Күні: Сыныбы: Пән атауы:
Сабақтың тақырыбы: Ауызша көбейту және бөлу
тәсілдері
Сабақтың мақсаты: АУЫЗША
БӨЛУ ЖӘНЕ КӨБЕЙТУГЕ ҮЙРЕТУ
І
Білімділігі: Оқушылардың білім – білік
дағдыларын қалыптастыра отырып,көп таңбалы сандарды ауызша көбейту
және бөлу тәсілдерін қалыптастыру, есептеу тәсілдерін және есеп
шығару дағдыларын жетілдіру.
ІІ
Дамытушылығы: Оқушылардың ынта – жігерін,
алғырттылығы мен шапшаңдығын, танымдылық дағдыларын арттыра отырып,
шығармашылыққа жетелеу.
ІІІ
Тәрбиелігі: Оқушыларды тазалыққа,
адамгершілік қасиеттерге, ұжымшылдыққа, тазалыққа, ұқыптылыққа,
жауапкершілікке тәрбиелей отырып, білімпазқа
жетелеу.
Сабақтың
түрі: Жаңа
сабақ
Сабақтың әдіс-
тәсілдері: Сұрақ-жауап, әңгімелеу,
түсіндіру, баяндау, талдау-жинақтау, пікір
–талас.
Көрнекілігі: Кестелер, карточкалар,
плакаттар және т.б.
Пәнаралық
байланыс: Әдебиеттік оқу, еңбекке
баулу.
Сабақтың
барысы:
І. Ұйымдастыру
кезеңі:
.
Сәлемдесу.
. Оқушыларды тексеру, сабаққа
келмеу себебін анықтау. Жұмыстың жүргізілу түріне қарай топтастырып
отырғызу.
.
Оқушылардың көңілін, назарын, сабаққа бейімдеу,
ыңғайлау.
. Ойға шақыру. (Психологиялық
даярлық жүргізу).
ІІ. Өткен материалды еске түсіру/
Жалпылау:
1.
Үй тапсырмасын сұрау, тексеру.
2.
Оқушылардың өткен сабақты қаншалықты меңгергенін, түсінгенін
байқау, анықтау.
3.
Оқушының сөйлеу қабілетін, сөйлеу тілін сөздік қорын
байқау.
4.
Неге көңіл аудару қажеттілігін анықтау, ескеру. Жан-жақты
тексеру.
ІІІ. Жаңа сабақ:
Сабақтың
тақырыбы:
Ауызша көбейту және бөлу
тәсілдері
№1. Кестені толтыра отырып,
есептеп ойлан.
а
|
200
|
15
|
6
|
120
|
b
|
30
|
30
|
40
|
5
|
c
|
5
|
9
|
100
|
15
|
d
|
4
|
2
|
4
|
3
|
(а+
b+
c)∙
d
|
940
|
108
|
584
|
420
|
№2. Қосындыны санға қалай
көбейтуге болады?
(a+b)∙c=a∙c+b∙c c∙(a+b) =
c∙a+c∙b
Қосынды санға көбейту үшін, әр қосылғышты сол
санға көбейтіп, содан шыққан көбейтінділерді қосу
керек.
А)
22 341 ∙2
=44 682
(20 000 + 2 000 + 300 +40 + 1)∙2 = 20
000∙2+ 2 000 ∙2+ 300∙2+40∙2+1∙2= 40 000+ 4000+600+80+2=
44 682
123 200 ∙3 =
369 600
(100 000 + 20 000 + 3 000 +200)∙3 = 100
000∙3+ 20 000 ∙3+ 3 000∙3+ 200∙3 = 300 000+ 60 000
+9 000+600 = 369 600
111 202∙4
=444 808
(100 000 + 10 000 + 1 000 +200+2)∙4 = 100
000∙4+ 10 000 ∙4+ 1 000∙4+ 200∙4+2∙4 = 400 000+
40 000 +4 000+800+8 = 444 808
(a+b):c=a:c+b:c
Қосындыны санға бөлу кезінде әрбір қосылғыш осы
санға бөлінетін болса, онда тиімді есептеу үшін әр қосылғышты санға
бөліп, алынған нәтижені қосуға болады.
44 682: 2 =
22 341
(40 000 + 4 000 + 6 00
+80+2):2 = 40 000:2+ 4 000:2+ 600: 2+ 80:2+2:2=
20 000+ 2 000 +3 00+40+1 =
22 341
369 600:3 =
123 200
(300 000+ 60 000 +9 000+600):3 =
300 000:3+ 60 000 :3+ 9 000:3+ 600:3 = 100 000 +
20 000 + 3 000 +200= 123 200
444 808: 4 =111
202
(400 000+ 40 000 +4 000+800+8):4 =
400 000:4+ 40 000 :4+ 4 000:4+ 800:4+8:4 =100 000 +
10 000 + 1 000 +200+2 = 111 202.
№3. Түсіндіре отырып, көрсетілген
теңдікті пайдалану.
4 ∙
6 000= 24 000 9∙ 8 000= 72 000 5∙ 6 000=
30 000
49 000, 56 000, 81 000,
32 000, 45 000, 28000.
14 000: 7= 2 000 30 000:5=
6 000 81 000: 9= 9 000
7 000, 6 000, 2 000. 17 000,
18 000, 16 000.
ІV. Сергіту сәті: «Күн
мен түн» ойынын ойнату арқылы
қызығушылығын арттыру.
V. Сабақты
бекіту:
№4. Шешуі: 500 000+ 700 + 700=
501 400(м) Тіктөртбұрыш 4 см * 5 см, 2 см * 10 см, 1 см*20 см
болуы мүмкін.
№5. А)
Шешуі: 10∙2= 20
см²
Ә) 500∙5= 2 500 мм² =25
см² - шаршының ауданы. 5 см – шаршы
қабырғасы.
Дәптермен жұмыс.
VII. Үй
жұмысы: №6, 7 есеп 53
бет.
VIII.
Бағалау: Сабаққа белсене қатысқан
оқушыларды топпен мадақтап,
жеткен жетістіктерін айта отырып білімдерін
бағалау.