Материалдар / $Ата аналар Қашықтан оқыту 5 г сынып.pptx Файл көлемі: 0.16KB
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

$Ата аналар Қашықтан оқыту 5 г сынып.pptx Файл көлемі: 0.16KB

Материал туралы қысқаша түсінік
$Ата аналар Қашықтан оқыту 5 г сынып.pptx Файл көлемі: 0.16KB
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
19 Мамыр 2020
211
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Қалыптастырушы бағалауға арналған тапсырмалар жинағы
Ақпараттық коммуникациялық технология
4-сынып

Құрметті мұғалім!
Аталған тапсырмалар жинағы білім беру мазмұнын жаңарту аясында мұғалімдерге
көмек құралы ретінде құрастырылды. Бұл мұғалімдердің ұжымдық жұмысының нәтижесі.
Бағалау критерийлері мен дескрипторлары бар тапсырмалар қалыптастырушы бағалауды
өткізуге, сабақты жоспарлауға, ұқсас тапсырмаларды құрастыруға және іріктеп алуға, оқу
мақсатына жетуге қатысты сындарлы кері байланыс беруге көмектесетін үлгі болып
табылады.
Жинақтың ұсынылған сипаты сізге білім алушының қажеттілігі мен мүмкіндігін
есепке ала отырып, тапсырмаларға толықтырулар мен өзгерістер енгізуіңізге, бейімдеуіңізге
мүмкіндік береді.
Қосымша материалдарды (нұсқаулықтар, таныстырылымдар, жоспарлар және т.б.),
форумдағы талқылауларды және бейне нұсқауларды сіз «Назарбаев Зияткерлік мектептері»
ДББҰ smk.edu.kz ресми сайтынан таба аласыз.
Жемісті жұмыс пен шығармашылық табыс тілейміз!
Жинақ негізгі мектеп мұғалімдеріне, әдіскерлерге, критериалды бағалау бойынша
өңірлік және мектеп үйлестірушілеріне, басқа да мүдделі тұлғаларға арналған.
Жинақты дайындау барысында ресурстар (суреттер, мәтіндер, бейне және аудио
материалдар, т.б.) қолжетімді ресми интернет-сайттардан алынды. Жинақ коммерциялық
емес мақсатта құрастырылған.

2

Мазмұны
1 тоқсан .............................................................................................................................................. 4
«Бағдарламалау» бөлімі ................................................................................................................ 4
2 тоқсан ............................................................................................................................................ 13
«Робототехника» бөлімі .............................................................................................................. 13
3 тоқсан ............................................................................................................................................ 21
«Видео құру» бөлімі .................................................................................................................... 21
«Презентация» бөлімі .................................................................................................................. 26
4 тоқсан ............................................................................................................................................ 36
«Электрондық пошта» бөлімі ..................................................................................................... 36

3

1 тоқсан
«Бағдарламалау» бөлімі
Оқу мақсаттары
Бағалау критерийлері
Ойлау
қабілеттерінің
деңгейі
Оқу мақсаттары

Айнымалы
4.4.2.1 Айнымалыларды пайдалану
Білім алушы:
 Айнымалылардың қызметін біледі
 Бағдарламадағы
айнымалылардың
анықтайды
Білу және түсіну
Қолдану

нәтижесін

Тапсырма
Сұраққа жауап беріңіз.

1. Осы бағдарламада қанша айнымалы және олар қалай аталады?
2. Осы бағдарламаны қосқаннан кейін айнымалылардың мәні неге тең болады?
3. Осы бағдарлама аяқталғаннан кейін айнымалылардың мәні неге тең болады?
4. Бағдарламаны қайта іске қосу кезінде айнымалының мәні неге сақталады?
5. Сен, бағдарламалаушы ретінде, бағдарламаға үш және одан көп айнымалыны қоса
аласың ба?
Дескриптор

Білім алушы:
 айнымалылардың мақсатын жазады;
 бағдарламада қолданылатын айнымалылар, олардың мәндерін
анықтайды;
 есептеу нәтижесін есептейді.

4

Бөлім/Тақырып
Оқу мақсаты
Бағалау критерийлері
Ойлау
деңгейі

дағдысының

Айнымалылар
4.4.2.1 Айнымалыларды пайдалану
Білім алушы:
 Бағдарламадағы
есептеулерді
көмегімен ұйымдастыруды біледі
Білу және түсіну
Қолдану

айнымалылардың

Тапсырма
Тәжірибелік жұмыс .
1) Scratch бағдарламалау ортасын іске қосыңыз.
2) Квадраттың периметрін және ауданын есептеу бағдарламасын
құрыңыз.
Сұрақтар-көмек сөздер.
 Барлық квадраттардың бірдей периметрлері мен алаңдары бар
ма? Неліктен?
 Квадрат периметрі мен алаңы неге байланысты?
 Аталған бағдарламаға айнымалы қажет пе?
Дескриптор

Білім алушы:
 тіктөртбұрыштың жан-жағын белгілеу үшін
айнымалыны пайдаланады;
 айнымалылардың мәнін енгізуді ұйымдастырады;
 квадрат периметрін есептеуді және шығаруды
ұйымдастырады;
 квадрат алаңын есептеуді және шығаруды
ұйымдастырады.

