Сабақтың
ортасы
2
минут
5
минут
10
минут
5
минут
5
минут
|
(Ұ) 1-сыныпта монеталарды
(теңгелерді) оқып үйренгендіктерін оқушылардың естеріне салу.
Монеталардың мәні естерінде ме екендігін тексеру. 50 тг, 100
теңгелік тиындарды, 200, 500, 1000, 2000, 5000 және 10 000
банкноттарының үлгілерін немесе суреттерін көрсете отырып,
оқушылардың ақша бірліктері туралы түсінігін
кеңейту.
Оқыту
ойыны.
Әр оқушыға 500 және 200 тг
нақпішін тарату.Оқушыларға азық түлік алатын автоматты ойын түрінде
көрсету. Автомат дүкенде шырын, шоколад, бір қорап күлше
сатылады.Әрбір тауардың бағасы 100 тг. Олай болса, бұл автоматқа
тек көрсетілген номиналды құны бар монеталарды салуға болады. Қағаз
банкоматтарды автомат қабылдамайды. Оқушыларға осы жағдайды айтып
осы мәселені шешу үшін топта ақылдасуға мүмкіндік беру.Содан кейін
әр топ өз мүмкіндіктерін ортаға салады. Оқушылар өз тәжірибесіне
сүйене отырып купюраларды монетаға ұсақтау нұсқаларын
көрсетеді.(оқушылардың әрекетін бақылау арқылы
бағалау)
Теңге - ұлттық ақшаның
атауы.
Оның түрлері: ұсақ
теңгелер темір күйінде болатыны, 1,2,3,5,10 және т.б. болып ірілене
беретіндігі, олардың ірі болған сайын құны артатындығы, ұсақталған
сайын құны кемитіндігі туралы мағлұмат
беріледі.
Оқулық дәптердегі
тапсырмаларды орындау.
-
Монеталардың суреті
берілген. Оларды ата.
-
Әр әмиянда неше
монетадан? Әр әмиянда неше
теңгеден?
«Теңге терейік»
ойыны
-
Ақша санаудыүйренеміз.
Сол жақтағы ақшаларды санап, оң жақтағы дөңгелектің ішіне цифрмен
жаз.
-
Сенде ақша бар ма? Ол
ақшаға сен не сатып алатыныңды таңда? Сатып алған затыңды
монеталардың керекті санына қос. Сенде ақша қалды ма?
Неше?
-
Берілген теңгелерден
есеп құрастыр.
(Ж) Сауда
жаса.
Айнашта 100 теңгелік монета
бар. 70 теңге тұратын күлшені қайтарымсыз сатып алу үшін ақшасын
қалай ұсақтау керек?
Жауабы: 100=50+20+20+10
Күлше үшін 70 тг болатын 50тг
және 20 тг монеталар береді.
(Т)
Ұсақта
Монеталар мен купюраларды
қалай ұсақтағанын анықта.

Жауабы:
А.50
тг=20тг+20тг+10тг
Құны 10 тг монета
көрсетілмеген.
Ә. 200
тг=100тг+50тг+20тг+20тг+10тг Құны 10 тг монета
көрсетілмеген.
Анаға
сыйлық.
А.
Анасына ашақхат жасау үшін
Айболға түрлі түсті қарындаштар керек. Айболда 200 тг купюрасы бар.
Қарындаш сатып алу үшін, Айбол купюрасын қалай ұсақтауы
керек?
Бірнеше тәсілін
көрсет
Ә.Анасына ашықхат жасау
үшін, Айсерге түрлі
-
түсті қағаздар сатып алу
керек.
Айсерде 200 тг купюрасы
бар. Түрлі
-түсті қағаз сатып алу үшін, Айсер
купюрасын қалай ұсақтауы керек?
Бірнеше тәсілін
көрсет.
Жауабы:
А.200 теңгені мынадай
құндылықтағы монеталармен ұсақта.
-
100тг,20тг,20тг,50тг,және 10
тг;
-
20тг,50тг,50тг,20тг,20тг,10тг;
-
100тг,20тг,20тг,20тг,20тг,20тг. және
т.б.
Айбол қарындаштар үшін
монетамен 80 тг берді.
Ә.200 теңгені мынадай
құндылықтағы монеталармен ұсақта:
-
100тг,және
100тг.
-
50тг,50тг,50тг,50тг;
-
100тг,20тг,20тг,20тг,20тг,20тг. және
т.б
Айсер түрлі түсті қағаз үшін
монеталармен 100 тг береді.
Шығарып
көр.
Әкемде 500 теңгелік екі купюра
бар. Ол анама сыйлыққа 900 теңге тұратын бөлме гүлін сатып алмақшы
болды. Қайтарымсыз есеп айырысу үшін әкем ақшаны қалай ұсақтауы
керек.
Купюраны ұсақтаудың бірнеше
тәсілін көрсет.
Жауабы:500теңгені құны мынандай
монеталармен купюраларға ұсақтауға болады:
-
200тг,200тг,100тг;
-
200тг,100тг,100тг және
100тг
-
200тг,100тг,100тг,20тг және
50тг т.б.
Әкесі гүл сатып алу үшін 900
теңгені мынандай купюралар комбинациясын
береді:
500тг, 200тг,
200тг.
Ойлан!
Гүлді басқатырғышты шеш. Әрбір
гүлдің бағасын білу үшін, купюрамен монетаны айырбастау тізбегін
қара.
Жауабы:
А. Раушангүл-200тг,
лалагүл-100тг.
Ә.Қызғалдақ-50тг,бақытгүл-20тг,
түймедақ-10тг
|
Оқулық, оқушылардың әрбір тобы
үшін-5 теңге, 10теңге, 20 теңге, 50теңге, 100теңгелік монеталар
нақпішінінің жиынтығы; даминатталған парақтар менн
маркерлер.
|
Сабақтың
соңы
7
минут
3
минут
|
Қорытынды.
Ауызша
есептер:
-Серіктің 5 теңгесі
болды, анасы оған тағы 2 теңге берді. Серікте барлығы неше теңге
болды - ?
-Айымның 10 теңгесі бар
еді, ол 5 теңгесіне балмұздақ алды. Айымда қанша теңге
қалды-?
Сандарды тура және
кері сана.
Осы сандардан қолданылатын монеталарды
ата.
0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10.
10,9,8,7,6,5,4,3,2,1,0
Сұрақ-жауап:
-Теңге дегеніміз не
?
-Ақшада не бейнеленген
?
-Ақшаның қалай ұстауымыз
керек ?
-Ақша қалай келеді?
-Әр ұлт ақшасы қалай
аталады ?
Сабақты бекітуге арналған
тапсырма.
Жұмыс дәптері бойынша
тапсырма.Монета мен купюраларды ұсақтау.
100тг=50тг+50тг.
200тг=100тг+50тг+20тг+20тг+10тг

|
|