?
Оқушылардың болжам жауаптары
тыңдалып, сабақ тақырыбы
анықталады.
Сабақтың тақырыбы, оқу мақсаты
мен бағалау критерийлері
таныстырылады.
Тарихи концепт:
себеп-салдар
|
Оқушылар өз ойларын
ортаға салады.
Оқушылар жауаптары арқылы жаңа
тақырыпқа көшу
|
Мадақ
тау
|
Тақырыптық
кестелер
|
Жаңа білім/10
мин
6
мин
10
мин
6
мин
|
Зерттеу
сұрақтары:
Жаңа сабақ түсіндіріледі. Jam
Board электронды тақтасынан көтерілістің қамтыған аумағы
анықталады.Жаңа ұғымдармен
жұмыс.
Отар, отарлау, ұлт-азаттық
қозғалыс ұғымының мәні
түсіндіріледі.
1-тапсырма.
Бейнематериалмен жұмыс.
Бейнематерал тыңдалады.
(Bilimland/Сырым Датұлы бастаған ұлт-азаттық
қозғалыс)
Топтағы оқушылар бейнематериал
мазмұнын тыңдай отырып, кестені
толтырады.
С.Датұлы
кім?
|
|
Ұлт-азаттық
қозғалыстың басталуына қандай оқиға себеп
болды?
|
|
Көтерілістің
тарихи?
|
|
Көтерілістің қозғаушы
күштері?
|
|
Зерттеу мен
талдау.
2-тапсырма. Мәтінмен
жұмыс.
Оқулықтағы мәтін бойынша жұмыс
жасайды, мәтіндегі ақпарат негізінде Сырым бастаған Кіші жүз
қазақтарының көтерілісінің ерекшілігі мен жүру барысын анықтайды.
Постер қорғау арқылы тақырып
ашады.
1-топ. Көтерілістің шығу себептері
және қозғаушы күштері
2-топ. Сырым Датұлы Кіші жүз
қазақтарының қандай құқықтарын қорғауды
көздеді?
3-топ. Барон Игельстромның
реформалары және Кіші жүзде хан билігін жою әрекеттері қандай
нәтиже берді?
4-топ. Ұлт-азаттық көтерілістің жеңілу себептері мен
тарихи маңызы.
3-тапсырма.
«Ойлан,жұптас,пікірлес»
С.Датұлы мен орыс әскерлерінің арасындғы қақтығыс ошақтарын
картадағы мәліметпен сәйкестендіру Сәйкестендіру
тест
1
|
1797
ж
|
Сырым Датұлы бастаған кіші жүз
қазақтарының көтерілісі болған
мерзімі?
|
2
|
1783
ж
|
Жайық өзенінің оң жағалауында
Ішкі Орда құрылды
|
3
|
1792
ж
|
Қазақ жасақтары Орал
шекара аймағында патша үкіметімен шайқасқа
түсті.
|
4
|
1783-1797
жж
|
Нұралы хан Кіші
жүзден біржолата қуылды
|
5
|
1786
ж
|
С.Датұлы 1000
сарбазымен Елек қорғанысына шабуыл
жасады.
|
6
|
1801
ж
|
Айшуақ сұлтан хан
болып сайланды
|
Интерпретация.
Игерген білімді жинақтау,
қорытындылау.
|
Дескриптор:
Көтерілістің себептерін,
мақсатын, қозғаушы күштерін, уақытын, көтеріліс басшысын
атайды
Дескриптор:
-Көтерілістің шығу
себептері және қозғаушы күштерін сипаттайды
.
-Сырым Датұлы Кіші
жүз қазақтарының қандай құқықтарын қорғауды көздегендігін
анықтайды.
- Барон
Игельстромның реформалары және Кіші жүзде хан билігін жою
әрекеттері қандай нәтижесін
түсінеді.
-Ұлт-азаттық көтерілістің жеңілу себептері мен
тарихи маңызын сипаттайды
.
Дескриптор
:
-Берілген сұрақтарға нақты
жауап береді, сәйкестендіреді
.
|
ҚБ
Мұғалім оқушылар жауабын
мұқият тыңдап кері байланыс беріп
отырады
«Ең үздік
жауап»
«Алақан-жұдырық»
«Мадақтау»
|
(Bilimland/Сырым Датұлы
бастаған ұлт-азаттық қозғалыс)
Қазақстан тарихы (көне
заманнан бүгінгі дейін). Бес томдық. ІІІ т. – Алматы: «Атамұра»,
2010 ж., 220-234 бб.
Вяткин М. Батыр Срым. –
Алматы: «Санат», 1998.
Қабылдинов З.Е., Қайыпбаева
А.Т.
8(7) сынып. Қазақстан тарихы.,
Атамұра, 2018.
http://e-history.kz/kz/video/view/117#scontent
|
Кері
байланыс
5
мин
|
Сабақты
қорытындылау
Сырым Датұлы бастаған
ұлт-азаттық қозғалыстың
себептері...........
Сырым Датұлы бастаған
ұлт-азаттық қозғалыстың
мақсаты...........
Сырым Датұлы бастаған
ұлт-азаттық қозғалыстың қозғаушы
күштері...........
Сырым Датұлы бастаған
көтеріліс ұлт-азаттық қозғалыс деп аталуының
себебі...
Сырым Датұлы бастаған
ұлт-азаттық қозғалыстың тарихи
маңызы.
Үйге
тапсырма
1783-1797жж. болған Кіші жүзде
болған көтеріліс туралы білімді жинақтап, пысықтап
келу.
|
Сабақтың тақырыбын
қорытындылау
|
«Ең үздік
жауап»
|
Ақпараттық
карточка
|