Ауа. Ауаның құрамы. 6-зертханалық жұмыс. «Балауыздың жануы»

Тақырып бойынша 16 материал табылды

Ауа. Ауаның құрамы. 6-зертханалық жұмыс. «Балауыздың жануы»

Материал туралы қысқаша түсінік
пилоттық сабақ
Материалдың қысқаша нұсқасы

= Бөлім:

7.2 А Атомдар. Молекулалар. Заттар

Педагогтің аты-жөні:

Ақмуханова Ырысбол Әлібекқызы

Кенжегалиева Зауреш Айткалиевна

Абденов Самат Алдонгарович

Хансұлтанова Алмагүл Мұқтарқызы


Күн: 3.12

Сыныбы : 7

Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны:

Тақырыбы: 7

Ауа. Ауаның құрамы. 6-зертханалық жұмыс. «Балауыздың жануы»

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты

7.3.1.1-ауаның құрамы білу.

7.3.1.2-заттардың жануы кезінде ауаның құрамына кіретін оттектің жұмсалатындығын білу

7.3.1.3-атмосфералық ауаны ластанудан қорғаудың маңызын түсіну

Сабақтың мақсаты:

ауаның құрамы біледі

заттардың жануы кезінде ауаның құрамына кіретін оттектің жұмсалатындығын біледі :

атмосфералық ауаны ластанудан қорғаудың маңызын түсінеді

Құндылықтар

  • тәртіп, мақсатқа талпынушылық, өзін-өзі бақылау

  • байсалдылық, парасаттылық, заңға бағынушылық,

  • басқаларды құрметтеу,өзгенің пікірін құрметтеу

  • адалдық, объективтілік, риясыздық


Сабақ барысы

Мұғалімнің әрекеті


Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы




3 мин

І. Ұйымдастыру кезеңі:

«Комплимент айту» әдісі бойынша жағымды психологиялық ахуал орнатады





«Оттек, көмірқышқыл газы, азот» молекулаларының суреті бойынша топқа бірігуге нұсқау береді.

Оқушылар шеңберге тұрып «Комплимент айту» тәсілі арқылы сыныпта жағымды ахуал орнатады .



«Оттек, көмірқышқыл газы, азот» молекулаларының суреті бойынша топқа бірігеді

Кері байланыс:

Мадақтау арқылы бағаланады.

Түрлі түсті стикерлер

7 мин

ІІ Үй тапсырмасы

«Quizizz» платформасы арқылы сұрақ қояды, өткен тақырыптар бойынша білімдерін еске түсіреді.Атом



Ауаның ластануы

« Кинометафора» тәсілі арқылы сұрақтар қою отырып жаңа сабақтың тақырыбын, мақсатын анықтайды.



Оқушылар «Quizizz» платформасы арқылы жауап береді., өткен тақырыптар бойынша білімдерін еске түсіреді.

« Кинометафора» тәсілі арқылы

сұрақтарға жауап бере отырып, жаңа сабақтың тақырыбын, мақсатын анықтайды

Кері байланыс:

Мадақтау арқылы бағаланады.

«Жарайсың!»

«Тамаша жауап»т .б

Экран

Атом


https://quizizz.com/join?gc=97932441

Ауаның ластануы

https://smk.edu.kz/Attach/FileDownload/1aa3c6a3-cf52-41e4-abf0-5d6d2efe4fcb


10 мин

ІV Жаңа сабақ

Ауаның маңызы

Ауаның құрамы

Балауыздың жануы

Джозеф Пристли, Антуан Лавуазье, Генри Кавендиш және Карл Шееле секілді ғалымдар ауаның газдардың қоспасы екенін зерттеп, ғылыми тұжырымдар ұсынды. Француз ғалымы Антуан Лоран Лавуазье, бірнеше тәжірибе жасап, ауаның

бөлігі, тыныс және жану үшін қолайлы оттек деп атаған газдан және

бөлігі, азот деп аталатын «жансыз газдан» тұратынын дәлелдеген. Кейінірек 78% – азот, 21% – оттек, 0,93% – аргон және басқа инертті газдар ауаның тұрақты компоненттері екені анықталды.

Ауа құрамындағы көмірқышқыл газ және су булары ауыспалы компоненттер. Сондай-ақ, ауаны ластайтын азот пен күкірттің оксидтері де болуы мүмкін.

