Келес ауданы
№29 жалпы білім беретін мектеп
БАЯНДАМА
Тақырыбы: «Білім келешегі: Адал азамат – кәсіби маман»
Орындаған: Есейтова А.Т.
2025-2026 оқу жылы
МАЗМҰНЫ
І. Кіріспе
ІІ. Негізгі бөлім
ІІ.1 Адал азамат – қоғамның іргетасы
ІІ.2 Кәсіби маман – ел дамуының кепілі
ІІ.3 Педагогтің кәсіби әдеп кодексі және үлгілік рөлі
ІІ.4 Стратегиялық жоспармен байланысы
ІІ.5Физика – әділет пен дәлдіктің ғылымы
ІІІ. Қорытынды
ІV. Пайдаланылған әдебиеттер
І.Кіріспе
Қазіргі таңда білім беру жүйесінің басты міндеті – тек білім мен дағды беру ғана емес, сонымен қатар елжанды, әділ, адал және кәсіби тұрғыдан қалыптасқан азаматты тәрбиелеу. «Адал азамат – кәсіби маман» қағидаты білім мен тәрбие жүйесінің өзегіне айналуы қажет. Өйткені қоғамда адамгершілік пен кәсібилікті қатар ұстанатын тұлғалар ғана тұрақты даму мен өркендеудің кепілі бола алады.Қазіргі қоғамға тек білімді ғана емес, сонымен қатар адал, жауапкершілігі жоғары, адамгершілікті азамат қажет. Себебі білімнің өзі адалдықпен, әділеттілікпен ұштаспаса, оның пайдасынан гөрі зияны көбірек болуы мүмкін. Сондықтан ел болашағын қалыптастыратын тұлға — ең алдымен, адал азамат, содан кейін кәсіби маман болуы тиіс.
Қоғам дамуының басты тірегі — сапалы білім мен тәрбие. Тек білімі жеткілікті емес, сонымен қатар адал, жауапты, кәсібилігі жоғары азаматтар ғана ел болашағын жарқын ете алады. Білім беру мекемелерінің бүгінгі міндеті — білім алушыларды жан-жақты дамыған, адал әрі кәсіби маман етіп тәрбиелеу. Бұл бағытта жүйелі жұмыс жүргізу маңызды.
Адалдық – адамның ішкі мәдениеті мен рухани тазалығының көрінісі. Ол адамның сөзі мен ісінің бірлігін көрсетеді. Адал азамат қай ортада жүрсе де сенім тудырады, әділетті шешім қабылдайды, қоғамға шынайы пайда әкеледі.
Кәсіби маман — өз ісінің шебері, үздіксіз үйреніп, дамып отыратын тұлға. Бірақ кәсібилік те тек біліммен шектелмейді. Егер маман адал болмаса, ол өз саласына зиян тигізуі мүмкін. Мысалы, пара алған мұғалім, жалған диагноз қойған дәрігер немесе әділетсіз сот — бәрі де қоғамның іргетасын шайқалтады. Сондықтан кәсібилік пен адалдық — бір-бірімен тығыз байланысты ұғымдар.
Білім келешегі – жастардың қолында. Ал жастарды адалдық пен кәсібилікке баулу – бүгінгі ұстаз бен ата-ананың міндеті. Жастар өз мамандығын сүйіп, адал еңбек етсе, еліміздің болашағы жарқын болмақ.
Білім – қоғам дамуының басты тірегі. Ал сапалы білім берудің мақсаты – адал, білімді, кәсіби маман қалыптастыру. Бұл бағыттағы тәрбие мен оқыту барлық пәндерде, соның ішінде физика ғылымында да маңызды рөл атқарады. Физика – тек формула мен есеп емес, ол – шындықты, әділеттілікті, дәлдікті үйрететін пән. Сол себепті бұл ғылым арқылы тек білімді ғана емес, әділ әрі адал азамат тәрбиелеуге мүмкіндік бар.
ІІ. Негізгі бөлім
ІІ.1. Адал азамат – қоғамның іргетасы.
Әрбір қоғамның дамуы – ондағы жеке тұлғалардың адамгершілік қасиеттеріне тікелей байланысты. Сол қасиеттердің ішіндегі ең құндысы – адалдық. Адалдық – бұл тек шындықты айту ғана емес, ол – өз ісіне, еліне, қоғамға деген адал көзқарас, жауапкершілік пен сенімнің көрсеткіші. Адал азамат – ел болашағының кепілі, қоғамның тірегі, үлгі тұтар тұлға.
Адалдық ұғымы және оның мәні.
Адалдық – бұл шынайылық, әділдік және ар-ұятты сақтай отырып өмір сүру. Ол адамның ішкі мәдениеті мен тәрбиесінің көрсеткіші. Адал адам ешқашан өтірікке, алдауға, жалған әрекеттерге бармайды. Адалдық – өз сөзі мен ісіне жауап беру, әділетсіздікке қарсы тұру.
Адал азамат – елдің тірегі
Мемлекеттің дамуы үшін тек білімді ғана емес, сонымен қатар ар-ожданын жоғары қоятын, әділетті, адал азаматтар қажет. Мысалы, мемлекет басқарушысы, дәрігер, мұғалім, құқық қорғаушы – бәрі де өз қызметінде адал болғанда ғана халықтың сенімі нығаяды, қоғамда тұрақтылық пен әділдік орнығады.
Адалдық тәрбиеден басталады. Адал болу – туа біткен емес, тәрбиемен келетін қасиет. Мектеп қабырғасынан бастап, баланың бойына адалдықты сіңіру – әрбір мұғалім мен ата-ананың міндеті. Үлкеннің үлгісі, ұстаздың сөзі, қоғамның талаптары – баланың тұлғалық қалыптасуына тікелей әсер етеді.
Қоғамдағы адалдық мәдениеті. Қазіргі таңда елімізде сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениетті қалыптастыру, академиялық адалдықты насихаттау, әділ бағалау жүйесін енгізу арқылы қоғамда адалдық қағидаларын орнықтыру көзделуде. Бұл – болашақтың жарқын болуы үшін жасалып жатқан игі қадам.
Адал азамат – қоғамның іргетасы. Ол баршаға үлгі бола отырып, ел бірлігін сақтауға, әділдіктің орнауына, болашақ ұрпақтың дұрыс бағыт алуына ықпал етеді. Адалдық – тұлғалық қасиет қана емес, ұлттың сапасын анықтайтын ең басты рухани құндылық. Сондықтан әрбір адам өз жүрегі мен ісіне адал болса – қоғам да әділетті, тұрақты және сенімді болмақ.
Адалдық – бұл адамның ішкі мәдениетінің, тәртіп пен ар ожданға адал көзқарасының көрінісі. Білім саласында бұл ұғым әсіресе маңызды. Мұғалімнің өз кәсібіне деген адалдығы, оқушыға әділ баға қоюы, әріптестермен сыйластықта болуы – бәрі педагогтің кәсіби әдеп кодексінің негізі.
ІІ.2. Кәсіби маман – ел дамуының кепілі.
Бүгінгі жаһандану дәуірінде елдің өркендеуі – білімді, кәсіби мамандардың қолында. Әрбір маман – қоғамның тірегі, ал оның шеберлігі мен адалдығы – ел болашағының айнасы. Елдің экономикасы, ғылымы, денсаулығы, мәдениеті — барлығы өз ісінің шебер мамандарына тікелей байланысты.
Кәсіби маман – бұл тек белгілі бір салада жұмыс істейтін адам емес, ол – білімін үнемі жетілдіріп отыратын, жаңашылдыққа ұмтылатын, жауапкершілігі жоғары тұлға. Мұндай маман өз кәсібіне адал, елінің дамуына шын ықыласпен үлес қосады.
Кәсіби маман болу – бұл тек диплом алу емес, бұл – өз ісінің шебері, үздіксіз дамуға ұмтылатын, жауапкершілік пен тәртіптілікті қатар алып жүретін тұлға болу. XXI ғасырда еңбек нарығы жаңа талаптар қояды: тек білімді емес, сонымен қатар принципшіл, әділетті, сенімді мамандар қажет.
Бүгінгі таңда ұстаздың міндеті – білім берумен қатар, тұлғаның адами бейнесін қалыптастыру. Сол себепті әрбір педагог өз қызметін адал өтеуі керек.
Кәсібилік — тек дипломмен өлшенбейді. Ол үздіксіз даму, ізденіс және шынайы еңбекпен қалыптасады. Болашақ маман өз ісінің шебері ғана емес, елге, қоғамға адал қызмет ететін тұлға болуы керек.
Бүгінде мемлекетіміз жастарды түрлі бағытта қолдап, олардың сапалы білім алып, бәсекеге қабілетті болуына жағдай жасауда. Бұл мүмкіндікті дұрыс пайдаланып, болашақта білікті маман болу – әрбір жастың парызы.
Қорытындылай келе, ел дамуы кәсіби мамандарсыз мүмкін емес. Сондықтан әрбір азамат өзінің мамандығына шынайы беріліп, ел игілігі үшін еңбек етуі керек. Себебі бүгінгі оқушы — ертеңгі инженер, дәрігер, мұғалім, яғни елдің тірегі.
ІІ.3. Педагогтің кәсіби әдеп кодексі және үлгілік рөлі.
Педагог — қоғамның рухани іргетасын қалыптастыратын басты тұлға. Мұғалім тек білім беруші ғана емес, сонымен қатар тәрбиелеуші, бағыт беруші және үлгі болатын адам. Сондықтан педагогтің жүріс-тұрысы, сөйлеу мәдениеті мен қарым-қатынасы жоғары деңгейде болуы тиіс. Бұл міндетті реттеп, нақтылайтын құжат — Педагогтің кәсіби әдеп кодексі.
Педагог — тәрбие мен білім берудің басты тұлғасы. Оның әрбір, сөзі мен қарым-қатынасы оқушыға үлгі. Педагогтің кәсіби әдеп кодексінде көрсетілгендей, мұғалімдер әділ, шыншыл, сыйластық пен жауапкершілік негізінде жұмыс істеуі қажет.
Педагог — тек білім беруші емес, сонымен қатар тәрбиеші әрі тұлға қалыптастырушы. Кәсіби әдеп кодексі мұғалімнің жұмысында әділдік, жауапкершілік, әдептілік және сыйластық ұстанымдарын басшылыққа алуды талап етеді. Оқушыға үлгі болу — педагогтің күнделікті қызметіндегі басты өлшем.
Кәсіби әдеп кодексінің мақсаты
Педагогтің кәсіби әдеп кодексі – мұғалімдердің қызмет барысында ұстануға тиіс мінез-құлық нормаларын белгілейтін құжат. Оның мақсаты:
- Педагогтің мәртебесін көтеру;
- Әдептілік пен жауапкершілікті қалыптастыру;
- Оқушылардың ар-намысы мен құқықтарын құрметтеу;
- Жұмыс барысында сыпайы, әділ, мәдениетті болу;
- Қызметте жеке пайда көздемеу;
- Кәсіби дамуға ұмтылу;
- Әріптестермен және ата-аналармен ынтымақтастықта болу.
Педагогтің кәсіби әдеп кодексі — ұстаз беделін арттырып, білім беру сапасын нығайтатын маңызды құрал. Әдеп нормаларын сақтау арқылы мұғалім өз ортасына оң ықпал етіп, жас ұрпаққа нағыз үлгі бола алады. Ұстаздың үлгісі — баланың болашағына әсер ететін басты факторлардың бірі екенін естен шығармау қажет.
ІІ.4.Стратегиялық жоспармен байланысы.
Білім беру жүйесінің тиімділігі – жоспарлы әрі мақсатты жұмыстың нәтижесі. Осы тұрғыда стратегиялық жоспар — білім беру ұйымының ұзақ мерзімді дамуын айқындайтын негізгі құжат. Ол оқу-тәрбие процесінің барлық бағытымен тығыз байланысты. Әрбір педагог пен әкімшілік стратегиялық мақсаттар мен міндеттерге сәйкес жұмыс істеуге міндетті.
- Стратегиялық жоспар дегеніміз не?
Стратегиялық жоспар – мектептің немесе білім беру мекемесінің 3–5 жылға арналған даму бағытын анықтайтын құжат. Ол келесі бөлімдерді қамтиды:
- Мақсаттар мен міндеттер;
- Басым бағыттар;
- Күтілетін нәтижелер;
- Мониторинг және бағалау құралдары.
- Тәрбие жұмысы мен кәсіби дамумен байланысы
Мектеп ішіндегі тәрбие жұмысы, педагогтің кәсіби дамуы, оқушының құндылықтық бағдарын қалыптастыру – бәрі стратегиялық жоспармен ұштастырылып жүргізілуі тиіс. Мысалы:
- «Адал азамат – кәсіби маман» жобасы тәрбиелік бағытты қамти отырып, стратегиялық құжаттағы құндылықтар жүйесін дамыту, азаматтық жауапкершілік секілді бөлімдермен сәйкеседі.
- Мұғалімдердің әдістемелік дамуы, біліктілігін арттыру – кадрлық әлеуетті арттыру бағытымен байланысады.
-Оқу сапасы мен мектеп дамуы
Стратегиялық жоспардың негізгі мақсаты – білім сапасын арттыру. Бұл үшін педагогтің жеке жоспарымен, мектепішілік бақылау және тәрбие жоспарымен сәйкестік қажет. Әрбір жоспарланған іс-шара, жоба немесе курс мектептің даму мақсатына бағытталуы керек.
II.5.Цифрландыру және инклюзия секілді бағыттар
Бүгінгі стратегиялық құжаттарда цифрлық білім беру, инклюзивті орта қалыптастыру, қауіпсіздік мәдениеті сынды маңызды бағыттар бар. Мұғалім мен әкімшілік осы бағыттарды іс-шаралар мен күнделікті қызметке енгізе отырып, жоспармен тығыз байланыста жұмыс істеуі керек.
Стратегиялық жоспар – жай құжат емес, ол білім беру ұйымының жол картасы. Барлық оқу-тәрбие іс-шаралары осы жоспармен үндесіп, нақты мақсаттарға бағытталуы тиіс. Әрбір педагог өз жұмысының стратегиялық құжатпен байланысын түсініп, нәтижеге бағытталған әрекет жасағанда ғана білім беру сапасы мен тәрбие тиімділігі артады.
ІІІ.1.Физика – әділет пен дәлдіктің ғылымы
Физика заңдары өзгермейді, олар объективті шындыққа негізделген. Бұл қасиет физиканы оқушыларға адалдық пен нақтылықты үйрететін құралға айналдырады. Мысалы:
- Эксперимент нәтижесін бұрмалау – шындыққа қарсы әрекет.
- Есепті дұрыс әдіспен шығару – әділ жол.
- Физикалық шамаларды нақты өлшеу – жауапкершілік пен адалдықты талап етеді. яғни, физика арқылы оқушы әділеттілікке, тәртіпке, жауапкершілікке тәрбиеленеді.
ІІІ.2. Кәсіби бағдар және физика пәнінің рөлі.
Физика – болашақ инженер, дәрігер, архитектор, IT маманы боламын деген оқушылар үшін іргелі база. Оқушы бұл пәнді терең меңгеру арқылы келешек кәсібіне сенімді қадам жасайды.
- Электротехника, механика, аэронавтика салалары – физикасыз мүмкін емес.
- Физиканы меңгеру арқылы оқушы ғылыми ойлау, логикалық пайымдау қабілеттерін дамытады.
- Бұл қасиеттер кәсіби маман үшін – міндетті талап.
ІІІ. 3.Физика пәнінде адалдықты қалыптастыру жолдары
- Жасанды интеллект, виртуалдық зертханалар сияқты жаңа технологияларды қолдану арқылы ашық және әділ бағалау жүйесін енгізуге болады.
- Зертханалық жұмыстарда оқушыларға дәлдік пен шынайылықтың маңызын үйрету керек.
- Жоба, реферат, ғылыми жұмыс жазу кезінде плагиатқа жол бермеу, авторлық жауапкершілік түсіндірілуі тиіс.
ІІІ. Қорытынды
«Білім келешегі: Адал азамат – кәсіби маман» ұстанымы — бүгінгі білім беру жүйесінің негізгі бағыттарының бірі. Бұл тұжырым жастарды тек пәндік біліммен қаруландырумен шектелмей, олардың бойында адалдық, әділдік, жауапкершілік, кәсіби шеберлік сияқты адамгершілік құндылықтарды қатар қалыптастыруды көздейді.
Адал азамат — бұл тек заңға бағынатын адам емес, ол – ар-ожданын бәрінен жоғары қоятын, қоғам игілігі үшін еңбек ететін тұлға. Ал кәсіби маман – өз ісін жетік білетін, еңбекқор, жаңашыл, әрі ұлт мүддесіне адал қызмет ететін маман. Осы екі қасиет ұштасқанда ғана елдің дамуына нақты үлес қосатын толыққанды азамат қалыптасады.
Мектеп қабырғасынан бастап оқушыны осы бағытта тәрбиелеу – педагогтің, ата-ананың және бүкіл қоғамның ортақ міндеті. Оқу бағдарламалары мен тәрбие жұмыстары стратегиялық мақсаттарға сай құрылып, оқушыны тек білімімен емес, мінез-құлқымен де жетілдіруі қажет.
Физика пәні – тек ғылыми пән емес, ол тұлға тәрбиелеудің құралы. Бұл пән арқылы біз оқушыларды адалдыққа, дәлдікке, жауапкершілікке баули аламыз. Сонымен қатар, физиканы меңгеру болашақта кәсіби білікті маман қалыптастыруға негіз болады. Яғни, «Білім келешегі: Адал азамат – Кәсіби маман» идеясы физика пәнінде нақты жүзеге асырыла алады.
Қорытындылай келе, еліміздің болашағы — білімді, адал және кәсіби тұрғыда дайындалған жастардың қолында. Олар — Қазақстанның ертеңгі дамуының тірегі. Сондықтан да білім берудегі басты басымдық — адал азаматты, кәсіби маманды қалыптастыру болмақ.
IV.ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР.
1. ҚР Білім беру ұйымдарының стратегиялық даму жоспары
2. Педагогтің кәсіби әдеп кодексі
3. Тәрбие жұмысының тұжырымдамалық негіздері
4. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениетті қалыптастыру бағдарламасы
5. Әдістемелік құралдар мен ресми сайт материалдары
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Білім келешегі:Адал азамат. Кәсіби маман.
Білім келешегі:Адал азамат. Кәсіби маман.
Келес ауданы
№29 жалпы білім беретін мектеп
БАЯНДАМА
Тақырыбы: «Білім келешегі: Адал азамат – кәсіби маман»
Орындаған: Есейтова А.Т.
2025-2026 оқу жылы
МАЗМҰНЫ
І. Кіріспе
ІІ. Негізгі бөлім
ІІ.1 Адал азамат – қоғамның іргетасы
ІІ.2 Кәсіби маман – ел дамуының кепілі
ІІ.3 Педагогтің кәсіби әдеп кодексі және үлгілік рөлі
ІІ.4 Стратегиялық жоспармен байланысы
ІІ.5Физика – әділет пен дәлдіктің ғылымы
ІІІ. Қорытынды
ІV. Пайдаланылған әдебиеттер
І.Кіріспе
Қазіргі таңда білім беру жүйесінің басты міндеті – тек білім мен дағды беру ғана емес, сонымен қатар елжанды, әділ, адал және кәсіби тұрғыдан қалыптасқан азаматты тәрбиелеу. «Адал азамат – кәсіби маман» қағидаты білім мен тәрбие жүйесінің өзегіне айналуы қажет. Өйткені қоғамда адамгершілік пен кәсібилікті қатар ұстанатын тұлғалар ғана тұрақты даму мен өркендеудің кепілі бола алады.Қазіргі қоғамға тек білімді ғана емес, сонымен қатар адал, жауапкершілігі жоғары, адамгершілікті азамат қажет. Себебі білімнің өзі адалдықпен, әділеттілікпен ұштаспаса, оның пайдасынан гөрі зияны көбірек болуы мүмкін. Сондықтан ел болашағын қалыптастыратын тұлға — ең алдымен, адал азамат, содан кейін кәсіби маман болуы тиіс.
Қоғам дамуының басты тірегі — сапалы білім мен тәрбие. Тек білімі жеткілікті емес, сонымен қатар адал, жауапты, кәсібилігі жоғары азаматтар ғана ел болашағын жарқын ете алады. Білім беру мекемелерінің бүгінгі міндеті — білім алушыларды жан-жақты дамыған, адал әрі кәсіби маман етіп тәрбиелеу. Бұл бағытта жүйелі жұмыс жүргізу маңызды.
Адалдық – адамның ішкі мәдениеті мен рухани тазалығының көрінісі. Ол адамның сөзі мен ісінің бірлігін көрсетеді. Адал азамат қай ортада жүрсе де сенім тудырады, әділетті шешім қабылдайды, қоғамға шынайы пайда әкеледі.
Кәсіби маман — өз ісінің шебері, үздіксіз үйреніп, дамып отыратын тұлға. Бірақ кәсібилік те тек біліммен шектелмейді. Егер маман адал болмаса, ол өз саласына зиян тигізуі мүмкін. Мысалы, пара алған мұғалім, жалған диагноз қойған дәрігер немесе әділетсіз сот — бәрі де қоғамның іргетасын шайқалтады. Сондықтан кәсібилік пен адалдық — бір-бірімен тығыз байланысты ұғымдар.
Білім келешегі – жастардың қолында. Ал жастарды адалдық пен кәсібилікке баулу – бүгінгі ұстаз бен ата-ананың міндеті. Жастар өз мамандығын сүйіп, адал еңбек етсе, еліміздің болашағы жарқын болмақ.
Білім – қоғам дамуының басты тірегі. Ал сапалы білім берудің мақсаты – адал, білімді, кәсіби маман қалыптастыру. Бұл бағыттағы тәрбие мен оқыту барлық пәндерде, соның ішінде физика ғылымында да маңызды рөл атқарады. Физика – тек формула мен есеп емес, ол – шындықты, әділеттілікті, дәлдікті үйрететін пән. Сол себепті бұл ғылым арқылы тек білімді ғана емес, әділ әрі адал азамат тәрбиелеуге мүмкіндік бар.
ІІ. Негізгі бөлім
ІІ.1. Адал азамат – қоғамның іргетасы.
Әрбір қоғамның дамуы – ондағы жеке тұлғалардың адамгершілік қасиеттеріне тікелей байланысты. Сол қасиеттердің ішіндегі ең құндысы – адалдық. Адалдық – бұл тек шындықты айту ғана емес, ол – өз ісіне, еліне, қоғамға деген адал көзқарас, жауапкершілік пен сенімнің көрсеткіші. Адал азамат – ел болашағының кепілі, қоғамның тірегі, үлгі тұтар тұлға.
Адалдық ұғымы және оның мәні.
Адалдық – бұл шынайылық, әділдік және ар-ұятты сақтай отырып өмір сүру. Ол адамның ішкі мәдениеті мен тәрбиесінің көрсеткіші. Адал адам ешқашан өтірікке, алдауға, жалған әрекеттерге бармайды. Адалдық – өз сөзі мен ісіне жауап беру, әділетсіздікке қарсы тұру.
Адал азамат – елдің тірегі
Мемлекеттің дамуы үшін тек білімді ғана емес, сонымен қатар ар-ожданын жоғары қоятын, әділетті, адал азаматтар қажет. Мысалы, мемлекет басқарушысы, дәрігер, мұғалім, құқық қорғаушы – бәрі де өз қызметінде адал болғанда ғана халықтың сенімі нығаяды, қоғамда тұрақтылық пен әділдік орнығады.
Адалдық тәрбиеден басталады. Адал болу – туа біткен емес, тәрбиемен келетін қасиет. Мектеп қабырғасынан бастап, баланың бойына адалдықты сіңіру – әрбір мұғалім мен ата-ананың міндеті. Үлкеннің үлгісі, ұстаздың сөзі, қоғамның талаптары – баланың тұлғалық қалыптасуына тікелей әсер етеді.
Қоғамдағы адалдық мәдениеті. Қазіргі таңда елімізде сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениетті қалыптастыру, академиялық адалдықты насихаттау, әділ бағалау жүйесін енгізу арқылы қоғамда адалдық қағидаларын орнықтыру көзделуде. Бұл – болашақтың жарқын болуы үшін жасалып жатқан игі қадам.
Адал азамат – қоғамның іргетасы. Ол баршаға үлгі бола отырып, ел бірлігін сақтауға, әділдіктің орнауына, болашақ ұрпақтың дұрыс бағыт алуына ықпал етеді. Адалдық – тұлғалық қасиет қана емес, ұлттың сапасын анықтайтын ең басты рухани құндылық. Сондықтан әрбір адам өз жүрегі мен ісіне адал болса – қоғам да әділетті, тұрақты және сенімді болмақ.
Адалдық – бұл адамның ішкі мәдениетінің, тәртіп пен ар ожданға адал көзқарасының көрінісі. Білім саласында бұл ұғым әсіресе маңызды. Мұғалімнің өз кәсібіне деген адалдығы, оқушыға әділ баға қоюы, әріптестермен сыйластықта болуы – бәрі педагогтің кәсіби әдеп кодексінің негізі.
ІІ.2. Кәсіби маман – ел дамуының кепілі.
Бүгінгі жаһандану дәуірінде елдің өркендеуі – білімді, кәсіби мамандардың қолында. Әрбір маман – қоғамның тірегі, ал оның шеберлігі мен адалдығы – ел болашағының айнасы. Елдің экономикасы, ғылымы, денсаулығы, мәдениеті — барлығы өз ісінің шебер мамандарына тікелей байланысты.
Кәсіби маман – бұл тек белгілі бір салада жұмыс істейтін адам емес, ол – білімін үнемі жетілдіріп отыратын, жаңашылдыққа ұмтылатын, жауапкершілігі жоғары тұлға. Мұндай маман өз кәсібіне адал, елінің дамуына шын ықыласпен үлес қосады.
Кәсіби маман болу – бұл тек диплом алу емес, бұл – өз ісінің шебері, үздіксіз дамуға ұмтылатын, жауапкершілік пен тәртіптілікті қатар алып жүретін тұлға болу. XXI ғасырда еңбек нарығы жаңа талаптар қояды: тек білімді емес, сонымен қатар принципшіл, әділетті, сенімді мамандар қажет.
Бүгінгі таңда ұстаздың міндеті – білім берумен қатар, тұлғаның адами бейнесін қалыптастыру. Сол себепті әрбір педагог өз қызметін адал өтеуі керек.
Кәсібилік — тек дипломмен өлшенбейді. Ол үздіксіз даму, ізденіс және шынайы еңбекпен қалыптасады. Болашақ маман өз ісінің шебері ғана емес, елге, қоғамға адал қызмет ететін тұлға болуы керек.
Бүгінде мемлекетіміз жастарды түрлі бағытта қолдап, олардың сапалы білім алып, бәсекеге қабілетті болуына жағдай жасауда. Бұл мүмкіндікті дұрыс пайдаланып, болашақта білікті маман болу – әрбір жастың парызы.
Қорытындылай келе, ел дамуы кәсіби мамандарсыз мүмкін емес. Сондықтан әрбір азамат өзінің мамандығына шынайы беріліп, ел игілігі үшін еңбек етуі керек. Себебі бүгінгі оқушы — ертеңгі инженер, дәрігер, мұғалім, яғни елдің тірегі.
ІІ.3. Педагогтің кәсіби әдеп кодексі және үлгілік рөлі.
