The Theme of the lesson: The verb «to be»
Text: “My friend”
The Aims of the lesson:
Educational: To master the grammar material, to develop speaking skills using the verb to be, enrich vocabulary.
Developing: To develop students` memory, outlook, speaking skills.
Bringing up: To bring up respect to culture of foreign countries, to increase interest to study of the English language.
Type of the lesson: generalization and systematization of knowledge and skills.
Using technologies: using of new innovation technology, technology of creation of new knowledge at the lesson, technology of systematization of knowledge in the process of English teaching.
Interrelation of subjects: Kazakh, Russian languages, Psychology.
Equipment: activboard, slides, computer.
Types of works: group work, pair work, individual work, work with solving problems in situation.
The process of the lesson:
Initial part
Organization moment:
Greeting: hello students.
How are you? ( We are fine thanks. And you?) I`m OK.
Who is on duty today? Who is absent? ( All are present)
What date is it today? What is the weather like today?
Asking home work.
What was the home work?
To learn by heart all new words and grammar rules.
Presenting the new theme.
To say the aim of the new theme:
Я студент- I am a student
Мен студентпін- I am a student
Он студент- he is a student
Ол студент- he is a student
Чтобы связать предложения в английском языке нам надо глагол to be.
|
To BE ( БЫТЬ, ЯВЛЯТЬСЯ, НАХОДИТЬСЯ) |
||
|
AM |
IS |
ARE |
Глагол TO BE – самый распространенный английский глагол. На русский язык этот глагол переводится, как БЫТЬ, ЯВЛЯТЬСЯ ИЛИ НАХОДИТЬСЯ.
Это единственный английский глагол, который изменяется по лицам и числам.
Каждая из этих форм употребляется с определенными местоимениями.
|
Singular(единственное число) |
Plural (множественное число) |
|
1. I AM (я есть) |
1.WE ARE (мы есть) |
|
2.YOU ARE (ты есть) |
2.YOU ARE (вы есть) |
|
3. HE IS (он есть) SHE IS (она есть) IT IS (оно есть) |
3.THEY ARE (они есть) |
В устной речи мы чаще всего будем использовать сокращенные формы глагола TO BE.
|
Singular(единственное число) |
Plural (множественное число) |
||
|
1. I’M |
1.WE’RE |
||
|
2.YOU’RE |
2.YOU’RE |
||
|
3. HE’S SHE’S IT’S |
3.THEY’RE |
||
|
To BE ( БЫТЬ, ЯВЛЯТЬСЯ, НАХОДИТЬСЯ) |
|||
|
AM |
IS |
ARE |
|
|
I |
am |
a student. |
|
He |
is |
a teacher. |
|
She |
is |
a journalist. |
|
It |
is |
a book. |
|
We |
are |
mechanics. |
|
You |
are |
pilots. |
|
They |
are |
policemen. |
Прочитайте и переведите эти предложений.
Ex:2 put am/is/are
I ___ Tom. They ____ from America. He ___ an engineer. She ___ a good student. It ____ my dog. We ____ friends. You ___ my teacher. You ___ students. Tom___ my father. Maria ___ my sister.
Отрицательные предложения
В русском языке для отрицания мы используем с вами частицу НЕ.
В английском языке для составления отрицательных предложений мы будем использовать
частицу NOT, которая будет находиться после соответствующей формы глагола TO BE.
|
Singular(единственное число) |
Plural (множественное число) |
|
1. I AM NOT a teacher |
1.WE ARE NOT teachers |
|
2.YOU ARE NOT a teacher |
2.YOU ARE NOT teachers |
|
3. HE IS NOT a teacher SHE IS NOT a teacher IT IS NOT a teacher |
3.THEY ARE NOT teachers |
She is not at home. – Она не дома.
Краткие отрицательные формы с IS и ARE используются в разговорной речи и кратких отрицательных ответах (AM не образует краткую отрицательную форму с частицей Not).
am+not=am not. I am not at home
is+not=isn’t. She isn’t at home.
are+not=aren’t. They aren’t at home.
Ex: 1. Translate the sentences.
Я не из Лондона.
Он не казах.
Они не доктора.
Ты не учитель.
Она не студентка.
Это не книга.
Мы не друзья.
Я не Марина.
Вы не ученики.
Ex:2. Put the words in right order.
is he not student a.
am not I American.
They from not are the USA.
dog it is a not.
girl she a not is.
are we not pupils.
You not are engineers.
Вопросительные предложения
В русском языке вопросительные предложения отличаются от утвердительных вопросительным знаком в конце предложения (?) или интонацией в устном высказывании.
Чтобы задать вопрос в английском языке, необходимо поменять местами форму глагол TO BE и подлежащее.
|
Am Is Are |
I he, she, it we , you, they |
Остальные члены предложения |
|
Singular(единственное число) |
Plural (множественное число) |
|
1. AM I nice? |
1. ARE we nice? |
|
2. ARE you nice? |
2. ARE you nice? |
|
3. IS he nice? IS she nice? IS it nice? |
3. ARE they nice? |
Is he a pilot? – Он пилот?
|
A I a student? |
Yes, you are |
No, you aren`t |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Are you a student? |
Yes, I am |
No, I am not |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Is he a student? |
Yes, he is |
No, he is not |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Is she a student? |
Yes, she is |
No, she is not |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Is it a pen? |
Yes, it is |
No, it is not |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Are we students? |
Yes, we are |
ЖИ арқылы жасау
ЖИ арқылы жасау
Бөлісу 1 - айлық Материал тарифі-96% жеңілдік 00 05 00 ҚМЖ
Ашық сабақ
Тәрбие сағаты
Презентация
БЖБ, ТЖБ тесттер
Көрнекіліктер
Балабақшаға арнарлған құжаттар
Мақала, Эссе
Дидактикалық ойындар
және тағы басқа 400 000 материал
Барлық 400 000 материалдарды шексіз жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз 1 990 ₸ 49 000₸ 1 айға қосылу Материалға шағымдану Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз Жариялаған: Медетпаева Гульмира МахсотовнаШағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз Ашық сабақ. Тақырыбы: The verb «to be»
Тақырып бойынша 11 материал табылды
Ашық сабақ. Тақырыбы: The verb «to be»Материал туралы қысқаша түсінік
Грамматика туралы түсінік. Оқушылардың пәнге деген қызығцшылын арттыра отырып, грамматиканы толық меңгерту.
Материалдың қысқаша нұсқасы The Theme of the lesson: The verb «to be» Text: “My friend” The Aims of the lesson: Educational: To master the grammar material, to develop speaking skills using the verb to be, enrich vocabulary. Developing: To develop students` memory, outlook, speaking skills. Bringing up: To bring up respect to culture of foreign countries, to increase interest to study of the English language. Type of the lesson: generalization and systematization of knowledge and skills. Using technologies: using of new innovation technology, technology of creation of new knowledge at the lesson, technology of systematization of knowledge in the process of English teaching. Interrelation of subjects: Kazakh, Russian languages, Psychology. Equipment: activboard, slides, computer. Types of works: group work, pair work, individual work, work with solving problems in situation.
The process of the lesson: Initial part Organization moment: Greeting: hello students. How are you? ( We are fine thanks. And you?) I`m OK. Who is on duty today? Who is absent? ( All are present) What date is it today? What is the weather like today? Asking home work. What was the home work? To learn by heart all new words and grammar rules. Presenting the new theme. To say the aim of the new theme: Я студент- I am a student Мен студентпін- I am a student Он студент- he is a student Ол студент- he is a student Чтобы связать предложения в английском языке нам надо глагол to be.
Глагол TO BE – самый распространенный английский глагол. На русский язык этот глагол переводится, как БЫТЬ, ЯВЛЯТЬСЯ ИЛИ НАХОДИТЬСЯ. Это единственный английский глагол, который изменяется по лицам и числам. Каждая из этих форм употребляется с определенными местоимениями.
В устной речи мы чаще всего будем использовать сокращенные формы глагола TO BE.
Прочитайте и переведите эти предложений. Ex:2 put am/is/are I ___ Tom. They ____ from America. He ___ an engineer. She ___ a good student. It ____ my dog. We ____ friends. You ___ my teacher. You ___ students. Tom___ my father. Maria ___ my sister. Отрицательные предложения В русском языке для отрицания мы используем с вами частицу НЕ. В английском языке для составления отрицательных предложений мы будем использовать частицу NOT, которая будет находиться после соответствующей формы глагола TO BE.
She is not at home. – Она не дома. Краткие отрицательные формы с IS и ARE используются в разговорной речи и кратких отрицательных ответах (AM не образует краткую отрицательную форму с частицей Not). am+not=am not. I am not at home is+not=isn’t. She isn’t at home. are+not=aren’t. They aren’t at home. Ex: 1. Translate the sentences. Я не из Лондона. Он не казах. Они не доктора. Ты не учитель. Она не студентка. Это не книга. Мы не друзья. Я не Марина. Вы не ученики. Ex:2. Put the words in right order. is he not student a. am not I American. They from not are the USA. dog it is a not. girl she a not is. are we not pupils. You not are engineers. Вопросительные предложения В русском языке вопросительные предложения отличаются от утвердительных вопросительным знаком в конце предложения (?) или интонацией в устном высказывании. Чтобы задать вопрос в английском языке, необходимо поменять местами форму глагол TO BE и подлежащее.
Is he a pilot? – Он пилот?
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||













