Биология сабақ жоспары

Тақырып бойынша 31 материал табылды

Биология сабақ жоспары

Материал туралы қысқаша түсінік
сабақ жоспары
Материалдың қысқаша нұсқасы









«ЖЕТІСУ ОБЛЫСТЫҚ БІЛІМ БАСҚАРМАСЫ»

мемлекеттік мекемесі


«АҚСУ АГРОТЕХНИКАЛЫҚ КОЛЛЕДЖІ»

шаруашылық жүргізу құқығындағы мемлекеттік коммуналдық кәсіпорыны


Оқу сабағының жоспары


Сабақ тақырыбы: Липидтердің құрылымдық компоненттері. Майлардың химиялық құрылысы мен қызметтері


Модуль/пән атауы: Биология


Педагог: Советбекова Айзада Асхатовна дайындады.


2025 жылғы «____» ______


1. Жалпы мәліметтер:

Курс, топ: І, 31,32 топ


Сабақтың түрі: Жаңа білімді игеру.


2. Сабақ мақсаты,міндеттері:

  • Липидтердің негізгі құрылымдық компоненттері (глицерин, май қышқылдары, фосфаттық топ, стероидтар) туралы түсінік беру.

  • Майлардың химиялық құрылысы, май қышқылдарының қаныққан және қанықпаған түрлері, күрделі және жай липидтердің айырмашылығын түсіндіру.

  • Майлардың ағзадағы биологиялық қызметтерін (энергетикалық, құрылымдық, қорғаныштық, реттеуші) талдау.



3. Күтілетін нәтижелер:

  1. Липидтердің құрылымдық компоненттерін (глицерин, май қышқылдары, фосфат, стероидтар) атап, олардың құрылысы мен қасиеттерін сипаттай алады.

  2. Майлардың химиялық құрылысы мен түрлерін (жай және күрделі липидтер, қаныққан және қанықпаған май қышқылдары) ажырата алады.

  3. Майлардың ағзадағы негізгі қызметтерін (энергетикалық, құрылымдық, реттеуші, қорғаныштық) түсіндіреді.

4. Қажетті ресурстар: Интерактивті тақта, оқулық, видеоролик «Липидтер», слайд «Майлар»


5. Сабақтың барысы

Сабақтың кезеңі \ уақыт

Педагогтің әрекеті

Студенттің әрекеті

Бағалау

1

2

3

4

І. Ұйымдастыру

(10 мин)

Сәлемдесу. Оқушылар бір-бірімен амандасады.

Сабаққа дайындық

Сабақтың тақырыбы. Сабақтың мақсаты мен бағалау критерийлермен таныстыру.

Сыныппен жұмыс.

Оқушылардың өткен білімін жаңартудың белсенді әдісі.

ІІ. Өзін-өзі тексеру

(10 мин)

1-тапсырма. Сәйкестендіріңіз

Көмірсуларды олардың түрімен сәйкестендіріңіз:

а) Глюкоза
ә) Сахароза
б) Крахмал
в) Целлюлоза
г) Фруктоза

  1. Моносахарид

  2. Дисахарид

  3. Полисахарид

2-тапсырма. Толықтырыңыз

  • Моносахаридтердің жалпы формуласы: ______________

  • Дисахаридтердің жалпы формуласы: ______________

  • Полисахаридтердің жалпы формуласы: ______________

3-тапсырма. Дұрыс/бұрыс

  1. Глюкоза мен фруктоза – дисахаридтер. (____)

  2. Крахмал мен гликоген – полисахаридтер. (____)

  3. Сахароза – глюкоза мен фруктозадан тұрады. (____)

  4. Целлюлоза адам ағзасында толық қорытылады. (____)

  5. Моносахаридтер – ең қарапайым көмірсулар. (____)

4-тапсырма. Ашық сұрақ

  • Неліктен глюкоза «қант» деп аталады?

  • Полисахаридтердің биологиялық маңызы қандай?


1-тапсырма (Сәйкестендіру)

  • Әр оқушы жеке жұмыс жасап, көмірсуларды түрлерімен сәйкестендіреді.

  • Жұппен немесе топпен салыстырып, дұрыс жауабын талқылайды.

2-тапсырма (Толықтыру)

  • Формулаларды еске түсіріп, дәптерге жазады.

  • Мұғалім қысқаша тексеріп, экранда дұрыс нұсқасын көрсетеді.

3-тапсырма (Дұрыс/бұрыс)

  • Оқушылар қол көтеру, карточка немесе «+ / –» белгісі арқылы жауап береді.

  • Жауаптарын талдап, неге дұрыс немесе неге қате екенін түсіндіреді.

4-тапсырма (Ашық сұрақ)

  • Оқушылар қысқаша ауызша немесе жазбаша жауап береді.

  • Белсенді оқушылар мысалдар келтіреді (күнделікті өмірден: балдағы глюкоза, нан мен картоптағы крахмал т.б.).

  • Жұппен пікір алмасып, ортақ қорытынды жасайды.


Қалыптастырушы бағалау: Өз ойын дұрыс мағынада білдіріп, талқылауға белсенділікпен қатысқан білімгерге «Жарайсың!» деген мадақтау сөзімен ынталандыру.

ІІІ. Жаңа білім

(50 мин)


Липидтердің негізгі құрылымдық компоненттері туралы түсінік береді (глицерин, май қышқылдары, фосфат, стероидтар).

Майлардың химиялық құрылысы мен түрлерін (жай, күрделі, қаныққан, қанықпаған май қышқылдары) мысалдар арқылы түсіндіреді.

Майлардың ағзадағы қызметтерін сызба, кесте, сурет арқылы көрсетеді.

Тапсырмалар беру

  • Топтық жұмысқа тапсырмалар ұсынады (мысалы: майлардың қызметін постерге түсіру, майлардың құрылымын сызу).

  • Жеке жұмысқа сұрақтар береді (құрылымы бойынша айырмашылықтарын табу, сәйкестендіру).


Топтық жұмыс тапсырмалары

  1. Инфографика жасау

Әр топ липидтердің түрлерін (жай майлар, күрделі липидтер, стероидтар) суреттермен, сызбамен инфографика түрінде көрсетеді.

  1. Салыстыру кестесі

«Көмірсулар – Майлар – Ақуыздар» үш компонентін салыстырып, қайсысының энергия көзі ретінде тиімді екенін дәлелдейді.

  1. Ситуациялық тапсырма

«Егер адам тағамнан майды мүлде қабылдамаса немесе шамадан тыс көп қолданса, ағзада қандай өзгерістер болады?» – осы жағдайға талдау жасап, шешімін ұсынады.

  1. Тәжірибелік тапсырма (ойша)

«Өсімдік майын қыздырғанда қандай өзгерістер болады?» – осы процесті талдап, қаныққан және қанықпаған майлардың айырмашылығын түсіндіреді.

  1. Венн диаграммасы

Жануар майы мен өсімдік майының айырмашылығы мен ұқсастығын Венн диаграммасы арқылы көрсетеді.

Жеке жұмыс тапсырмалары

  1. Сұрақтарға жауап беру

Липидтердің негізгі құрылымдық компоненттерін ата.

Қаныққан және қанықпаған май қышқылдарының айырмашылығы неде?

Майлардың ағзадағы 3 негізгі қызметін жаз.

  1. Сәйкестендіру тапсырмасы
    Май қышқылы → Қайда кездеседі

Стеарин қышқылы – …

Олеин қышқылы – …

Пальмитин қышқылы – …




Критерий;. Жаңа сабақ басында білім алушының оқыту нәтижелерін осы төрт балдық жүйенің үш цифрлық баламасына сәйкес бағалаймыз

С 65-69, С-60-64, D+55-59, D 50-54

қанағаттанарлық

В+ 85-89, В 80-84, В- 75-79

С+ 70-74 жақсы

А 95-100, А- 90-94 өте жақсы


Критерий; сабақ басында белсенділікпен қатысып анықтауға, оқуға кіріскендерді осы төрт балдық жүйенің екі цифрлық баламасына сәйкес бағалаймыз.

С 65-69, С-60-64, D+55-59, D 50-54

Қанағаттанарлық.

В+ 85-89, В 80-84, В- 75-79 С+ 70-74 Жақсы.

- Өтетін тақырыптын материалдарымен таныс екендігіне құр анықтама бергені үшін D+55 ұпай

Көрсетілген суреттерге байланысты қатысып пікір білідіре біледі.

C-60 ұпай


Тақырыпқа байланысты берілген бағыттар бойынша анықтауы.

С 65 ұпай

Толығымен бәрін игерген жағдайда А 100 ұпай қойылады.


Берілген тапсырмаларды орындай алған білім алушыға С+70 ұпай ал жауапты арықарай жетілдіріп тың мәліметтермен толықтырып белсенділік таңытқандары үшін В-75, В 80, В+85 ұпайлармен бағаланады.

Критерийі; Жаңа сабақ басында білім алушының оқыту нәтижелерін осы төрт балдық жүйенің үш цифрлық баламасына сәйкес бағалаймыз.

С 65-69, С-60-64, D+55-59, D 50-54

қаңағаттанарлық

В+ 85-89, В 80-84, В- 75-79

С+ 70-74 жақсы


А 95-100, А- 90-94 өте жақсы

IV. Бекіту

(10 мин)


Кестені толыру

Май түрі

Құрамы

Кездесетін жері

Ерекшелігі

Қаныққан майлар




Қанықпаған майлар




Тест сұрақтары quzzes қосымшасы арқылы

Кестені толтыру, тест сұрақатарына жауап беру


V. Рефлексия

Бағалау

(5 мин)




«Бағдаршам» әдісі:

  • ? – барлығын түсіндім, қолдана аламын.

  • ? – әлі де қайталауым керек.

  • ? – қиындық тудырды, көмек қажет.


Білемін

Білдім

Білгім келеді

...

...

...




VI. Үй тапсырмасы

Липидтер тақырыбын оқу






















Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
09.12.2025
15
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі