Бензол және оның гомологтарын алу

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Бензол және оның гомологтарын алу

Материал туралы қысқаша түсінік
11.4.2.13 бензол және оның гомологтарын алу реакцияларын құрастыру бензол және оның гомологтарының алу реакцияларын анықтайды бензол мен оның гомологтарын алуға арналған реагенттерді сипаттайды. зерттелмеген бензол гомологтарының өндірісін болжайды.
Материалдың қысқаша нұсқасы

Бөлім:

11.1 A Ароматты қосылыстар қатары

Педагогтің аты-жөні:

Кунтореева Эндира

Күн: 04,09,2024

Сыныбы : 11

Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны:

Тақырыбы:

Бензол және оның гомологтарын алу

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты

  • 11.4.2.13 бензол және оның гомологтарын алу реакцияларын құрастыру

Сабақтың мақсаты:

  • бензол және оның гомологтарының алу реакцияларын анықтайды

  • бензол мен оның гомологтарын алуға арналған реагенттерді сипаттайды.

  • зерттелмеген бензол гомологтарының өндірісін болжайды.

Құндылықтар

  • Озық ойлы ұлт:еңбекқорлық және кәсіби біліктілік

  • Адал азамат: Әділдік және жауапкершілік


Сабақ барысы

Мұғалімнің әрекеті


Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

3 мин

І. Ұйымдастыру кезеңі:

а) «Көңілді күй» әдісі бойынша жағымды психологиялық ахуал орнатады

в) «Бүркіт» бойынша топқа бірігуге нұсқау береді


Оқушылар шеңберге тұрып «Көңілді күй» тәсілі арқылы сыныпта жағымды ахуал орнатады .

«Бүркіт» бойынша топтарға бірігеді


Кері байланыс:

Мадақтау арқылы бағаланады.

Түрлі түсті стикерлер


3мин

ІІ Үй тапсырмасы

«Бонкамат» тәсілі арқылы сұрақ қояды, өткен тақырыптар бойынша білімдерін еске түсіреді.





«Кинометафора» әдісі арқылы төңірегінде ой қозғайды, сабақтың тақырыбын, мақсатын анықтайды.


1Қандай органикалық заттар ароматты көмірсутектер деп аталады?

2. Бензол молекуласындағы байланыстар саны?

3.Бензолды ең алғаш ашқан ғалым

4.Бензолдың құрылымдық формуласын ең алғаш ұсынған неміс ғалымы

5. Гомологтар дегеніміз не?

6.Изомерлену дегеніміз не?


Оқушылар «Бонкамат» тәсілі арқылы жауап береді., өткен тақырыптар бойынша білімдерін еске түсіреді.


«Кинометафора» әдісі арқылы

сұрақтарға жауап бере отырып, жауаптарын жаңа тақырыппен байланыстарады, сабақтың тақырыбын , мақсатын анықтайды


.

Кері байланыс:

Мадақтау арқылы бағаланады.

«Жарайсың!»

«Тамаша жауап»т .б





https://youtu.be/MIFpcOdohuA?si=e31RkEX_VnuOttu-

Экран

Сурет


Сабақтың ортасы

15 мин

Топтық жұмыс .

Оқушыларға топтық тапсырма береді, бақылау жасайды, бағыт бағдар береді.

1-топқа. «Бензол гомологтарының номенклатурасы мен изомериясы»

2-топқа «Алкандарды ароматтау, циклогексан мен оның туындыларынан алу»

3-топка «Бензолды циклдеу, этиленбензолды дегидрлеу арқылы алу» туралы оқулықты оқып, талдап, қорғауға тапсырма береді.

Оқушылар топтарда мұғалімнің бағыт берумен берілген тақырыпты талдап, постер жасап қорғайды.


Кері байланыс:

«Екі жұлдыз,

бір тілек» әдісі арқылы беріледі


А4 парағы


Маркер

флипчарт


Сабақтың соңы

15мин

Сабақты бекіту тапсырмалары.


«Теңдеуді аяқта» тәсілі арқылы жұптық жұмыс ұйымдастырады, бақылау жасайды, ЕБҚ оқушыға қолдау көрсетеді.











Дескриптор

ұпай

1-ші реакция теңдеуін аяқтап, өнімін атайды;

0.5

2-ші реакция теңдеуін аяқтап, өнімін атайды;

0.5

3-ші реакция теңдеуін аяқтап, өнімін атайды;

0.5

4-ші реакция теңдеуін аяқтап, өнімін атайды;

0.5

Барлығы

2


2-тапсырма. Жеке жұмыс

Атаулары бойынша бензол гомологтарының құрылымдық формулаларын құрастырыңдар.


А) 1,2,3-триэтилбензол;

В)1, 4 -диэтилбензол;

С) 1, 2-диметил- 4-этилбензол;


Дескриптор

ұпай

бензолдың 1 гомологының құрылымдық формуласын құрастырады;

1

бензолдың 2 гомологының құрылымдық формуласын құрастырады;

1

бензолдың 3 гомологының құрылымдық формуласын құрастырады;

1

Барлығы

3



3-тапсырма. МОДО тапсырмасы

Бензол

Арендер - молекулаларының құрамында бензол сақинасы бар, жалпы формуласы CnH2n−6  болатын карбоциклді көмірсутектер. Олардың алғашқы өкілдерінің өздеріне тән жағымды иісі болғандықтан, оларды ароматты көмірсутектер деп  атайды.

Арендердің ең қарапайым өкілі - бензол C6 H 6

Жалпы формуласы C п H 2n−6  болғандықтан бензолды өте қанықпаған қосылысқа жатқызуға болар еді. Алайда бензол бром суымен және калий перманганатының ерітіндісімен әрекеттеспейді, яғни қанықпаған қосылыстарға тән реакцияларға түспейді.

Бензолдың құрылымдық формуласын ең алғаш неміс ғалымы А.Кекуле ұсынған (1865ж).(1865ж). 

Бензол молекуласында көміртектің алты атомы алты мүшелі цикл жасап тұйықталады. Әр көміртек атомы бір сутек атомымен және екі жағындағы екі көміртек атомымен байланысады.

1. Арендердің жалпы формуласы

А . СnH2n-і В .СnH2n-6

С .СnH2n Д . СnH2n+2

2. Арендердің ең қарапайым өкілі

А .С2 Н2 В .СН4

С С2 Н6 Д .С6Н6

3. Бензол қандай затты тримерленуі арқылы алынады?

А метанның В . этиленнің

С . ацетиленнің Д . проанның

4. Бензолдың салыстырмалы молекулалық массасы

А .70 г/моль В 68 г/моль

С 98 г/моль Д .78 г/моль

5. Ацетиленді тримерлеу арқылы 390 г бензол алынды. Өнімнің практикалық шығымы 80% . Реакцияға түскен ацетиленнің көлемін (қ.ж.) есептеңдер

А.300л В.400л

С.420л Д.220л

Оқушыларға тақырыпты бекіту үшін мұғалімнің нұсқауымен тапсырмалар орындайды.

Реакция теңдеуін аяқтаңыз ж\е өнімдерін атайды.

















Атаулары бойынша бензол гомологтарының құрылымдық формулаларын құрастырады.













Бензол туралы мәтінді оқып, сұрақтарға жауап береді.



ҚБ:

«Білім заряды» арқылы бағалайды


























ҚБ:

«Білім заряды» арқылы бағалайды















ҚБ:

«Білім заряды» арқылы бағалайды








тапсырма жазылған парақтар








4 мин

Кері байланыс

«Айфон әдісі»

Мұғалім сабақты қорытындылау мақсатында оқушылардың сабаққа деген көзқарасын, кері байланысын тыңдайды.


Мақсаты: Оқушы алған білімін саралай білуге дағдыланады.

Тиімділігі: Тақырып бойынша оқушылардың пікірін анықтайды. Жинақталған деректердің құнды болуын қадағалайды.



Кері байланыс

«Айфон әдісі»

Маған сабақта қиын болды .........................

Маған сабақта жеңіл болды ........................

Маған әлі де көмек керек …........................



Кері байланыс:

«Айфон әдісі» арқылы оқушылар кері байланыс береді



Бағалау

«Домбыра» арқылы оқушылар өз- өзін бағалайды.

Кесте

1 мин

Үй тапсырмасы §2









Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
doc
12.06.2025
190
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі