Алматы облысы Еңбекшіқазақ
ауданы Түрген ауылы
Д.А.Қонаев атындағы орта
мектептің бастауыш сынып
мұғалімі
Курманбаева Раиса
Махарамановна
Тақырыбы: Білім беру мен білім алудағы жаңа
тәсілдер.
Мектеп – үйрететін орта, оның
жүрегі - мұғалім. Ізденімпаз мұғалімнің шығармашылығындағы ерекше
тұс - оның сабақты түрлендіріп,
тұлғаның
жүрегіне жол таба білуі.
Өзгермелі қоғамдағы жаңа формация мұғалімі
–
педагогикалық құралдардың
барлығын меңгерген, тұрақты өзін-өзі жетілдіруге талпынған, рухани
дамыған, толысқан шығармашыл тұлға құзыреті. Жаңа формация мұғалімі
табысы, біліктері арқылы қалыптасады, дамиды. Нарық жағдайындағы
мұғалімге қойылатын талаптар : бәсекеге қабілеттілігі, білім беру
сапасының жоғары болуы, кәсіби шеберлігі, әдістемелік жұмыстағы
шеберлігі.
Оқушыға сапалы білім берудің
негізгі жолдарының бірі- жаңа әдіс- тәсілдерді қолдану. Балалар
өзінің түсінігін өзіндік зерттеулері мен әлеуметтік өзара
байланысқа сәйкес құратын белсенді білім алушылар болып табылады.
Білім алуды үйретудің қозғаушы күші «метатану» болып келеді.
Басқаша айтқанда, оқу бар, бірақ сонымен қатар білім алуды үйрету
де бар. «Метатану» деп индивид қалай ойлайтынын, оқитынын
қадағалау, бағалау, бақылау және өзгерту қабілетін түсінеміз. Білім
алуды үйрету өз бетімен оқуды ойластыру және кейінгі үдерісінде
мұндай ойлаудың нәтижелерін саналы қолдану үдерісі ретінде
сипаттауға болады. Бұл үдерісте мұғалім
оқушыға:
• Білім міндеті қоятын
талаптарды түсінуге;
• Жеке ойлау үдерістерін және
олардың жұмыс қағидаттарын
зерттеуге;
• Міндеттерді орындау
стратегияларын әзірлеуге және
ойластыруға;
• Нақты
міндет үшін сәйкес келетін стратегияларды таңдауға
көмектеседі.
Осы төрт тармақты іске асыру үшін оқушылардан
білім алуды үйрену талап етеді. Мұғалімдер өз кезегінде, өзінің
сабақ беруіне емес, оқушылардың оқу ептілігін дамытуға назар
аударуы керек. Осы мақсатта мұғалім білім беру ортасын құру керек,
соның арқасында оқушылар ақпаратты енжар қабылдамай, оқу үрдісіне
белсенді қатысатын болады.
Білім саласындағы міндеттерді жүзеге асыру үшін,
мектеп ұжымында әр мұғалім күнделікті ізденіс арқылы барлық
жаңалықтар мен өзгерістерді сабақтарында енгізіп отырады. Қазіргі
білім беру саласындағы оқытудың озық технологияларын меңгермейінше
жан-жақты сауатты маман болу мүмкін емес. Жаңа технологияны меңгеру
мұғалімнің интеллектуалдық, кәсіптік, адамгершілік және көптеген
адами қабілеттің қалыптасуына игі әсерін тигізеді. Өзін-өзі
дамытып, оқу-тәрбие үрдісін тиімді ұйымдастыруына көмектеседі.
Оқыту мен тәрбиелеуге тың әдіс-тәсілдер енгізілді. Нәтижесінде
тұтас педагогикалық үрдістер өзгертіліп, білім берудің тиімді деп
танылған жаңа технологиялары дүниеге келеді. Кез-келген оқыту
технологиясы мұғалімнен терең теориялық, психологиялық,
педагогикалық, әдістемелік білімді, үлкен педагогикалық шеберлікті,
шәкірттердің жан дүниесіне терең үңіліп, оны ұғына білуді талап
етеді. Сондықтан оқушының рухани өсуіне жағдай туғыза алатын,
жаңалықтарды қабылдауға даяр, өз әрекетіне өзгеріс енгізе алатын
педагогтар ғана бүгінгі қоғамның мүддесі мен әр баланың үрдісінен
шыға алады. Ойы жүйрік, ақылы жетік, бәсекеге қабілетті,
өзгерістерге бейім, жеке тұлғаны тек қана педагог қалыптастыра
алады. Бастауыш сынып мұғалімі үшін оқушы жазылмаған тақта секілді
таза, пәк. Бастауыш сыныпта оқытудың негізгі міндеті-баланың жеке
басының жан-жақты қалыптасуын қамтамасыз ету, оның қабілеттерін
анықтау мен дамыту, білімдерін ашу, дұрыс түсінік
қалыптастыру.
Қорыта келгенде, білім беру мен білім алудағы
жаңа әдіс-тәсілдер оқушылардың алған білімдерін өмірде пайдалана
білу, олардың функционалдық сауаттылығын арттыру арқылы еліміздегі
білім мен ғылымды дамыту мәселелеріне басымдық берілуі
тиіс.