×
Сертификат тегін алу үшін
Материал тегін жариялау
ҚР БАҚ(СМИ) тіркеу №9512
Сайт бойынша барлық сұрақтарды 8(771)-234-55-99 (Ватсап) осы номерге жазуға болады. Тәрбиешілерге, ұстаздарға, оқушыларға, студенттерге арналған турнирлер басталды. Толығырақ
Құрметті аттестация тапсыратын ұстаздар аттестацияға арналған сұрақтар мен оның жауаптары дайын болды. Біз оны арнайы кітапша ретінде шығардық. Толығырақ: 8-(707)-358-15-26 осы номерге дәл қазір хабарласыңыз немесе ватсапқа жазыңыз.

“Биология пәнінен деңгейлік тапсырмаларды жаңаша үлгіде құру”

Автор:Бисоков Азамат Сансызбаевич
Бағыты: Биология
Бөлімі: Коучинг жоспары
Сыныбы: 10 сынып
Жарияланған уақыты: 2019-08-07

50-ден астам пәндер бойынша материалдарды тегін жүктеп, сабақ барысында қолдануға болады

Материал туралы қысқаша түсінік

Әдіс-тәсілдер жинағы.

Мастер-класс тақырыбы: “Биология пәнінен деңгейлік тапсырмаларды жаңаша үлгіде құру”Модератор: №49 ЖОББМ-нің биология пәні мұғалімі Бисоков Азамат Сансызбайұлы.Мақсат: Тәжірибе алмасу, әртүрлі деңгейдегі тапсырмалармен таныстыру.Барысы: Ұйымдастыру. Әріптестермен танысу, топқа бөлу.5-минут. Топқа бөлуде «Тіршілік дүниелері» бойынша (вирус, бактерия, саңырауқұлақ, өсімдік, жануар) мұғалімдер 4 топқа бөлінеді. 3-минут. «Өркениеттің ең ұлы мақсаты - адамды ойлай білуге үйрету»,- деп Т.Эдисон айтқандай, біз жаратылыстану сабақтарында оқушылардың ойлау қабілетін дамытуға жетелейтін деңгейлік тапсырмаларды ұтымды құра білуіміз керек. Қазіргі таңда заманның талабы да осындай, бәсекеге қабілетті ұрпақты дайындау. Осы орайда менің ортаңызға келуімнің мақсаты, өз тәжірибеммен бөлісу. Бүгінгі кездесу барысында мен сіздерден барынша белсенді, өз ойларыңызбен бөлісулеріңізді қалаймын! Сыни тұрғыдан ойлау қабілетін дамытуға бағытталған тапсырмаларды орындау барысында оқушылардың кестелер, суреттер, оқулық және дәптермен жұмыс істеу машықтары да артады. Сонымен қатар деңгейлік тапсырмаларды орындау барысында оқушылардың өзін-өзі бақылау, бағалау, сөйлеу, тыңдау қабілеттерінің артатыны байқалды. Күтілетін нәтиже: • өз ойын айқын, нақты жеткізеді. 3-минут. Сұрақ – жауап.
  • Сыныптың жас ерекшелігі.
  • Сабақтың мақсаты.
  • Тапсырманың деңгейі.
  • Оқушының жеке қабілеті. (ауызша, жазбаша, сурет салу т.б.)
  • Қосымша ресурстар.
  • АКТ. (bilimland, kahoot, TIO, NIO, KIO, 5+, т.б.)
Практикалық бөлім. Тапсырмаларға кезек берсек. «Сәйкестендіру» тапсырмасы.№1 типі. Сәйкес ұғымдарды жазу. (ұғымдар қайталануы мүмкін) /А.Соловьева, Б.Ибрагимова. 8-сынып биология, Алматы «Атамұра» 2018/
Бактерия жасушасыӨсімдік жасушасыЖануар жасушасы
Жасуша мембранасы, ядро, лизосома, митохондрия, Голдьжи жиынтығы, ЭПТ, рибосома

Бактерия жасушасыӨсімдік жасушасыЖануар жасушасы






ДНҚ сақинасы, мембрана, целлюлоза, цитоплазма, рибосома, вакуоль, ядро, хлоропласт, митохондрия, шырышты капсула, лейкопласт, цитоплазмалық мембрана, ядро, лизосома, хромопласт, плазмалемма, Голдьжи жиынтығы, ЭПТ, рибосома.№2 типі. Органоидтардың қызметін көрсетіңіз. /Т.Қасымбаев, К.Мұхамбетжанов Жалпы биология. 10-сынып. Алматы «Мектеп» 2010/
Органоид атауы

Қызметтері
Цитоплазма

Құрамында 60-қа жуық фермент болады,
ЭПТ

Көбеюге қатысады
Вакуоль

Лизосома

Асқорытуға қатысады
Рибосома

Барлық органоидтарды байланыстырады
Ядро

Нәруыз синтездейді
Пластид

Түйіршік түрінде ЭПТ орналасады

Органоид атауы

Қызметтері


Құрамында 60-қа жуық фермент болады,


Көбеюге қатысады


Жасушаның ішкі қысымын реттейді, қалдық заттар жиналады


Асқорытуға қатысады


Барлық органоидтарды байланыстырады
Ядро

Нәруыз синтездейді
Пластид

Түйіршік түрінде ЭПТ орналасады
№3 типі. Ғалымдардың еңбектерін тап. (дұрыс жауапты реттік санмен сәйкестендіру қажет) /Шілдебаев Ж. 9-сынып Биология. «Мектеп» 2013/
Н.К.Колцов (1872-1940) 1920ж. «Хромосомалардың матрицалық репродукциясы» теориясын құрастырып, нәпуыздардың синтезделуі матрицалық принцип бойынша жүреді деп тұжырым жасаған.

Ж.Б.Ламарк (1744-1829) 1809ж. «Зоология философиясы» атты еңбегінде: «Түрлер тұрақты емес, олар уақыт өткен сайын өзгеріп, біршама жетілдірілген жаңа түрге айналады. Табиғатта қарапайымнан күрделіге қарай бағытталған тарихи даму жүреді» (градация) деген. Барлық жануарларды омыртқалы және омыртқасыз деп бөлген.
С.С.Четвериков 1905ж. Табиғи себептерге байланысты популяциялардың сан мөлешрінің бірде кеміп, бірде артып, тербеліс тәрізді ауытқуын – популяциялық толқындар деп атады.

С.Фокс «Ертедегі жер бетінде су қайтудан кейін немесе су буланудан соң қалған шалшық суларда аминқышқылдарынан шар тәрізді құрылымдар – микросфералар түзілген» және оларды «протеиноидтер» деп атаған.
Ю.Либих 1840ж. «Кейбір ағзалар үшін ең төменгі шектеуші факторлар кері немесе қалыпты әсер етуі мүмкін. Организмнің ең қажетті шектеуші факторын біле отырып, мол өнім алуға немесе табиғат ресурстарын тиімді пайдалануға болады,бұл – минимум заңы».











3
5
2
4
1

  • Ю.Либих 1840ж. «Кейбір ағзалар үшін ең төменгі шектеуші факторлар кері немесе қалыпты әсер етуі мүмкін. Организмнің ең қажетті шектеуші факторын біле отырып, мол өнім алуға немесе табиғат ресурстарын тиімді пайдалануға болады,бұл – минимум заңы».
  • С.С.Четвериков 1905ж. Табиғи себептерге байланысты популяциялардың сан мөлешрінің бірде кеміп, бірде артып, тербеліс тәрізді ауытқуын – популяциялық толқындар деп атады.
  • Н.К.Колцов (1872-1940) 1920ж. «Хромосомалардың матрицалық репродукциясы» теориясын құрастырып, нәпуыздардың синтезделуі матрицалық принцип бойынша жүреді деп тұжырым жасаған.
  • С.Фокс «Ертедегі жер бетінде су қайтудан кейін немесе су буланудан соң қалған шалшық суларда аминқышқылдарынан шар тәрізді құрылымдар – микросфералар түзілген» және оларды «протеиноидтер» деп атаған.
  • Ж.Б.Ламарк (1744-1829) 1809ж. «Зоология философиясы» атты еңбегінде: «Түрлер тұрақты емес, олар уақыт өткен сайын өзгеріп, біршама жетілдірілген жаңа түрге айналады. Табиғатта қарапайымнан күрделіге қарай бағытталған тарихи даму жүреді» (градация) деген. Барлық жануарларды омыртқалы және омыртқасыз деп бөлген.
«Сандар сөйлейді». /А.Соловьева, Б.Ибрагимова. 8-сынып биология, Алматы «Атамұра» 2018/120 – бір нәруызда 20 амин қышқылы. «Лабиринт» әдісі. Әріптерден терминдер құрастыру. (үстінен сызу арқылы) /Очкур Е.А.,Құрманғалиева Ж.Ж.7-сынып биология. «Мектеп» 2017ж/
ТОД
ИХИАТҮ
ЯИЫРИТ
ПУА Л
ПИН Ш ЕЕБ
ЖООИ НА
ЙЕСК
ЕРОРУ
УЫЛІЕА
ПҚОЗАӨ
ОЦИШУСАЛ

ЯДОТОМЖ ЕДМ
ИИХМЯИАТКҮ
ЦЯЛИҚЫРРИТ
ОПУБЯ А Р А Л А
ПЭКИН Ш ЕМЕБ
ҮЖООМ И НАТО
ЙҚОЦЕНМАСК
ЕКРЖЗОТРСУ
ГУЫЕЛІЕҚАК
ИПҚТОЗЗАЖӨ
НОЦИАШУСАЛ
«Балықшы» ойыны. (Сергіту сәті ретінде ой еңбегін дене еңбегімен алмастыру)
«Топтастыру» (Ассоциация). Ұғымдарға теңеулер жазу.
Ұғым Синоним
Митохондрия Электр станция
Лизосома Асқазан
Жүрек Мотор
Ми Компьютер
Құлақ Антена
Нейрон Флешка
Тері Қалқан
Көмей Домбыраның шегі
Ауыз Микрофон
Асқазан Торсық
Қан Жанармай
Ой Фото және бейне редактор, Мариан шұңғымасы
Ауыз қуысыЕт тартқыш
Фермент Катализатор
Жасуша Оқу кабинеті

Ұғым Синоним
Митохондрия Электр станция
Лизосома

Жүрек

Ми

Құлақ

Нейрон

Тері

Көмей

Ауыз

Асқазан

Қан

Ой

Ауыз қуысы

Фермент

Жасуша





Мұнда алдын ала мұғалімдерден сұралады «Кім суретті жақсы салады? Кім сурет сала алмайды» деп. Сурет сала алмайтын әріптестерге алдын ала дайындалған «Адам азғасының жүйелері» тақырыбында суреттер беріледі, және олар сызбалар арқылы берілген мүшелер жүйесінің құрылысын жазады.
  • Асқорыту жүйесі
  • Тынысалу жүйесі
  • Қанайналым жүйесі
  • Зәршығару жүйесі
  • Эндокриндік жүйе
  • Жыныс жүйесі
«Брайн райтинг» әдісі. Бұл әдісте бір тақырып ұсынылады, әр мұғалім қолындағы А4 қағазына 1 минутта есіне түскенін жазады да, уақыт аяқталғанда сағат тілі бойынша көршісіне қағазын береді. Шеңбер бойынша 1 минутта барлық топ мүшелері бір-бірінің қағазына мәлімет жазады. Бір айналым жасап, әр мұғалімнің өз қағазы қолына келгенде жұмыс аяқталады. Оқып береді.А) асқорыту жүйесі б)тынысалу жүйесі«Штрих код» әдісі. Оқушыларды тез ойлау мен байқағыштыққа машықтандырады. А Т Х І С Д Қ Ф О И Л Г Е Р Ы П М Н З


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Тапсырма: 8.9.2.9.5.10.18.2.13.19.12.13 3.11.9.14.9.8.10.11 16.10.12.17.13.18.2.4 7.1.2.15.5.1.6.15«Салыстырмалы кесте». (екі түрлі жануардың құрылыс ерекшелігін салыстыру)
Мүшелер жүйесіОмыртқасыз (шұбалшаң)Омыртқалы (сиыр)
1Тірек – қимыл Сақиналы, қиғаш бұлшықетБұлшықет, сүйек (сіңір,шеміршек)
2Асқорыту
3Тынысалу Бүкіл денесімен
4Зәршығару 2 бүйрек, 2 несепағар, қуық, зәр түтігі және өзегі.
5Жүйке жүйесіОрталық (ми 5 бөлім, жұлын), және шеткі жүйке жүйесі
Мүшелер жүйесіОмыртқасыз (шұбалшаң)Омыртқалы (сиыр)
1Тірек – қимыл



2Асқорыту



3Тынысалу



4Зәршығару



5Жүйке жүйесі




«Қыз қуу» ұлттық ойыны. Мұнда бір ер, бір әйел адам ортаға шығарылады. Бір бойда тұрады. Жүргізуші кезекпен - кезек сұрақ қояды. Дұрыс жауап берілсе 1 қадам алға адымдайды, қате жауап берілсе орнында қалады. Ойын қорытындысы ұлттық ойындағыдай, әйел адам ұтса шыбықпен ерді ұрады, ер адам ұтса тізерлеп қолын сүйеді. /Әлімқұлова Р. Биология 6-сынып. Атамұра 2015/
  • Жан Батист Ламарктің 1802 жылы жарық көрген еңбегі. (гидрология)
  • Биіктігі 3 метрден кем болмайтын діңі бар,көпжылдық өсімдіктер. (ағаш)
  • Тұқымы тұқым қабыршағы қойнауында жалаңаш жетіледі. (ашықтұқымды)
  • Қабықшаның өте жұқарған жері (саңылау)
  • Дәрумен түрінде қабылданатын пластид (хромопласт)
  • Тұқымның ішіне қоректік заттар, ауа,су енеді (тұқым кіндігі)
  • Гүлшанақ орналасады (гүл бүршігінді)
  • Сарыағаш, қызылбояу өсімдіктері жапырақтарының сабаққа орналасу типі (қарама - қарсы)
  • Өң, тоз, тін қабаттарынан тұрады (қабық)
  • Сабақтың жерасты қолтық бүршігінен дамитын өркеннің ұшындағы бүршік (түйнек)
(Уақыт болған жағдайда өзімнің құрған облыс және республика көлемінде таратылған «Дидактикалық материалдар жинағымен» таныстырып өтемін. Электрондық түрде.)

50-ден астам пәндер бойынша материалдарды тегін жүктеп, сабақ барысында қолдануға болады

Сертификатты жеке кабинеттегі жетістіктерім бөлімінен жүктеп алуға болады

Материалды сайттан тегін жүктеу

Материал ұнаса парақшаңызға сақтап қойыңыз!

Өз пікіріңізді қалдыру үшін тіркелу қажет.