×
Сертификат тегін алу үшін
Материал тегін жариялау
ҚР БАҚ(СМИ) тіркеу №9512
Сайт бойынша барлық сұрақтарды 8(771)-234-55-99 (Ватсап) осы номерге жазуға болады. Тәрбиешілерге, ұстаздарға, оқушыларға, студенттерге арналған турнирлер басталды. Толығырақ
Құрметті аттестация тапсыратын ұстаздар аттестацияға арналған сұрақтар мен оның жауаптары дайын болды. Біз оны арнайы кітапша ретінде шығардық. Толығырақ: 8-(707)-358-15-26 осы номерге дәл қазір хабарласыңыз немесе ватсапқа жазыңыз.

Балапан боп келіп ем, алтын ұяға, Қыран болып ұшып барам қияға

Автор:Асаубай Ақгүл Болатқызы
Бағыты: Әдістемелік бірлестік жетекшілері
Бөлімі: Эссе, шығарма, мазмұндама
Сыныбы: Басқа
Жарияланған уақыты: 2019-10-09

50-ден астам пәндер бойынша материалдарды тегін жүктеп, сабақ барысында қолдануға болады

Материал туралы қысқаша түсінік

жас мамандарға

«Кемелді келешек, баянды болашаққа» жетелейтін негізгі рухани көзі ол – білім көзі. Білімді ұрпақ тәрбиелеу – ізненімпаз, ерік-жігері күшті, шығармашылық жетістіктерге талпынған, ол жаңашыл ұстаздың қолында»"Ұстаздық еткен жалықпас, үйретуден балаға” деп Абай атамыз айтқандай, жүрексіз  өмір болмаса, мұғалімсіз  білімнің , тәрбиенің  іске аспайтыны белгілі. Ұстазда да диқан сияқты. Ол әр адамның жанына білім дәнін себеді. Әрі шәкіртін аялап өсіріп , өмір атты шексіз  ғаламға топшысын  қатайтып ұшырады. Дәлірек айтсақ, адамды өмір  сүре білуге тәрбиелейді. Сол үшін бойындағы асыл қасиеттерін шәкірттеріне сіңіріп тер төгеді.Егер әр  адамның жүрегінде ізгілік сәулесі болса -ол мұғалімнің еңбегі.Осы бір сөздің өзінде қаншама мән - мағына,күш,құдіретті, қасиетті ұғым жатыр. Ұстазсыз өмірдің нақты тұтқасын ұстау мүмкін емес.Адамды тәрбиелеп , оны азамат атандырудың өзі бір үлкен күш.Сондықтан да ұстаздың еңбегі -  ұлы еңбек.Ұстаз-жас ұрпақтың рухани сәулеткері, қоғам, халық өзінің үміті мол болашағын тапсырытын сенімді өкілі. Олар сол сенімді ақтай отырып, зеделі де зерек, парасатты, ұлттық және адамзаттық құндылықтарды бойына дарытқан тұлғаларды тәрбиелеуде. Мен, Қызылорда облысы, Қазалы ауданы, Қожабахы ауылындағы №25 қазақ орта мектебін жақсы бітіріп, 2000 ж «Математика пәнінің мұғалімі» мамандығы бойынша М.Мәметова атындағы Қызылорда Гумманитарлық колледжін қызыл дипломмен, 2005 жылы Қ.Жұбанов атындағы Ақтөбе Мемлекеттік Инстутын «Математика мамандығын жақсымен тәмамдадым. Өз педагогикалық өз тәжірибемді №102 қазақ орта мектебінде бастап, 5 жыл еңбек етіп, №99 орта мектебінде 9 жыл ,байқоңыпр қаласындағы №14 орта мектепте 1 жыл еңбек жолын өткіздім.қазіргі таңда Көкшетау қаласындағы №19 орта мектебінде еңбек жолымды жалғастырып келемін. Ендігі кезекте шәкірттеріме сапалы білім беріп, рухани адамгершілігі бай, бәсекеге қабілетті ұрпақ тәрбиелеу болып отыр. Елбасымыз: «Болашақта еңбек етіп, өмір сүретіндер – бүгінгі мектеп оқушылары, мұғалім оларды қалай тәрбиелесе, Қазақстан сол деңгейде болады», - деген. Қазіргі таңда ұстазға жүктелетін міндет өте ауыр. Бұл міндеттен мен қорықпаймын. Өйткені ұстаздық маған тағдырдың берілген сыйы деп білемін. Бұл міндетті жемісті орындау үшін, оқушының пәнге деген қызығушылығын арттыру үшін оқытудың көптеген әдіс–тәсілдерін алып, өз іс–тәжірибемде ұтымды пайдалана білуге тырысып ,15 жылдың зымырап өткенінде байқамай қалыппын. Сабақ-мұғалім ізденісінің жемісі. Жалпы сабақ өткізудің, білім берудің көптеген әдістері, жолдары бар. Ең бастысы оқушыға білім алуына қандай жол жақын, қайсысы қолайлы екенін, сонымен бірге әр оқушының талпынысын, не нәрсеге бейім екенін білуіміз қажет деп санаймын. Диалог жүргізілуі үшін сөйлей білу, сөздерді дұрыс құрастырып, айта алу маңызды болып табылады. Сабақ барысында Барнстың айтуы бойынша білім берудің мұғалімді селқос тыңдағанда ғана емес, вербальды құралдарды қолдану нәтижесінде, яғни сөйлесу, талдау және дәлелдеу барысында жүзеге асады. [МАН, 38б] Бүгінгі заман ағымы болашақ ұрпақтың ой-өрісінің шыңдалуын, жеке тұлға ретінде қалыптасуын талап етуде. Осы орайда ұлы педагог Ушинскийдің «Бала – балқытылған алтын» деген қанатты сөзді еске түседі. Балаға қалай бағыт берсең, солай өседі Осындай жаңа педагогикалық технологиялардың жиынтығы болып табылатын, өзіміз биылғы жылы тамамдаған білім берудегі жаңа формат тәсілінің теориялық негіздеріне сүйене отырып практикаға енгізіліп жатырған жеті модульден құралған бағдарламаның менің өмірімде алатын орны ерекше болмақ. Әлемдік тәжірибеге негізделе отырып жасақталған бұл бағдарлама оқушылардың қалай оқу керектігін үйреніп, соның нәтижесінде еркін, өзіндік дәлелін нанымды жеткізе алатындай, сенімді, сыни пікір-көзқарастары жүйелі дамыған, танымдық қызығушылығы мен мүмкіндігі жоғары оқушы қалыптастыруды мақсат етеді. Қазақта жетіні қасиетті санға теңесе, мен үшін де осы бағдарлама мазмұнындағы жеті модульдің қасиеті ерекше болды. Бұл модульдердің көпшілігін бұрыннан сабағымызда пайдаланып жүрсек те, тереңіне үңіліп, олардың өзіндік философиясын түсініп көрмеппін. Әрине, бұрынғы дәстүрлі әдістерді де жоққа шығаруға болмайды, әр тәсілдің өзіндік артықшылықтары болады. Осы 7 модульді апарып сабақтарыма салған кезде сыныптағы көрініс, оқушылардың көзқарасы мен оқу үрдісіне қатысы бойынша орын алған өзгерістерге тоқталғым келеді. Біз қолданып жатырған бағдарламаның түрлі тәсілдерді жинақтағанына қарамастан , сындарлы оқыту негіздері қамтылған. Бұл 7модульдің барлығыда математика пәні сабақтарында қолдануға ыңғайлы әрі тиімді. Әр сабаққа жаңалық енгізу жұмыс тиімділігін арттырады . Оқушыларға білімді игеруде бағыт-бағдар беретін басты тұлға – мұғалім. Оқушыға саналы тәрбие, сапалы білім беру үшін – құзіреттілік маңызды роль атқарады. Оқушы құзіреттілігін арттыру мақсатында Кимбридждік «Сындарлы оқыту» теориясын қолданып, қазіргі таңда оқу үдерісінде әр-түрлі тәсілдерді қолданып жатырмыз. Сыныптағы атмосфераны қалыптастыру үшін, топқа бөлудің әдісі «жұп», «тақ» сандарды таңдау арқылы, «өлең мәтінін» құрастыру, «түстер арқылы» т.б. қолдануға болады. Топқа бөлудің әдісі төңірегінде сыни тұрғыда ойлауға арналған тапсырмалар беріліп, мысалы: түстер таңдауда «сіз не үшін бұл түсті таңдадыңыз?», «таңдаған түске байланысты не айтар едіңіз?», өлең жолдарын таңдауда «кімнің өлеңі?», «жатқа айта аласыз ба?» т.б. жабық сұрақтар арқылы ойын ашу, миға шабуыл жасау болып табылады. Математика сабағында оқушылардың сыни ойлауын дамыту жолдары. Математика пәні логикадан тұратыны белгілі. Әрбір ұғым абстрактілі ойлауға бағытталатын математика сабағының қай кезеңін алсаң да сыни тұрғыда ойлау өн бойында жүріп отырады. Математика пәні бойынша білім сапасын көтеруде оқушылардың ойлау қабілетін дамыту қалыптасқан,меңгерілген білімге байланысты.Математикадағы логиканы А.Столяр «Математикалық элементтерді кірпішке,ал логикалық элементтерін соларды бекітіп ұстап тұратын цементке теңеуге болады» дейді.Әрбір сабақты қызықты,әрі сапалы өткізу мен үшін бірінші орында.Әрбір сабақ барысында ,орыстың ғалымы К.Д.Ушинскийдің сөзін басшылыққа алып отырамын.К.Д.Ушинский өз сөзінде: «Қызығушылық-сапалы оқудың негізгі жол.Ешбір қызығусыз,тек зорлық күшпен жүргізілген оқу оқушы бойындағы білім алуға деген құштарлықты жояды»деген.Оқушыларды өздерінің еңбектеріне жауапкершілікпен қарауды қалай қалыптастыру керек?-деген сұрақтарға осы Кимбридждік «Сындарлы оқыту теориясы»арқылы қол жеткіздім.Сындарлы оқыту теориясында-оқушы өз қабілетін дамытуға талпынады,қажетті материалдарды іздейді,шығармашылықпен жұмыс жасауға үйренеді.