5

Бөлім/Тақырып
Оқу мақсаты
Бағалау критерийлері

Ойлау
деңгейі

дағдысының

Кейіпкердің костюмін ауыстыру.
4.4.1.1 Цикл ішіндегі циклді іске асыру
Білім алушы:
 Сыртқы және ішкі циклдерді ажыратады
 Цикл қадамдарының санын анықтайды
 Салынған циклдың жұмыс процесін түсіндіреді
Қолдану
Жоғары деңгейдегі дағдылар

Тапсырма
1. Мысық мектепке барды және өзімен бірге екі костюм алды. Айым оған костюмдерді
ауыстыру бағдарламасын жасады. Мысық үшін Айымның не ойлап тапқанын айтып
түсіндіру.
Сұрақтарға жауап беріңіз:
- Сыртқы цикл қанша рет орындалады? ____________________
- Бағдарламада қанша цикл салынған? ___________________
- Мысық бағдарлама барысында «Сабақ» сөзін неше рет
айтады? _______________________________________
- «Қонырау» сөзі бар циклге қарағанда «Сабақ» сөзі бар циклда
қадамдар азырақ екені рас па?____________________________
- Мысық 1 костюміне қанша рет киінеді? ________________

Дескриптор

Білім алушы:
 сыртқы және ішкі цикл қадамдарының санын анықтайды;
 жеке командаларды орындаудың жалпы санын
анықтайды.

6

Бөлім/Тақырып
Оқу мақсаты
Бағалау критерийлері

Ойлау
деңгейі

дағдысының

Кейіпкердің костюмін ауыстыру.
4.4.1.1 Цикл ішіндегі циклді іске асыру
Білім алушы:
 Ішкі циклді пайдаланып бағдарлама жасайды
 Сыртқы және енгізілген циклдарды ажыратады
 Цикл қадамдарының санын анықтайды
Қолдану
Тапсырма

Тәжірибелік жұмыс
1. Scratch бағдарламалау ортасын іске қосыңыз.
2. Мысық атақты батырлардың ерліктері туралы оқып, олардың есімдерін есте сақтау
керек деп ойлады. Бір траекториямен жүріп, ол "Райымбек", "Қабанбай",
"Өтеген"деген үш есімнің бірінің атын қайталаған.

3. Мысық үшбұрышты траекториямен 5 рет қозғалатындай етіп, бағдарламаны
құрыңыз. Бұл ретте үшбұрыштың әр жағында ол костюмді ауыстырып, батырдың
бірінің атын атау қажет.
Кестені толтырыңыз.
Сыртқы цикл

Ішкі цикл

Бағдарламада
не үшін
қолдандыңыз
Қадамдар саны
Дескриптор

Білім алушы:
 сыртқы цикл мен ішкі циклді ұйымдастырады;
 костюмді ауыстыруды ұйымдастырады;
 спрайттың бұрылуын ұйымдастырады;
 сөзді шығаруды ұйымдастырады;
 циклдарды қолдану мақсатын түсіндіреді;
 қадамдардың санын анықтайды.

7

Бөлім/Тақырып
Оқу мақсаты
Бағалау критерийлері
Ойлау
деңгейі

дағдысының

Өз ойынының сценарийі
1.2.1.1. Мәтінде қарапайым кестелерді жасау
Білім алушы:
 Кестені мәтіндік редакторға кірістіреді және толтырады
Қолдану

Тәжірибелік жұмыс
1. Microsoft Word бағдарламасын іске қосыңыз.
2. «Менің ойынымның сценарийі» мәтінін басып шығарыңыз.
3. Кестені қою.
Ойынның аты

Кейіпкерлер
(спрайттар)

Ойын ережесі

4. Кестені толтырыңыз.
5. Файлды сақтаңыз.
Дескриптор

Білім алушы:
 кестені мәтінге орналастырады;
 кестеге қажетті деректерді енгізеді;
 тақырыпты пішімдеу.

8

Қолданылатын
блоктар

Бөлім/Тақырып
Оқу мақсаты
Бағалау критерийлері

Логикалық операторлар
4.4.1.2 Логикалық операторларды пайдалану
 Логикалық
операцияларды
орындау
анықтайды

Ойлау
деңгейі

Білу және түсіну
Қолдану

дағдысының

нәтижесін

Тапсырма
1-ден 10-ға дейінгі сандар берілді. Шартты қанағаттандыратын осы тізімнен барлық
сандарды жазыңыз. Егер мұндай сандар болмаса, белгі қойыңыз -.
- 3-тен көп емес: _________________________________.
- 6 көп және 9 аз: _________________________.
- 7 көп немесе 9 аз: _______________________.
- 7-ден кем емес және 9-дан артық емес: ___________________.
- 8 көп және 6 аз: _________________________.
- 9 көп немесе 2 аз: _______________________.
Дескриптор

Білім алушы:
 логикалық операцияларды орындау нәтижесін
анықтайды.

9

Бөлім/Тақырып
Оқу мақсаты
Бағалау критерийлері

Логикалық операторлар
4.4.1.2 Логикалық операторларды пайдалану
 Құрама
шарттың
көмегімен
ұйымдастырады

Ойлау
деңгейі

Білу және түсіну
Қолдану

дағдысының

салыстыруды

Тәжірибелік жұмыс
1. Айым демалыс күні отбасымен бірге киноға барды. Кинотеатрда 7-12 жас аралығындағы
балаларға жеңілдіктер көрсетілді.

Ұсынылған блоктарды пайдалана отырып, келушінің жасын сұрайтын және оған жеңілдік
болатынын анықтайтын бағдарлама құрастырыңыз.
Дескриптор

Білім алушы:
 деректерді енгізуді ұйымдастырады;
 деректерді салыстыру үшін құрамдас шартты
пайдаланады;
 тиісті нәтижені шығарады.

10

Бөлім/Тақырып

Салыстыру операторлары

Оқу мақсаты

4.4.1.3 Салыстыру операторларын пайдалану

Бағалау критерийлері

Білім алушы:
 Логикалық оператордың жұмыс принципін түсіндіреді
 Бағдарламада блоктарды пайдалану ретін анықтайды

Ойлау
деңгейі

Білу және түсіну
Қолдану

дағдысының

Тапсырма
1. Бағдарламалық кодты қарастырайық.

1) А және Б әрпімен белгіленген өрістерге сөздерді (дұрыс, дұрыс емес) жазыңыз.
2) Салыстыру үшін бағдарламада қандай оператор қолданғанын жазыңыз? _____________
3) Бағдарламаға блокты кірістірудің әрбір реттік нөмірін жазыңыз.
Дескриптор

Білім алушы:
 логикалық оператордың нәтижесін анықтайды;
 пайдаланылған логикалық оператордың атауын
анықтайды;
 бағдарламалық кодқа блоктарды қою тәртібін
анықтайды.

11

Бөлім/Тақырып
Оқу мақсаты
Бағалау критерийлері

Өз ойынының сценариі
4.4.2.2 Өз сценарий бойынша ойын жасау
Білім алушы:
 Өз жұмысын критерийлерге сәйкес бағалайды

Ойлау
деңгейі

Жоғары деңгейдегі дағдылар

дағдысының

Тапсырма
1. Бірнеше сабақ барысында сіз өз ойыныңызды құрдыңыз. Келесі критерийлер бойынша
нәтижені бағалаңыз:


1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.

Бағалау критерийлері

Қолда
бары
V/X

Комментарилер/Дәлелдер

Сахнаны ауыстыру
Костюмдерді ауыстыру
Кемінде 2 спрайттың болуы
Циклді пайдалану
Ішкі циклді пайдалану
Шартты блокты пайдалану
Бағдарламалық кодтың күрделілігі
Достық интерфейсі

Дескриптор

Білм алушы:
 өз ойынын объективті бағалайды және шешімін
дәлелдейді.

12

2 тоқсан
«Робототехника» бөлімі
Оқу мақсаттары
Бағалау критерийлері

Ойлау қабілеттерінің
деңгейі

«Түс датчигі» тақырыбы
4.5.1.1 Түс датчигін қолдану
Білім алушы
 Түс датчигінің қолдану мақсатын анықтайды
 Түс датчигінің мүмкіндіктерін сипаттайды
Білу және түсіну
Қолдану

Тапсырма
1. Түс датчигінің қолдану мақсатын сипаттаңыз.
__________________________________________________________
__________________________________________________________
__________________________________________________________
__________________________________________________________
Дескриптор

Білім алушы
- түс датчигінің қолдану мақсатын сипаттайды.

2. Сурет пен түс датчигінің режимдерін сәйкестендіріңіз.
«Сыртқы жарықтандыру» режимі
 сырттан терезе арқылы кіретін
жарықтың күшін анықтайды;
 0-ден (өте қараңғы) 100-ге (өте
жарық) дейінгі шкаланы
қолданады.
«Түс» режимі
 жеті түс ажыратады:
қара, көк, жасыл, сары, қызыл, ақ,
қоңыр, түсі жоқ.

«Шағылысқан жарық жарықтығы»
режимі
 жарық жарықтығын анықтайды
 0-ден (өте қараңғы) 100-ге (өте
жарық) дейінгі шкаланы
қолданады.

Дескриптор

Білім алушы
- сурет пен түс датчигінің режимдерін сәйкестендіреді.
13

Оқу мақсаттары
Бағалау критерийлері

Ойлау қабілеттерінің
деңгейі

«Түс датчигі» тақырыбы
4.5.1.1 Түс датчигін қолдану
Білім алушы
 Түзу
бойымен
роботтың
қозғалысын
бағдарламалайды
 Бағдарламаны талдайды және робот әрекетін
анықтайды
Білу және түсіну
Қолдану

Тапсырма
1. Тәжірибелік жұмыс «Роботтың түзу бойымен қозғалысы»
Роботтың ерікті траекторияның қара сызығы бойымен қозғалуы үшін түс датчигі мен
«Ауыстырғыш» блогын пайдаланыңыз. Шағылысқан жарық жарықтығын өлшеуге түс
датчигін қолданыңыз. Егер шағылысқан жарық жарықтығы 50 кд-дан төмен болса,
онда робот оң жаққа ауытқысын, егер шағылысқан жарық жарықтығы 50 кд-дан артық
болса, онда робот сол жаққа ауытқысын.
1. Бағдарламаға «Цикл» блогын қосамыз

2. «Ауыстырғыш» блогын таңдаймыз және оны циклға қосамыз

3. Блоктың басты батырмасын басамыз да «Түс датчигін»- «Салыстыру»«Шағылысқан жарық жарықтығын» таңдаймыз. Блокта үнсіздік бойынша «Салыстыру
типі» 4-ке тең, ал ол «Кем» дегенді білдіреді, ал «Шектік мәні» 50 кд-ға тең.

4. «Үлкен мотордың» екі блогын таңдаймыз және «Ауыстырғыш» блогының жоғарғы
бөлігінде ретімен орналастырамыз. Бірінші блокта қосылым порты «С», ал әрекет
ретінде «Өшіруді» таңдаймыз. Екінші блокта қосылым порты «В», ал әрекет ретінде
«Қосылуды» таңдаймыз.

14

5. «Үлкен мотордың» екі блогын таңдаймыз және «Ауыстырғыш» блогының төменгі
бөлігінде ретімен орналастырамыз.