Педагог — қоғамның рухани іргетасын қалыптастыратын басты тұлға. Мұғалім тек білім беруші ғана емес, сонымен қатар тәрбиелеуші, бағыт беруші және үлгі болатын адам. Сондықтан педагогтің жүріс-тұрысы, сөйлеу мәдениеті мен қарым-қатынасы жоғары деңгейде болуы тиіс. Бұл міндетті реттеп, нақтылайтын құжат — Педагогтің кәсіби әдеп кодексі.
Педагог — тәрбие мен білім берудің басты тұлғасы. Оның әрбір, сөзі мен қарым-қатынасы оқушыға үлгі. Педагогтің кәсіби әдеп кодексінде көрсетілгендей, мұғалімдер әділ, шыншыл, сыйластық пен жауапкершілік негізінде жұмыс істеуі қажет.
Педагог — тек білім беруші емес, сонымен қатар тәрбиеші әрі тұлға қалыптастырушы. Кәсіби әдеп кодексі мұғалімнің жұмысында әділдік, жауапкершілік, әдептілік және сыйластық ұстанымдарын басшылыққа алуды талап етеді. Оқушыға үлгі болу — педагогтің күнделікті қызметіндегі басты өлшем.
Кәсіби әдеп кодексінің мақсаты
Педагогтің кәсіби әдеп кодексі – мұғалімдердің қызмет барысында ұстануға тиіс мінез-құлық нормаларын белгілейтін құжат. Оның мақсаты:
- Педагогтің мәртебесін көтеру;
- Әдептілік пен жауапкершілікті қалыптастыру;
- Оқушылардың ар-намысы мен құқықтарын құрметтеу;
- Жұмыс барысында сыпайы, әділ, мәдениетті болу;
- Қызметте жеке пайда көздемеу;
- Кәсіби дамуға ұмтылу;
- Әріптестермен және ата-аналармен ынтымақтастықта болу.
Педагогтің кәсіби әдеп кодексі — ұстаз беделін арттырып, білім беру сапасын нығайтатын маңызды құрал. Әдеп нормаларын сақтау арқылы мұғалім өз ортасына оң ықпал етіп, жас ұрпаққа нағыз үлгі бола алады. Ұстаздың үлгісі — баланың болашағына әсер ететін басты факторлардың бірі екенін естен шығармау қажет.
ІІ.4.Стратегиялық жоспармен байланысы.
Білім беру жүйесінің тиімділігі – жоспарлы әрі мақсатты жұмыстың нәтижесі. Осы тұрғыда стратегиялық жоспар — білім беру ұйымының ұзақ мерзімді дамуын айқындайтын негізгі құжат. Ол оқу-тәрбие процесінің барлық бағытымен тығыз байланысты. Әрбір педагог пен әкімшілік стратегиялық мақсаттар мен міндеттерге сәйкес жұмыс істеуге міндетті.
- Стратегиялық жоспар дегеніміз не?
Стратегиялық жоспар – мектептің немесе білім беру мекемесінің 3–5 жылға арналған даму бағытын анықтайтын құжат. Ол келесі бөлімдерді қамтиды:
- Мақсаттар мен міндеттер;
- Басым бағыттар;
- Күтілетін нәтижелер;
- Мониторинг және бағалау құралдары.
- Тәрбие жұмысы мен кәсіби дамумен байланысы
Мектеп ішіндегі тәрбие жұмысы, педагогтің кәсіби дамуы, оқушының құндылықтық бағдарын қалыптастыру – бәрі стратегиялық жоспармен ұштастырылып жүргізілуі тиіс. Мысалы:
- «Адал азамат – кәсіби маман» жобасы тәрбиелік бағытты қамти отырып, стратегиялық құжаттағы құндылықтар жүйесін дамыту, азаматтық жауапкершілік секілді бөлімдермен сәйкеседі.
- Мұғалімдердің әдістемелік дамуы, біліктілігін арттыру – кадрлық әлеуетті арттыру бағытымен байланысады.
-Оқу сапасы мен мектеп дамуы
Стратегиялық жоспардың негізгі мақсаты – білім сапасын арттыру. Бұл үшін педагогтің жеке жоспарымен, мектепішілік бақылау және тәрбие жоспарымен сәйкестік қажет. Әрбір жоспарланған іс-шара, жоба немесе курс мектептің даму мақсатына бағытталуы керек.
II.5.Цифрландыру және инклюзия секілді бағыттар
Бүгінгі стратегиялық құжаттарда цифрлық білім беру, инклюзивті орта қалыптастыру, қауіпсіздік мәдениеті сынды маңызды бағыттар бар. Мұғалім мен әкімшілік осы бағыттарды іс-шаралар мен күнделікті қызметке енгізе отырып, жоспармен тығыз байланыста жұмыс істеуі керек.
Стратегиялық жоспар – жай құжат емес, ол білім беру ұйымының жол картасы. Барлық оқу-тәрбие іс-шаралары осы жоспармен үндесіп, нақты мақсаттарға бағытталуы тиіс. Әрбір педагог өз жұмысының стратегиялық құжатпен байланысын түсініп, нәтижеге бағытталған әрекет жасағанда ғана білім беру сапасы мен тәрбие тиімділігі артады.
ІІІ.1.Физика – әділет пен дәлдіктің ғылымы
Физика заңдары өзгермейді, олар объективті шындыққа негізделген. Бұл қасиет физиканы оқушыларға адалдық пен нақтылықты үйрететін құралға айналдырады. Мысалы:
- Эксперимент нәтижесін бұрмалау – шындыққа қарсы әрекет.
- Есепті дұрыс әдіспен шығару – әділ жол.
- Физикалық шамаларды нақты өлшеу – жауапкершілік пен адалдықты талап етеді. яғни, физика арқылы оқушы әділеттілікке, тәртіпке, жауапкершілікке тәрбиеленеді.
ІІІ.2. Кәсіби бағдар және физика пәнінің рөлі.
Физика – болашақ инженер, дәрігер, архитектор, IT маманы боламын деген оқушылар үшін іргелі база. Оқушы бұл пәнді терең меңгеру арқылы келешек кәсібіне сенімді қадам жасайды.
- Электротехника, механика, аэронавтика салалары – физикасыз мүмкін емес.
- Физиканы меңгеру арқылы оқушы ғылыми ойлау, логикалық пайымдау қабілеттерін дамытады.
- Бұл қасиеттер кәсіби маман үшін – міндетті талап.
ІІІ. 3.Физика пәнінде адалдықты қалыптастыру жолдары
- Жасанды интеллект, виртуалдық зертханалар сияқты жаңа технологияларды қолдану арқылы ашық және әділ бағалау жүйесін енгізуге болады.
- Зертханалық жұмыстарда оқушыларға дәлдік пен шынайылықтың маңызын үйрету керек.
- Жоба, реферат, ғылыми жұмыс жазу кезінде плагиатқа жол бермеу, авторлық жауапкершілік түсіндірілуі тиіс.
ІІІ. Қорытынды
«Білім келешегі: Адал азамат – кәсіби маман» ұстанымы — бүгінгі білім беру жүйесінің негізгі бағыттарының бірі. Бұл тұжырым жастарды тек пәндік біліммен қаруландырумен шектелмей, олардың бойында адалдық, әділдік, жауапкершілік, кәсіби шеберлік сияқты адамгершілік құндылықтарды қатар қалыптастыруды көздейді.
Адал азамат — бұл тек заңға бағынатын адам емес, ол – ар-ожданын бәрінен жоғары қоятын, қоғам игілігі үшін еңбек ететін тұлға. Ал кәсіби маман – өз ісін жетік білетін, еңбекқор, жаңашыл, әрі ұлт мүддесіне адал қызмет ететін маман. Осы екі қасиет ұштасқанда ғана елдің дамуына нақты үлес қосатын толыққанды азамат қалыптасады.
Мектеп қабырғасынан бастап оқушыны осы бағытта тәрбиелеу – педагогтің, ата-ананың және бүкіл қоғамның ортақ міндеті. Оқу бағдарламалары мен тәрбие жұмыстары стратегиялық мақсаттарға сай құрылып, оқушыны тек білімімен емес, мінез-құлқымен де жетілдіруі қажет.
Физика пәні – тек ғылыми пән емес, ол тұлға тәрбиелеудің құралы. Бұл пән арқылы біз оқушыларды адалдыққа, дәлдікке, жауапкершілікке баули аламыз. Сонымен қатар, физиканы меңгеру болашақта кәсіби білікті маман қалыптастыруға негіз болады. Яғни, «Білім келешегі: Адал азамат – Кәсіби маман» идеясы физика пәнінде нақты жүзеге асырыла алады.
Қорытындылай келе, еліміздің болашағы — білімді, адал және кәсіби тұрғыда дайындалған жастардың қолында. Олар — Қазақстанның ертеңгі дамуының тірегі. Сондықтан да білім берудегі басты басымдық — адал азаматты, кәсіби маманды қалыптастыру болмақ.
IV.ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР.
1. ҚР Білім беру ұйымдарының стратегиялық даму жоспары
2. Педагогтің кәсіби әдеп кодексі
3. Тәрбие жұмысының тұжырымдамалық негіздері
4. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениетті қалыптастыру бағдарламасы
5. Әдістемелік құралдар мен ресми сайт материалдары
шағым қалдыра аласыз













