«Білімім – Отаныма!» Қауіпсіздік сабағы (10 минут) № 34-САБАҚ «Менің қандай құқығым бар?»

Тақырып бойынша 11 материал табылды

«Білімім – Отаныма!» Қауіпсіздік сабағы (10 минут) № 34-САБАҚ «Менің қандай құқығым бар?»

Материал туралы қысқаша түсінік
8-сыныпқа арналған «Білімім – Отаныма!»/ «Менің қандай құқығым бар?» сынып сағаты аясында екі тақырып қамтылды. «Менің қандай құқығым бар?» сабағында оқушылар құқықтары мен міндеттерін ажыратып, түрлі өмірлік жағдаяттарды талдады. Қауіпсіздік сабағында жеке деректерді қорғау, интернеттегі қауіп-қатерлерден сақтану жолдары түсіндірілді. Сабақтарда ойын элементтері, топтық және жұптық жұмыс түрлері қолданылып, «Құқық гүлі» әдісімен қорытындыланды.
Материалдың қысқаша нұсқасы

Мамыр


бірлік және ынтымақ айы


3-апта дәйексөзі:

Жалғанда ойлап тұрсаң бірлік керек, бірлікті ойлау үшін тірлік керек. (Төле би)


Мұғалімнің аты-жөні:

Ш.Х.Рахимшикова


Күні:

19.05.2025


Сынып: 8-«В»

Қатысушылар саны:


Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

«Білімім – Отаныма!»

Қауіпсіздік сабағы (10 минут)

34-САБАҚ

«Менің қандай құқығым бар?»

Сабақтың мақсаты:

Білімнің маңызын түсіну және елге қызмет ету ұғымын қалыптастыру

Сыни ойлау, топпен жұмыс жасау және пікір білдіру дағдыларын дамыту

Отанға адалдық пен жауапкершілік сезімін тәрбиелеу

Қауіпсіздік сабағының мақсаты:

Оқушылардың негізгі құқықтары мен міндеттері туралы білімін арттыру

Құқықты өмірде тану және қолдану дағдысын дамыту

Жеке шекараны сақтау мәдениетін қалыптастыру

Қауіпсіздік сабағының негізгі міндеттері:


Жеке құқықтары мен шекарасын түсіндіру.

Сыни ойлау және дұрыс шешім қабылдау дағдыларын дамыту.

Жауапкершілік пен өз-өзіне сенімділікті арттыру.

Құндылықтарды дарыту:

Тәуелсіздік және Отаншылдық, Бірлік және ынтымақ, Заң және тәртіп


Сабақтың барысы








Сабақтың кезеңі/ уақыт

Мұғалім әрекеті

Оқушы әрекеті

Бағалау

Ресурстар



Ұйымдастыру кезеңі

5 минут


1. Ұйымдастыру кезеңі (5 минут)

Әдіс: «Суретпен бөліну» әдісі (білімге байланысты 3 сурет)
Мысалы: кітап – қалам – жарық шамы

Оқушылармен амандасады
Бүгінгі сабақтың тақырыбын, құрылымын түсіндіреді
– 3
сурет арқылы топқа бөледі (әр топқа 5-6 оқушы)


1,2,3 деп санайды қай санды айтса, сол сандағы сурет бойынша топқа отырады, сол арқылы топтасады
– Тақырыппен танысады, сабаққа дайындалады


суреттер


Сабақтың ортасы

25 минут





























2. Сынып сағаты: «Білімім – Отаныма!» (25 минут)

? 1-тапсырма: «Білім мен үшін...» (жеке, жұптық жұмыс – 5 мин)

Әдіс: Аяқталмаған сөйлем

Тақтаға сөйлем бастамасын жазады:
«Білім мен үшін ...», «Мен білім алып, елім үшін ...»
– Жұппен бөлісуді сұрайды

? 2-тапсырма: Постер қорғау – «Білім – болашақтың кепілі» (топтық жұмыс – 10 мин)

Әдіс: «Постермен қорғау»

Әр топқа маркер, А3 қағаз таратады
– Тапсырма береді: «Білім арқылы елімізге қалай пайда келтіре аламыз?» тақырыбында постер құрау

?3-тапсырма: «Ақиқат па, жалған ба?» ойыны (топтық – 5 мин)

Әдіс: Қол көтеру арқылы ой бөлісу

Бірнеше пікір оқиды:
«Білімсіз адам елге пайдалы бола алады», «Білім тек жоғары баға үшін керек» т.б.
– Қай пікір ақиқат, қайсы жалған екенін сұрайды

? 4-тапсырма: «Ойлан, бөліс» сұрақтары (жеке, ауызша – 5 мин)

Сұрақтар:

  • Сен үшін білім не үшін маңызды?

  • Білімсіз қоғам қандай болады?

  • Сен білім арқылы нені өзгерткің келеді?

Сұрақтар қояды
– Оқушыларды еркін пікір айтуға ынталандырады

Сөйлемді өз ойынша аяқтайды
– Жұбымен бөліседі, 1-2 оқушы ортада оқиды







Топта жұмыс жасайды
– Сурет, сөз тіркестерімен постер жасайды
– 1 оқушы қорғайды (1 мин)





«Ақиқат» деп ойласа – қолын көтереді
– Қысқаша түсіндіреді







Өз ойларын ауызша білдіреді

Ойынға белсенді қатысады

- Қол көтеру арқылы пікір білдіреді
- Топпен диалогқа түседі

«Смайлик» әдісі (қуанышты/бейтарап/мұңды)













А3 қағаз, маркерлер


Қауіпсіздік сабағы

10 мин

3. Қауіпсіздік сабағы – «Менің қандай құқығым бар?» (10 минут)

? 1-тапсырма: «Құқық па, міндет пе?» (жұптық – 5 мин)

Әдіс: «Сұрыптау»

Карточкалар таратады:
мысалы: «Сабаққа қатысу», «Демалу», «Өз пікірін айту», «Тәртіп сақтау»
– Құқық пен міндетті ажыратуды сұрайды


? 2-тапсырма: «Ситуацияны талда» (ауызша талдау – 5 мин)

Мысал:
– «Мектептегі оқушының фотосын рұқсатсыз желіге салу»
– «Ата-анасы баласына мектепке баруға рұқсат бермейді»

Күнделікті өмірден алынған жағдаяттарды оқып береді
– Құқық бұзылды ма, жоқ па – талдауды сұрайды

Жұпта карточкаларды 2 топқа бөледі (құқық/міндет)
– Нәтижесін сыныппен салыстырады








Жауап береді: «иә»/«жоқ»
– Өз ойын дәлелдейді

Құқық пен міндетті ажырата алады

- Карточкаларды дұрыс сұрыптайды
- Жұппен талқылауға қатысады

«Басбармақ» әдісі арқылы өзара бағалау





Жағдаятты талдай алады

- Құқық бұзылған-бұзылмағанын анықтайды
- Өз ойын дәлелмен жеткізеді

Мұғалімнің бақылауы, ауызша кері байланыс

Құқық/міндет карточкалары











Ситуация жазылған қағаздар


Соңы

5 минут


4. Қорытынды және Рефлексия (5 минут)

Рефлексия әдісі: «Құқық гүлі»

«Құқық гүлі» суретін көрсетеді
– Оқушыларға стикер таратып, мына сөйлемді аяқтауды сұрайды:

«Мен бүгін білдім...»
«Бүгін мен үшін қызықты болды, себебі...»


Стикерге жазады Гүлдің жапырақшасына жапсырады

Стикерлер, «Құқық гүлі» плакаты




Қолданылған әдістер:

  • Суретпен топқа бөлу

  • Аяқталмаған сөйлем

  • Постермен жұмыс

  • Ақиқат па, жалған ба?

  • Сұрыптау

  • Ситуацияны талдау

  • Құқық гүлі (рефлексия)


Қажетті ресурстар:

  • А3 қағаз, маркерлер

  • Құқық/міндет карточкалары

  • Ситуация жазылған қағаздар

  • Стикерлер, «Құқық гүлі» плакаты






«Ақиқат па, жалған ба?» ойынына арналған пікірлер:

  1. «Білімсіз адам елге пайдалы бола алады.»

  2. «Білім тек жоғары баға үшін керек.»

  3. «Әр адамның білім алуға құқығы бар.»

  4. «Тек мұғалімдер ғана білім береді.»

  5. «Білімді адам өз ойын еркін жеткізе алады.»

  6. «Құқықтар тек ересектерге арналған.»

  7. «Мен өз пікірімді еркін айтуға құқылымын.»

  8. «Қауіп төнген жағдайда үнсіз қалу дұрыс.»

  9. «Достың қысымына көну – міндет емес.»

  10. «Жеке шекарамды бұзуға ешкімнің құқығы жоқ.»







«Құқық па, міндет пе?» тапсырмасы (жұптық жұмыс)


Карточка мазмұны

Құқық / Міндет

Сабаққа қатысу


Міндет

Демалу


Құқық

Өз пікірін айту


Құқық

Тәртіп сақтау


Міндет

Білім алу


Құқық

Мұғалімді тыңдау


Міндет

Қауіпсіз ортада оқу


Құқық

Мектеп ережесін сақтау


Міндет

Сыныптастарын құрметтеу


Міндет



«Ситуацияны талда» – 10 жағдаят

  1. Мектептегі оқушының фотосын рұқсатсыз желіге салу.

  2. Ата-анасы баласына мектепке баруға рұқсат бермейді.

  3. Мұғалім сыныпта баланы көпшіліктің көзінше ұялтты.

  4. Оқушы өз ойын айтуға тырысқанда, оны тыңдамай, тоқтатып тастады.

  5. Жолдасы оны үнемі мазақ етеді, бірақ ешкім мән бермейді.

  6. Оқушының денсаулығына байланысты анықтамасы болса да, оны дене шынықтыру сабағына қатысуға мәжбүрледі.

  7. Бір оқушы басқа оқушының затын рұқсатсыз алды.

  8. Мектепте бір оқушыға тек үлгерімі нашар болғаны үшін іс-шараларға қатысуға тыйым салынды.

  9. Оқушы мектеп асханасындағы тамақты жеуден бас тартқаны үшін жазаланды.

  10. Сынып жетекшісі оқушының жеке отбасылық жағдайын басқа оқушыларға айтты.











Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
18.05.2025
696
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі