Бактериялар, саңырауқұлақтар, өсімдіктер мен жануарлар жасушаларының құрылымы мен қызметінің ерекшеліктері.

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Бактериялар, саңырауқұлақтар, өсімдіктер мен жануарлар жасушаларының құрылымы мен қызметінің ерекшеліктері.

Материал туралы қысқаша түсінік
Бактерия, саңырауқұлақ, өсімдік және жануар жасушаларының құрылымдық ерекшеліктерін түсіндіру. Жасушалардың негізгі қызметтерін салыстыра білу.
Материалдың қысқаша нұсқасы

«ШЫМКЕНТ АГРАРЛЫҚ-ТЕХНИКАЛЫҚ КОЛЛЕДЖІ» МКҚК

Сабақтың тақырыбы

Бактериялар, саңырауқұлақтар, өсімдіктер мен жануарлар жасушаларының құрылымы мен қызметінің ерекшеліктері

Жасушалардың негізгі компоненттерін анықтау. № 6 зертханалық жұмыс. "Микрофотографияны қолдана отырып, жасушалардың негізгі компоненттерін сипаттау"

Модуль /пән атауы

ОН 11.1. Ақуыздардың, майлардың, көмірсулардың құрылымын, құрамы мен қызметін сипаттау.

Педагог

Курганбаева Х

2025 жыл « »


1.Жалпы маълимет

Курс, оқу жылы, топ


Сабақ типі

Теориялық

2.Мақсаты мен міндеті

2.1.Осы сабақтары барысында білім алушылар игеретін кәсиби дағдылардың тізбесі

Бактерия, саңырауқұлақ, өсімдік және жануар жасушаларының құрылымдық ерекшеліктерін түсіндіру.  Жасушалардың негізгі қызметтерін салыстыра білу.

Тілдік мақсаттар

Оқушылар жасай алады:

  1. Жазбаша және ауызша түрде диаграммалар, сәйкес ғылыми терминлогоияны қолданып жасушаның құрылымын сипаттайды

  2. Микрографтардан көрінетін және диаграммалар, сурет,PowerPoint презентацияларында бейнеленген жасуша органеллаларын Айтылым, Жазылым, Оқылым, Тыңдалым дағдыларын қолданып сипаттайды.

3. Күтілетін нәтижелер

Нәтижеде студент игеретін материалдар

Бактерия, саңырауқұлақ, өсімдік және жануар жасушаларының құрылымдық ерекшеліктерін сипаттай алады.  Жасушалардың негізгі қызметтерін түсіндіреді (қоректену, тыныс алу, көбею).  Салыстырмалы кесте арқылы әр түрлі жасушаларды талдай алады.  Топтық жұмыс барысында өз ойларын дәлелдей алады.

4. Қажетті ресурстар

4.1 Оқу-әдістемелік құрал жабдықтар (көрнекіліктер)

Оқулықтар,карточкалар,интерактивті тақта,жұмыс парағы,постер,стикерлер

4.2 Анықтамалық әдеьиеттер

1. «Биология 10».1-бөлім. Е.А.Очкур, Ж.Ж.Курмангалиева,М.А. Нуртаева «Мектеп» баспасы 2019

2 «Биология 10». 2-бөлім.Е.А.Очкур, Ж.Ж.Курмангалиева,М.А. Нуртаева «Мектеп» баспасы 2019

3. «Биология 11».1-бөлім. А.Қалыбаева,А.Пәримбекова.Н.Абылайханова «Мектеп» баспасы 2020

4. «Биология 11». 2-бөлім. А.Қалыбаева,А.Пәримбекова.Н.Абылайханова «Мектеп» баспасы 2020





Сабақбарысы

Сабақтың жоспарланғанкезеңдері

Сабақтағыжоспарланғаніс-әрекеттер


Ресурстар

Сабақтың басы

0-5 мин




30 минут






























15 мин















15 мин








15 мин








5 мин





  1. Ұйымдастыру кезеңі: оқушыларды қарсы алу, сабаққа дайындығын тексеру (керек-жарақтарының болуы)  Сәлемдесу, түгендеу.  Сабақтың тақырыбы мен мақсатын айту.  Оқушыларға қызықты сұрақ қою: «Барлық тірі ағзалардың жасушасы бірдей ме?» II. Жаңа тақырыпты түсіндіру

  1. Бактерия жасушасы (5 мин)

    • Құрылымы: қабықша, цитоплазма, рибосома, нуклеоид (ядро жоқ).

    • Қызметі: көбею (жылдам бөліну), қоректену, тіршілік әрекеті.

    • Ерекшелігі: прокариоттық жасуша, ядросы жоқ.

  2. Саңырауқұлақ жасушасы (7 мин)

    • Құрылымы: ядро, цитоплазма, жасуша қабықшасы (хитин), митохондрия.

    • Қызметі: қоректену (гетеротроф), тыныс алу, көбею.

    • Ерекшелігі: өсімдіктерге қарағанда хлорофилл жоқ, гетеротрофты қоректену.

  3. Өсімдік жасушасы (9 мин)

    • Құрылымы: ядро, цитоплазма, жасуша қабықшасы (клетчатка), хлоропласт, вакуоль, митохондрия.

    • Қызметі: фотосинтез, тыныс алу, қоректену, су мен минералдарды сақтау.

    • Ерекшелігі: хлоропласттың болуы, клетка қабығы, үлкен вакуоль.

  4. Жануар жасушасы (9 мин)

    • Құрылымы: ядро, цитоплазма, митохондрия, лизосома, центриоль.

    • Қызметі: қоректену, тыныс алу, қозғалу, сезімталдық.

    • Ерекшелігі: клетка қабығы жоқ, қозғалысқа бейім.

III. Топтық жұмыс Оқушылар 4 топқа бөлінеді:

    1. Бактерия

    2. Саңырауқұлақ

    3. Өсімдік

    4. Жануар

  • Әр топқа жасушаның суретін беру.

  • Тапсырма:

    • Құрылымын белгілеп, негізгі қызметін жазу.

    • Ерекшелігін анықтау.

  • Топтар өз жұмысының нәтижесін қорғап, салыстырмалы талқылау жүргізеді. және қызметтік ерекшеліктерін салыстыру. IV. Практикалық жұмыс/видео көрсету

  • Микроскоп арқылы әр жасушаны қарау немесе дайын суреттер, видео.

  • Тапсырма: «Қай жасушада ядро жоқ?»; «Қай жасушада хлоропласт бар?»

V. Жаңа тақырыпты бекіту «Сұрақ-жауап»әдісімен бағалау

  • Сұрақ-жауап:

    1. Прокариоттық жасуша дегеніміз не?

    2. Өсімдік пен жануар жасушасының айырмашылығы неде?

    3. Саңырауқұлақ жасушасының ерекшелігі қандай?

  • Кроссворд немесе шағын тест (5–6 сұрақ).

VI. Қорытынды

  • Сабақ бойынша қорытынды жасау: негізгі ұғымдарды қайталау.

  • «Ең қызықты нәрсе» әдісі: әр оқушы сабақтан алған әсерін айтып өтеді.






https://bilimland.kz және https://itest.kz оқу платформалары




Жұмыс парағы














Жұмыс парағы







Постерлермен жұмыс














Жұмыс парағы






VII. Үйге тапсырма

  • «Жасушалар әлемі» тақырыбында кесте жасау: әр жасушаның құрылымы мен қызметін салыстыру.

  • Қосымша: жасуша суретін салып, негізгі органоидтарды белгілеу.

Рефлексиялық сұрақтар

Бүгін не үйрендің?

Қай жасуша түрі саған қызық болды? Неліктен?

Қай тұста қиналдың және оны қалай еңсердің?

Келесі сабақта нені тереңірек білгің келеді?




Уақыт



5

10

15

20

25

30

35

40

45

50

55

60

65

70

75

80

85

90



















Ұйымдастыру



















Үй тапсырмасын тексеру

















Жаңа тақырыпты түсіндіру













Жаңа тақырыпты бекіту













Рефлексия


















Бағалау. үйге тапсырма беру



















___________ Д.Шардарбеков

«29» 08 2025 ж.

___________ Д.Шардарбеков

«29» 08 2025 ж.



Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
01.12.2025
27
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі