Бастауыш сыныптарды
оқытудағы жаңа әдіс-тәсілдер
Бастауыш сыныпта оқушылар
бір-бірімен бәсекелесіп ата-аналарының, мұғалімдерінің көзінше
үздік болуға тырысса, орта буынға келгенде олардың оқуға деген
ынтасы кеміп, мектепке тек ата-анпаларының, мұғалімдердің
ескертпелерінен қаймыққаннан және достарымен болу үшін келетін
тәрізді. Тек жоғарғы буынға келгенде болашақта мектеп бітіріп
арнайы орта немесе жоғарғы оқуға түсу керек екенін ұғынып оқуға бет
бұрып талпынады. Алда ҰБТ-дан жақсы балл алу мақсат тұрады және
қазіргі интернет,әлеуметтік желілер, компьютерлік ойындар тағы
басқа да жағдайлар оқушының сабаққа деген ынтасын өздеріне аударып
жатқаны белгілі. Осындай кезде оқушыға білімнің керек екенін және
маңызы зор екенін жеткізу өте қиын.
Қазақстан Республикасының
«Білім туралы» заңында «Білім беру жүйесінің басты міндеті – ұлттық
және азаматтық құндылықтар, ғылыми мен практика жетістіктері
негізінде адамдарды қалыптастыруға және кәсіби шеберлігін шыңдауға
бағытталған білім алу үшін қажетті жағдай жасау: жаңа
техналогияларын енгізу, білім беруді апараттандыру, халықаралық,
ғалымдық, коммуналдық желілерге шығу» деп білім беру жүесін одан
әрі дамыту міндеттері кқзделеді.
Қазіргі иноватция
технологиялары-білім сапасын артырудың кепілі. Оны өз дәрежесінде
пайдалану – оқушы шығармашылыққа төселдіруге ықпалы өте зор.
Оқытудың тиімділігін арттыру үшін өз сабақтарымда жаңа
техналогияларды қолданамын. Жаңа технологиялардың ерекшелігі- оның
оқушыға жан-жақты ықпал етуі. Яғни тек білімді немесе оқу
бағдарламасын меңгертіп қоймай, жеке тұлғаның танымдық қабілеттерін
танымдық процестерін (есту,көру), өзін дамытуға, өз бетімен білім
алуға, ізденуге деген ықыласы мен іскерлігін, оқу- танымдық ынтасын
жетілдіру, әр жеке тұлғаны жан-жақты дамытуға
жетелейді.
Заман талабына сай әрбір ұстаз
сабақтарында оқушылардың біліктілігін арттыру үшін оқытудың жаңа
әдіс-тәсілдерін кеңінен пайдалану керек деп ойлаймын. Өз
біліктілігін көтеру мақсатында әрбір мұғалім кәсіби шеберлігін
шыңдап,білімін жетілдіріп отыру керек. Сонда ғана өзін-өзі дамыта
алатын, өзін-өзі жетілдіре алатын қоғамның белсенді, білімді жеке
тұлғасын қалыптастыра алады. Бәсекеге қабілетті ұрпаққа дайындау
білім бағдарламасының негізгі мәселесі болып отыр. Ең басты нәрсе –
жеке тұлғаның қабілетін ашу.
Ұлы педагог Д.Ушинскийдің
пікірінше бастауыш сыныптағы оқыту процесісалалы және дамыту
сипатында болуы қажет. Ал,бастауыш сынып оқушыларының қабылдау
мүмкіндіктері түрліше. Сондықтан олардың жас және жеке
ерекшеліктеріне қарай оқу материалдарын жеткізудің сан түрлі тәсілі
қолданылады.
Бастауыш білім-бар білімнің
бастауы деп жатамыз. Осыған сәйкес бастауыш сынып оқушыларына білім
беру мен білім, білім дағдыларын жетілдіре отырып,оларды жан-жақты
дамыту бұл біздің, яғни бастауыш сынып ұстаздарының басты мақсаты,
талабы. Жан-жақты дамыған жеке тұлғаны қалыптастыруда қолданылатын
жаңа әдіскерлік тәсілдердің талабы қандай болмақ деген сауал
туындайды. Өткен ғасырда Жүсіпбек Аймауытов: «Сабақ беру –
үйреншікті жәй ғана шеберлік емес, ол-жаңадан жаңаны табатын өнер»
деген екен. Осы мақсатпен оқушының шығармашылық қасиетін дамыту –
басты қағидам. Оқушы тұлғаның дамуына қабілетінің артуына жаңа
техналогиялардың ерекше ықпал ететіні сөзсіз және әрбір әдіс –
тәсілінің ұстаздар үшін маңызы өте зор