Материалдар / Атом құрылысы.Атом ядросы.Радиация.Радиоактивті сәулелерден қорғану
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Атом құрылысы.Атом ядросы.Радиация.Радиоактивті сәулелерден қорғану

Материал туралы қысқаша түсінік
Барлық оқушылар: • Радиоактивті элементтер мен олардың маңызы жайлы мағлұмат алады • Табиғаттағы болып жатқан радиация процесін физикалық тұрғыдан түсіндіре алады • Радиациядан қорғану және оның адам өміріндегі маңызын біледі
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
21 Желтоқсан 2017
718
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

САБАҚ: Атом құрылысы.Атом ядросы.Радиация.Радиоактивті сәулелерден қорғану













Мектеп: Қапшағай қалалық білім бөлімінің «№12 орта мектеп мектепке дейінгі шағын орталығымен»мемлекеттік коммуналдық мекемесі

Күні:

Мұғалімнің есімі:Садыкова Несибели Садыковна

СЫНЫП:

9 «А»сынып

Қатысқандар саны:

Қатыспағандар саны:

-

Сабақ негізделген оқу мақсаты (мақсаттары)

Оқушыларға атом құрылысын,атом ядросын қайталай отырып,радиоактивті элементтердің пайдасымен,зияныен,болашақ үшін маңызын ұғындыру.

Сабақ мақсаттары

Барлық оқушылар:

  • Радиоактивті элементтер мен олардың маңызы жайлы мағлұмат алады

  • Табиғаттағы болып жатқан радиация процесін физикалық тұрғыдан түсіндіре алады

  • Радиациядан қорғану және оның адам өміріндегі маңызын біледі


Оқушылардың басым бөлігі:

  • Радиоактивті элементтердің пайдасы мен зиянын түсінеді

  • Ядролық реакция және термоядролық реакцияны ажырата алады.


Кейбір оқушылар:

Заттың құрылысын ядролық физика тұрғысынан түсіндіреді. Табиғаттағы маңызы мен рөлін тереңірек ұғынып, теориялық алған білімдерін практикамен ұштастыра біледі



  • Радиоактивті элементтердің пайдасы мен зиянын түсіндіруде дәлелдемелер келтіре алады

Тілдік мақсат


Оқушылар:

  • Жаңа термин сөздердің мағынасын түсінеді және ажырата біледі

Негізгі сөздер мен тіркестер:нуклон,нуклид,синтез,ШБД,доза


Сыныптағы диалог/жазылым үшін пайдалы тілдік бірліктер

Фемтометр(фм),Электрон-вольт(эВ),Массалық атомдық бірлік(м.а.б.)


Талқылауға арналған тармақтар:

Радиактивті изотоптарды қолдану

Радиактивті изотоптардың зияны

Радиактивті изотоптарқорғану

АЭС туралы түсінік


Сіз неліктен ...екенін айта аласыз ба?

Күнделікті өмірде радиация алатыныңызды білесіз бе?Олай болса табиғатпен байланыстырып дәлелдемелер келтіріңдер

Жазылым бойынша ұсыныстар:

Физикалық диктант

Алдыңғы оқу

«Химия» 8 сынып,изотоптардың қасиеттері

Жоспар

Жоспарланған уақыт

Жоспарланған жаттығулар (төменде жоспарланған жаттығулармен қатар, ескертпелерді жазыңыз)

Ресурстар

Басталуы

8.50-8.52

















8.52-8.57









8.57-9.02





























9.02-9.07

а)Оқушылармен сәлемдесу.

б)Сыныптың психологиялық атмосферасын қалыптастыру

(австралиялық жаңбыр)

-Балалар Австралия жаңбырын қандай екенін білесіңдер ме?

-Ендеше тыңдайық

-ол үшін менің іс-қимылымды қайталаңдар

-Австралияда жел тұрды(алақанды үйкелеу)

-жаңбыр тамшылай бастады(саусақты соғу)

-нөсер қатты төкті(алақанды санға соғу)

-Бұршақ жауды(аяқпен еденді соғу)

-дауыл басыла бастады(алақанды санға соқты)

-Жаңбыр сейілді(алақанды кеудеге соғу)

-жаңбыр сіркіреді(саусақты соғу)

-жел басыла бастады((алақанды үйкелеу)

-алақай күн шықты(қолды жоғары көтеру)

-жердегі жаңбыр суы буланды(қолымызды аспанға қарай бұлғаймыз)

«Сыр сандық»әдісі арқылы үй тапсырмасын "Атом құрылысы,атом ядросы"тарауы бойынша оқушыларға сыр сандықты ұсына отырып, тапсырмалар беру

Мысалы:1.1.Мына элементтердің ішінен радиоактивті элементке жатаынын табыңыз:С,N,U, Ra, Pu6

2.Реакция түрлерін атаңыз

3.Радиактивті сәулелер түрі

4.Атом ядросы қандай бөлшектерден тұрады?

Физикалық диктант

Физикалық диктант

1.Резерфорд тәжірибелерінен тікелей атомның ...моделі келіп шығады.

2.Центрінде массасы түгелдей дерлік жинақталған...зарядталған атом ядросы орналасқан.

3.Ядроны айнала белгілі бір орбиталармен....қозғалып жүреді.

4.Электрондардың мұндай қозғалысы ядро тарапынан болатын ....күштің әрекетінен туады.

5.Сутек атомының құрылысы қандай?......

6.Максвелдің электродинамикалық заңдары бойынша үдей қозғалатын заряд...тиісті.

7.Сәуле шығару...шығынымен байланысты.

8.Ядрода протон және нейтрон ...күштің арқасында тұрады.