Қазіргі заманғы әлемде жаһандық проблемалардың бірі ауаның ластануы болып отыр. Бұл жағдай ірі қалалар мен өндіріс орталықтарында айқын орын алады. Атмосфераға автокөліктер мен мұнай өңдеу зауыттарынан және басқа да өндірістерден шығатын зиянды газдар мен бөлшектер жиналып тұмша түзіледі. Бұл балалар, қарт кісілер және өкпе мен жүрек ауруы бар сырқат кісілерге қауіпті. Басқа елдер сияқты Қазақстан да ауаны әртүрлі ластаушылардан қорғау шараларын жасауда

Оқушылар мұғалімнің түсіндіруін тыңдайды. Терминдермен танысады.Видио көрсетілімді талқылайды.


Кері байланыс:

Мұғалімнің мадақтауы

Ауаның маңызы

Ауаның құрамы

Балауыз шамның жануы Видиокөрсетілім

BilimLand


13 мин

Сабақты бекіту тапсырмалары.

6-зертханалық жұмыс.

«Балауыздың жануы»

Керекті құрал-жабдықтар мен реактивтер:

Тұрғы,стақан,әк суы (әк суы), балауыз шам.

Жұмыстың орындалуы:

Тұрғыға аузы төмен қаратып орнатылған стақанның астына жанған балуызды орналастырамыз. Стақанның қабырғалары буланады. Жанып тұрған балауызды алдын ала әк суымен шайылған стақанның астына орналастырамыз.

Стақанның қабырғалары лайланған су тамшылары пайда болады


Жұмыс барысы

Не байқалды

Қорытынды







1-тапсырма Ауаның құрамын

көрсетіңдер









2-тапсырма

Суретте ауаның ластаушы көздері көрсетілген. Табиғи және жасанды ластануды анықтаңыз








(e) Ауаны ластаушы компоненттерді атаңыздар.

…………………………………………………………………………………


Функционалдық сауаттылыққа арналған тапсырма


Қышқыл жаңбыр ұғымы барлығымызға белгілі. Бұл түсінікті 100-ден астам жыл бұрын ағылшын химигі Э. Р. Смит енгізген. Қышқыл жаңбыр автокөлік, зауыттар мен жылу электростанциялардан шығатын азот және күкірт оксидтерінің атмосферадағы су буларымен өзара әрекеттесу нәтижесінде түзіледі. Нәтижесінде түзілетін күкірт пен азот қышқылдары орман, көлдер мен оларда тіршілік ететін жан-жануарлардың өміріне қауіпті. Адам қолынан шыққан мәдени, сәулетті ескерткіштер, көліктер мен құбырлар да бұзылып, істен шығады. Мәселенің шешімі өндірістік бизнес қызметін тоқтату немесе қымбат сүзгілерін орнату болуы мүмкін.

Сұрақ :Өткен ғасырдың шамасы 60-шы жылдары қышқыл жаңбыр жиі жауған. Бұның себебін түсіндір.

Нұсқаулық бойынша зертханалық жұмысты орындап, дәптерге жазады.








.









Ауаның құрамын кестеге толтырады;












Суретте ауаның ластаушы көздері көрсетілген. Табиғи және жасанды ластануды анықтайды.






Ауаны ластаушы компоненттерді атайды.







Жауабы Өндірістің өркендеуіне байланысты және автокөлік санының ұлғаюы азот, күкірт және көміртек оксидтерінің ауадағы мөлшері ұлғайып, қышқыл жаңбырлардың түзілуіне әсер етеді.

Дескриптор:

зертханалық тәжірибе жасап,құбылыстарды айқындап, өзгерісті байқайды;

зертханалық тәжірибе кезінде жану өнімдерін атайды;

Балауыз жанғанда көмір қышқыл газы түзілгенін түсінеді;

жасалған жұмыстың нәтижесін қортындылай біледі;


Дескриптор:

ауаның құрамын кестеге толтырады;

Жалпы балл-4







Дескриптор :

табиғи және жасанды ластануды анықтайды;

ауаны ластаушы компоненттерді атайды;

Жалпы балл-2

«Балауыздың жануы»

https://youtu.be/mLGBnpgT4Wc?si=h6YIKMYRHhUL-nsd















BilimLand


Сабақтың соңы



4 мин

Кері байланыс

«Шығу билеті»

Маған сабақта қиын болды .........................

Маған сабақта жеңіл болды ........................

Маған әлі де көмек керек …........................


Кері байланыс

«Шығу билеті»

Маған сабақта қиын болды .........................

Маған сабақта жеңіл болды ........................

Маған әлі де көмек керек …........................



1 мин

Үй тапсырмасы § 8оку








Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
doc
30.12.2024
211
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі