Сыни тұрғыдан ойлау – оқырмандық сауаттылықтың кілті
Бұл сабақ жоспары «Дамыта оқыту арқылы оқырмандық сауаттылықты қалыптастыру: қазақ тілі мен әдебиеті сабақтарындағы тиімді стратегиялар» авторлық бағдарламасы аясында әзірленген. Сабақтың негізгі мақсаты – оқушылардың мәтінді сыни тұрғыдан түсіну, авторлық идеяны айқындау және өз пікірін дәлелмен жеткізе білу қабілеттерін дамыту.
Дамыта оқыту ұстанымына негізделген бұл сабақ жоспары оқушылардың ойлау белсенділігін арттыру, шығармашылық көзқарасын қалыптастыру және жазбаша тіл мәдениетін жетілдіру басты назарда. «Миға шабуыл», «Карусель», «Эссе», «Автор не айтқысы келді?» секілді интерактивті әдістер арқылы оқушылар автордың көзқарасын талдап, өз интерпретацияларын ұсынады.
Сабақ барысында оқушылар тек мәтінді талдаумен шектелмей, өз пікірін жазбаша түрде білдіру, негіздеу және құрылымдауды үйренеді. Нәтижесінде олар оқырмандық сауаттылықтың негізгі көрсеткіштерін — түсіну, талдау, бағалау және өз ойын сауатты жеткізу дағдыларын меңгереді.
|
III бөлім |
Сыни тұрғыдан ойлау және түсіндіру |
||||
|
№ 19 сабақ |
|
||||
|
Сабақтың тақырыбы |
Авторлық идеяны түсіндіру және өз пікірін қалыптастыру |
||||
|
Сабақтың мақсаттары |
|
||||
|
Күтілетін нәтиже |
|
||||
|
Негізгі стратегиялар |
Үкім, эссе |
||||
|
Сабақ кезеңі |
Мұғалімнің қызметі |
Оқушының қызметі |
Бағалау |
Ресурстар |
|
|
Сабақтың басталуы (5-7 мин.) |
1.Сәлемдесу, сабақтың мақсаттарын қою. 2.Миға шабуыл: "авторлық идея дегеніміз не?» 3.Сұрақтар: "Автордың не айтқысы келетінін қалай түсінуге болады?» 4."Авторлық идеяны ашыңыз" ойыны-мәтін үзінділерін талдау. |
1.Авторлық идеяның мәні туралы пікірлермен бөлісіңіз. 2.Сөз тіркестерін түсіндіру арқылы ойынға қатысыңыз |
"Карусель "өзара бағалау"
Формативті бағалау-Жобаларды талдау: жанрға сәйкестік, құрылым,
негізділік. "Бағдаршам" формативті
бағалау-талқылаудағы белсенділік. |
Презентация, мәтін үзінділері бар карталар.. |
|
|
Сабақтың ортасы (20-25 мин.) |
1.Ұғымдарды түсіндіру: авторлық идея, түсіндіру, пайымдау. 2.Түсіндірудің әртүрлі тәсілдерін көрсету. 3.Топтардағы тапсырма: мәтіннің мағынасын мысалдармен нығайту арқылы пайымдау. 4.Физикалық минут:"шығармадағы эмоциялар". |
1.Мәтін идеясын талқылаңыз, дәлелді пікірлер айтыңыз. 2.Топтарда жұмыс талданады. 3.Қимылдар мен мимика арқылы эмоцияларды білдіріңіз. |
"Бас бармақты" формативті
бағалау " - пайымдаудың тереңдігі мен
негізділігі. "Ұнату" формативті
бағалау-дәлелдеу кезінде мәтінге сүйену
мүмкіндігі. |
Мәтін үзінділері, сұрақ карталары, талдау үлгісі, музыка немесе физикалық минуттық таймер. |
|
|
Сабақтың соңы (8-10 мин.) |
1.Ойын " автор не айтқысы келді?"- оқушылар интерпретацияларды ұсынады. 2.Эссе стратегиясына көшу: тапсырма - "мәтіннің негізгі идеясы және оған деген көзқарасым"тақырыбында өз пікірін қысқаша жазбаша түрде білдіру. 3.Қорытынды кКері байланыс |
1.Өз түсіндірмелерін ұсынады. 2.Олар шағын эссе жазады (5-7 сөйлем), жеке ұстанымын тұжырымдайды. 3.Қорытындылармен бөлісіңіз. |
"Ауызша мадақтау" формативті бағалау-идеяны түсінудің дәлдігі. "Жүрек" формативті
бағалау-шағын эссенің құрылымы мен
экспрессивтілігі. "Сәттілік ағашы" сабағының
рефлексиясы |
Эссе парақтары немесе стикерлер, карточкалар, тақта, маркерлер. |
|
|
Сабақ оқылған шығармаларға жазбаша пікірлер мен шолулар жазу дағдыларын дамытуға бағытталған. Оқушылар өз ойларын құрылымдауға, шығарма туралы өз пікірлерін дәлелдеуге және өз әсерлерін жазбаша түрде жеткізуге үйретеді. |
|||||
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Авторлық идеяны түсіндіру және өз пікірін қалыптастыру
Авторлық идеяны түсіндіру және өз пікірін қалыптастыру
Сыни тұрғыдан ойлау – оқырмандық сауаттылықтың кілті
Бұл сабақ жоспары «Дамыта оқыту арқылы оқырмандық сауаттылықты қалыптастыру: қазақ тілі мен әдебиеті сабақтарындағы тиімді стратегиялар» авторлық бағдарламасы аясында әзірленген. Сабақтың негізгі мақсаты – оқушылардың мәтінді сыни тұрғыдан түсіну, авторлық идеяны айқындау және өз пікірін дәлелмен жеткізе білу қабілеттерін дамыту.
Дамыта оқыту ұстанымына негізделген бұл сабақ жоспары оқушылардың ойлау белсенділігін арттыру, шығармашылық көзқарасын қалыптастыру және жазбаша тіл мәдениетін жетілдіру басты назарда. «Миға шабуыл», «Карусель», «Эссе», «Автор не айтқысы келді?» секілді интерактивті әдістер арқылы оқушылар автордың көзқарасын талдап, өз интерпретацияларын ұсынады.
Сабақ барысында оқушылар тек мәтінді талдаумен шектелмей, өз пікірін жазбаша түрде білдіру, негіздеу және құрылымдауды үйренеді. Нәтижесінде олар оқырмандық сауаттылықтың негізгі көрсеткіштерін — түсіну, талдау, бағалау және өз ойын сауатты жеткізу дағдыларын меңгереді.
|
III бөлім |
Сыни тұрғыдан ойлау және түсіндіру |
||||
|
№ 19 сабақ |
|
||||
|
Сабақтың тақырыбы |
Авторлық идеяны түсіндіру және өз пікірін қалыптастыру |
||||
|
Сабақтың мақсаттары |
|
||||
|
Күтілетін нәтиже |
|
||||
|
Негізгі стратегиялар |
Үкім, эссе |
||||
|
Сабақ кезеңі |
Мұғалімнің қызметі |
Оқушының қызметі |
Бағалау |
Ресурстар |
|
|
Сабақтың басталуы (5-7 мин.) |
1.Сәлемдесу, сабақтың мақсаттарын қою. 2.Миға шабуыл: "авторлық идея дегеніміз не?» 3.Сұрақтар: "Автордың не айтқысы келетінін қалай түсінуге болады?» 4."Авторлық идеяны ашыңыз" ойыны-мәтін үзінділерін талдау. |
1.Авторлық идеяның мәні туралы пікірлермен бөлісіңіз. 2.Сөз тіркестерін түсіндіру арқылы ойынға қатысыңыз |
"Карусель "өзара бағалау"
Формативті бағалау-Жобаларды талдау: жанрға сәйкестік, құрылым,
негізділік. "Бағдаршам" формативті
бағалау-талқылаудағы белсенділік. |
Презентация, мәтін үзінділері бар карталар.. |
|
|
Сабақтың ортасы (20-25 мин.) |
1.Ұғымдарды түсіндіру: авторлық идея, түсіндіру, пайымдау. 2.Түсіндірудің әртүрлі тәсілдерін көрсету. 3.Топтардағы тапсырма: мәтіннің мағынасын мысалдармен нығайту арқылы пайымдау. 4.Физикалық минут:"шығармадағы эмоциялар". |
1.Мәтін идеясын талқылаңыз, дәлелді пікірлер айтыңыз. 2.Топтарда жұмыс талданады. 3.Қимылдар мен мимика арқылы эмоцияларды білдіріңіз. |
"Бас бармақты" формативті
бағалау " - пайымдаудың тереңдігі мен
негізділігі. "Ұнату" формативті
бағалау-дәлелдеу кезінде мәтінге сүйену
мүмкіндігі. |
Мәтін үзінділері, сұрақ карталары, талдау үлгісі, музыка немесе физикалық минуттық таймер. |
|
|
Сабақтың соңы (8-10 мин.) |
1.Ойын " автор не айтқысы келді?"- оқушылар интерпретацияларды ұсынады. 2.Эссе стратегиясына көшу: тапсырма - "мәтіннің негізгі идеясы және оған деген көзқарасым"тақырыбында өз пікірін қысқаша жазбаша түрде білдіру. 3.Қорытынды кКері байланыс |
1.Өз түсіндірмелерін ұсынады. 2.Олар шағын эссе жазады (5-7 сөйлем), жеке ұстанымын тұжырымдайды. 3.Қорытындылармен бөлісіңіз. |
"Ауызша мадақтау" формативті бағалау-идеяны түсінудің дәлдігі. "Жүрек" формативті
бағалау-шағын эссенің құрылымы мен
экспрессивтілігі. "Сәттілік ағашы" сабағының
рефлексиясы |
Эссе парақтары немесе стикерлер, карточкалар, тақта, маркерлер. |
|
|
Сабақ оқылған шығармаларға жазбаша пікірлер мен шолулар жазу дағдыларын дамытуға бағытталған. Оқушылар өз ойларын құрылымдауға, шығарма туралы өз пікірлерін дәлелдеуге және өз әсерлерін жазбаша түрде жеткізуге үйретеді. |
|||||
шағым қалдыра аласыз



