Деңгейлік курс бағдарламасын оқу нәтижесінде әрбір сабағымды топтық жұмыстармен тиімді ресурстарды қолданып,оқу сапасының нәтижесін алуға мүмкіндік алдым.Топтар постер қорғауда,жеке,жұптық,топтық жұмыс барысында,өзін-өзі бағалауда оқушының құзіреттілігі артатынын байқадым.Оқушылар тек сабаққа қызығып қана қоймай,бірлесіп жұмыс жасауғаүйренеді,өзін-өзі реттеуге дағдыланады.Оқушылар арасында өзара әлеуметтік қарым-қатынас орнайды, нашар оқитын оқушылардың қызығушылығын артады.
Қорыта айтатын болсам, қазіргі таңдағы құзыретті мұғалім жауға шыққандағы алдыңғы шептегі әскердей өзіміздің білімімізбен, тұжырымдамамызбен сай болуымыз керек. Қай пәнді оқытсақ та оқыту процесі оқыту әдістері арқылы жүзеге асатын құбылыс. ХХІ ғасыр жаһандық білім ғасыры. Әлемде 600-ден астам оқу процесінің әдіс-тәсілдері жүруде. Соның ішіндегі Сындарлы оқыту теориясы, Батыстан Шығысқа тараған әлемдік оқу үдерісіндегі басты құнды оқыту теориясы болып табылады. Осы бағдарлама аясында оқушыға, оқушының бойына білім нәрін сеуіп, одан жемісті мол ала аламыз.















50-ден астам пәндер бойынша материалдарды тегін жүктеп, сабақ барысында қолдануға болады

Сертификатты жеке кабинеттегі жетістіктерім бөлімінен жүктеп алуға болады

Материалды сайттан тегін жүктеу

Материал ұнаса парақшаңызға сақтап қойыңыз!

Өз пікіріңізді қалдыру үшін тіркелу қажет.