Bigdata (үлкен деректер)

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Bigdata (үлкен деректер)

Материал туралы қысқаша түсінік
Колледж оқытушыларына арналған Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2020 жылғы 6 сәуірдегі № 130 бұйрығы бойынша жасалған ҚМЖ
Материалдың қысқаша нұсқасы

Қысқа мерзімді жоспарлар

Оқу сабағының жоспары №


Bigdata (үлкен деректер)

(сабақтың тақырыбы)


Модуль /пән атауы ЖББП 8 Информатика

Педагог ____________ дайындады


20_ жылғы "___" ____________


1. Жалпы мәліметтер

Курс, топ __________________

Сабақтың түрі практикалық

Өткізу формасы: жаңа білімді, дағдыларды бекіту сабағы

2. Мақсаты:

  • Үлкен деректер (Big Data) ұғымын түсініп, олардың қазіргі қоғамдағы маңызын ұғыну;

  • Big Data-мен жұмыс істеудің негізгі әдістері мен технологияларын меңгеру арқылы сандық ақпаратпен тиімді жұмыс істеуді үйрену.

Міндеттері:

  • Big Data ұғымымен, оның сипаттамаларымен (көлем, жылдамдық, әртүрлілік, шынайылық, құндылық) танысу;

  • Үлкен деректерді сақтау, өңдеу және талдау тәсілдерімен танысып, олардың қолданылу салаларын зерттеу;

  • Big Data-ны қолданатын салаларда (денсаулық сақтау, бизнес, әлеуметтік желілер, ғылым, т.б.) нақты мысалдармен жұмыс жүргізу.

3. Күтілетін нәтижелер

  • Big Data туралы негізгі түсініктерді меңгереді және оның қоғамдағы рөлін сипаттай алады;

  • Үлкен деректермен жұмыс істеу құралдары мен әдістерін мысалдар арқылы көрсете алады;

  • Теориялық білімін нақты қолданбалы тапсырмаларда қолдана отырып, үлкен деректердің артықшылықтарын талдай алады.

4. Қажетті ресурстар

презентация, стикерлер, үлестірме қағаздар,оқулық,компьютер


5. Сабақтың барысы


1. Ұйымдастыру бөлімі (5 мин)

-амандасу

-аудитория дайындығын тексеру

-студенттерді түгендеу


2. Білімді бақылау (5 мин)

Сұрақтарға жауап беріңдер.

  1. Ақпаратты кодтау дегеніміз не?

  2. Ақпаратты кодтау қандай мақсатта қолданылады?

  3. ASCII кестесі мен екілік кодтың айырмашылығы неде?

  4. Ақпаратты кодтаудың қандай әдістерін білесің және олардың қолданылу аясын ата.


Білімді бағалау критерийлері:

  • Ақпаратты кодтау ұғымын нақты әрі дұрыс түсіндіре алады;

  • Кодтау әдістерінің (ASCII, екілік, оналтылық, Морзе) мақсатын түсінеді және ажырата алады;

  • Ақпаратты дұрыс кодтау мен кері кодтау үдерісін сипаттай алады;

  • Нақты мысалдар арқылы білімін дәлелдей алады.

3. Жаңасын баяндау әдісі. Ауызша (4 мин)

Big Data (Үлкен деректер) — бұл көлемі өте үлкен, құрылымы әртүрлі және үнемі жаңарып отыратын деректер жиынтығы. Мұндай деректерді дәстүрлі әдістермен өңдеу мүмкін емес, сондықтан оларды сақтау, талдау және тиімді пайдалану үшін арнайы технологиялар мен құралдар қажет. Үлкен деректер интернет, әлеуметтік желілер, онлайн сауда, денсаулық сақтау, ғылым және басқа көптеген салаларда үздіксіз пайда болады. Олардың негізгі сипаттамалары — көлем (Volume), жылдамдық (Velocity), әртүрлілік (Variety), шынайылық (Veracity) және құндылық (Value).

Big Data технологиялары арқылы ұйымдар деректерден маңызды ақпарат алып, шешім қабылдау сапасын арттырады. Мысалы, компаниялар тұтынушылардың мінез-құлқын талдайды, медицина саласында ауруларды алдын ала болжайды, ал ғылымда күрделі зерттеулерді жүзеге асырады. Үлкен деректерді тиімді басқару — XXI ғасырдағы ең маңызды дағдылардың бірі болып табылады. Оқушылар Big Data-ны түсіну арқылы заманауи цифрлық қоғамда өз орнын тауып, деректерге негізделген ойлау қабілеттерін дамыта алады.


