Материалдар / Биология пәнінен 7- сыныпқа арналған жаңартылған оқу бағдарламасы бойынша ҚМЖ

Биология пәнінен 7- сыныпқа арналған жаңартылған оқу бағдарламасы бойынша ҚМЖ

Материал туралы қысқаша түсінік
Мұғалімдерге арналған қысқа мерзімді сабақ жоспары
ЖИ арқылы жасау
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

САБАҚ ЖОСПАРЫ


Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі: 7.2

Мектеп: Мектеп: «№2 «БІЛІМ-ИННОВАЦИЯ» лицей- интернаты


Күн:

Мұғалімнің аты-жөні: Едилбаева Сауле Боранбаевна


Сынып: 7

Қатысқандар саны:

Қатыспағандар саны:


Сабақ тақырыбы

Әртүрлі ағзалар түрлерінің хромосомалар саны.

Соматикалық және жыныс жасушалар. Гаплоидты және диплоидты хромосомалар жиыны.


Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме)

7.2.2.1 - әртүрлі ағзалардағы хромосомалардың санын салыстыру;

7.2.2.2 - соматикалық және жыныс хромосомаларындағы хромосомалар сандарын атау


Сабақ мақсаттары

Барлығы: әртүрлі ағзаларда соматикалық және жыныс хромосомаларының сандары әр түрлі болатынын білу;

Көпшілігі: соматикалық пен жыныс хромосомаларын ажырату;

Кейбіреулері: соматикалық және жыныс хромосомаларын кесте арқылы байланысын көрсету.


Бағалау критерийлері

- әртүрлі ағзаларда соматикалық және жыныс хромосомаларының сандары әртүрлі болатынын біледі;

- соматикалық пен жыныс хромосомаларын ажырата алады;

- соматикалық және жыныс хромосомаларын кесте арқылы байланыстырып қорытынды жасай алады.



Тілдік мақсаттар


Пән бойынша оқыту мақсаты:

Оқушылар орындай алады: әртүрлі ағзалардағы хромосомалардың санын салыстыру және соматикалық және жыныс хромосомаларындағы хромосомалар сандарын атау.

Оқытудың тілдік мақсаты:

Оқушылар орындай алады:

  • Соматикалық пен жыныс хромосомаларын ажыратып, сипаттайды

  • Суреттер арқылы мысалдар келтіреді

  • Хромосоманың маңызын сипаттайды (жазылым, айтылым)

  • Соматикалық пен жыныс жасушаларының ерекшеліктерін, белгілеріндегі ұқсастық пен айырмашылықтарын салыстырады.


Пәнге қатысты лексика мен терминология: хромосома, хромосомалар жиынтығы, соматикалық және жыныс жасушалар, аутосомалар, жыныс хромосомалары.

Диалог

құруға/жазылымға қатысты қажетті сөздер топтамасы

  • Өрілген жіпше тәрізді денелер қалай аталады?

  • Бір ядроның хромосомалары бірігіп, хромосома жиынтығын түзетініне сенімдісін бе?

  • Хромосома саны әрқашан тұрақты болатының қалай дәлелдейсін?

  • Қалай ойлайсын, организмде жасушаның қандай категорияларын ажыратуға болады?

  • Х, У белгілері қандай жыныстарды анықтайды деп ойлайсын?

  • Адамда диплоидті жиынтық хромосома саны 46-ға тең, бұл санның өзгеруі мүмкін бе?



Құндылықтарды дамыту

  • шығармашылық және сын тұрғысынан ойлау;

  • қарым-қатынас жасау қабілеті;

  • өзгелердің мәдениетіне және көзқарастарына құрметпен қарау;

  • жауапкершілік;

  • өз денсаулықтарына қамқорлық көрсету;

Бұл құндылықтарға баулу топтық жұмыс, сын тұрғысынан ойлау тапсырмалары және деңгейлік тапсырмалар арқылы жүзеге асырылады.


Пәнаралық байланыстар

Сандарды қосу және азайту кезінде математикадан алған білімін пайдалана алады;



АКТ қолдану дағдылары

Интербелсенді тақта


Бастапқы білім


7.2.2.1 - әртүрлі ағзалардағы хромосомалардың санын салыстыру;

7.2.2.2 - соматикалық және жыныс хромосомаларындағы хромосомалар сандарын атау






Сабақ жоспары


Сабақтың жоспарланған кезеңдері



Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет



Ресурстар


Сабақтың басы

0-1 мин.



2-5 мин.



















6-9 мин.


Ұйымдастыру кезеңі.

Оқушылардың суретке назарларын аудара отыра пікірлерін тыңдау.

«Миға шабуыл» әдісі

Проблемалық жағдаят туғызу:

  1. Неліктен бұл адамдар да ұқсастық өте көп?




. “3 таяқша” әдісі ( 1-сұрақ, 1-жауап, 1- идея)

Интербелсенді тақта арқылы презентация көрсету.

Мына суреттерге қарап айтыңдаршы, не бейнеленген?

Хромосоманың пішіні өрілген жіпше тәрізді болады, келісесін бе?

Бірінші сурет бойынша ядро, екінші сурет бойынша хромосоманың бейнесі бейнеленуі мүмкін.






Презентация


Сабақтың ортасы

11-40 мин.