9.Масса ақауы дегеніміз.......

10.Ядроның тұрақтылығы ....сипатталады.


Жұптық жұмыс



























Сыр сандығы



9.07-9.12



9.12-9.20









9.20-9.25





























































































9.25-930

Топқабөлу(М.Складовская-Кюри,Э.Резерфорд,Д.Чедвик,А.Беккерель суреттері арқылы 4 топқа бөлу ).Үлестірме материалдарды таңдау арқылы.Осы тақырыпқа байланысты суреттер бейнеленген.

Топ атын қорғау

Оқушылардың ойлауын дамыту және түрлі дерек көздерімен танысу мақсатында төмендегі сұрақтар арқылы постер неесе слаид қорғату арқылы ой қозғату

Радиактивті изотоптарды қолдану

Радиактивті изотоптардың зияны

Радиактивті изотоптарқорғану

АЭС туралы түсінік


Берілген тарау төңірегінде топпен талқылауға төмендегі сұрақтар беріледі.Талқылау үшін сәйкестік тест



1.



α- бөлшектер






1.электрондар ағыны



2.электромагниттік толқындар



3.Гелий ядросы

2.

Атом құрылысының планетарлық моделін ұсынды

1.Д.Томсон



2.Э.Резерфорд



3.А.Беккерель

3.

1.Ядролық физикадағы массаның өлшем бірлігі

2. Ядролық физикадағы энергияның өлшем бірлігі өлшем бірлігі

3. Ядролық физикада ұзындықтың өлшем бірлігі

1.фемтометр(фм)



2.массаның атомдық бірлігі(м.а.б.)



3.1электрон-вольт(эВ)

4.

β- ыдырау кезінде химиялық элементтің реттік номері қалай өзгереді

1.Z-2

2. Z+2

3. Z-1

5.

Ядролық күштердің қасиеттері

1.қаныққан күштер

2.қанықпаған күштер

3.зарядтарға тәуелді

4.қысқа әрекетті

5.зарядтарға тәуелсіз

6.

Ядрода протон мен нейтронды берік ұстап тұрушы күш

1.Кулондық күш

2.Ауырлық күш

3.Ядролық күш

7.

Термоядролық реакция немесе термоядролық синтез

1.Нейтрондармен атқылау кезінде ядроның жарықшақтарға бөлінуі

2.Миллиондаған градус температурада жүзеге асатын бірігу реакциясы

3.Туынды нейтрондардың қатысуымен болатын реакция

8.

β- бөлшектер

1.электрондар ағыны



2.электромагниттік толқындар



3.Гелий ядросы

9.

Нуклондар

1.Протон мен электрондар

2.нейтрон мен электрон

3.Протон мен нейтрон

10.

ШБД Елді мекен тұрғындар үшін


1.1Р=8,4* 10-3Гр

2.6 Р

3.5мГр

Көрсетілім арқылы қайталау(презентация)



Оқушының аты-жөні

«Сыр сандық»сұрақтар

2ұпай

Жұптық жұмыс «Пилот-Штурман»

3ұпай

Физикалық диктант

3ұпай

Постер н/е слаид қорғаудағы белсенділігі

5ұпай

Сәйкестік тест шешудегі белсенділігі

2ұпай

Қортынды

















бағалау парағымен бағалайды



Үй жұмысы:

Жоғарыда өткен ұғымдардыт кірістіріп эссе жазып келу





















электронды оқулық 8 сынып

https://www.youtube.com/watch?v=VSQkOTbEhWM















7 сыныпқа арналған оқулықгеографияӘ.Бейсенова,Қ.Карпеков















А.Гиннің «Сабақ конструкторы бойынша танымдық ойындар мен әдістер

Аяқталуы

9.30-9.35

Кері байланыс. «Үміт ағашы»әдісі бойынша

Үміт ағашы




Қосымша ақпарат интернет желісінен мұхит пен теңіздер бетінен қанша (м3 )көлем су буланатындығы жөнінде деректер жинау,адам өміріндегі маңызы

Саралау – Сіз қосымша көмек көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Сіз қабілеті жоғары оқушыларға тапсырманы күрделендіруді қалай жоспарлайсыз?

Бағалау - Оқушылардың үйренгенін тексеруді қалай жоспарлайсыз?

Пәнаралық байланыс
Қауіпсіздік және еңбекті қорғау ережелері
АКТ-мен байланыс
Құндылықтардағы байланыс

Басқаларға қарағанда шапшаң оқушыларға деңгейлік есептер ішінде

«Алдын-ала ойлаған қателік»әдісі бойынша бір есеп мәтінін беру


  • «Үміт ағашы»/сұраққа өз дайындығы бойынша қызыл,сары,көк алмаларды ілу арқылы белгілейді

https://surak.szh.kz/go.php

8сынып химиямен пәнаралық байланыс.Технологиялық білім-бейнежазба

Рефлексия

Сабақ / оқу мақсаттары шынайы ма?

Бүгін оқушылар не білді?

Сыныптағы ахуал қандай болды?

Мен жоспарлаған саралау шаралары тиімді болды ма?

Мен берілген уақыт ішінде үлгердім бе? Мен өз жоспарыма қандай түзетулер енгіздім және неліктен?


Төмендегі бос ұяшыққа сабақ туралы өз пікіріңізді жазыңыз. Сол ұяшықтағы Сіздің сабағыңыздың тақырыбына сәйкес келетін сұрақтарға жауап беріңіз.





Қорытынды бағамдау



Қандай екі нәрсе табысты болды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?



Қандай екі нәрсе сабақты жақсарта алды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?













Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!