Баяндама
«Жаңартылған білім
мазмұнының ерекшеліктері»
Бастауыш сынып мұғалімі
Асылбекова Айнагүл
Кабкешевна
Қарағанды облысы Нұра ауданы
Ахмет ауылы «Сәкен сейфуллин атындағы жалпы білім беретін орта
мектебі» коммуналдық мемлекеттік
мекемесі
Бүгінгі таңда білім беру мазмұнын жаңарту өте
маңызды өзгерістердің сатысында тұр. Білім беру мазмұнын
жаңарту-сапалы білім, жарқын болашаққа негіздеп, бірқатар
жетістіктер формуласын ұсынған үлгі және оқу-тәрбиелік үрдісті
жан-жақты жаңа әдіс-тәсілдермен ұштастыру болып
табылады.
Қазақстан Республикасында білім беруді және
ғылымды дамытудың 2016-2019 жылдарға арналған мемлекеттік
бағдарламасында «Сапалы орта білім беруге тең қол жеткізуді
қамтамасыз ету, тез өзгеріп жатқан әлемнің жағдайында зияткер, дене
бітімі және рухани жағынан дамыған, табысты азаматты қалыптастыру»
деп атап көрсеткендей бүгінгі таңда білім беру парадигмасы «білікті
адамға» бағытталған білімнен «мәдениет адамына» бағытталған білімге
көшуді талап етеді. Білім беруді жаңаша ұйымдастыру – оның
философиялық, психологиялық, педагогикалық негіздерін, теориясы мен
тәжірибесін тереңірек қайта қарауды қажет
етеді.
Елбасы Н.Ә Назарбаев жылдар бойы білім және ғылым
саласына ұдайы көңіл бөліп келеді. Биылғы «Қазақстанның үшінші
жаңғыруы: жаһандық бәсекеге қабілеттілік» атты Қазақстан халқына
Жолдауында да бұл мәселе назардан тыс қалған жоқ. «Ең алдымен,
білім беру жүйесінің рөлі өзгеруге тиіс. Біздің міндетіміз – білім
беруді экономикалық өсудің жаңа моделінің орталық буынына
айналдыру. Оқыту бағдарламаларын оқушылардың сыни ойлау қабілетін
және өз бетімен іздену дағдыларын дамытуға бағыттау қажет»,-деген
жолдар – соның дәлелі.
Елбасымыз Нұрсұлтан Назарбаев «Қазақстан жолы –
2050: бір мақсат, бір мүдде, бір болашақ» Жолдауында (17 қаңтар,
2014 жыл) белгіленген «орта білім жүйесінде жалпы білім беретін
мектептерді Назарбаев зияткерлік мектептеріндегі оқыту деңгейіне
жеткізу керек; мектеп түлектері қазақ, орыс және ағылшын тілдерін
білуге тиіс, оларды оқыту нәтижесі сындарлы ойлау, өзіндік ізденіс
пен ақпаратты терең талдау машығын игеру болуға тиіс» деген
болатын. Жолдауға орай Қазақстан Республикасы бастауыш білім
берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандарты Қазақстан
Республикасы Үкіметінің 2015 жылғы 25 сәуірдегі № 327 қаулысымен
бекітілген Бастауыш білімге арналған оқу бағдарламасы Қазақстан
Республикасы Білім және ғылым министрлігімен 2015 жылғы 30 наурызда
бекітілген басты құжаттармен жұмыс жасауды қолға
алуда.
Білім мазмұнын жаңарту не үшін
қажет?
Елімізде білім беру саясаты мен тәжірибеге ықпал
ететін келесі маңызды салаларда айтарлықтай өзгерістер орын
алды:
-экономика; -адамдардың өзін өзі басқаруы;
-қарым-қатынас көлемі және жылдамдығы; -еңбек нарығының құрылымы;
-шекарамыздың ашықтығы; -еліміздің азаматтарына ашылған
мүмкіндіктер кеңістігі; -оқыту мен үйретудің анағұрлым нәтижелі
тәсілдерінің анықталуы.
Білім беру жүйесіне өзгеріс енгізуге қажетті
факторларды айтатын болсам, ол:
-әлем стандартына сай білім
беру;
-бәсекеге қабілетті тұлға
тәрбиелеу;
-табысты өмір сүру дағдаларын
қалыптастыру;
-әлем азаматын
тәрбиелеу;
-тәжірибелік дағдыларды
дамыту;
-функционалдық сауаттылықты
арттыру;
-мұғалімнің кәсіби шеберлігін
жетілдіру.
Жаңартылған білім беру бағдарламасы мақсаты мен
міндеттерін айқындады. Айта кететін болсам, бағдарламаның
мақсаты:
-бастауыш сынып пәндері бойынша білім беру
бағдарламасын жаңарту және критериалды бағалау жүйесін енгізу
тұрғысынан мұғалімдердің педагогикалық шеберлігін
жетілдіру.
Бағдарламаның
міндеттері:
-
бастауыш сынып пәндері бойынша жаңартылған білім
беру бағдарламасының құрылымымен, ондағы материалдардың
күрделілігінің өсу ретімен, мазмұнымен және мақсаттарымен
таныстыру;
-
бастауыш сынып пәндері бойынша жаңартылған білім
беру бағдарламасына сәйкес келетін педагогикалық тәсілдерді
түсінуін және қолдана білуін қамтамасыз
ету;
-
бастауыш сынып пәндері бойынша жаңартылған білім
беру бағдарламасындағы оқу мақсаттарына қол жеткізу мақсатында
критериалды бағалау жүйесін түсініп, қолдана білуін қамтамасыз
ету;
-
мұғалімдердің бойында орта білім мазмұнын жаңарту
жағдайында бастауыш сынып пәндері бойынша жаңартылған білім беру
бағдарламасын іске асыру үшін қажетті дағдыларды
қалыптастыру.
Білім берудің тиісті деңгейлері Мемлекеттік
жалпыға міндетті бастауыш білім беру стандарты деген
не?
-бастауыш білім берудің жалпы білім беретін
бағдараламаларын жүзеге асыратын білім беру ұйымдарындағы білім
беру үдерісін ұйымдастыруға арналған негізгі құжат болып табылады,
себебі:
-оқушылардың дайындық деңгейіне, бастауыш білім
беру мазмұнына, оқушылардың ең жоғары жүктемесіне қойылатын
талаптарды айқындайды, мөлшерлейді:
-мектеп қызметкерлерінің іс-әрекетін, оқушылар,
ата-аналар, қоғамдық өкілдері, барлық білім беру деңгейінің
басқарушыларының іс-әркетін, білім беру үдерісінің барлық
субъектілерінің даму үдерісін реттейді.
Қазіргі жаһандану заманында ХХΙ ғасырдың
азаматтарының бойында қандай білік, дағды қалыптасу керек?
сұрағы негізгі мәселеге айналып отыр. Ал оны қалыптастыратын
бірден-бір жауапты адам – бастауыш сынып мұғалімі. Бастауыш сынып
мұғалімдерінің көтерер жүгі жеңіл емес. Өйткені мектепке келген жас
бүлдіршіннің бойында ең алғаш білік, дағдаларды қалыптастырушы осы
бастауыш сынып мұғалімдері. Бұл кезекте жаңартылған білім
мазмұнының бағдарламасының ерекшеліктерін жете түсініп, меңгерген
бастауыш сынып мұғалімі болашаққа бағдарланған оқушыны
қалыптастырады деп ойлаймын.
Жаңартылған білім бағдарламасының ең бірінші
ерекшелігі пән мазмұнының сперальды берілуі. Спиральділік қағидаты
бойынша құрылған білім беру бағдарламасы Джером Брунердің «Білім
беру үдерісі» (1960) атты еңбегінде қарастырылған танымдық теорияға
негізделеді. Брунердің жұмысына негізделген спиральді білім беру
бағдарламасының негізгі ерекшеліктері:
-
оқушы мектепте оқыған кезде тақырыпты немесе
пәнді бірнеше рет қайталап оқиды, мұнда тақырыптар әртүрлі деңгейде
қайталанады, кейде бір тоқсан аясында, кейде әр тоқсан
сайын;
-
әрбір қайталап оқыған сайын тақырыптың немесе
пәннің күрделілігі арта түседі, мұнда тақырыптар әрбір келесі
деңгейде алдыңғыға қарағағанда анағұрлым күрделі әрі тереңдетіліп
оқылуы тиіс;
-
жаңа білім алдыңғы біліммен тығыз байланысты және
бұған дейін алынған ақпарат тұрғысынан қарастырылады, мұнда деңгей
жоғарылаған сайын, тақырыптың күрделілігі артып отыруы
керек.