АТА-АНАЛАРМЕН ТРЕНИНГ ЖОСПАРЫ:
Мухаметкалиева Альмира Кабдрахымовна
Алматы қаласы, 146 мектеп-лицейі КММ педагог-психологі
Тақырыбы: «Балалардың дамуына ата-аналардың рөлі»
Мақсаты:
-
Ата-аналарға балалармен дұрыс қарым-қатынас орнату жолдарын үйрету.
-
Баланың эмоциялық және танымдық дамуына әсер ететін факторлармен таныстыру.
Кіріспе:
-
Танысу жаттығуы: Әр қатысушы өз есімімен бірге балалары туралы қысқаша ақпарат айтады («Менің атым Айгүл, ұлым 8 жаста»).
-
Тақырыпты таныстыру: Ата-ананың тәрбие үдерісіндегі маңыздылығын қысқаша түсіндіру.
Негізгі бөлім:
1. Теориялық бөлім:
-
Баланың жас ерекшеліктері мен қажеттіліктері (5-7 минут).
1. Мектепке дейінгі жас (3-6 жас):
-
Психологиялық ерекшеліктері: Бұл кезеңде балалардың қиялы ерекше қарқынды дамиды, олар айналасындағы нәрселерді зерттеп, сұрақ қоюға құмар.
-
Негізгі қажеттіліктері:
-
Ата-ананың мейірімі мен көңіл бөлуі.
-
Қауіпсіз және тұрақты орта.
-
Еркін ойнау және қиялын дамытуға мүмкіндік беру.
-
Ересектерден қолдау мен бағыт-бағдар алу.
-
2. Бастауыш мектеп жасы (6-10 жас):
-
Психологиялық ерекшеліктері: Бұл жаста балалардың логикалық ойлау қабілеті дами бастайды, өз іс-әрекеттерінің салдарын түсіну қабілеті күшейеді. Олар өзін қоғам мүшесі ретінде сезіне бастайды.
-
Негізгі қажеттіліктері:
-
Қолдау көрсету және жетістіктерін мақтау.
-
Тәртіп пен күн тәртібін сақтау.
-
Өз бетінше шешім қабылдауға мүмкіндік беру.
-
Танымдық қызығушылықтарын дамытуға арналған тапсырмалар мен ойындар.
-
3. Орта буын жасы (10-14 жас):
-
Психологиялық ерекшеліктері: Жеке тұлғалық қалыптасудың маңызды кезеңі. Балалар өздерінің эмоцияларын түсініп, оларды басқаруды үйренеді. Өз пікірін білдіруге ұмтылады.
-
Негізгі қажеттіліктері:
-
Эмоциялық қолдау, ата-ананың түсіністік танытуы.
-
Өздеріне сенімділік қалыптастыру үшін тәжірибелер жасауға мүмкіндік беру.
-
Қоғамда өзін-өзі табу үшін әлеуметтік қарым-қатынастарды дамыту.
-
Қызығушылықтарына байланысты жаңа нәрселерді үйрену.
-
4. Жасөспірімдік кезең (14-18 жас):
-
Психологиялық ерекшеліктері: Баланың өзін-өзі тануы, мақсат қоюы мен жауапкершілік сезімі артады. Олар өзін дербес тұлға ретінде қабылдатқысы келеді.
-
Негізгі қажеттіліктері:
-
Сенім білдіру және жеке шекақтарын құрметтеу.
-
Өз қалауы мен пікірін еркін айтуға мүмкіндік беру.
-
Әлеуметтік және эмоционалдық қолдау көрсету.
-
Болашақ кәсіби қызығушылықтарын қалыптастыруға жағдай жасау.
-
2. Практикалық
тапсырмалар:
Тапсырма 1: «Эмоциялық айна» жаттығуы
-
Әр ата-анаға жағымды/жағымсыз жағдайды ойлап тауып, оны мимикамен көрсету ұсынылады.
-
Қатысушылардың эмоцияларды тану және оларды талқылау қабілеті дамытылады.
Тапсырма 2: «Менің баламды түсін» рөлдік ойыны
-
Ата-аналар «бала» және «ата-ана» рөлдерін ауыстырып, түрлі сценарийлер ойнайды (мысалы: баланың қателік жасаған сәті, үй жұмысын орындамау).
-
Талқылау: Қай рөлде қиын болды және не үйренді?
Қорытынды:
-
«Екі жұлдыз, бір тілек» әдісі: Қатысушылар тренинг туралы екі жақсы нәрсе және бір ұсыныс айтады.
-
Тренингтен алған маңызды ойлар мен сезімдерге шолу жасау.
Бағалау:
-
Қатысушыларды ауызша мадақтау, тренинг соңында шағын сертификаттар беру.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Балалардың дамуына ата-аналардың рөлі
Балалардың дамуына ата-аналардың рөлі
АТА-АНАЛАРМЕН ТРЕНИНГ ЖОСПАРЫ:
Мухаметкалиева Альмира Кабдрахымовна
Алматы қаласы, 146 мектеп-лицейі КММ педагог-психологі
Тақырыбы: «Балалардың дамуына ата-аналардың рөлі»
Мақсаты:
-
Ата-аналарға балалармен дұрыс қарым-қатынас орнату жолдарын үйрету.
-
Баланың эмоциялық және танымдық дамуына әсер ететін факторлармен таныстыру.
Кіріспе:
-
Танысу жаттығуы: Әр қатысушы өз есімімен бірге балалары туралы қысқаша ақпарат айтады («Менің атым Айгүл, ұлым 8 жаста»).
-
Тақырыпты таныстыру: Ата-ананың тәрбие үдерісіндегі маңыздылығын қысқаша түсіндіру.
Негізгі бөлім:
1. Теориялық бөлім:
-
Баланың жас ерекшеліктері мен қажеттіліктері (5-7 минут).
1. Мектепке дейінгі жас (3-6 жас):
-
Психологиялық ерекшеліктері: Бұл кезеңде балалардың қиялы ерекше қарқынды дамиды, олар айналасындағы нәрселерді зерттеп, сұрақ қоюға құмар.
-
Негізгі қажеттіліктері:
-
Ата-ананың мейірімі мен көңіл бөлуі.
-
Қауіпсіз және тұрақты орта.
-
Еркін ойнау және қиялын дамытуға мүмкіндік беру.
-
Ересектерден қолдау мен бағыт-бағдар алу.
-
2. Бастауыш мектеп жасы (6-10 жас):
-
Психологиялық ерекшеліктері: Бұл жаста балалардың логикалық ойлау қабілеті дами бастайды, өз іс-әрекеттерінің салдарын түсіну қабілеті күшейеді. Олар өзін қоғам мүшесі ретінде сезіне бастайды.
-
Негізгі қажеттіліктері:
-
Қолдау көрсету және жетістіктерін мақтау.
-
Тәртіп пен күн тәртібін сақтау.
-
Өз бетінше шешім қабылдауға мүмкіндік беру.
-
Танымдық қызығушылықтарын дамытуға арналған тапсырмалар мен ойындар.
-
3. Орта буын жасы (10-14 жас):
-
Психологиялық ерекшеліктері: Жеке тұлғалық қалыптасудың маңызды кезеңі. Балалар өздерінің эмоцияларын түсініп, оларды басқаруды үйренеді. Өз пікірін білдіруге ұмтылады.
-
Негізгі қажеттіліктері:
-
Эмоциялық қолдау, ата-ананың түсіністік танытуы.
-
Өздеріне сенімділік қалыптастыру үшін тәжірибелер жасауға мүмкіндік беру.
-
Қоғамда өзін-өзі табу үшін әлеуметтік қарым-қатынастарды дамыту.
-
Қызығушылықтарына байланысты жаңа нәрселерді үйрену.
-
4. Жасөспірімдік кезең (14-18 жас):
-
Психологиялық ерекшеліктері: Баланың өзін-өзі тануы, мақсат қоюы мен жауапкершілік сезімі артады. Олар өзін дербес тұлға ретінде қабылдатқысы келеді.
-
Негізгі қажеттіліктері:
-
Сенім білдіру және жеке шекақтарын құрметтеу.
-
Өз қалауы мен пікірін еркін айтуға мүмкіндік беру.
-
Әлеуметтік және эмоционалдық қолдау көрсету.
-
Болашақ кәсіби қызығушылықтарын қалыптастыруға жағдай жасау.
-
2. Практикалық
тапсырмалар:
Тапсырма 1: «Эмоциялық айна» жаттығуы
-
Әр ата-анаға жағымды/жағымсыз жағдайды ойлап тауып, оны мимикамен көрсету ұсынылады.
-
Қатысушылардың эмоцияларды тану және оларды талқылау қабілеті дамытылады.
Тапсырма 2: «Менің баламды түсін» рөлдік ойыны
-
Ата-аналар «бала» және «ата-ана» рөлдерін ауыстырып, түрлі сценарийлер ойнайды (мысалы: баланың қателік жасаған сәті, үй жұмысын орындамау).
-
Талқылау: Қай рөлде қиын болды және не үйренді?
Қорытынды:
-
«Екі жұлдыз, бір тілек» әдісі: Қатысушылар тренинг туралы екі жақсы нәрсе және бір ұсыныс айтады.
-
Тренингтен алған маңызды ойлар мен сезімдерге шолу жасау.
Бағалау:
-
Қатысушыларды ауызша мадақтау, тренинг соңында шағын сертификаттар беру.
шағым қалдыра аласыз