1 тапсырма

«Биологиялық диктант» әдісі (жеке жұмыс)

  1. Ядро мен цитоплазма арасында зат ____________ арқылы тасымаданады.

  2. Хромосоманың пішіні______________тәрізді болады.

  3. Адамда 46 хромосома________ жұп түзеді.

  4. Соматикалық жасушалардың ядроларында___________екі еселенген хромосомалар жиынтығы болады.

  5. Гаплоидті хромосомалар_________ ____________ ядросында болады.


Дескриптор

  1. Ядро мен цитоплазма арасында зат саңылау арқылы тасымаданатының біледі;

  2. Хромосоманың пішіні өрілген жіпше тәрізді болатының түсінеді;

  3. Адамда 46 хромосома 23 жұп түзетінін ұғынады

  4. Соматикалық жасушалардың ядроларында диплоидті екі еселенген хромосомалар жиынтығы болатынын дәлелдейді;

  5. Гаплоидті хромосомалар жыныс жасушаларының ядросында екеніне көз жеткізеді.


2 тапсырма «Бірге ойлаймыз» әдісі.

(a) Берілген жасушалардың ішінен сомалық және жыныс жасушаларын ажыратыңыз.

1__________ 2 _____________ 3________ 4 ___________


(b) Cомалық және жыныс жасушасындағы хромосомалар санын анықтаңыз.

(c) Сомалық және жыныс жасушасындағы хромосомалар санының әр түрлі болуының маңызын түсіндіріңіз.



Дескриптор

- Сурет бойынша сомалық және жыныс жасушаларын ажыратады;

- сомалық және жыныс жасушаларындағы хромосома санын анықтайды;

- сомалық және жыныс жасушасындағы хромосомалар санының әр түрлі болуының биологиялық маңызын түсіндіреді.

3 Тапсырма «Детальдарын қосу» әдісі

Кестені толтырыңыз.


Зерттелетін зат

Ерекшеліктері

Белгілері

Қорытынды



ұқсастықтары

айырмашылықтары

Құрылыстарының ұқсастығы

Сомалық






Жыныс жасушалар






Дескриптор

  • Соматикалық және жыныс жасушасындағы хромосомалар санының әр түрлі болуының биологиялық маңызын түсіндіреді.

  • Соматикалық және жыныс жасушаларын салыстырады.

  • Соматикалық және жыныс хромосомаларын кесте арқылы байланысын көрсетіп, қорытынды жасайды.

А-4 қағаз, қалам, смайлик.
















Интербелсенді тақта, дәптер,қалам.































Қалам, үлестірме қағаздар.



Сабақтың соңы

43-45 мин.

«Таңдау» әдісі. 
1. Мен сабақ қызықты _____________ қызықсыз болды деп ойлаймын. 
2. Мен сабақта: үйрендім көп нәрсені _____________ үйренгенім аз болды. 
3. Мен басқаларды мұқият ______________ зейінсіз тыңдадым. 
4. Мен пікірсайыстарға жиі ______________ сирек қатыстым 
5. Мен сабақтағы өз жетістіктеріме ризамын ____________ риза емеспін.

Стикерлер тарату



Саралау –оқушыларға қалай көбірек қолдау көрсетуді жоспарлайсыз?

Қабілеті жоғары оқушыларға қандай міндет қоюды жоспарлап отырсыз?

Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлайсыз?

Денсаулық және қауіпсіздік техникасының сақталуы



Барлық оқушылар үшін суреттерді қарап, өз пікірлерін айтады.

Оқушылардың көпшілігі үшін

Биологиялық диктантты оқулықтың көмегі арқылы орындайды.

 Кейбір оқушылар үшін

2-3 тапсырмаларды орындайды.

Топтық, үштік және жұптық жұмыс барысында бағалау.

  • Мадақтау

  • Смайликтер

  • Жұлдызша

  • Бас бармақ


Биология кабинетінде жұмыс ережелерін сақтау. Оқушылардың дұрыс отыруын қадағалау.




Сабақ үрдісінде үнемі оқушылар қауіпсіздігі қадағаланады, топтық жұмыста оқушылар бір-бірін түсінеді, қолдау көрсетеді



Сабақ бойынша рефлексия

Сабақ мақсаттары/ оқу мақсаттары дұрыс қойылған ба? Оқушылардың барлығы ОМ қолжеткізді ме?

Жеткізбесе, неліктен?

Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме?

Сабақтың уақыттық кезеңдері сақталды ма?

Сабақ жоспарынан қандай ауытқулар болды, неліктен?

Бұл бөлімді сабақ туралы өз пікіріңізді білдіру үшін пайдаланыңыз. Өз сабағыңыз туралы солжақ бағанда берілген сұрақтарға жауап беріңіз.


Жалпы баға





Сабақтың жақсы өткен екі аспектісі (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?

1:



2:



Сабақтыжақсартуға не ықпалетеалады(оқытутуралы да, оқутуралы да ойланыңыз)?

1:



2:



Сабақбарысындасыныптуралынемесежекелегеноқушылардыңжетістік/қиындықтарытуралыненібілдім, келесісабақтарда неге көңілбөлуқажет?











ЖИ арқылы жасау
21 Желтоқсан 2017
9696
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі