2024-2025 оқу жылына арналған
Қысқа мерзімді сабақ жоспарларын жүктеп алғыңыз келеді ме?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен жасалған
Материалдар / БЖБ натурал сан және нөл 5-сынып

БЖБ натурал сан және нөл 5-сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
БЖБ №1 Натурал сан және нөл
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

«Натурал сандар және нөл саны» бөлімі бойынша жиынтық бағалау


Тақырып

Координаталық сәуле. Санды және әріпті өрнектер және олардың мәндері.

Теңдеулер.

Мәтінді есептерді шығару



Оқу мақсаты


5.5.2.2. натурал сандарды координаталық сәуледе кескіндеу;

5.2.1.1. қосу және көбейту амалдарының қасиеттерін қолданып, әріпті
өрнектерді түрлендіру
;

5.2.2.1. арифметикалық амалдардың белгісіз компоненттерін табу ережесі
негізінде теңдеулерді шешу
;

5.5.1.8. әріпті өрнектерді құру және оларды есептер шығаруда қолдану.


Бағалау критерийі

Білім алушы:

  • Сандарды координаталық сәулуде орналастырады.

  • Әріпті өрнектерді ықшамдайды.

  • Теңдеулерді шешеді.

  • Мәтінді есептің шарты бойынша әріпті өрнекті құрастырады және оның мәнін табады.


Ойлау дағдыларының
деңгейлері

Білу және түсіну
Қолдану



Орындау уақыты


15 минут


















1 нұсқа


1. Координаталық сәуледе кескінделген А, В және С нүктелерінің координаталарын жазыңдар:

Shape1

А


а)

Shape2

0

Shape3

10



Shape4

В

Shape5

С


bShape6

0

)

Shape7

20


[3]

2. Өрнекті ықшамдаңдар: 5(3а - 4) + 8а. [2]


3. Теңдеуді шешіңдер: (х - 98) 14 = 168. [3]

4. Баскетбол жарысына х қыз келді, ал ұлдар саны қыздардан у- ке артық. Ойын үшін олар 5 баладан бөлінді. Неше команда шықты?

а) Әріпті өрнекті құрастырыңдар.

b) Өрнектің мәнін табыңдар, егер х = 29, у = 17. [5]




Бағалау критерийі

Тапсырма

Дескриптор

Білім алушы

Балл

Координаталық сәуледе сандарды анықтайды

Бірлік кесіндіні анықтайды және А әріпіне сәйкес санды жазады

1

1b

Бірлік кесіндіні анықтайды және В әріпіне сәйкес санды жазады

1

Бірлік кесіндіні анықтайды және С әріпіне сәйкес санды жазады

1

Әріпті өрнектерді ықшамдайды

2

Көбейту қасиетін қолданып, өрнектің жақшаларды ашады

1

Қосындының қасиетін қолданып, өрнекті ықшамдайды

1

Теңдеуді шешу

3

Белгісіз көбейткішті табу ережесін қолданады

1

Белгісіз азайтқышты табу ережесін қолданады

1

Есептеулерді дұрыс орындап, теңдеудің түбірін табады

1

Есептің шарты бойынша әріпті өрнекті құрастырады және оның мәнін табады

Есептің шартын қысқаша дұрыс жазады /есептің шарты бойынша схеманы сызады

1

Ұлдар санын анықтайтын өрнекті құрастырады

1

Командалар санын анықтайтын өрнекті құрастырады

1

4b

Айнымалылардың мәндерін өрнекке қояды

1

Әріпті өрнектің мәнән табады

1

Жалпы балл: 13









«Натурал сандар және нөл саны» бөлімі бойынша жиынтық бағалау

Тақырып

Координаталық сәуле. Санды және әріпті өрнектер және олардың мәндері.

Теңдеулер.

Мәтінді есептерді шығару



Оқу мақсаты


5.5.2.2. натурал сандарды координаталық сәуледе кескіндеу;

5.2.1.1. қосу және көбейту амалдарының қасиеттерін қолданып, әріпті
өрнектерді түрлендіру
;

5.2.2.1. арифметикалық амалдардың белгісіз компоненттерін табу ережесі
негізінде теңдеулерді шешу
;

5.5.1.8. әріпті өрнектерді құру және оларды есептер шығаруда қолдану.


Бағалау критерийі

Білім алушы:

  • Сандарды координаталық сәулуде орналастырады.

  • Әріпті өрнектерді ықшамдайды.

  • Теңдеулерді шешеді.

  • Мәтінді есептің шарты бойынша әріпті өрнекті құрастырады және оның мәнін табады.


Ойлау дағдыларының
деңгейлері

Білу және түсіну
Қолдану



Орындау уақыты


15 минут









2 нұсқа


1. Координаталық сәуледе кескінделген А, В және С нүктелерінің координаталарын жазыңдар:

Shape8

А


а)

Shape9

0

Shape10

10



Shape12

В

Shape11

С


bShape13

0

)

Shape14

20


[3]

2. Өрнекті ықшамдаңдар: 7(5а + 8) + 6а. [2]


3. Теңдеуді шешіңдер: (32 + х) : 16 = 14. [3]

4. Мектеп сенбілігіне х ұл, ал қыздар саны ұлдардан у-ке аз келді. Жұмыс істеу үшін олар 6 баладан бригадаларға бөлінді. Неше бригада шықты?

а) Әріпті өрнекті құрастырыңдар.

b) Өрнектің мәнін табыңдар, егер х = 54, у = 18. [5]


Бағалау критерийі

Тапсырма

Дескриптор

Білім алушы

Балл

Координаталық сәуледе сандарды анықтайды

Бірлік кесіндіні анықтайды және А әріпіне сәйкес санды жазады

1

1b

Бірлік кесіндіні анықтайды және В әріпіне сәйкес санды жазады

1

Бірлік кесіндіні анықтайды және С әріпіне сәйкес санды жазады

1

Әріпті өрнектерді ықшамдайды

2

Көбейту қасиетін қолданып, өрнектің жақшаларды ашады

1

Қосындының қасиетін қолданып, өрнекті ықшамдайды

1

Теңдеуді шешу

3

Белгісіз көбейткішті табу ережесін қолданады

1

Белгісіз азайтқышты табу ережесін қолданады

1

Есептеулерді дұрыс орындап, теңдеудің түбірін табады

1

Есептің шарты бойынша әріпті өрнекті құрастырады және оның мәнін табады

Есептің шартын қысқаша дұрыс жазады /есептің шарты бойынша схеманы сызады

1

Қыздар санын анықтайтын өрнекті құрастырады

1

Бригадалар санын анықтайтын өрнекті құрастырады

1

4b

Айнымалылардың мәндерін өрнекке қояды

1

Әріпті өрнектің мәнән табады

1

Жалпы балл: 13












Жариялаған:
Арайлым
17 Наурыз 2025
111
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі