БАСҚАРУ ПСИХОЛОГИЯСЫНДАҒЫ ШЕШІМ ҚАБЫЛДАУ ФАКТОРЛАРЫ

Тақырып бойынша 11 материал табылды

БАСҚАРУ ПСИХОЛОГИЯСЫНДАҒЫ ШЕШІМ ҚАБЫЛДАУ ФАКТОРЛАРЫ

Материал туралы қысқаша түсінік
БАСҚАРУ ПСИХОЛОГИЯСЫНДАҒЫ ШЕШІМ ҚАБЫЛДАУ ФАКТОРЛАРЫ
Материалдың қысқаша нұсқасы

БАСҚАРУ ПСИХОЛОГИЯСЫНДАҒЫ ШЕШІМ ҚАБЫЛДАУ ФАКТОРЛАРЫ


Геодезия және картография мамандығын магистратура деңгейінде таңдағанымның негізгі себебі — бакалавриат кезеңінде алған білімімді тереңдетіп, кеңістіктік зерттеулер саласындағы кәсіби құзыреттілігімді арттыру. Бакалаврдағы базалық бағытым — жерге орналастыру, ал қазіргі академиялық жолым — геодезия және кеңістіктік өлшеулер. Бұл екі сала бір-бірімен тығыз байланысты болғанымен, магистратура деңгейінде геодезияны таңдағаным — кәсіби өсуімді жаңа деңгейге шығару, инженерлік-аналитикалық қабілеттерімді күшейту үшін жасалған саналы шешім болды. Геодезиялық өлшеулердің дәлдігі, ауыр рельеф жағдайында экспедициялар жүргізу, деректердің сапасын бақылау, топпен жұмыс жасау — бәрі де шешім қабылдау дағдысын талап етеді. Сондықтан басқару психологиясы пәнінің мазмұны мен үшін аса құнды.

Осы тұрғыдан алғанда, басқару психологиясы пәніндегі «Шешім қабылдау факторлары»тақырыбы менің кәсіби тәжірибеммен тікелей ұштасады. Сабақ барысында шешім қабылдауға ықпал ететін когнитивтік, эмоциялық, әлеуметтік және тұлғалық факторлар талданды. Геодезиялық жобаларда бұл факторлар айқын байқалады: мысалы, далалық жағдайда уақыт тапшылығы, ауа райының өзгеруі, техникалық құралдардың мүмкін қателіктері маманнан жылдам және дәл шешім қабылдауды талап етеді. Осындай кезде ішкі тыныштық, логикалық ойлау, дұрыс бағалау — шешімнің сапасын анықтайтын негізгі элементтер.

Пәннен алған теориялық білімімді практикалық тапсырмаларда да қолдандым. Мысалы, геодезиялық торды құру кезінде бірнеше техникалық шешім нұсқасын салыстырып, ең ұтымдысын таңдауға тура келді. Бұл жерде мен психологиядағы рационалды және интуитивті шешім қабылдау модельдерінің айырмашылығын нақты сезіндім. Күрделі есептерді шешкен кезде теориялық білімім маған шешімдерді саралап, тәуекелдерді бағалап, ең тиімді жолды таңдауға мүмкіндік берді.

Сонымен қатар, басқару психологиясындағы стресс және оны басқару тақырыбы да геодезия саласында аса өзекті. Далалық жұмыстардың ауырлығы, үздіксіз өлшеулер, климаттық қиындықтар, уақытқа тәуелділік — мұның бәрі психологиялық тұрақтылықты талап етеді. Стресс-менеджмент тәсілдерін меңгеру маған жұмысты тиімді ұйымдастыруға, өзімді сенімді ұстауға және топпен үйлесімді жұмыс жасауға көмектесті.

Сабақ барысында үйренген дағдылар тек кәсіби салада ғана емес, жеке өмірде де үлкен рөл атқарды. Уақытты жоспарлау, тапсырмаларды кезең-кезеңімен орындау, күтпеген жағдайларда сабыр сақтау сияқты қабілеттерім айтарлықтай жақсарды. Геодезиялық жобалардағы тәжірибем мен басқару психологиясындағы білімдерім бір-бірін толықтырып, кешенді кәсіби құзыреттілігімнің қалыптасуына ықпал етті.

Бүгінде мен бұл білімдерді күнделікті тәжірибемде белсенді қолданамын:

кеңістіктік деректерді талдауда логикалық шешімдер қабылдау;

картографиялық жобаларда командалық жұмысты үйлестіру;

әріптестермен тиімді коммуникация жүргізу;

күрделі есептерде эмоциялық тұрақтылықты сақтау;

кәсіби шешімдерді дәлелді және жүйелі түрде қабылдау.

Қорытындылай келе, магистратурадағы оқу — мен үшін кәсіби және тұлғалық дамудың жаңа кезеңі болды. Басқару психологиясы пәнінен алған білімдер геодезиялық және картографиялық міндеттерді орындауда шешім қабылдау сапасын арттырып, кәсіби жауапкершілігімді күшейтті. Бұл білім мені өз саламда білікті, жан-жақты және жауапты маман болуға дайындап келеді.


Советханова Мерей Серікқанқызы

1 курс магистранты,

Болтаева Алия Масакбаевна

психология ғылымдарының кандидаты

Әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық университеті




Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
05.12.2025
9
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі