4-ТОҚСАННЫҢ ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУ СПЕЦИФИКАЦИЯСЫ
4-тоқсанның жиынтық бағалауына шолу
Ұзақтығы - 40 минут Балл саны - 30
Тапсырма түрлері:
ДЖТ- Дұрыс жауапты таңдауды қажет ететін тапсырмалар.
ҚЖ- Қысқа жауапты қажет ететін тапсырмалар.
ТЖ -Толық жауапты қажет ететін тапсырмалар.
Жиынтық бағалаудың құрылымы
Тоқсан бойынша жиынтық бағалауда әртүрлі тапсырмалар: дұрыс жауабын таңдауды қажет ететін сұрақтар, қысқа/толық жауапты қажет ететін сұрақтар қолданылады. Қысқа жауапты қажет ететін сұрақтарға сөздер немесе қысқа сөйлемдер түрінде жауап береді. Толық жауапты қажет ететін сұрақтарда білім алушылар орындаушылық және шығармашылық дағдыларын көрсетеді. Нұсқа: 15 тапсырмадан тұрады: соның ішінде бірнеше жауап нұсқаларынан тұратын сұрақтар. Қысқаша жауапты қажет ететін сұрақтар, толық жауапты қажет ететін тапсырмалар берілген. Тапсырмаларда суреттер, кестелер, сызбанұсқалар ұсынылған.
8 -сынып
«Биология» пәнінен 4-тоқсанға арналған жиынтық бағалаудың тапсырмалары
1. Кестеде берілген ағзалар мен олардың көбею әдістерін сәйкестендіріңіз.
|
1. Буылтық құрттар |
A - бүршіктену |
|
2. Губка |
B – портеногенез |
|
3. Дафния |
C - жынысты көбею |
|
4. Жылқы |
D – бөлшектену |
1-A, 2-B, 3-C, 4-D
1-B, 2-A, 3-D, 4-C
C) 1-D, 2-A, 3-B, 4-C
D) 1-D, 2-B, 3-A, 4-C [1]
2.Суретте қырықжапырақ және оның даму айналымы көрсетілген.
.

(i) Қырықжапырақтың өнген спорадан не түзілетінін атаңыз...........................................................................................................................................[1]
(ii)Қырықжапырақтың даму айналымындағы 5 санымен көрсетілген сатыны атаңыз. ........................................................................................................................................…[1]
3.Төменде берілген тұжырымдамалардың шындық/жалған екенін ажыратыңыз
|
Р/с |
Тұжырымдамалар |
Шындық |
Жалған |
|
1 |
Тұқымды өсімдіктерде гаметофит пен спорофит кезеңдері болады |
|
|
|
2 |
Жыныс жасушалары түзілгенге дейін аталық бүрмен аналық бүрде гаметогенез процесі жүреді |
|
|
|
3 |
Аталық гаметалар-тозаңқапта, аналық гаметалар- түйінде дамиды |
|
|
|
4 |
Спорофиттің тірі жасушаларынан гаметалар түзіледі |
|
|
|
5 |
Түйіндер де, тозаңқаптар да бүрде емес, гүлде болады |
|
|
[2]
4. Кестеде берілген эмбриондық дамудың сатылары мен ондағыжүретін үдерістерді сәйкестендіріңіз.
|
Эмбриондық даму сатылары |
Сатыларда жүретін үдерістер |
|
Бөлшектену |
Ұрық жасушасында түрлі қабықшалардың пайда болуы. |
|
Бластула |
Ұсақ бөлшектердің саны артқанымен, олардың салмағы бастапқы үлкен кесегінен айырмашылығы болмайды. |
|
Гаструла |
Желілі жануарлардың ұрығында мүшелердің түзілуі |
|
Нейрула |
Жасушаларының мөлшері бірдей көп жасушалы ұрық |
[4]
5. Мына суретке қарап, сұрақтарға жауап беріңіздер

(і)Құстардан қандай өзгергіштікті байқауға болады? Оның себебі неде? --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[1]
(іі)Құстардың барлығы қоректің тек бір түрімен қоректенсе не болар еді?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
[1]
6. Берілген жануарларды шыққан орталықтарымен сәйкестендіріңіз:
-
Шыққан орталықтары
Үй жануарлары
1.Қытай-малай орталығы
А. Жылқы, қой, үйрек, нілдік қаз, үйқоян
2. Үнді орталығы
Ә.Қой, ешкі, нар, кептер.
3. Оңтүстік Батыс-Азиялық орталық
Б.Үйрек, тауық, тұт жібеккөбелегі
4. Жерорта теңіздік орталық
В.Түйеқұс, мысыртауығы,ит,есек.
5. Африкалық орталық
Г. Буйвол, ит, үнді мысығы, балара.
[5]
7.Экожүйеге назар аударыңыз.

А B
(i). Экожүйе түрлерін атаңыз:
А.________________________________________________________________________ В.________________________________________________________________________
[2]
(іі). Осы экожүйелерді салыстырыңыз:
|
A |
B |
|
|
|
[2]
8.K - стратегиясы және R- стратегиясы болатын ағзаларға мысалдар келтіріңіз.
K - стратегиясы___________________________________________________________
R- стратегиясы____________________________________________________________
[2]
9.Төмендегі мысалдар симбиоздың қай түріне жататынын ажыратыңыз.
a.Балдырлар мен саңырауқұлақтар жіпшелері-
b.Балық шабақтары мен медузалар-
c.Акулалар мен ұшқыш балықтар-
d.Түйнек бактериялары мен бұршақ тұқымдас өсімдіктер-
e.Құс ұясындағы бунақденелілер-
f.Таңқы шаян мен актиния-
[6]
10.Суреттегі Арал және Каспий теңіздерінің көрінісіне назар аударыңыз.

(і).Арал теңізінің тартылуының себебін түсіндіріңіз. ____________________________________________________________________________________________________________________________________
[1]
(іі).Каспий теңізінің ластану себебін келтіріңіз: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
[1]
Балл қою кестесі
|
Тап сырма № |
Жауап |
Балл |
Қосымша ақпарат |
||||||||||||||||||||||||
|
1 |
С |
1 |
|
||||||||||||||||||||||||
|
2 |
(і) өскінше деп аталатын гаметофит (іі) өскінше: аталық және аналық жыныс мүшелері |
1 1 |
|
||||||||||||||||||||||||
|
3 |
|
2 |
|
||||||||||||||||||||||||
|
4 |
|
1
1
1
1 |
|
||||||||||||||||||||||||
|
5 |
(і)Қоректену ерекшеліктеріне байланысты тұмсықтары өзгерген. (іі)Қоректің жетіспеушілігінен түрішілік күрес болар еді
|
1 |
Кез келген дұрыс жауап қабылданады |
||||||||||||||||||||||||
|
6 |
|
5 |
|
||||||||||||||||||||||||
|
7 |
(і).А. Су экожүйесі В. Құрлық экожүйесі (іі). Осы экожүйелерді салыстырады |
1 1 2 |
|
||||||||||||||||||||||||
|
8 |
K-стратегиясы: Пілдер, маймылдар, теңіз сүтқоректілері, мысық тұқымдасына жататын ірі жыртқыштар R-стратегиясы: Тышқантәрізді кемірушілер, бүргелер, көкқасқа шегірткелер,тарақандар |
1
1 |
|
||||||||||||||||||||||||
|
9 |
a. мутуализм b.пәтерлестік с.комменсализм d.нақты селбестік e.пәтерлестік f.нақты селбестік |
6 |
|
||||||||||||||||||||||||
|
10 |
(і).Арал теңізінің тартылуының себебін түсіндіреді. (іі).Каспий теңізінің ластану себебін келтіреді |
1 1 |
Кез келген дұрыс жауап қабылданады |
||||||||||||||||||||||||
|
Жалпы ұпай |
30 |
|
|||||||||||||||||||||||||
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Биология пәнінен 8-сыныпқа арналған 4 тоқсан ТЖБ
Биология пәнінен 8-сыныпқа арналған 4 тоқсан ТЖБ
4-ТОҚСАННЫҢ ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУ СПЕЦИФИКАЦИЯСЫ
4-тоқсанның жиынтық бағалауына шолу
Ұзақтығы - 40 минут Балл саны - 30
Тапсырма түрлері:
ДЖТ- Дұрыс жауапты таңдауды қажет ететін тапсырмалар.
ҚЖ- Қысқа жауапты қажет ететін тапсырмалар.
ТЖ -Толық жауапты қажет ететін тапсырмалар.
Жиынтық бағалаудың құрылымы
Тоқсан бойынша жиынтық бағалауда әртүрлі тапсырмалар: дұрыс жауабын таңдауды қажет ететін сұрақтар, қысқа/толық жауапты қажет ететін сұрақтар қолданылады. Қысқа жауапты қажет ететін сұрақтарға сөздер немесе қысқа сөйлемдер түрінде жауап береді. Толық жауапты қажет ететін сұрақтарда білім алушылар орындаушылық және шығармашылық дағдыларын көрсетеді. Нұсқа: 15 тапсырмадан тұрады: соның ішінде бірнеше жауап нұсқаларынан тұратын сұрақтар. Қысқаша жауапты қажет ететін сұрақтар, толық жауапты қажет ететін тапсырмалар берілген. Тапсырмаларда суреттер, кестелер, сызбанұсқалар ұсынылған.
8 -сынып
«Биология» пәнінен 4-тоқсанға арналған жиынтық бағалаудың тапсырмалары
1. Кестеде берілген ағзалар мен олардың көбею әдістерін сәйкестендіріңіз.
|
1. Буылтық құрттар |
A - бүршіктену |
|
2. Губка |
B – портеногенез |
|
3. Дафния |
C - жынысты көбею |
|
4. Жылқы |
D – бөлшектену |
1-A, 2-B, 3-C, 4-D
1-B, 2-A, 3-D, 4-C
C) 1-D, 2-A, 3-B, 4-C
D) 1-D, 2-B, 3-A, 4-C [1]
2.Суретте қырықжапырақ және оның даму айналымы көрсетілген.
.

(i) Қырықжапырақтың өнген спорадан не түзілетінін атаңыз...........................................................................................................................................[1]
(ii)Қырықжапырақтың даму айналымындағы 5 санымен көрсетілген сатыны атаңыз. ........................................................................................................................................…[1]
3.Төменде берілген тұжырымдамалардың шындық/жалған екенін ажыратыңыз
|
Р/с |
Тұжырымдамалар |
Шындық |
Жалған |
|
1 |
Тұқымды өсімдіктерде гаметофит пен спорофит кезеңдері болады |
|
|
|
2 |
Жыныс жасушалары түзілгенге дейін аталық бүрмен аналық бүрде гаметогенез процесі жүреді |
|
|
|
3 |
Аталық гаметалар-тозаңқапта, аналық гаметалар- түйінде дамиды |
|
|
|
4 |
Спорофиттің тірі жасушаларынан гаметалар түзіледі |
|
|
|
5 |
Түйіндер де, тозаңқаптар да бүрде емес, гүлде болады |
|
|
[2]
4. Кестеде берілген эмбриондық дамудың сатылары мен ондағыжүретін үдерістерді сәйкестендіріңіз.
|
Эмбриондық даму сатылары |
Сатыларда жүретін үдерістер |
|
Бөлшектену |
Ұрық жасушасында түрлі қабықшалардың пайда болуы. |
|
Бластула |
Ұсақ бөлшектердің саны артқанымен, олардың салмағы бастапқы үлкен кесегінен айырмашылығы болмайды. |
|
Гаструла |
Желілі жануарлардың ұрығында мүшелердің түзілуі |
|
Нейрула |
Жасушаларының мөлшері бірдей көп жасушалы ұрық |
[4]
5. Мына суретке қарап, сұрақтарға жауап беріңіздер

(і)Құстардан қандай өзгергіштікті байқауға болады? Оның себебі неде? --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[1]
(іі)Құстардың барлығы қоректің тек бір түрімен қоректенсе не болар еді?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
[1]
6. Берілген жануарларды шыққан орталықтарымен сәйкестендіріңіз:
-
Шыққан орталықтары
Үй жануарлары
1.Қытай-малай орталығы
А. Жылқы, қой, үйрек, нілдік қаз, үйқоян
2. Үнді орталығы
Ә.Қой, ешкі, нар, кептер.
3. Оңтүстік Батыс-Азиялық орталық
Б.Үйрек, тауық, тұт жібеккөбелегі
4. Жерорта теңіздік орталық
В.Түйеқұс, мысыртауығы,ит,есек.
5. Африкалық орталық
Г. Буйвол, ит, үнді мысығы, балара.
[5]
7.Экожүйеге назар аударыңыз.

А B
(i). Экожүйе түрлерін атаңыз:
А.________________________________________________________________________ В.________________________________________________________________________
[2]
(іі). Осы экожүйелерді салыстырыңыз:
|
A |
B |
|
|
|
[2]
8.K - стратегиясы және R- стратегиясы болатын ағзаларға мысалдар келтіріңіз.
K - стратегиясы___________________________________________________________
R- стратегиясы____________________________________________________________
[2]
9.Төмендегі мысалдар симбиоздың қай түріне жататынын ажыратыңыз.
a.Балдырлар мен саңырауқұлақтар жіпшелері-
b.Балық шабақтары мен медузалар-
c.Акулалар мен ұшқыш балықтар-
d.Түйнек бактериялары мен бұршақ тұқымдас өсімдіктер-
e.Құс ұясындағы бунақденелілер-
f.Таңқы шаян мен актиния-
[6]
10.Суреттегі Арал және Каспий теңіздерінің көрінісіне назар аударыңыз.

(і).Арал теңізінің тартылуының себебін түсіндіріңіз. ____________________________________________________________________________________________________________________________________
[1]
(іі).Каспий теңізінің ластану себебін келтіріңіз: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
[1]
Балл қою кестесі
|
Тап сырма № |
Жауап |
Балл |
Қосымша ақпарат |
||||||||||||||||||||||||
|
1 |
С |
1 |
|
||||||||||||||||||||||||
|
2 |
(і) өскінше деп аталатын гаметофит (іі) өскінше: аталық және аналық жыныс мүшелері |
1 1 |
|
||||||||||||||||||||||||
|
3 |
|
2 |
|
||||||||||||||||||||||||
|
4 |
|
1
1
1
1 |
|
||||||||||||||||||||||||
|
5 |
(і)Қоректену ерекшеліктеріне байланысты тұмсықтары өзгерген. (іі)Қоректің жетіспеушілігінен түрішілік күрес болар еді
|
1 |
Кез келген дұрыс жауап қабылданады |
||||||||||||||||||||||||
|
6 |
|
5 |
|
||||||||||||||||||||||||
|
7 |
(і).А. Су экожүйесі В. Құрлық экожүйесі (іі). Осы экожүйелерді салыстырады |
1 1 2 |
|
||||||||||||||||||||||||
|
8 |
K-стратегиясы: Пілдер, маймылдар, теңіз сүтқоректілері, мысық тұқымдасына жататын ірі жыртқыштар R-стратегиясы: Тышқантәрізді кемірушілер, бүргелер, көкқасқа шегірткелер,тарақандар |
1
1 |
|
||||||||||||||||||||||||
|
9 |
a. мутуализм b.пәтерлестік с.комменсализм d.нақты селбестік e.пәтерлестік f.нақты селбестік |
6 |
|
||||||||||||||||||||||||
|
10 |
(і).Арал теңізінің тартылуының себебін түсіндіреді. (іі).Каспий теңізінің ластану себебін келтіреді |
1 1 |
Кез келген дұрыс жауап қабылданады |
||||||||||||||||||||||||
|
Жалпы ұпай |
30 |
|
|||||||||||||||||||||||||
шағым қалдыра аласыз