4. Топтық жұмыс (10 мин)

Оқушылар Big Data тақырыбы бойынша зерттеу жасап, өз тұжырымдарын сынып алдында қорғайды.

Нұсқаулық:

  1. Әр топ өз тапсырмасы бойынша Big Data-ға қатысты жағдайды талдайды.

  2. Қысқаша тұжырым мен визуалды материал (сызба, кесте, постер) әзірлейді.

  3. Жұмысты сыныпта таныстырып, сұрақтарға жауап береді.

Тапсырма:

Топ 1: Үлкен деректер қай салаларда (мысалы: медицина, маркетинг, білім, ауыл шаруашылығы) қолданылады? Әр саладан нақты мысал келтіріп, Big Data-ның пайдасын түсіндір.

Топ 2: Үлкен деректерді өңдеу кезінде кездесетін қиындықтар мен қауіптерді (мысалы: деректер көлемі, құпиялылық, қателер) сипаттап, оларды шешу жолдарын ұсыныңдар.


Білімді бағалау критерийлері:

  • Big Data тақырыбын түсініп, негізгі ұғымдарды дұрыс қолдана алады;

  • Өз саласына қатысты нақты әрі орынды мысалдар келтіре алады;

  • Қиындықтарды анықтап, оларды шешуге креативті ұсыныстар бере алады;

  • Топта белсенді жұмыс істеп, ойларын анық және жүйелі жеткізе алады;

  • Визуалды материалдарды (сызба, постер, кесте) тиімді пайдаланады.


  1. Материалды бекіту Жеке жұмыс. Деңгейленген есептер шығару (15 мин)

Берілген мысалдарды төмендегі кестеге бөл:

Ақпарат мысалы

Құрылымды/Құрылымсыз

Клиенттің аты, жасы, сатып алу сомасы

?

YouTube бейнежазбасы

?

PDF форматтағы есеп

?

Excel кестесіндегі тапсырыстар тізімі

?

WhatsApp арқылы келген аудиожазба

?


Білімді бағалау критерийлері:

  • Ақпараттың құрылымды және құрылымсыз түрлерін дұрыс ажырата алады;

  • Кесте ішіндегі әрбір мысалға нақты және дәл жауап бере алады (дұрыс бағанды таңдайды);

  • Құрылымды/құрылымсыз деп бөлудің себебін түсінікті түрде нақты дәлелдей алады (ауызша немесе жазбаша);

  • Ақпаратты талдау, салыстыру және негіздеу арқылы жеке ойлау қабілетін көрсетеді (дербестік, логикалық тұжырым жасау, мысал келтіру).


6. Сабақтың қорытындысын шығару Бағалау парағы бойынша (5 мин)

Рефлексия: «Көңіл-күй»

Студенттерге үш түсті белгілер беріледі.

Қызыл түс – «Мен тапсырманы орындай алмадым, көңіл-күйім жоқ»

Көк түс - «Көңіл-күйім жақсы, сыныптастарымның көмегімен тапсырманы орындадым.»

Жасыл түс – «Мен бәрін жақсы орындадым деп ойлаймын: менің көңіл–күйім тамаша.»

Сабақ соңында әр тапсырманың бағалау критериилері бойынша жалпы баллдық жүйемен бағалау


7. Үй тапсырмасы. (1 мин)

Тапсырма: Төмендегі сұрақтар бойынша Big Data тақырыбын зерттеп, қысқаша жауап беріңіз:

  1. Big Data ұғымын қысқаша сипаттаңыз. (2–3 сөйлем)

  2. Үлкен деректердің негізгі 3 сипаттамасын атаңыз және түсіндіріңіз.

  3. Күнделікті өмірде қолданылатын Big Data мысалдарын келтіріңіз (кемі 2 мысал).

  4. Big Data қай салаларда жиі қолданылады және не үшін? (қысқаша сипаттаңыз)

  5. Big Data мен құрылымсыз ақпарат арасындағы байланысты түсіндіріңіз.



Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
07.10.2025
36
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі