Материалдар / Ашық сабақ: Тақырыптық карталарды оқу және географиялық номенклатура, 8-сынып.
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Ашық сабақ: Тақырыптық карталарды оқу және географиялық номенклатура, 8-сынып.

Материал туралы қысқаша түсінік
Барлық оқушылар: тақырыптық карталардың мазмұнын біледі. Оқушылардың басым бөлігі: тақырыптық карталардың мазмұнын біледі, шартты белгілерді түсіндіріп, географиялық номенклатура нысандарын кескін картада көрсете алады. Кейбір оқушылар: географиялық шартты белгілер мен карталарды сипаттайтын қосымша элементтерді қолдана отырып, тақырыптық карталарды оқиды.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
19 Қараша 2021
1434
4 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Бекітемін: ______________

ҚЫСҚА МЕРЗІМДІ ЖОСПАР



Бөлім:

Бөлім 2. Картография және географиялық деректер базасы

2.1 Географиялық карталар




Педагогтің аты-жөні:

-


Күні:

  • 2021 жыл


Сынып:

8

Қатысушылардың саны:24

Қатыспағандар саны: жоқ


Сабақтың тақырыбы

Тақырыптық карталарды оқу және географиялық номенклатура


Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаттары

8.2.1.2- географиялық шартты белгілер мен карталарды сипаттайтын қосымша элементтерді қолдана отырып,

тақырыптық карталарды оқиды

8.2.1.3- географиялық номенклатура нысандарын кескін картадан көрсетеді


Сабақтың мақсаты

Барлық оқушылар: тақырыптық карталардың мазмұнын біледі.

Оқушылардың басым бөлігі: тақырыптық карталардың мазмұнын біледі, шартты белгілерді түсіндіріп, географиялық номенклатура нысандарын кескін картада көрсете алады.

Кейбір оқушылар: географиялық шартты белгілер мен карталарды сипаттайтын қосымша элементтерді қолдана отырып, тақырыптық карталарды оқиды.












Сабақтың барысы:

Сабақ кезеңі / Уақыт

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

САБАҚТЫҢ БАСЫ

БІЛУ






ҮЙ ТАПСЫРМАСЫН СҰРАУ




























ЖАҢА САБАҚ






















































САБАҚТЫҢ ОРТАСЫ





































САБАҚТЫҢ ОРТАСЫ














































САБАҚТЫҢ СОҢЫ


Ұйымдастыру кезеңі. Оқушыларды түгендеу, сабаққа дайындау.

Психологиялық ахуал қалыптастыру.

Оқушыларды топтарға бөлу

«Елдерге саяхат» әдісі

Оқушылар қабырға картасындағы Жасыл мен Көк түстерді таңдау арқылы, 2 оқушыдан жұптық топтарға бөлініп, сол бойынша парталарға отырады.


ТОК-ШОУ түрінде сұрақ-жауаптар.

  • Сен үшін географиялық карталардың қажеттілігі бар ма?

  • Карта географияның нешінші тілі?

  • Картада гидросфера-сулар қандай түсте болады?

  • Картада таулар қандай түсте келеді?

  • Масштаб дегеніміз не?

  • Изосызықтар дегеніміз не? (горизонтальдар, изобара, изосызықтар, изотерма)

  • Қозғалыс сызықтары қалай дегеніміз не?

  • Тақырыптық карта дегеніміз не?

  • Картографиялық проекция дегеніміз не?

  • Электронды карталар дегеніміз қандай болып келеді?

  • Үш өлшемді комп-лік модель дегеніміз не? (шынайы көрсету дег)

  • Анимациялық кескіндер дегеніміз не?

  • Елдерді сандық картада көрсету (бұғаз, түбек, шығанақ тб.)

Жаңа сабақтың тақырыбы: «Тақырыптық карталарды оқу және тақырыптық карталарды оқу және тақырыптық географиялық номенклатура».

арқылы ой толғау. Қабырға картасы.

БЕЙНЕБАЯН КӨРУ: ГЕОГРАФИЯЛЫҚ КАРТАЛАР / ой-пікір, талқы жасау.

Географиялық карта — Жер бетінің кішірейтіліп, жинақы түрде жазықтықта шартты белгілермен бейнеленуі.

Бұлайша көрсетілген географиялық карта Жердің географилялық қабығындағы табиғат және қоғамдағы әлеуметтік-экономикалық құбылыстардың арасындағы әр түрлі жағдайдағы байланыстардың бір-бірімен ұштасуы мен олардың қандай мақсатқа арналатыны ескеріліп, осы тұрғыдан іріктелініп алынғанын көрсетеді. Географиялық карта Жердің географиялық қабығының кеңістіктегі ерекше модельдік бейнесі ретінде көруге болады.

Оқушыларды карта түрлерімен таныстыру. Карталарға сипаттама беру.

Карталарға талдау жасау.

  1. Сипаттама беру.

  2. Графикалық әдіс.

  3. Картографикалық үлгілеу.

Тақырыптық карталар түрлерімен таныстыру, карта тақырыбына байланысты, тек сол тақырыптарына ерекше көңіл аударылып бейнеленетін карта. Мысалы, дүниежүзілік мұхиттар картасы , климаттық карталар.

Географиялық карталар түрі:

  • Геологиялық карталар

  • Геофизикалық карталар

  • Жер бедері, мұхиттар карталары

  • Климаттық карталар

  • Құрлық суы немесе гидрологиялық карталар

  • Мұхиттар, теңіздер карталары

  • Ботаникалық карталар

  • Топырақ карталары

  • Зоогеографиялық карталар

  • Жалпы физикалық – географиялық карталар.

  • Әлеуметтік экономикалық карталар

  • Халықтар карталары

  • Экономикалық карталар

  • Қызмет көрсету карталары

  • Саяси және саяси-әкімшілік карталары

  • Тарихи карталар.



1. ТАПСЫРМА – КЕСТЕ ТҮРІНДЕ.

«ЖҰПТЫҚ ЖҰМЫС»

«Ойлан, жұптас, пікірлес» интербелсенді тәсіл арқылы.

Тақырыптық карталардың бірін жұптарыңызбен таңдай отырып, оқулықтағы суреттердің көмегін пайдаланып, қосымша сипаттағы элементтермен толықтырыңыздар.

А) «Түртіп алу» стратегиясы. Атласты және мәтінді пайдалана отырып, «тақырыптық карта» терминінің анықтамасын дәптерге жазып шығу.

Б) Тақырыптық карталарды оқи білу және талдау жасаудың негізгі жолдарын меңгеру үшін тақырыптық карталар бөлініп беріледі.

24/12. 12 – жұпқа 12-түрлі тапсырма беру.

1-жұп. Қазақстанның Еуразия материгіндегі орны.

2-жұп. Қазақстанның әкімшілік-аумақтық картасы.

3-жұп. Қазақстанның геологиялық картасы.

4-жұп. Қазақстанның топырақ картасы.

5-жұп. Қазақстанның тектоникалық және сейсмикалық картасы.

6-жұп. Қазақстаның физикалық-географиялық аудандастырылуы.

7-жұп. Атмосфералық жауын-шашындар.

8-жұп. Қазақстанның ішкі сулар картасы.

9-жұп. Қазақстанның табиғат зоналары мен қорықтары.

10-жұп. Қазақстанның тау өсімдіктері.

11-жұп. Қазақстанның жануарлар дүниесі.

12-жұп. Қазақстанның экологиялық картасы.





2. ТАПСЫРМА – ЕСЕП ШЫҒАРУ.

«ЖЕКЕ ЖҰМЫС»

А – В - С дейгейі бойынша тапсырмалар.

Графика, гистограмма, диаграмма, координаттар осьі, масштаб түріндегі географиялық есептер шығару.



1 – есеп

1.Тау етегіндегі ауа температурасы +18ºС , ал шыңында - 6 ºС. Таудың биіктігін анықтаңыз.

Шешуі: +18 °С – (-6ºС) = 24°C

24 ºC: 6 °С = 4 ∙ 1000 = 4000

Жауабы: таудың биіктігі 4000м немесе 4 км

2.Альпинистер 3000 м тау басына көтерілгенде, барометр осы биіктіктегі атмосфералық қысым 450 мм екенін көрсетті. Бұл кезде жер бетіндегі атмосфералық қысым нешеге тең?


Шешуі: 3000:10 =300

300 + 450 = 750 мм

Жауабы: жер бетіндегі атмосфералық қысым – 750 мм

2 – есеп

Берілгені:

Барометр тау етегіндегі атмосфералық қысым 740 мм, тау басында 440 мм көрсетсе, таудың салыстырмалы биіктігін қалай анықтаймыз?

Шешуі: 740 – 440 = 300

300∙10 = 3000м

Жауабы: таудың салыстырмалы биіктігі 3000м немесе 3 км

3 – есеп

Берілгені:

Ауа массасы мен салмағын есептеу

Ауа массасы мен салмағын есептей білу үшін 1 см² - 1 кг 33 г қысым түсетінін білу керек.

1. Мысалы: сынып бөлмесінің ұзындығы - 7м, ені – 5 м, биіктігі – 3 м болғанда, сынып бөлмесіндегі ауаның массасы мен салмағы нешеге тең болады?

Есептеу жолы:

7м ∙ 5м ∙ 3м = 105 м³ ( ауа көлемі)

105 м³ ∙1кг33г = 139 кг 65 г (ауа массасы)



3. ТАПСЫРМА - КЕСКІН КАРТА.

«ЖЕКЕ ЖҰМЫС»

Барлық оқушылар кескін картаға Қазақстанның ең басты географиялық номенклатуралық нысандарын белгілеу.

8-сынып оқулығындағы 35-бет, тапсырма.

  • Қазақстандағы беткі сулар картасын, яғни басты өзен көлдерін белгілеу.

  • Қазақстанның кен байлықтар картасын белгілеу (бес экономикалық ауданы бойынша).



Қорытынды бөлім. Бекіту сұрақтары.

-Бүгін сабақта қандай тақырып өттік?

-Карталар бізге не үшін қажет?

-Картаның түрлері қандай болып келеді?

Рефлексия:

1.Тақырыптық карталарды оқып тануды үйрендім.

2. Тақырыптық географиялық номенклатура бойынша картадан дәл таба алуды үйрендім.

3.Географиялық есептер шығаруды үйрендім.

4. Зерттеу тақырыбына байланысты географиялық деректерді өңдеу мен талдауды қолдануды үйренедім


Оқушылар картадағы стикер түстерді таңдау арқылы, жұптық топтарға бөлінеді.









Оқушылар қойылған сұрақтарға жауап береді.






















Оқушылар бейнебаян көру арқылы, қойылған сұрақтарға жауап береді.













578тг - Сатып алу
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!