Дескриптор

Білім алушы
- робот әрекетін құру үшін нұсқауларды пайдаланады;
- циклды қолданады;
- ауыстырғышты қолданады.

2. Тәжірибелік жұмыс. Үлгі бойынша бағдарлама құрып, сұрақтарға жауап беріңіз.

1. Түс датчигі қай режимде жұмыс жасайды?
2. Робот қандай әрекеттер орындайды?
3. Біз цикл мен ауыстырғышты не үшін қолданамыз?
Дескриптор
Білім алушы
- робот қозғалысына арналған бағдарлама құрады;
- датчиктің қажеттілігін талдайды;
- робот әрекетін талдайды.

15

Оқу мақсаттары
Бағалау критерийлері
Ойлау қабілеттерінің
деңгейі

«Робот-бағдаршам» тақырыбы
4.5.1.1 Түс датчигін қолдану
Білім алушы
 Түсті анықтауға арналған бағдарлама құрады
Білу және түсіну
Қолдану

Тапсырма
1. Тәжірибелік жұмыс.
Робот қандай түс көріп тұрғанын дыбыстайтын бағдарлама құрыңыз.
1. Бағдарламада «Цикл», «Ауыстырғыш» блоктарын орнатыңыз.
2. «Түс датчигі» - «Өлшеу» - «Түс» режимін таңдаймыз.

3. Анықтауға арналған жеткілікті түстер контейнерлерін жасаңыз.
4. Үнсіздік бойынша «Түсі жоқ» нұсқасын таңдаңыз.
5. «Дыбыс» бағдарламалық блогын әрбір түске орнатыңыз. Сәйкес дыбыстық файл
таңдаңыз.

Дескриптор

Білім алушы
- бағдарламада цикл блогын пайдаланады;
- бағдарламада ауыстырғыш блогын пайдаланады;
- ауыстырғыш түрін анықтайды;
- түс датчигінің режимін анықтайды;
- әрбір түске дыбыс таңдайды.

16

«Ультрадыбыстық датчик» тақырыбы
4.5.1.2 Ультрадыбыстық датчикті қолдану
Оқу мақсаттары
Білім алушы
Бағалау критерийлері
 Ультрадыбыстық
датчиктің
мүмкіндіктерін
сипаттайды
 Ультрадыбыстық датчиктің қолдану мақсатын
анықтайды
Ойлау
қабілеттерінің Білу және түсіну
Қолдану
деңгейі
Тапсырма
1. Ультрадыбыстық датчиктің жұмыс істеу принципін және оның параметрлерін еске
түсіріңіз.
Сұрақтарға жауап беріңіз.
- Ультрадыбыстық датчиктің негізгі функциясы қандай? __________________________
- Датчиктің түрі қандай? _____________________________________________________
- Датчиктің өлшеу диапазоны сантиметрмен қай аралықта өзгереді? ________________
- Ультрадыбыстық датчиктің өмірдегі қолданылуына мысалдар келтіріңіз. ___________
___________________________________________________________________________
- Датчиктің жұмыс істеу принципін сипаттаңыз.

___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
Дескриптор

Білім алушы
- ультрадыбыстық датчиктің жұмыс істеу принципін
анықтайды;
- ультрадыбыстық датчиктің мүмкіндіктерін талдайды.

2. Бағдарламалық жабдықтамадағы ультрадыбыстық датчиктің парамертлері
көрсетілген суретті қараңыз. Бағдарлама нұсқаларын салыстырыңыз. Олардың
айырмашылығы неде? Олардың жүзеге асырылуы кезінде не болады?

___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
Дескриптор

Білім алушы
- ультрадыбыстық датчиктің қасиеттерін салыстырады;
- ультрадыбыстық датчиктің негізгі мүмкіндіктерін
ажыратады.
17

Оқу мақсаттары
Бағалау критерийлері

Ойлау қабілеттерінің
деңгейі

«Лабиринттен шығу» тақырыбы
4.5.1.2 Ультрадыбыстық датчикті қолдану
Білім алушы
 Ультрадыбыстық датчигі орнатылған роботқа
бағдарлама құру үшін командаларды қолданады
Қолдану

Тапсырма
1. Тәжірибелік жұмыс.
Роботқа бағдарлама жазуға тәжірибе жасаңыз.
Робот түзу сызықтың бойымен қозғалады, қабырғадан немесе кедегіден 15 см
қашықтықта тоқтайды.
Тапсырманы орындау үшін «Күту» бағдарламалық блогын «Ультрадыбыстық датчик»
– «Салыстыру» - «Сантиметрдегі арақашықтық» режиміне қосып қолданыңыз.

Роботтың әрекетін өзгертіп көріңіз.
Робот 30 см қашықтықта кедергі кезіктірмей алдыға қарай жүру әрекетін орындаңыз.
Кедергімен кезіккен кезде робот тоқтап, оңға бұрылуы тиіс.
Дескриптор

Білім алушы
- роботты басқаратын қарапайым бағдарлама құрады;
- роботтың қозғалысын басқаратын алгоритм құрастыру
принципін игереді;
- бағдарламаның өзгерісінен кейін робот әрекеттерін
салыстырады.

18

Оқу мақсаттары
Бағалау критерийлері

«Лабиринттен шығу» тақырыбы
4.5.1.2 Ультрадыбыстық датчикті қолдану
Білім алушы
 Ультрадыбыстық датчигі орнатылған роботқа
бағдарлама құру үшін командаларды қолданады

Ойлау қабілеттерінің деңгейі

Қолдану

Тапсырма
1. Тәжірибелік жұмыс
Үлгі бойынша бағдарлама құрыңыз. Оның жүзеге асырылуы кезінде не орындалатынын
сипаттаңыз?

Дескриптор

Білім алушы
- үлгі бойынша бағдарлама құрады;
- робот әрекетін сипаттайды.

2. Тәжірибелік жұмыс
Роботқа кедергілерді айналып өтетін бағдарлама жазыңыз. Роботтың кедергі
кезіктірген кезіне қажет болатын дыбыс блогын қосыңыз.

Дескриптор

Білім алушы
- үлгі бойынша бағдарлама құрады;
- дыбыс блогын қосады.

19

Оқу мақсаттары
Бағалау критерийлері

Ойлау
деңгейі

қабілеттерінің

«Кегль-ринг» тақырыбы
4.5.1.1 Түс датчигін қолдану
4.5.1.2 Ультрадыбыстық датчикті қолдану
Білім алушы
 Бағдарламада объекті үшін әрекеттер алгоритмін
қолданады
 Ультрадыбыстық датчигі орнатылған роботқа
бағдарлама құру үшін командаларды қолданады
Білу және түсіну
Қолдану

Тапсырма
1. Тәжірибелік жұмыс.
Робот шеңбердің шегінен шықпай оның ішіндегі қара объектілерді алып тастауы
(итеріп тастауы) керек.
1. Роботтың өз осі бойымен айналуы үшін «Независимое управление
моторами» бағдарламалық блогын пайдаланыңыз, блок режимін
«Қосылу» деп орнатыңыз, «B» порты үшін қуаттылық мәнін 30 деп
орнатыңыз, «C» порты үшін қуаттылық мәнін -30 деп орнатыңыз.
2. Объектіні іздеу үшін «Күту» бағдарламалық блогын
«Ультрадыбыстық датчик – Салыстыру - Сантиметрдегі
арақашықтық» режимінде қолданыңыз.
3. Объектіні тапқан кезде моторды өшіріңіз, «Тәуелсіз моторды басқару»
бағдарламалық блогын қолданыңыз.

4. Роботтың түзусызық бойымен қозғалуы үшін «Рульдік басқару» пайдаланыңыз.
Блоктың жұмыс істеу режимін «Қосылу» деп орнатыңыз, параметр «Рульдік басқару» =
0, параметр «Қуаттылығы» = 50.
5. Роботтың шеңбер бойынан шықпауы үшін «Күту» бағдарламалық блогын «Түс
датчигі - Салыстыру – Шағылысқан жарық жарықтығы» режимінде қолданыңыз,
параметр «Салыстыру типі» = 4, параметр «Шектік мәні» = 10.

Сұраққа жауап беріңіз.
Роботты шеңбердің ортасына оралту үшін кай бағдарламалық блокты пайдалану
қажет?
Дескриптор

Білім алушы
 тәуелсіз моторды басқару блогын қолданады;
 түс датчигі мен ультрадыбыстық датчик блоктарын
қолданады;
 күту блогын қолданады;
 блоктарға қажетті параметрлерді таңдайды.
20

3 тоқсан
«Видео құру» бөлімі
Оқу мақсаттары
Бағалау критерийлері

«Бейнежазба» тақырыбы
4.2.4.1 Бейнежазба құру
Білім алушы
 Бейнежазбамен жұмыс жасау құралдарына мысал
келтіру
 Бейнежазбаны жазуға және оны көруге
құралдарды қолдану

Білу және түсіну
Ойлау қабілеттерінің
Қолдану
деңгейі
Тапсырма
1. Видеоны редактірлеуге және жазуға қандай бағдарламалар мен құрал-жабдықтар
қажет?

Құрал-жабдықтар

Бағдарламалар

2. Суретте көріп тұрған құралдарға ат қой.

___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
Дескриптор

Білім алушы
- қолданбалы бағдарламаны қамтамасыз етуді анықтайды;
- аппараттық жабдықтарды қамтамасыз етуді анықтайды;
- видеоны жазуға арналған құралдардың мақсатын
анықтайды.
1. Тәжірибелік жұмыс
1) «Киностудия» бағдарламасын ашыңыз.
2) Құрал-жабдықтар панелінде мына батырманы басыңыз «Видео с веб-камеры».
21

3) Жазбаны жазар алдында қызыл батырманы басыңыз.
4) Сәкесінше жазбаны өшіру үшін көк шаршыны басу қажет.

5) Жазба аяқталарда, бағдарлама файлды сақтауды ұсынады. Буманы көрсетіңіз,
файылға ат қойыңыз және «Сохранить» батырмасын басыңыз.
Дескриптор
Білім алушы
- видеоға арналған бағдарламаны жүктейді;
- видеоны жазуға арналған құралдарды қолданады;
- видеоны құруға арналған бағдарламада видеоны құрады;
- құрылған видеоны сақтайды.

22

Оқу мақсаттары
Бағалау критерийлері
Ойлау қабілеттерінің
деңгейі

«Видео монтажы» тақырыбы
4.2.4.1 Бейнежазбалар құру
Білім алушы
 Қолданыстағы
қолданбалы
мүмкіндіктерін анықтайды
Қолдану

программалардың

Тапсырма
Бейнекөрініс жасау программасының «Негізгі» менюінде орналасқан командаларды ата.
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
Дескриптор

Білім алушы
- бірінші команданы анықтайды;
- екінші команданы анықтайды;
- үшінші команданы анықтайды;
- төртінші команданы анықтайды.

23

Оқу мақсаттары
Бағалау критерийлері

Ойлау қабілеттерінің
деңгейі

«Монтаж видео» тақырыбы
4.2.4.1 Бейнежазбалар құру
Білім алушы
 Бейнежазба монтажында бейнеэффектілерін
қосуды, фото және видео қосу реттілігін
сипаттайды
Қолдану

1. Тәжірибелік жұмыс
Бағдарламаға бейне және фотоны қосу.
1.) «Главная» вкладкасында «Добавить видео и фотографии» тандаңыз.

2) «Добавление видео и фотографий» диалогты терезесінде сурет және видеосы бар
буманы ашыңыз да, қажет файлды таңдаңыз, кейін «Открыть» батырмасын басыңыз.
3) Бейнеклиптарды қажет реттілік бойынша орнадастырыңыз.
4) Клиптер арасындағы өтулерді құрыңыз.

5) Видеоэффектілерді қосыңыз.

6) Соңында файылды сақтаңыз. Буманы көрсетіңіз, файылға ат қойыңыз және
«Сохранить» батырмасын басыңыз.
Дескриптор

Білім алушы
- видео және суреттерді қолдану;
- клиптер арасыңдағы өтулерді қолдану;
- видеоэффектілерді қолдану;
- клиптерді ретімен орналастырады.

24

Оқу мақсаттары
Бағалау критерийлері
Ойлау қабілеттерінің
деңгейі

«Видео монтажы» тақырыбы
4.2.4.1 Бейнероликтерді құру
Білім алушы
 Бейнефайлдар монтажында
реттілігін сипаттайды
Қолдану

титрларды

қою

1. Тәжірибелік жұмыс
Бағдарламаға мәтін қойып көріңіз.
1) «Главная» вкладкасында «Название» тандаңыз:

2) Фильмімізге ат, кіріспе мәтін және титр косыңыз:
- таңдалған элемент алдына ат қою;
- тандалған кадр алдында шығатындай, фильмге (кадрге) ат қою;
- титрларды қосу (жоба соңында текст).
3) «Средства для работы с текстом» вкладкасы шрифттің түсін, өлшемін, сызылуын
өзгертуге мүмкіндік береді, сонымен қатар «Форматирование» бөлімінде фонның түсін
және басқа да өзгерістер жасауға болады.

4) Соңында файылды сақтаңыз. Буманы көрсетіңіз, файылға ат қойыңыз және
«Сохранить» батырмасын басыңыз.
Дескриптор

Білім алушы
- бейнеде мәтінді қолданады;
- бейнеге ат қояды;
- бейнеге титр қолданады;
- бейнеге тақырып қояды;
- мәтінді өзгерте алады;
- мәтінді ретімен қояды.

25

«Презентация» бөлімі
«Презентация жасауға қажет ақпарат» тақырыбы
Оқу мақсаттары
Бағалау критерийлері
Ойлау қабілеттерінің
деңгейі
1. Тәжірибелік жұмыс
1.
2.
3.
4.

4.3.1.2
Браузерді баптау құралдарын қолдану
(бетбелгілер орнату, жүктеуін және тарихын қарау)
Білім алушы
 Бетбелгі құру үшін браузер параметрлерін қолдану
Қолдану

Браузерді ашу.
Іздеу терезесіне «Охрана окружающей среды» деп жаз.
Табылған беттерді қарап шығу.
Таңдалған презентация бар веб-сайттың бетін бетбелгі орнат.

Дескриптор

Білім алушы
- қажет ақпаратты табады;
- презентация бар беттерді қарап шығады;
- таңдалған беттерге бетбелгі орнатады.

26

«Презентация жасауға қажет ақпарат» тақырыбы
4.2.3.1 Слайдқа макет таңдау.
Оқу мақсаттары
Бағалау критерийлері

Білім алушы
 Cлайдқа макет орнатады

Ойлау қабілеттерінің
деңгейі

Қолдану

1. Тәжірибелік жұмыс
1) Екі слайдтан тұратын «Менің табиғатты қорғаймын» тақырыбында презентация құр.
2) Бірінші слайдқа «Титулдық слайд (Титульный слайд)» макетін таңда.

3) Слайдта презентация тақырыбын жаз.
4) Екінші слайдқа «Жазуы бар сурет» (Рисунок с подписью).

3) Слайдқа мамандық атауын, сәйкес келетін сурет және қысқаша ақпарат жаз.
Дескриптор

Білім алушы
 қажетті макетті таңдайды;
 слайдқа сурет кірістіреді;
 слайдта қысқаша ақпарат жазады.

27

«Презентация жасауға қажет ақпарат» тақырыбы
4.3.1.1 Ақпарат іздеу (компьютердегі файлдар мен
Оқу мақсаттары
бумаларды)
Бағалау критерийлері
Білім алушы
 Ақпаратты табуға қажет іздеу жүйесін қолдану
Қолдану
Ойлау қабілеттерінің
деңгейі
1. Тәжірибелік жұмыс
Компьютердегі барлық кітапханалардан іздеу жүргізу.
1) «Бастау» батырмасын басып, терезеден «Документы» таңданыз.
2) Іздеу бөлімінде файл атын жазыңыз.
3) Іздеу нәтижесі тізбесін төмен түсіріңіз.
Іздеуді қайталау үшін келесі қимылдын біреуін орындаңыз:
- барлық библиотекалардан іздеу үшін «Библиотеки»-ді басыңыз;
- жалпы компьютерден іздеу үшін «Компьютер»-ді басыңыз.

Дескриптор

Білім алушы
- керек ақпаратты табады;
- кітапхана беттерін қарайды;
- компьютер беттерін қарайды.

28

«Презентациядағы дыбыстар» тақырыбы
4.2.3.3 Презентацяға дыбыс және видео қосу
Оқу мақсаттары
Бағалау критерийлері
Білім алушы
 Презентацияға
дыбыстарды
командаларын қолданады
Қолдану
Ойлау қабілеттерінің деңгейі
Тапсырма

қосу

1. Презентацияға дыбыстық файлды қосу командасын жаз.
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
2. Берілген командалық түймелердің міндетін жаз.
____________________________________________
____________________________________________
Дескриптор

Білім алушы
 презентацияға дыбыс қою командасын жазады;
 дыбыспен жұмыс жасайтын командалық түймелердің
міндетін анықтайды.

29

«Презентациядағы дыбыстар» тақырыбы
4.2.4.2 Презентация құру барысында суреттерді,
Оқу мақсаттары
дыбыстарды және видеоларды қолдану
Бағалау критерийлері
Білім алушы
 Презентацияда
сурет
және
дыбыстарды
қолданады
Ойлау
деңгейі

қабілеттерінің

Қолдану

Тәжірибелік жұмыс
1) Power Point бағдарламасын іске қосу.
2) «Звуки леса» мәтінің теру.
3) «ВСТАВКА» вкладкасын таңданыз, кейін «Изображения» тобындағы «Рисунки»
командасын таңданыз».

4) Диалогты терезеде керекті суретті таңданыз, содан соң «Вставить» басыңыз.

5) Енді презентацияға дыбыс қосамыз. «ВСТАВКА» вкладкасын таңдаймыз, содан соң
«Звук» командасын басыңыз.

6) Диалогты терезеде керекті дыбысты таңданыз, содан соң «Вставить» басыңыз
7) Слайдтарды жылжытуда дыбыс қосыңыз.
Дескриптор
Білім алушы
- презентация құруда сурет және дыбыс қолданады;
- сурет өлшемін кішірейтеді;
- тақырыпқа сай сурет және дыбыстың орнын анықтайды;
- слайдтарды жылжытуда дыбыстарды қолданады.
30

«Презентациядағы видео» тақырыбы
4.2.3.3 Презентацяға дыбыс және видео қосу
Оқу мақсаттары
Бағалау критерийлері
Білім алушы
 Презентацияға
видеоны
қосу
қолданады
Ойлау қабілеттерінің деңгейі Қолдану

командаларын

Тапсырма
1. Презентацияға бейнефайлды қосу командасын жаз.
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
2. Берілген командалық түймелердің міндетін жаз.

__________________________________________________
__________________________________________________

Дескриптор

Білім алушы
 презентацияға бейнефайл қою командасын жазады;
 бейнефайлмен жұмыс жасайтын командалық түймелердің міндетін
анықтайды.

31

«Презентациядағы дыбыстар» тақырыбы
4.2.4.2 Презентация құруда сурет, дыбыс және
Оқу мақсаттары
бейнелерді қолдану
Бағалау критерийлері
Білім алушы
 Презентацияда сурет және дыбыс қолданады
Ойлау
деңгейі

қабілеттерінің

Қолдану

1. Тәжірибелік жұмыс
1) Power Point бағдарламасын жүктеңіз.
2) «Зеленый край» мәтінің құрыңыз.
3) «ВСТАВКА» вкладкасын таңданыз, содан соң «Видео» командасын таңданыз.

Дескриптор

Білім алушы
- презентация құруда бейне қолданады;
- бейне орналасуын анықтайды.

32

Тақырып: «Презентациядағы анимация»
4.2.3.2 Презентацядағы нысандардың
Оқу мақсаттары
құрыңыз
Бағалау критерийлері
Білім алушы
 Презентациядағы
нысандарға
құралдарын қолдану
Ойлау
қабілеттерінің Қолдану
деңгейі

анимациясын

1. Тәжірибелік жұмыс
1) Power Point бағдарламасын жүктеу.
2) «Фигуры» вкладкасында орналасқан, «Пятиконечная звезда» нысаның қой.

3) Нысанға «Вылет» шығу анимациясын қолдан.
4) Нысанға «Панорама» кету анимациясын қолдан.
Суретті таңдап, «Добавить анимацию» батырмасын басыңыз.

Дескриптор

Білім алушы
 нысанды презентацяға қосады;
 нысанға шығу анимациясын қолданады;
 нысанға кету анимациясын қолданады.

33

анимация

«Презентациядағы анимация» тақырыбы
4.2.3.2 Презентацядағы нысандардың
Оқу мақсаттары
құрыңыз;
Бағалау критерийлері
Білім алушы
 Презентациядағы
нысандарға
құралдарын қолдану
Жоғары деңгейлі қабілет
Ойлау қабілеттерінің
деңгейі
Тәжірибелік жұмыс
1) Power Point бағдарламасын жүктеңіз.
2) «Два объекта» макетін таңданыз.

3) «Как нужно беречь природу?» тақырыбын қойыңыз.
4) Браузерді қолдана отырып , ақпаратты табыңыз.
5) Презентация тақырыбына сай сурет және мәтінді тауып, жүктеңіз.
6) Шығу анимациясын ретімен орналастырыңыз: тақырып, сурет, мәтін.
7) Слайд ауысқанда дыбыс қосыңыз.
Дескриптор

Білім алушы
- қажет макетті таңдайды;
- сурет және мәтін қосады;
- слайд ауысқанда дыбыс қосады;
- нысандарға шығу объектісін қолданады;
- интернеттен файлды көшіреді.

34

анимациясын
анимация

Оқу мақсаттары

«Презентациядағы анимация» тақырыбы
4.2.1.2 Құжатқа сурет енгізу

Бағалау критерийлері

Білім алушы
 Ортақ сурет құру үшін суреттерді біріктіру және
комбинирлеу командасын қолданады

Ойлау қабілеттерінің
деңгейі

Қолдану

Тәжірибелік жұмыс
1. Power Point бағдарламасын жүктеңіз.
2. «Фигуры» нысаның қолдана отырып, сурет құрыңыз.

Дескриптор

Білім алушы
- сурет құру үшін геометриялық фигураларды қолданады;
- ортақ сурет құру үшін геометриялық фигураларды
біріктіреді.

35

4 тоқсан
«Электрондық пошта» бөлімі
Бөлім/Тақырып
Оқу мақсаты
Бағалау
критерийлері
Ойлау дағдысының
деңгейі
Тапсырма

Деректерді Интернетке жіберу
4.3.2.1 Тіркелген файлдары бар хабарламаларды электрондық
пошта арқылы алу және жіберу
Білім алушы:
 Тіркелген файлдары бар хабарламаларды алу және жіберу
үшін электрондық поштаны пайдаланады
Қолдану

Тәжірибелік жұмыс «Электрондық құттықтау»
1. Сыныптасыңызға Ғарышкерлер күнімен электрондық құттықтау жазыңыз, оған суретті
орналастырыңыз.
2. Браузерді іске қосып, суреттегі сияқты тақырып бойынша суретті табыңыз.
 Электрондық поштаны ашыңыз.
 Электрондық құттықтау мәтінін жазыңыз.
 Хатқа табылған суретті тіркеңіз.
 Сыныптасқа хат жіберіңіз.
3. Сыныптасыңыздың сізге жіберген хатын оқып, оған жауап беріңіз.
 Алынған хабарды ашыңыз және оқыңыз.
 Оған жауап жіберіңіз.
Дескриптор

Білім алушы:
- браузерді іске қосады;
- суретті табады және сақтайды;
- электрондық поштаны пайдаланады;
- файлды хабарламаға тіркейді;
- адрес иесіне хат жібереді;
- алынған хатты ашады;
- тіркелген файлды ашады.

36

Бөлім/Тақырып
Оқу мақсаты
Бағалау
критерийлері
Ойлау дағдысының
деңгейі
Тапсырма

Құпиясөздердің сенімділігі
4.3.2.1 Тіркелген файлдары бар хабарламаларды электрондық
пошта арқылы алу және жіберу
Білім алушы:
 Тіркелген файлдары бар хабарламаларды алу және жіберу
үшін электрондық поштаны пайдаланады
Қолдану

Тәжірибелік жұмыс «Ғарышқа саяхат».
Электрондық пошта пайдаланушылары жеке топтарды жасай алады. Топқа жіберілген
хаттарды барлық қатысушылар бірден алады. Сіздің сынып үшін топ құрылды … (пошта
адресі). «Ғарышқа саяхат» тақырыбы бойынша суреттерді бірлесіп іздеуді
ұйымдастырайық.
1. Браузер қосу.
2. Интернетте тақырып бойынша бір суретті табыңыз.
3. Электрондық поштаны ашыңыз.
4. Табылған суретті топқа жіберіңіз.
5. Сыныптастарыңыз жіберген барлық суреттерді көріңіз.
Дескриптор

Білім алушы:
- браузерді қосады;
- суретті табады және сақтайды;
- электрондық поштаны пайдаланады;
- файлды хабарламаға тіркейді;
- топқа хат жібереді;
- алынған хаттарды ашады және қарайды.

37

Бөлім/Тақырып
Оқу мақсаты
Бағалау
критерийлері

Құпиясөздердің сенімділігі
4.3.2.2 Браузерді баптауды қолдану (бетбелгілерді жасау, оқиғалар
мен жүктеуді қарау)
Білім алушы
 Браузердің күйге келтіргішін пайдаланады (бетбелгілерді
жасау, оқиғаларды көру және жүктеу)
Қолдану

Ойлау дағдысының
деңгейі
Тапсырма
Тәжірибелік жұмыс «Бетбелгі»

Бұл практикалық жұмыс веб-беттер үшін бетбелгілерді жасауға арналған..
1. Браузерді қосыңыз.
2. Ақпаратты іздеу үшін "парольдердің сенімділігі"тақырыбына қойыңыз.
3. Табылған беттерді қарап, сіздің көзқарасыңыз бойынша, ең жақсысын таңдаңыз.
4. Таңдалған беттер үшін бетбелгілерді жасаңыз.
Дескриптор

Білім алушы:
- қажетті ақпаратты табады;
- веб-беттерді қарап, бағалайды;
- таңдалған беттерге бетбелгілер жасайды.

Тапсырма
Тәжірибелік жұмыс «Көру тарихы»
Бұл практикалық жұмыс веб-беттерді қарау тарихы бар операцияларға арналған.
1.
2.
3.
4.
5.

Браузерді қосыңыз.
Көру тарихын ашыңыз.
Тарихтан кез келген бетке өтіңіз.
Тізімнен кез келген бір бетті өшіріңіз.
Соңғы уақытта тарихтағы жазбаларды өшіріңіз.

Дескриптор

Білім алушы
- көру тарихын ашады;
- тарихтан веб-бетке өтеді;
- тарих жазбаларын жояды.

Тапсырма
Тәжі
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!