Маңғыстау облысы, Мұнайлы ауданы, «№10жалпы білім беру орта мектебі» КММ-нің бастауыш сынып мұғалімі Таласова Алмагул Танжарбаевнаның Сын тұрғысынан ойлауды бағалау туралы рефлексивті жұмысы.Сын тұрғысынан ойлауды дамыту бағдарламасы - әлемнің түкпір-түкпірінен жиылған білім берушілердің бірлескен еңбегі. Тәжірибені жүйеге келтірген Джинни Л. Стил, Куртис С. Мередит, Чарльз Тэмпл. Жобанын негізі Ж. Пиаже, Л.С.Выготский теорияларын басшылыққа алады.Мақсаты барлық жастағы оқушыларға кез-келген мазмұнға сыни тұрғыдан қарап, екі ұйғарым бір пікірдің біреуін таңдауға саналы шешім қабылдауға сабақтарда үйрету. Сын тұрғысынан ойлау – сынау емес, шыңдалған ойлау. Бұл деңгейдегі ойлау тек ересек адамдарға, жоғарғы сынып оқушыларына ғана тән деп ойлау аса дұрысемес. Жас балалардың да бұл жұмысты дұрыс ұйымдастырған жағдайда өз даму деңгейіне сәйкес ойы шыңдалып, белгілі бір жетістіктерге жетері сөзсіз. Танымдық мінездеме: Махаббат сөйлеу мәдениеті жоғары, сөздік қоры мол. Кез-келген тақырыпқа әңгімелесіп, өз ойын жеткізіп, пікірін қорғай алады. Нақты тақырыптарды жылдам қабылдап, қайта жаңғыртады. Қажет болса түрткі болатын сұрақтарды жиі қояды. Зерек, байқағыш. Жеке өзінің білгені, өзің өзгеден жоғары санайды. Өз көзқарасын айтып, пікір алмасуға дайын. Бастаған ісін аяқтауға ұмтылып, белгілі бір тақырыпқа «кіріп», оны жоғары деңгейдегі табандылықпен орындайды. Танымдық мінездеме: Куралбекова Фарида сынып жетекшісінің көмекшісі, қоғамдық жұмыстарға белсенді қатысушы.Әдебиетке бейім.Қойған мақсатына жетуге табандылықпен ұмтылады.Ұйымдастыру қабілеті жақсы дамыған, өздігінен талпынып, жетістікке жетуге ұмтылады. Табысқа жетуге бар күш жігерін салады. Әр бастаған ісін жауапкершілікпен орындап, берген уәдесіне тұрады. Өнердің түрлеріне әуестігі жоғары деңгейде.Танымдық мінездеме:Төребеков Берекет дербес түрде жұмыс істеуді қалайды. Өзіне сын көзбен қарап, кемеліне жетуге ұмтылады. Өзінің атқарған жұмыстарына ұжымның оңтайлы көзқарасын қалайды.Әр іске жауапкершілікпен қарап, оны жақсы орындауға тырысады. Айтқан сөзінен, берген уәдесінен қайтпайды.Мейірімді, кішіпейіл, досшыл, шыншыл. Шат көңілді, эмоционалды. Көшбасшылыққа ұмтылмайды, достық қарым-қатынасты қалайды. Әсемдікке, эстетикалық сұлулыққа жақын.
Қортындылай келе, бағдарламаның іс жүзінде тиімді екенін байқадым. Жалпы бұл бағдарлама сабақтың өн бойына сыни ойлауға бағытталған. Кембридждік жоба курсының іс - тәжірибе кезеңінде әріптестерімізбен ой бөлісіп, сабақ өткізу барысында кездескен қиыншылықтарын ортаға салып, қай еткенде түзетуге болады? дегендей сұрақтарға жауап алдық. Әріптестеріміз көшбасшы бола білген, ынтамқтастық ортаны қалыптастыра білген, бағдарламаның негізін басшылыққа ала отырып, оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау, сыни тұрғыдан ойлау жұптық әңгіме, өзін - өзі реттеу, бірлескен оқу, сыни тұрғыдан ойлауды бағалау тапсырмалары бойынша барлығы жақсы жұмыстанғандығын байқадым. Алдағы уақыттарда да әріптестеріміздің бұл әдістерді жан - жақты жандардыра түсетініне көзім жетті.