Авторлық идеяны түсіндіру және өз пікірін қалыптастыру

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Авторлық идеяны түсіндіру және өз пікірін қалыптастыру

Материал туралы қысқаша түсінік
Бұл сабақ жоспары «Дамыта оқыту арқылы оқырмандық сауаттылықты қалыптастыру: қазақ тілі мен әдебиеті сабақтарындағы тиімді стратегиялар» авторлық бағдарламасы аясында әзірленген. Сабақтың негізгі мақсаты – оқушылардың мәтінді сыни тұрғыдан түсіну, авторлық идеяны айқындау және өз пікірін дәлелмен жеткізе білу қабілеттерін дамыту.
Материалдың қысқаша нұсқасы

Сыни тұрғыдан ойлау – оқырмандық сауаттылықтың кілті

Бұл сабақ жоспары «Дамыта оқыту арқылы оқырмандық сауаттылықты қалыптастыру: қазақ тілі мен әдебиеті сабақтарындағы тиімді стратегиялар» авторлық бағдарламасы аясында әзірленген. Сабақтың негізгі мақсаты – оқушылардың мәтінді сыни тұрғыдан түсіну, авторлық идеяны айқындау және өз пікірін дәлелмен жеткізе білу қабілеттерін дамыту.

Дамыта оқыту ұстанымына негізделген бұл сабақ жоспары оқушылардың ойлау белсенділігін арттыру, шығармашылық көзқарасын қалыптастыру және жазбаша тіл мәдениетін жетілдіру басты назарда. «Миға шабуыл», «Карусель», «Эссе», «Автор не айтқысы келді?» секілді интерактивті әдістер арқылы оқушылар автордың көзқарасын талдап, өз интерпретацияларын ұсынады.

Сабақ барысында оқушылар тек мәтінді талдаумен шектелмей, өз пікірін жазбаша түрде білдіру, негіздеу және құрылымдауды үйренеді. Нәтижесінде олар оқырмандық сауаттылықтың негізгі көрсеткіштерін — түсіну, талдау, бағалау және өз ойын сауатты жеткізу дағдыларын меңгереді.

III бөлім

Сыни тұрғыдан ойлау және түсіндіру

19 сабақ


Сабақтың тақырыбы

Авторлық идеяны түсіндіру және өз пікірін қалыптастыру

Сабақтың мақсаттары

  • Оқушыларды шығарманың авторлық идеясын түсіндіру процесімен таныстыру.

  • Авторлық ниетті ескере отырып, шығарма туралы өз пікірін қалыптастыру қабілетін дамыту.

  • Мәтінді сыни тұрғыдан қабылдауға, авторлық хабарламаларды талдауға және өз интерпретацияңызды жасауға үйрету.

Күтілетін нәтиже

  • Оқушылар автордың ниетін ескере отырып, авторлық идеяны түсіндіре алады.

  • Шығарма туралы өз пікірін қалыптастыру қабілетін дамыту.

  • Мәтінді сыни тұрғыдан қабылдауға және негізделген интерпретациялар жасауға үйреніңіз.

Негізгі стратегиялар

Үкім, эссе

Сабақ кезеңі

Мұғалімнің қызметі

Оқушының қызметі

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басталуы (5-7 мин.)


1.Сәлемдесу, сабақтың мақсаттарын қою.

2.Миға шабуыл: "авторлық идея дегеніміз не?»

3.Сұрақтар: "Автордың не айтқысы келетінін қалай түсінуге болады?»

4."Авторлық идеяны ашыңыз" ойыны-мәтін үзінділерін талдау.









1.Авторлық идеяның мәні туралы пікірлермен бөлісіңіз.

2.Сөз тіркестерін түсіндіру арқылы ойынға қатысыңыз

"Карусель "өзара бағалау" Формативті бағалау-Жобаларды талдау: жанрға сәйкестік, құрылым, негізділік. Shape1


"Бағдаршам" формативті бағалау-талқылаудағы белсенділік.







Презентация, мәтін үзінділері бар карталар..

Сабақтың ортасы (20-25 мин.)


1.Ұғымдарды түсіндіру: авторлық идея, түсіндіру, пайымдау.

2.Түсіндірудің әртүрлі тәсілдерін көрсету.

3.Топтардағы тапсырма: мәтіннің мағынасын мысалдармен нығайту арқылы пайымдау.

4.Физикалық минут:"шығармадағы эмоциялар".




1.Мәтін идеясын талқылаңыз, дәлелді пікірлер айтыңыз.

2.Топтарда жұмыс талданады.

3.Қимылдар мен мимика арқылы эмоцияларды білдіріңіз.

"Бас бармақты" формативті бағалау " - пайымдаудың тереңдігі мен негізділігі. Shape2

"Ұнату" формативті бағалау-дәлелдеу кезінде мәтінге сүйену мүмкіндігі.





Мәтін үзінділері, сұрақ карталары, талдау үлгісі, музыка немесе физикалық минуттық таймер.

Сабақтың соңы (8-10 мин.)



1.Ойын " автор не айтқысы келді?"- оқушылар интерпретацияларды ұсынады.

2.Эссе стратегиясына көшу: тапсырма - "мәтіннің негізгі идеясы және оған деген көзқарасым"тақырыбында өз пікірін қысқаша жазбаша түрде білдіру.

3.Қорытынды кКері байланыс





1.Өз түсіндірмелерін ұсынады.

2.Олар шағын эссе жазады (5-7 сөйлем), жеке ұстанымын тұжырымдайды.

3.Қорытындылармен бөлісіңіз.

"Ауызша мадақтау" формативті бағалау-идеяны түсінудің дәлдігі.

"Жүрек" формативті бағалау-шағын эссенің құрылымы мен экспрессивтілігі.

"Сәттілік ағашы" сабағының рефлексиясы







Эссе парақтары немесе стикерлер, карточкалар, тақта, маркерлер.

Сабақ оқылған шығармаларға жазбаша пікірлер мен шолулар жазу дағдыларын дамытуға бағытталған. Оқушылар өз ойларын құрылымдауға, шығарма туралы өз пікірлерін дәлелдеуге және өз әсерлерін жазбаша түрде жеткізуге үйретеді.



Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
17.10.2025
67
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі