Оңтүстік Қазақстан
облысы
Мақтарал
ауданы
В.Комаров атындағы
ЖОМ
«Жаңа әдіс-
тәсілдерді
химия
сабағында
қолдану»
Кульназарова
Б.А
Жаңа әдіс-тәсілдерді химия
сабағында қолдану
Қазақстан Республикасының 2015
жылға дейінгі білімді дамыту тұжырымдамасында «орта білім берудің
мақсаты-терең білім,кәсіби дағдылар негізінде еркін бағдарлай
білуге,өзін-өзі іске асыруға,өзін-өзі дамыту және өз бетінше дұрыс
адамгершілік тұрғысынан шешім қабылдауға қабілетті жеке тұоғаны
қалыптастыру» делінген.
Білім беру жүйесі – әр елдің
даму болашағын айқындайтын, әлемдік өркениетке жетудің негізгі
бағыттарын көрсететін біртұтас
құрылым.
Қазіргі таңдағы егеменді
еліміздің болашағы
Ақпараттық ортада жұмыс жасау
үшін кез келген педагог өз ойын жүйелі түрде жеткізе
алатындай,коммуникативті және ақпараттық мәдениеті
дамыған,интерактивті тақтаны пайдалана алатын,Он-лайн режимінде
жұмыс жасау әдістерін меңгерген оқытушы болуы
тиіс.
Сабақта жаңа технология
ретінде ақпараттық технологияны пайдалану сабақтың тиімділігі мен
сапасын арттырып,білім берудің табысты болуына оң ықпал
етеді.Ақпараттық-коммуникативтік технологияны барлық деңгейлерде
жүйелі пайдалану арқылы оқушы сабақтарда алынған ақпаратқа талдау
жасай білуге,ақпаратты дұрыс таңдау жауапкершілігін қалыптастыруға
және өз бетінше жұмыс істеуге
дағдыланады.
Мектепте компьютерлік
технологияны қолдану оқушы шығармашылығын арттыруда белсенді роль
атқарады.Жеке оқушының компьютерде жұмысты сауатты орындауы,ақпарат
көздерін ала білуі дара тұлғаның қалыптасуына әсер
етеді.
Компьютер оқушы үшін қоршаған
әлемді танудың табиғи құралы болып табылады.Олай болса барлық
сабақтарды компьютер арқылы жүргізу-оқу үрдісін
белсендіруге,проблеманы шешуге және шешім қабылдай білуге,оқушының
өзін өзі бақылауына мүмкіндік туғызады әрі оқушы ерекшелігін ескере
отырып оқытуды жүзеге
асырады.
Қытушы сабақты дұрыс
жоспарлап,мақсатын нақты белгілеп алмайынша көздегеніне жете
алмайды.Сабақтың мазмұнын,құрылысын,дәлдігін,жұмыс жүргізу тәсілін
мұқият ойластыру қажет.
Сабақта жаңа технология
ретінде ақпараттық-коммуникативтік технологияларды пайдалануда
өткізілетін сабақтарды жоспарлаудың
талаптары:
*ақпараттық-коммуникативтік
технологиялармен жұмыс істей білуге
үйрету;
*тарих пәніне деген
қызығушылығын тудыру;
*өз бетінше орындауға берілген
жұмыстарға жауапкершілікпен қарауға,щығармашылықпен жұмыс істеуге
үйрету;
*өзіндік пікір,тұжырым,түсінік
келтіру;
*дайынды көшіріп
алмай,салыстырмалы жұмыс
істеу;
*пікірін,тұжырымын дәлелдей
және қорғай білуге
дағдыландыру.
Жоғарыдағы айтылған мақсатқа
жету үшін оқытушының
әрекеті:
*мұғалімнің білімділігі,тың
идеяларды жеткізуі,компьютерлік
сауттылығы;
*сабақтың тақырыбына сай
мақсаттың айқын болуы;
*білім мен тәрбиенің
бірізділігі;
*сабақтың
жүйелілігі;
*әр оқушының психологиялық
ерекшелігін ескеру;
*әр сабақта интерактивті тақта
мүмкіндіктерін кең түрде
пайдалану;
*өз талаптарын бұйрық түрінде
емес,кеңес түрінде ұсыну;
*оқушылар пікірлерімен
санасу,ерекше идеяларға қолдау
жасау;
*үйге берілген тапсырманың
уақтылы және нақтылы
берілуі;
*бағалау нормалары сақталып,әділ
бағалануы.
Ақпараттық технологияның көмегімен жүргізілетін
сабақтарда оқушылар өзін белсенді және еркін,оқытушымен тең
дәрежеде ұстай алады.Химия сабақтарында ақпараттық технологияны
енгізу арқылы сабақтың белсенділігін арттыруға,дамыта оқыту идеясын
жүзеге асыруға,сабақты шапшаң жүргізуге,өздік жұмыстың көлемін
көбейтуге болады. Химия мұғалімі АКТ қолдану арқылы әртүрлі
сабақтарға презентациялар дайындап интерактивті тақта
мүмкіндіктерін шебер қолдана білсе сабақтың тартымды әрі қызық
өтетіні анық, әрі оқушы белсенділігін
арттырады.
Әр сабақта интернет,электронды почта,электронды
оқулық,ғаламдық ақпарат жүйесін пайдалана білуі тиіс.Кез-келген
пәндік әдістеме оқушыларға сол пәнді тереңдетіп игеруге,алған
білімді практика жүзінде қолдануы мен проблемалық жағдайдан шыға
алуымен айқындалады.
Ақпараттық технологиялардың бірі-интерактивті
тақта, мультимедиялық және он-лайн сабақтары.Интерактивті тақтаның
мүмкіндіктері мұғалімдерге баланы оқытуда бейне және ойын
бағдарламаларын тиімді пайдалануға мүмкіндік береді. Сондықтан бұл
тақтамен әр сабақты қызықты өткізуді ойластырып,жоспарлаймын,себебі
қолда бар мүмкіндіктерді пайдалану арқылы оқушыларды жаңа заман
технологиясын игеруге үйретеміз.Демонстрациялық материалдар
даярлау,сыныппен кері байланыс жүргізу үшін интерактивті тақта
мүмкіндігі шексіз.Интерактивті тақтаға термин сөздерді жазып
сөздікпен жұмыстар жүргізу оқушылардың сөздік қорын да
байытып,қажетті мәліметтерді еске сақтауына мүмкіндік береді және
осы тақырыпқа деген қызығушылығын
арттырады.
Өзге құралдардан компьютердің ерекшелігі-оның
қатысымдық құрал бола біруі.Бұл-мәтіндерді оқу,сұхбат
жасау,жазу,тыңдау әрекеттері.
Мысалы 8 сыныпта «Металлдар
қасиеттері» тақырыбында, материал жинақтап,өте құнды презентация
жасалды,толық мәлімет берілді.Бейне фильм
көрсетілді,электронды оқулықтан мәліметтер
берілді.
Осындай жұмыс түрлерін қолдану оқушылардың
шығармашылық қабілеттерін дамытуға,олардың осы пәнге деген
қызығушылығын оятуға,дарынды тұлғаны қалыптастыруға әбден
болады.
10 сынып оқушылары химия пәні сабақтарында
презентациялар жасап тақырыпты қорғауға
жаттыққан.
«Химия пәнінен есеп шығару» тақырыбын өткен кезде
слайдтар жасалды,мәліметтер берілді,тексеру жұмыстары
орындалды.
Мысалы:
Электорндық оқулықтарды қарапайым оқулықтарға
қарағанда пайдалану ыңғайлы және оларда өзін-өзі тексеру жүйесі
бар.Осы электрондық оқулықтың артықшылығы болып
табылады.Сондықтан,өзін-өзі тексеру жүйесі оқушы мен оқытушының
арасындағы байланысын алмастырады.
Электрондық оқулықтарды пайдалану
оқушылардың,танымдық белсенділігін арттырып қана қоймай,логикалық
ойлау жүйесін қалыптастыруға шығармашылықпен еңбек етуіне жағдай
жасайды.Сонымен,электронды оқулық мынандай жағдайда тиімді:талапқа
сай құрылған,кері байланыспен лезде қамтамасыз ете алады,белгілі
бір бөлім бойынша білімді тексереді;қысқа мәтінмен көрсете,айта
және модельдей алады.Электронды оқулық оқушының уақытын
үнемдейді,оқу материалдарын іздеп отырмай,өтілген және оқушының
ұмытып қалған материалдарын еске түсіруге зор ықпал етеді.Әр оқушы
қажет жағдайда үйде де өз бетінше жұмыстана алады және
аннимацичларды көре отырып меңгерілуі қиын тапсырмаларды есте
сақтай алады.
Өз сабақтарымда электронды оқулықтарды жиі
пайдаланамын.Химия пәні бойынша барлық сыныптарға арналған
электронды оқулықтар бар.
(Ұлттық ақпараттандыру
орталығы)
10 сыныпта "Менделеев кестесі» тақырыбын өткен
кезде мәліметтер берген кезде электронды оқулықтан үзінді
алынып,анықтама берілді. « Алғашқы химиялық ұғымдар» тақырыпшасы
бойынша берілген мәлімет,анықтамалар оқушылардың таным дағдысын
қалыптастыруға ықпал етті.
Сонымен қатар түрлі суреттер,кестелер мен
сызбалар,слайдтар көрсетілді.
Электронды оқулықты қолдану оқушылардың жоғары
белсенді дүниетанымын және өзіндік жұмыс аясын
кеңейтеді.
Мысалы: (Есепті қалай шығару туралы
бейнефильм)
Қорыта айтқанда,жаңа ақпараттық технологияларды
химия сабағында қолдану келесі нәтижелерге
жеткізеді:
*Оқушыларға еркін ойлауға мүмкіндік
береді;
*Сабақтың нақты мәнін терең ашуға
көмектеседі;
*Оқушылардың барлығын сабаққа қатыстыруға
мүмкіндік туады;
*Жеке тұлғалық сипатын дамытуға,шығармашылығын
шыңдауға,өзіне деген кәсіби сенімін қалыптастыруға
көмектеседі;
*Тіл байлығын
дамытады;
*Өз ойын жеткізуге,жан-жақты ізденуге
үйретеді;
*Шығармашылық белсенділігін арттырып,ұжымда
бірігіп жұмыс істеуге тәрбиелейді;
*Өз бетімен білім алатын,ақпараттық
технологияларды жақсы меңгерген,білімді жеке тұлғаны
қалыптастырады.
Оған дәлел – біріншіден, оқушылардың пәнге деген
қызығушылығы артты.
Екіншіден, әр оқушы өзіне тән қарқынмен, өз
білімінің деңгейінде жұмыс жүргізе отырып, сабақта қойылған
мақсатқа жету үшін қажетті қабілеттерін, білік – дағдыларын
қалыптастырды.
Сондай-ақ, оқушылар өз шығармашылық қабілеттерін
ұштаумен бірге, өткен жылдарға қарағанда олимпиада жетістіктерін де
жоғары дәрежеде көрсете білді.
Сөз соңында бүгінгі күн талабына сай нақты, терең
білім беруде жаңа технологиялар бірден-бір ұстаз сүйенер тұтқа
дегім келеді.
Елбасы Н.Ә.Назарбаевтың «Біздің
міндетіміз-бәсекелестікке лайық ұрпақ тәрбиелеу»-деген ойын
басшылыққа ала отырып жаңа заман форматындағы құзіретті тұлғаны
тәрбиелеу ұстаз міндеті деп
есептеймін.