Бекітемін:
Меңгеруші:------------ Қ.Қ.Қарақұлова
«----» «----» 2018ж
ЦИКЛОГРАММА
01.10.-05.10.2018ж
«Балапан» екінші кіші топ
Өтпелі тақырып: «Менің отбасым»
Мақсаты: балалардың отбасы туралы түсініктерін қалыптастыра отырып, отбасы мүшелерін атап, олар туралы айтуға және жақсы көруге үйрету; туыстық байланыс туралы түсініктерін дамыту.
Міндеттері:
-
Отбасында мәдени-гигиеналық дағдыларын сақтауға баули отырып, ата-аналармен бірге балалар денсаулығын нығайтуға ықпал ету;
-
Отбасы мүшелерімен тығыз байланыс жасау негізінде балалардың сөздік қорларын одан әрі дамытуға жағдай жасау;
-
Отбасылық серуендерге, саяхаттарға шығу барысында балалардың табиғатта, қоршаған ортада өзін ұстай білу дағдыларын , қоршаған әлемге қызығушылығы мен қамқорлық қасиеттерін қалыптастыруға ықпал жасау;
-
Балалардың шығармашылық қабілеттерін дамытуда ата-аналармен бірлескен шараларды жетілдіру
|
Күн тәртібі |
|
Дүйсенбі: 01.10.18ж |
Сейсенбі:02.10.18ж |
Сәрсенбі:03.10.18ж |
Бейсенбі: 04.10.18ж |
Жұма: 05.10.18ж |
|||||||||||||
|
|
|
«Коммуникация» Сөйлеуді дамыту «Шығармашылық» Музыка «Таным» Математика Д.Кюзинердің дидиктикалық ойындары. |
«Денсаулық» Дене тәрбиесі «Шығармашылық» Сурет «Таным» Жаратылыстану. |
«Коммуникация» Орыс тілі |
«Коммуникация» Көркем әдебиет «Денсаулық» Дене тәрбиесі |
«Денсаулық» Дене тәрбиесі «Әлеумет» Экалогия. |
|||||||||||||
|
Бала ларды қабыл дау Ата-аналар мен әңгімелесу. |
|
Балаларды таңертеңгілік көтеріңкі көңіл-күймен қабылдап, жағымды жағдай орнату. Балалардың көңіл -күйлеріне назар аударып,дене қызуын өлшеп қабылдау. Медбике,бірлескен жұмыс |
Балаларды таңертеңгілік қабылдап,ата –аналарына үйге берілген тақпақ жаттауларын қайталатуын айту. Балалардың көңіл -күйлеріне назар аударып,дене қызуын өлшеп қабылдау. |
Балаларды таңертеңгілік көтеріңкі көңіл-күймен қабылдап, жағымды жағдай орнату. Балалардың көңіл -күйлеріне назар аударып,дене қызуын өлшеп қабылдау. |
Жақсы көңіл күймен балалардың дене қызуын,тазалықтарын тексеріп қабылдау. Ата аналарға төлем ақыны төлеулерін ескерту.Логопед тің уйге берген тапсырмаларын қайталауларын айту |
Балаларды таңертеңгілік көтеріңкі көңіл-күймен қабылдап, ата-аналарға ескерту,жылы киіндіріп жіберулерін айту. |
|||||||||||||
|
Ойындар(үстел-үсті,саусақ және т.б) |
|
Саусақ ойыны:«Жаңғақтармен ойын »Ойын шарты: балалардың әрқайсысына жаңғақтар таратылады. Жаңғақты алақанның арасына салып, айналдыру. Бұл ойында балалардың қолдары жаттықтырып, сөйлеу тілі мен ойлау қабілеттері дамиды. |
Құрылыс ойындары: «Заулім уй» құрастырып ойнау, қауіпсіздік ережелерін сақтап ойнауға үйрету. |
Санамақ. Тақырыбы:Отбасы мүшелері. Мақсаты:Саусақтар арқылы отбасы мүшелерін айтқызу. |
Саусақ ойыны: «Моншақтармен ойын» Қызыл-сары көк моншақ. Мен жасаймын көп моншақ
|
«Суреттерді орналастыр»-карточкалармен жұмыс |
|||||||||||||
|
Таңертеңгі гемнастика |
|
№ 6кешен |
№ 7 кешен |
№ 8 кешен |
№ 9 кешен |
№ 10 кешен. |
|||||||||||||
|
Таңғы ас |
|
Астарын дәмді болсын. Мәдени-гигиеналық дағдыларды өздігінен атқару қабілеттерін қалыптастырып тазалыққа баулу ( қолды дұрыс таза жууға, құрғатып сүртуге үйрету). Ас үстелі басында отыру мәдениеті мен этика ережелерін қалыптастыруды жалғастыру.(таза және ұқыпты тамақтануға қасық, кесе, сүлгіні дұрыс, орынды қолдануға, тамақтану кезінде көп сөйлемеуге және ас ішіп болғасын рахмет айтуға үйрету). Ас қайтарту. Біз әдепті баламыз Айтқан тілді аламыз Ас ішкенде сөйлемей Ақылды біз боламыз |
|||||||||||||||||
|
Ұйым дастырыл- ыған оқу қызметіне дайындық |
|
Балалармен ұйымдастырылған оқу қызметін ұйымдастыруда ойындар және баяу қимылды ойын-жаттығулар |
|||||||||||||||||
|
Дидактикалық ойын «Сөйлемді аяқта» (Атамның ...тақиясы, қамшысы . Әжемнің тәтті .... бауырсағы) |
Үстел үсті ойыны:«Жиһаздарды құрастыр» қиынды суреттермен жұмыс Мақсаты:Балалардың есте сақтау қабілеттерін дамыту. |
Дид-қ ойын: «Әкем егін жинады» Мақсаты:Балаларды жылдамдыққа үйрету,астық түрлерімен таныстыру |
Өлеңді жаттау: Екі көзің не үшін керек? Жақындарды көру үшін. Екі құлақ не үшін керек? Ақыл кеңес тыңдау үшін. Екі қолың не үшін керек ?Жақындарға көмек беру үшін керек... |
Дидактикалық ойын: «Отбасында кім неге жауапты?» Мақсаты:Отбасы мүшелерінің атқаратын жұиыстары жайында түсіндіру. |
|||||||||||||||
|
Мек тепке дейінгі ұйым кестесі бойынша ұйымдастырылған оқу қызме ті. |
|
Сөйлеуді дамыту Тақырыбы: «Аңсардың жанұясы» (суретке қарап әңгімелеу) Мақсаты: Кейіпкерлерді сипаттау үшін дауыс ырғағының мәнерлі қарапайым тәсілдерін қолдану. Отбасы туралы түсініктерін кеңейту, тақырыпқа сәйкес шығармадағы кейіпкерлерді ойнағанда олардың мінездерін бере білуге үйрету. Дидактикалық ойын «Сөйлемді аяқта» (Атамның ...тақиясы, қамшысы . Әжемнің тәтті .... бауырсағы) Қарапайым математикалы ұғымдарды қалыптастыру Тақырыбы:«Егістікте» Мақсаты: Заттардың көлеміне байланысты (үлкен – кіші, көп – аз) математикалық ұғымдарын кеңейту. Бір затты екіншісіне беттестіру, жанына қойып тұстастыру арқылы салыстыруға үйрету. Дидактикалық ойын: «Анамыздың себетін толтырайық» Музыка Тақырыбы : «Отбасы» Мақсаты: Отбасы жылулығын сезіндіру. Ата-анасына,бауырларына арнап ән үйрету. Ән тыңдау: «Келші,келші балашым» Е Хасанғалиев Ән айту: «Менің отбасым» Л.З.Аитова («Үш тілдегі әндер» жинағынан) Әуенді ырғақты-қимыл, ойын:«Бәсең және көтеріңкі» Е.Хасанғалиев |
Дене шынықтыру (негізгі қимылдар) 1 Биіктігі 20 см еңіс тақтай бойымен жүру; 2.Шеңберге кішігірім топтармен тұру (тәрбиешінің көмегімен); Қимылды ойын: «Сәбізді себетке тез жинайық» Жаратылыстану Тақырыбы: «Мол өнім» Мақсаты: Көкөністер мен жемістердің 4-5 түрін атауға үйрету. Табиғаттағы маусымдық өзгерістер туралы түсініктерін қалыптастыру. Үлкендер еңбегіне құрметпен қарауға тәрбиелеу. Дид-қ ойын: «Әкем егін жинады» Сурет салу Тақырыбы: «Жіп шумақтары» Мақсаты: Дөңгелектердің суретін салуды үйрету, тоқыма өнері туралы түсінік беру. Дидактикалық ойын: «Әжейге қалпақ тоқуға көмектесейік» |
Русский язык Тема:Моя семья Цель: Познакомить детей с членами семьи, правильно выговаривать слова, быстро находить бабушку, дедушку, маму. Дидактическая игра: Кто старше! |
Дене шынықтыру (негізгі қимылдар) 1..Шеңберге кішігірім топтармен тұру; 2.Бағытты өзгертіп жүру; Қимылды ойын: «Арбакеш атайға көмектесейік Көркем әдебиет Тақырыбы: Қ.Күзембай «Осындай менің отбасым» өлеңі Мақсаты: Шағын өлеңдерді жатқа айтуға үйрету. Өз туыстарына деген адамгершілік қарым – қатынасқа тәрбиелеу. Шығармаларды сахналауға қатысуға ықыластарын арттыру. Дидактикалық ойын: «Отбасында кім неге жауапты?» |
3. Дене шынықтыру 1. Бағытты өзгертіп жүру; 2.Шеңбер бойлап жүгіру; Қимылды ойын: «Әжемнің жіп шумақтарын жинайық» Экология негіздері Тақырыбы: «Жемістер мен көкөністер» Мақсаты: Көкөністер мен жемістер туралы қарапайым түсініктерін дамыту. Көкөністер мен жемістерді танып, атай білуге үйрету. Дидактикалық ойын: «Жемістер мен көкөністерді топтастыр» |
|||||||||||||
|
Екінші таңғы ас |
|
Астарын дәмді болсын. Мәдени-гигиеналық дағдыларды өздігінен атқару қабілеттерін қалыптастырып тазалыққа баулу ( қолды дұрыс таза жууға, құрғатып сүртуге үйрету). Ас үстелі басында отыру мәдениеті мен этика ережелерін қалыптастыруды жалғастыру.(таза және ұқыпты тамақтануға қасық, кесе, сүлгіні дұрыс, орынды қолдануға, тамақтану кезінде көп сөйлемеуге және ас ішіп болғасын рахмет айтуға үйрету). Ас қайтарту. Біз әдепті баламыз Айтқан тілді аламыз Ас ішкенде сөйлемей Ақылды біз боламыз |
|||||||||||||||||
|
Серуенге дайындық |
|
Балалардың өз-өзіне қызмет ету дағдыларын дамыту.(өз шкафтарынан киімдерін алып киінуге реттілігін сақтап,өздігінен дұрыс киінуге және достарының киінуіне көмектесуге үйрету). Біз қатарды бұзбаймыз. Алға адым жасаймыз Құлыншақтай жорғалап Асыр салып ойнаймыз. |
|||||||||||||||||
|
Серуен. |
|
Емдік шөптерді бақылау Мақсаты: - Балабақша ауласында өсетін емдік шөптер туралы білімдерін бекіту; Табиғатты қорғау және сақтауға деген ынталары мен іскерліктерін қалыптастыру Бақылау барысы: Тәрбиеші балаларға алаңдағы емдік шөпке назар аударуларын сұрайды және сұрақтар қояды: -- Қандай емдік өсімдіктерді білесіңдер? ♦ Қалақайды неге емдік шөп дейміз? Ол арамшөп емес пе? Қалақайдың жапырақтарының пайдасы қандай? (онда К,С витаминдері бар, қан кетуді тоқтатады, шашты қатайтады.) Еңбек: Тәрбиешімен бірге құлаған, сынған, құраған бұталарды жинау Мақсаты: ұжыммен еңбек етуге ынтасын ояту. Қ/О: «Қасқыр қақпан» Мақсаты:Балаларды ептілікке, жылдамдыққа, аңғарымпаздыққа баулу |
Күз туралы білімдерін молайту, күз көрністерін бақылауды жалғастыру. Бақылау барысы Көркем сөз «КҮЗ» Қ . Ыдырысов Күзім-ау, күзім-ау, Мінезің бұзық-ау. Жаңбырың сіркіреп, Келгенің қызық-ау. Жап-жасыл тал мынау, Сары шапан киіпті-ау Айнала тұнжырап, Қабағын аспан түйіпті-ау. Еңбек Ойын алаңын тазалау Мақсаты: Еңбек тапсырмаларын орындауды үйрету; Ұжыммен жұмыс істеуге баулу. Қ/О: «Ормандағы соқпақтар». Мақсаты: жағдайға байланысты қозғалыстарды түрлендіру. |
Тастарды бақылау Мақсаты: Тастардың өлі табиғат мүшесі екендігі жайлы түсініктерін молайту, олардың әртүрлілігі мен пайдасы туралы білім беру. Бақылау барысы Балаларға сұрақтар. Табиғат нешеге бөлінеді? Қандай-қандай? Өлі табиғатқа нелер жатады? - Тастардың қандай түрлері болады (үгілмелі, қатты) Үгілмелі тастарды атаңдар? (бор, көмір, графит) Қатты тастарды атаңдар? Қандай таспен асфальтқа сурет салуға болады? (бормен)\ Еңбек Ауладағы тастарды жинау және олардан композиция құрау. Мақсаты: Бірігіп жұмыс істеуге үйрету; Шығармашылық қиялын дамыту. Қ/О«Ұшты-ұшты». Мақсаты: Тәрбиешіні мұқият тыңдауға үйрету; Балалармен асфальтқа түрлі-түсті бормен сурет салу«Күзгі табиғат» |
Жапырақтардың түсуін бақылау Мақсаты: табиғаттың мезгілге байланысты құбылыстары туралы түсініктерін кеңейту;бақылағандарын сөйлеу тілінде қолдану қабылеттерін қалыптастыру. Бақылау барысы Көркем сөз Күзгі жапырақтар. Қ. Шаңғытбаев Алтын сары, қызыл, көк, Алуан-алуан жапырақ. Күзгі бақта күлімдеп, Көз тартады атырап. Күн шуақта маужырап, Жатыр еді атырап. Ағаштардан жамырап, Үшты кенет жапырақ. Еңбек Алаңдағы жапырақтарды жинауға аула сыпырушыға көмектесу Мақсаты:бірлесе жұмыс істеуге, мақсатқа жетуге баулу. Қ/О: «Түлкі мен қояндар». Мақсаты: жануарлар мінез-құлқын ажырата білу |
Гүлзарды бақылау Мақсаты: Табиғаттың жыл мезгілдеріне қарай өзгеруі туралы түсініктерін қалыптастыруды жалғастыру; Гүлдер аттары мен бөліктерін есте сақтау (бұтақ, жапырақ, гүл, тамыр). Бақылау барысы Көркем сөз - Кешкілік пе, күндіз бе, Өсіп тұрған гүлді үзбе. Туған жерді далаға, Тастай алмай жүрміз бе? Жайнап өсіп далада, Көздің жауын ала ма? Бірде бірін жұлғызба, Қасыңдағы балаға. Еңбек: Әр қалтаға гүлдер дәнін жинап салу Мақсаты: піскен, піспеген дәндерді ажырата білуге үйрету. Қ/О: «Құстар қалай ұшады?». Мақсаты: белгілі бағытқа жүкіруге жаттықтыру |
|||||||||||||
|
Серуеннен оралу. |
|
Балалардың өз-өзіне қызмет ету дағдыларын дамыту.(киімдерін ретімен шешіп,өз шкафтарына ретімен орналастыру,достарының киімдерін шешінуіне көмектесіп,киімдері су болған жағдайда кептіруге үйрету) Мәдени-гигиеналық дағдыларды өздігінен атқару қабілеттерін қалыптастырып тазалыққа баулу (қолды дұрыс таза жууға,құрғатып сүртуге үйрету).Мәдени-гигиеналық дағдыларды өздігінен атқару қабілеттерін қалыптастыру. Біз қатарды бұзбаймыз. Алға адым жасаймыз Құлыншақтай жорғалап Асыр салып ойнаймыз. |
|||||||||||||||||
|
Түскі ас. |
|
Астарын дәмді болсын. Мәдени-гигиеналық дағдыларды өздігінен атқару қабілеттерін қалыптастырып тазалыққа баулу ( қолды дұрыс таза жууға, құрғатып сүртуге үйрету). Ас үстелі басында отыру мәдениеті мен этика ережелерін қалыптастыруды жалғастыру.(таза және ұқыпты тамақтануға қасық, кесе, сүлгіні дұрыс, орынды қолдануға, тамақтану кезінде көп сөйлемеуге және ас ішіп болғасын рахмет айтуға үйрету). Ас қайтарту, Біз әдепті баламыз Айтқан тілді аламыз Ас ішкенде сөйлемей Ақылды біз боламыз |
|||||||||||||||||
|
Ұйқы. |
|
Балаларды тәтті ұйқыға жатқызу.Жеті лақ ертегісін оқып беру. |
Балаларды тәтті ұйқыға жатқызу.Бауырсақ ертегісін оқып беру. |
Балаларды тәтті ұйқыға жатқызу.Үйшік ертегісін оқып беру. |
Балаларды тәтті ұйқыға жатқызу.Қызыл телпек ертегісін оқып беру. |
Балаларды тәтті ұйқыға жатқызу.Қарлығаш пен Дәуіт ертегісін оқып беру |
|||||||||||||
|
Біртіндеп ұйқыдан ояту,сауықтыру шаралары,хатха йога жаттығуы |
|
Жалпантабандылықтың алдын алу мақсатында ортапедиялық жол бойымен жүру.Хатка иога жаттығуы. Тақырыбы:«Таулар қалпы» Мақсаты:Балалардың омыртқадағы қан айналымын жақсарту,иық буындарының қимылын арттыру,кеуде клеткаларының көлемін үлкейту. |
Жалпантабандылықтың алдын алу мақсатында ортапедиялық жол бойымен жүру.Хатка иога жаттығуы. Тақырыбы:« Тақырыбы:«Таулар қалпы» Мақсаты:Балалардың омыртқадағы қан айналымын жақсарту,иық буындарының қимылын арттыру,кеуде клеткаларының көлемін үлкейту. |
Жалпантабандылықтың алдын алу мақсатында ортапедиялық жол бойымен жүру.Хатка иога жаттығуы. Тақырыбы:«Таулар қалпы» Мақсаты:Балалардың омыртқадағы қан айналымын жақсарту,иық буындарының қимылын арттыру,кеуде клеткаларының көлемін үлкейту. |
Жалпантабандылықтың алдын алу мақсатында ортапедиялық жол бойымен жүру.Хатка иога жаттығуы. Тақырыбы:«Таулар қалпы» Мақсаты:Балалардың омыртқадағы қан айналымын жақсарту,иық буындарының қимылын арттыру,кеуде клеткаларының көлемін үлкейту. |
Жалпантабандылықтың алдын алу мақсатында ортапедиялық жол бойымен жүру.Хатка иога жаттығуы. Тақырыбы:«Таулар қалпы» Мақсаты:Балалардың омыртқадағы қан айналымын жақсарту,иық буындарының қимылын арттыру,кеуде клеткаларының көлемін үлкейту. |
|||||||||||||
|
Бесін ас. |
|
Астарын дәмді болсын. Мәдени-гигиеналық дағдыларды өздігінен атқару қабілеттерін қалыптастырып тазалыққа баулу ( қолды дұрыс таза жууға, құрғатып сүртуге үйрету). Ас үстелі басында отыру мәдениеті мен этика ережелерін қалыптастыруды жалғастыру.(таза және ұқыпты тамақтануға қасық, кесе, сүлгіні дұрыс, орынды қолдануға, тамақтану кезінде көп сөйлемеуге және ас ішіп болғасын рахмет айтуға үйрету). Ас қайтарту. Біз әдепті баламыз Айтқан тілді аламыз Ас ішкенде сөйлемей Ақылды біз боламыз |
|||||||||||||||||
|
Ойын дар, дербес әрекет |
|
Кюзинер таяқшалары. Тақырыбы: Мысықтарға арналған кілемше. Мақсаты: Түс пен ұзындықты есте сақтау қабілеттерін жалғастыру. Көлемдерін салыстыру, үлкен –кіші ұғымдарын енгізу. |
Дидактикалық ойын: «Қанша жеміс
бар?» |
Мазмұнды ойын: «Құрылысшы» Мақсаты:балаларды құрылысшы мамандығымен таныстыру,рольдерге бөліп ойнату. |
Үстел-үсті ойыны: «Дене
мүшелерін орналастыр» |
В.Воскобовичтің ойын құралы:Клтешелер. Мақсаты:Балаларға гүлдің күлтешелерін дұрыс орналастыруға үйрету. |
|||||||||||||
|
Даму картасы. |
|
«Коммуникациы» Тақырыбы:Менің отаным. Мақсаты:Сурет бойынша әңгіме ігімелеу. Нұрислам,Оспан. |
«Шығармашылық» Тақырыбы:Менің добым. Мақсаты:Қаламды дұрыс ұстауды ,ұқыпты бояуға үйрету. Мансұр.Нұрсая. |
«Коммуникациы» Тақырыбы:Балабақша өлеңін жаттау. Мақсаты:Әріптерді анық айтуға,өлеңді мәнерлеп айтуға үйрету. Кәусәр.Айша. |
«Таным» Тақырыбы:Орындық құрастыру Мақсаты:Құрылыс блоктарын дұрыс құрастыра білуге,шыдамдылыққа үйрету. Нұрасыл,Инабат. |
«Шығармашылық» Тақырыбы:Көйлек . Мақсаты:Түстерді ажыратуға,қаламды дұрыс ұстауға үйрету. Сұлтан,Парасат. |
|||||||||||||
|
Серуенге дайындық |
|
Серуенге шығу.Балалардың өз-өзіне қызмет ету дағдыларын дамыту.(өз шкафтарынан киімдерін алып киінуге реттілігін сақтап,өздігінен дұрыс киінуге және достарының киінуіне көмектесуге үйрету). Біз қатарды бұзбаймыз. Алға адым жасаймыз Құлыншақтай жорғалап Асыр салып ойнаймыз |
|||||||||||||||||
|
Серуен. |
|
Қимылды ойын: «Ханталапай» Мақсаты: Балалардың қимыл қозғалыстарын дамыту , ептілікке баулу. Жеке жұмыс |
Қимылды ойын: « Поровоз» Мақсаты:қимыл-қозғалыстарын жетілдіру. Жеке жұмыс |
Қимылды ойын: «Күн мен түн» Мақсаты: қимыл-қозғалыстарын дамыту. Жеке жұмыс |
Қимылды ойын: « Баудағы құстар» Мақсаты:Балалардың ойынға қызығушылықтарын арттыру. Жеке жұмыс |
Қимылды ойын: «Қасқырлар мен лақтар» Мақсаты: қимыл-қозғалыстарын дамыту. Жеке жұмыс |
|||||||||||||
|
Кешкі ас. |
|
Астарын дәмді болсын. Мәдени-гигиеналық дағдыларды өздігінен атқару қабілеттерін қалыптастырып тазалыққа баулу ( қолды дұрыс таза жууға, құрғатып сүртуге үйрету). Ас үстелі басында отыру мәдениеті мен этика ережелерін қалыптастыруды жалғастыру.(таза және ұқыпты тамақтануға қасық, кесе, сүлгіні дұрыс, орынды қолдануға, тамақтану кезінде көп сөйлемеуге және ас ішіп болғасын рахмет айтуға үйрету). Ас қайтарту. Біз әдепті баламыз Айтқан тілді аламыз Ас ішкенде сөйлемей Ақылды біз боламыз |
|||||||||||||||||
|
Бала лардың үйіне қайтуы. |
|
Тәрбиеші Ата-аналармен бүгінгі балаларының топтағы жасаған жұмыстары және не үйренгендіктері туралы әңгімелесу. |
Тәрбиеші: Медбикенің кеңесі: Жұқпалы аурулардын яғни тымаудың алдын алу туралы айту. |
Тәрбиеші: Үйге берілген тапсырмаларды және тақпақтарын жаттаттыруды айту. |
Тәрбиеші: Ата-аналарға психолог маманы ның берген тапсырмаларын беру. |
Тәрбиеші: Ата-аналарға балалардың алдағы демалыс күндерінде,берілген тапсырмаларды қайталауын,тырнақ шаш тазалықтарын айтып жіберу. |
|||||||||||||
Әдіскер: ---------- Т.Б.Саржанова
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Балапан екінші сәбилер тобының циклограммасы
Балапан екінші сәбилер тобының циклограммасы
Бекітемін:
Меңгеруші:------------ Қ.Қ.Қарақұлова
«----» «----» 2018ж
ЦИКЛОГРАММА
01.10.-05.10.2018ж
«Балапан» екінші кіші топ
Өтпелі тақырып: «Менің отбасым»
Мақсаты: балалардың отбасы туралы түсініктерін қалыптастыра отырып, отбасы мүшелерін атап, олар туралы айтуға және жақсы көруге үйрету; туыстық байланыс туралы түсініктерін дамыту.
Міндеттері:
-
Отбасында мәдени-гигиеналық дағдыларын сақтауға баули отырып, ата-аналармен бірге балалар денсаулығын нығайтуға ықпал ету;
-
Отбасы мүшелерімен тығыз байланыс жасау негізінде балалардың сөздік қорларын одан әрі дамытуға жағдай жасау;
-
Отбасылық серуендерге, саяхаттарға шығу барысында балалардың табиғатта, қоршаған ортада өзін ұстай білу дағдыларын , қоршаған әлемге қызығушылығы мен қамқорлық қасиеттерін қалыптастыруға ықпал жасау;
-
Балалардың шығармашылық қабілеттерін дамытуда ата-аналармен бірлескен шараларды жетілдіру
|
Күн тәртібі |
|
Дүйсенбі: 01.10.18ж |
Сейсенбі:02.10.18ж |
Сәрсенбі:03.10.18ж |
Бейсенбі: 04.10.18ж |
Жұма: 05.10.18ж |
|||||||||||||
|
|
|
«Коммуникация» Сөйлеуді дамыту «Шығармашылық» Музыка «Таным» Математика Д.Кюзинердің дидиктикалық ойындары. |
«Денсаулық» Дене тәрбиесі «Шығармашылық» Сурет «Таным» Жаратылыстану. |
«Коммуникация» Орыс тілі |
«Коммуникация» Көркем әдебиет «Денсаулық» Дене тәрбиесі |
«Денсаулық» Дене тәрбиесі «Әлеумет» Экалогия. |
|||||||||||||
|
Бала ларды қабыл дау Ата-аналар мен әңгімелесу. |
|
Балаларды таңертеңгілік көтеріңкі көңіл-күймен қабылдап, жағымды жағдай орнату. Балалардың көңіл -күйлеріне назар аударып,дене қызуын өлшеп қабылдау. Медбике,бірлескен жұмыс |
Балаларды таңертеңгілік қабылдап,ата –аналарына үйге берілген тақпақ жаттауларын қайталатуын айту. Балалардың көңіл -күйлеріне назар аударып,дене қызуын өлшеп қабылдау. |
Балаларды таңертеңгілік көтеріңкі көңіл-күймен қабылдап, жағымды жағдай орнату. Балалардың көңіл -күйлеріне назар аударып,дене қызуын өлшеп қабылдау. |
Жақсы көңіл күймен балалардың дене қызуын,тазалықтарын тексеріп қабылдау. Ата аналарға төлем ақыны төлеулерін ескерту.Логопед тің уйге берген тапсырмаларын қайталауларын айту |
Балаларды таңертеңгілік көтеріңкі көңіл-күймен қабылдап, ата-аналарға ескерту,жылы киіндіріп жіберулерін айту. |
|||||||||||||
|
Ойындар(үстел-үсті,саусақ және т.б) |
|
Саусақ ойыны:«Жаңғақтармен ойын »Ойын шарты: балалардың әрқайсысына жаңғақтар таратылады. Жаңғақты алақанның арасына салып, айналдыру. Бұл ойында балалардың қолдары жаттықтырып, сөйлеу тілі мен ойлау қабілеттері дамиды. |
Құрылыс ойындары: «Заулім уй» құрастырып ойнау, қауіпсіздік ережелерін сақтап ойнауға үйрету. |
Санамақ. Тақырыбы:Отбасы мүшелері. Мақсаты:Саусақтар арқылы отбасы мүшелерін айтқызу. |
Саусақ ойыны: «Моншақтармен ойын» Қызыл-сары көк моншақ. Мен жасаймын көп моншақ
|
«Суреттерді орналастыр»-карточкалармен жұмыс |
|||||||||||||
|
Таңертеңгі гемнастика |
|
№ 6кешен |
№ 7 кешен |
№ 8 кешен |
№ 9 кешен |
№ 10 кешен. |
|||||||||||||
|
Таңғы ас |
|
Астарын дәмді болсын. Мәдени-гигиеналық дағдыларды өздігінен атқару қабілеттерін қалыптастырып тазалыққа баулу ( қолды дұрыс таза жууға, құрғатып сүртуге үйрету). Ас үстелі басында отыру мәдениеті мен этика ережелерін қалыптастыруды жалғастыру.(таза және ұқыпты тамақтануға қасық, кесе, сүлгіні дұрыс, орынды қолдануға, тамақтану кезінде көп сөйлемеуге және ас ішіп болғасын рахмет айтуға үйрету). Ас қайтарту. Біз әдепті баламыз Айтқан тілді аламыз Ас ішкенде сөйлемей Ақылды біз боламыз |
|||||||||||||||||
|
Ұйым дастырыл- ыған оқу қызметіне дайындық |
|
Балалармен ұйымдастырылған оқу қызметін ұйымдастыруда ойындар және баяу қимылды ойын-жаттығулар |
|||||||||||||||||
|
Дидактикалық ойын «Сөйлемді аяқта» (Атамның ...тақиясы, қамшысы . Әжемнің тәтті .... бауырсағы) |
Үстел үсті ойыны:«Жиһаздарды құрастыр» қиынды суреттермен жұмыс Мақсаты:Балалардың есте сақтау қабілеттерін дамыту. |
Дид-қ ойын: «Әкем егін жинады» Мақсаты:Балаларды жылдамдыққа үйрету,астық түрлерімен таныстыру |
Өлеңді жаттау: Екі көзің не үшін керек? Жақындарды көру үшін. Екі құлақ не үшін керек? Ақыл кеңес тыңдау үшін. Екі қолың не үшін керек ?Жақындарға көмек беру үшін керек... |
Дидактикалық ойын: «Отбасында кім неге жауапты?» Мақсаты:Отбасы мүшелерінің атқаратын жұиыстары жайында түсіндіру. |
|||||||||||||||
|
Мек тепке дейінгі ұйым кестесі бойынша ұйымдастырылған оқу қызме ті. |
|
Сөйлеуді дамыту Тақырыбы: «Аңсардың жанұясы» (суретке қарап әңгімелеу) Мақсаты: Кейіпкерлерді сипаттау үшін дауыс ырғағының мәнерлі қарапайым тәсілдерін қолдану. Отбасы туралы түсініктерін кеңейту, тақырыпқа сәйкес шығармадағы кейіпкерлерді ойнағанда олардың мінездерін бере білуге үйрету. Дидактикалық ойын «Сөйлемді аяқта» (Атамның ...тақиясы, қамшысы . Әжемнің тәтті .... бауырсағы) Қарапайым математикалы ұғымдарды қалыптастыру Тақырыбы:«Егістікте» Мақсаты: Заттардың көлеміне байланысты (үлкен – кіші, көп – аз) математикалық ұғымдарын кеңейту. Бір затты екіншісіне беттестіру, жанына қойып тұстастыру арқылы салыстыруға үйрету. Дидактикалық ойын: «Анамыздың себетін толтырайық» Музыка Тақырыбы : «Отбасы» Мақсаты: Отбасы жылулығын сезіндіру. Ата-анасына,бауырларына арнап ән үйрету. Ән тыңдау: «Келші,келші балашым» Е Хасанғалиев Ән айту: «Менің отбасым» Л.З.Аитова («Үш тілдегі әндер» жинағынан) Әуенді ырғақты-қимыл, ойын:«Бәсең және көтеріңкі» Е.Хасанғалиев |
Дене шынықтыру (негізгі қимылдар) 1 Биіктігі 20 см еңіс тақтай бойымен жүру; 2.Шеңберге кішігірім топтармен тұру (тәрбиешінің көмегімен); Қимылды ойын: «Сәбізді себетке тез жинайық» Жаратылыстану Тақырыбы: «Мол өнім» Мақсаты: Көкөністер мен жемістердің 4-5 түрін атауға үйрету. Табиғаттағы маусымдық өзгерістер туралы түсініктерін қалыптастыру. Үлкендер еңбегіне құрметпен қарауға тәрбиелеу. Дид-қ ойын: «Әкем егін жинады» Сурет салу Тақырыбы: «Жіп шумақтары» Мақсаты: Дөңгелектердің суретін салуды үйрету, тоқыма өнері туралы түсінік беру. Дидактикалық ойын: «Әжейге қалпақ тоқуға көмектесейік» |
Русский язык Тема:Моя семья Цель: Познакомить детей с членами семьи, правильно выговаривать слова, быстро находить бабушку, дедушку, маму. Дидактическая игра: Кто старше! |
Дене шынықтыру (негізгі қимылдар) 1..Шеңберге кішігірім топтармен тұру; 2.Бағытты өзгертіп жүру; Қимылды ойын: «Арбакеш атайға көмектесейік Көркем әдебиет Тақырыбы: Қ.Күзембай «Осындай менің отбасым» өлеңі Мақсаты: Шағын өлеңдерді жатқа айтуға үйрету. Өз туыстарына деген адамгершілік қарым – қатынасқа тәрбиелеу. Шығармаларды сахналауға қатысуға ықыластарын арттыру. Дидактикалық ойын: «Отбасында кім неге жауапты?» |
3. Дене шынықтыру 1. Бағытты өзгертіп жүру; 2.Шеңбер бойлап жүгіру; Қимылды ойын: «Әжемнің жіп шумақтарын жинайық» Экология негіздері Тақырыбы: «Жемістер мен көкөністер» Мақсаты: Көкөністер мен жемістер туралы қарапайым түсініктерін дамыту. Көкөністер мен жемістерді танып, атай білуге үйрету. Дидактикалық ойын: «Жемістер мен көкөністерді топтастыр» |
|||||||||||||
|
Екінші таңғы ас |
|
Астарын дәмді болсын. Мәдени-гигиеналық дағдыларды өздігінен атқару қабілеттерін қалыптастырып тазалыққа баулу ( қолды дұрыс таза жууға, құрғатып сүртуге үйрету). Ас үстелі басында отыру мәдениеті мен этика ережелерін қалыптастыруды жалғастыру.(таза және ұқыпты тамақтануға қасық, кесе, сүлгіні дұрыс, орынды қолдануға, тамақтану кезінде көп сөйлемеуге және ас ішіп болғасын рахмет айтуға үйрету). Ас қайтарту. Біз әдепті баламыз Айтқан тілді аламыз Ас ішкенде сөйлемей Ақылды біз боламыз |
|||||||||||||||||
|
Серуенге дайындық |
|
Балалардың өз-өзіне қызмет ету дағдыларын дамыту.(өз шкафтарынан киімдерін алып киінуге реттілігін сақтап,өздігінен дұрыс киінуге және достарының киінуіне көмектесуге үйрету). Біз қатарды бұзбаймыз. Алға адым жасаймыз Құлыншақтай жорғалап Асыр салып ойнаймыз. |
|||||||||||||||||
|
Серуен. |
|
Емдік шөптерді бақылау Мақсаты: - Балабақша ауласында өсетін емдік шөптер туралы білімдерін бекіту; Табиғатты қорғау және сақтауға деген ынталары мен іскерліктерін қалыптастыру Бақылау барысы: Тәрбиеші балаларға алаңдағы емдік шөпке назар аударуларын сұрайды және сұрақтар қояды: -- Қандай емдік өсімдіктерді білесіңдер? ♦ Қалақайды неге емдік шөп дейміз? Ол арамшөп емес пе? Қалақайдың жапырақтарының пайдасы қандай? (онда К,С витаминдері бар, қан кетуді тоқтатады, шашты қатайтады.) Еңбек: Тәрбиешімен бірге құлаған, сынған, құраған бұталарды жинау Мақсаты: ұжыммен еңбек етуге ынтасын ояту. Қ/О: «Қасқыр қақпан» Мақсаты:Балаларды ептілікке, жылдамдыққа, аңғарымпаздыққа баулу |
Күз туралы білімдерін молайту, күз көрністерін бақылауды жалғастыру. Бақылау барысы Көркем сөз «КҮЗ» Қ . Ыдырысов Күзім-ау, күзім-ау, Мінезің бұзық-ау. Жаңбырың сіркіреп, Келгенің қызық-ау. Жап-жасыл тал мынау, Сары шапан киіпті-ау Айнала тұнжырап, Қабағын аспан түйіпті-ау. Еңбек Ойын алаңын тазалау Мақсаты: Еңбек тапсырмаларын орындауды үйрету; Ұжыммен жұмыс істеуге баулу. Қ/О: «Ормандағы соқпақтар». Мақсаты: жағдайға байланысты қозғалыстарды түрлендіру. |
Тастарды бақылау Мақсаты: Тастардың өлі табиғат мүшесі екендігі жайлы түсініктерін молайту, олардың әртүрлілігі мен пайдасы туралы білім беру. Бақылау барысы Балаларға сұрақтар. Табиғат нешеге бөлінеді? Қандай-қандай? Өлі табиғатқа нелер жатады? - Тастардың қандай түрлері болады (үгілмелі, қатты) Үгілмелі тастарды атаңдар? (бор, көмір, графит) Қатты тастарды атаңдар? Қандай таспен асфальтқа сурет салуға болады? (бормен)\ Еңбек Ауладағы тастарды жинау және олардан композиция құрау. Мақсаты: Бірігіп жұмыс істеуге үйрету; Шығармашылық қиялын дамыту. Қ/О«Ұшты-ұшты». Мақсаты: Тәрбиешіні мұқият тыңдауға үйрету; Балалармен асфальтқа түрлі-түсті бормен сурет салу«Күзгі табиғат» |
Жапырақтардың түсуін бақылау Мақсаты: табиғаттың мезгілге байланысты құбылыстары туралы түсініктерін кеңейту;бақылағандарын сөйлеу тілінде қолдану қабылеттерін қалыптастыру. Бақылау барысы Көркем сөз Күзгі жапырақтар. Қ. Шаңғытбаев Алтын сары, қызыл, көк, Алуан-алуан жапырақ. Күзгі бақта күлімдеп, Көз тартады атырап. Күн шуақта маужырап, Жатыр еді атырап. Ағаштардан жамырап, Үшты кенет жапырақ. Еңбек Алаңдағы жапырақтарды жинауға аула сыпырушыға көмектесу Мақсаты:бірлесе жұмыс істеуге, мақсатқа жетуге баулу. Қ/О: «Түлкі мен қояндар». Мақсаты: жануарлар мінез-құлқын ажырата білу |
Гүлзарды бақылау Мақсаты: Табиғаттың жыл мезгілдеріне қарай өзгеруі туралы түсініктерін қалыптастыруды жалғастыру; Гүлдер аттары мен бөліктерін есте сақтау (бұтақ, жапырақ, гүл, тамыр). Бақылау барысы Көркем сөз - Кешкілік пе, күндіз бе, Өсіп тұрған гүлді үзбе. Туған жерді далаға, Тастай алмай жүрміз бе? Жайнап өсіп далада, Көздің жауын ала ма? Бірде бірін жұлғызба, Қасыңдағы балаға. Еңбек: Әр қалтаға гүлдер дәнін жинап салу Мақсаты: піскен, піспеген дәндерді ажырата білуге үйрету. Қ/О: «Құстар қалай ұшады?». Мақсаты: белгілі бағытқа жүкіруге жаттықтыру |
|||||||||||||
|
Серуеннен оралу. |
|
Балалардың өз-өзіне қызмет ету дағдыларын дамыту.(киімдерін ретімен шешіп,өз шкафтарына ретімен орналастыру,достарының киімдерін шешінуіне көмектесіп,киімдері су болған жағдайда кептіруге үйрету) Мәдени-гигиеналық дағдыларды өздігінен атқару қабілеттерін қалыптастырып тазалыққа баулу (қолды дұрыс таза жууға,құрғатып сүртуге үйрету).Мәдени-гигиеналық дағдыларды өздігінен атқару қабілеттерін қалыптастыру. Біз қатарды бұзбаймыз. Алға адым жасаймыз Құлыншақтай жорғалап Асыр салып ойнаймыз. |
|||||||||||||||||
|
Түскі ас. |
|
Астарын дәмді болсын. Мәдени-гигиеналық дағдыларды өздігінен атқару қабілеттерін қалыптастырып тазалыққа баулу ( қолды дұрыс таза жууға, құрғатып сүртуге үйрету). Ас үстелі басында отыру мәдениеті мен этика ережелерін қалыптастыруды жалғастыру.(таза және ұқыпты тамақтануға қасық, кесе, сүлгіні дұрыс, орынды қолдануға, тамақтану кезінде көп сөйлемеуге және ас ішіп болғасын рахмет айтуға үйрету). Ас қайтарту, Біз әдепті баламыз Айтқан тілді аламыз Ас ішкенде сөйлемей Ақылды біз боламыз |
|||||||||||||||||
|
Ұйқы. |
|
Балаларды тәтті ұйқыға жатқызу.Жеті лақ ертегісін оқып беру. |
Балаларды тәтті ұйқыға жатқызу.Бауырсақ ертегісін оқып беру. |
Балаларды тәтті ұйқыға жатқызу.Үйшік ертегісін оқып беру. |
Балаларды тәтті ұйқыға жатқызу.Қызыл телпек ертегісін оқып беру. |
Балаларды тәтті ұйқыға жатқызу.Қарлығаш пен Дәуіт ертегісін оқып беру |
|||||||||||||
|
Біртіндеп ұйқыдан ояту,сауықтыру шаралары,хатха йога жаттығуы |
|
Жалпантабандылықтың алдын алу мақсатында ортапедиялық жол бойымен жүру.Хатка иога жаттығуы. Тақырыбы:«Таулар қалпы» Мақсаты:Балалардың омыртқадағы қан айналымын жақсарту,иық буындарының қимылын арттыру,кеуде клеткаларының көлемін үлкейту. |
Жалпантабандылықтың алдын алу мақсатында ортапедиялық жол бойымен жүру.Хатка иога жаттығуы. Тақырыбы:« Тақырыбы:«Таулар қалпы» Мақсаты:Балалардың омыртқадағы қан айналымын жақсарту,иық буындарының қимылын арттыру,кеуде клеткаларының көлемін үлкейту. |
Жалпантабандылықтың алдын алу мақсатында ортапедиялық жол бойымен жүру.Хатка иога жаттығуы. Тақырыбы:«Таулар қалпы» Мақсаты:Балалардың омыртқадағы қан айналымын жақсарту,иық буындарының қимылын арттыру,кеуде клеткаларының көлемін үлкейту. |
Жалпантабандылықтың алдын алу мақсатында ортапедиялық жол бойымен жүру.Хатка иога жаттығуы. Тақырыбы:«Таулар қалпы» Мақсаты:Балалардың омыртқадағы қан айналымын жақсарту,иық буындарының қимылын арттыру,кеуде клеткаларының көлемін үлкейту. |
Жалпантабандылықтың алдын алу мақсатында ортапедиялық жол бойымен жүру.Хатка иога жаттығуы. Тақырыбы:«Таулар қалпы» Мақсаты:Балалардың омыртқадағы қан айналымын жақсарту,иық буындарының қимылын арттыру,кеуде клеткаларының көлемін үлкейту. |
|||||||||||||
|
Бесін ас. |
|
Астарын дәмді болсын. Мәдени-гигиеналық дағдыларды өздігінен атқару қабілеттерін қалыптастырып тазалыққа баулу ( қолды дұрыс таза жууға, құрғатып сүртуге үйрету). Ас үстелі басында отыру мәдениеті мен этика ережелерін қалыптастыруды жалғастыру.(таза және ұқыпты тамақтануға қасық, кесе, сүлгіні дұрыс, орынды қолдануға, тамақтану кезінде көп сөйлемеуге және ас ішіп болғасын рахмет айтуға үйрету). Ас қайтарту. Біз әдепті баламыз Айтқан тілді аламыз Ас ішкенде сөйлемей Ақылды біз боламыз |
|||||||||||||||||
|
Ойын дар, дербес әрекет |
|
Кюзинер таяқшалары. Тақырыбы: Мысықтарға арналған кілемше. Мақсаты: Түс пен ұзындықты есте сақтау қабілеттерін жалғастыру. Көлемдерін салыстыру, үлкен –кіші ұғымдарын енгізу. |
Дидактикалық ойын: «Қанша жеміс
бар?» |
Мазмұнды ойын: «Құрылысшы» Мақсаты:балаларды құрылысшы мамандығымен таныстыру,рольдерге бөліп ойнату. |
Үстел-үсті ойыны: «Дене
мүшелерін орналастыр» |
В.Воскобовичтің ойын құралы:Клтешелер. Мақсаты:Балаларға гүлдің күлтешелерін дұрыс орналастыруға үйрету. |
|||||||||||||
|
Даму картасы. |
|
«Коммуникациы» Тақырыбы:Менің отаным. Мақсаты:Сурет бойынша әңгіме ігімелеу. Нұрислам,Оспан. |
«Шығармашылық» Тақырыбы:Менің добым. Мақсаты:Қаламды дұрыс ұстауды ,ұқыпты бояуға үйрету. Мансұр.Нұрсая. |
«Коммуникациы» Тақырыбы:Балабақша өлеңін жаттау. Мақсаты:Әріптерді анық айтуға,өлеңді мәнерлеп айтуға үйрету. Кәусәр.Айша. |
«Таным» Тақырыбы:Орындық құрастыру Мақсаты:Құрылыс блоктарын дұрыс құрастыра білуге,шыдамдылыққа үйрету. Нұрасыл,Инабат. |
«Шығармашылық» Тақырыбы:Көйлек . Мақсаты:Түстерді ажыратуға,қаламды дұрыс ұстауға үйрету. Сұлтан,Парасат. |
|||||||||||||
|
Серуенге дайындық |
|
Серуенге шығу.Балалардың өз-өзіне қызмет ету дағдыларын дамыту.(өз шкафтарынан киімдерін алып киінуге реттілігін сақтап,өздігінен дұрыс киінуге және достарының киінуіне көмектесуге үйрету). Біз қатарды бұзбаймыз. Алға адым жасаймыз Құлыншақтай жорғалап Асыр салып ойнаймыз |
|||||||||||||||||
|
Серуен. |
|
Қимылды ойын: «Ханталапай» Мақсаты: Балалардың қимыл қозғалыстарын дамыту , ептілікке баулу. Жеке жұмыс |
Қимылды ойын: « Поровоз» Мақсаты:қимыл-қозғалыстарын жетілдіру. Жеке жұмыс |
Қимылды ойын: «Күн мен түн» Мақсаты: қимыл-қозғалыстарын дамыту. Жеке жұмыс |
Қимылды ойын: « Баудағы құстар» Мақсаты:Балалардың ойынға қызығушылықтарын арттыру. Жеке жұмыс |
Қимылды ойын: «Қасқырлар мен лақтар» Мақсаты: қимыл-қозғалыстарын дамыту. Жеке жұмыс |
|||||||||||||
|
Кешкі ас. |
|
Астарын дәмді болсын. Мәдени-гигиеналық дағдыларды өздігінен атқару қабілеттерін қалыптастырып тазалыққа баулу ( қолды дұрыс таза жууға, құрғатып сүртуге үйрету). Ас үстелі басында отыру мәдениеті мен этика ережелерін қалыптастыруды жалғастыру.(таза және ұқыпты тамақтануға қасық, кесе, сүлгіні дұрыс, орынды қолдануға, тамақтану кезінде көп сөйлемеуге және ас ішіп болғасын рахмет айтуға үйрету). Ас қайтарту. Біз әдепті баламыз Айтқан тілді аламыз Ас ішкенде сөйлемей Ақылды біз боламыз |
|||||||||||||||||
|
Бала лардың үйіне қайтуы. |
|
Тәрбиеші Ата-аналармен бүгінгі балаларының топтағы жасаған жұмыстары және не үйренгендіктері туралы әңгімелесу. |
Тәрбиеші: Медбикенің кеңесі: Жұқпалы аурулардын яғни тымаудың алдын алу туралы айту. |
Тәрбиеші: Үйге берілген тапсырмаларды және тақпақтарын жаттаттыруды айту. |
Тәрбиеші: Ата-аналарға психолог маманы ның берген тапсырмаларын беру. |
Тәрбиеші: Ата-аналарға балалардың алдағы демалыс күндерінде,берілген тапсырмаларды қайталауын,тырнақ шаш тазалықтарын айтып жіберу. |
|||||||||||||
Әдіскер: ---------- Т.Б.Саржанова
шағым қалдыра аласыз













