Материалдар / БЖБ ТЖБ 7 сынып алгебра геометрия
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

БЖБ ТЖБ 7 сынып алгебра геометрия

Материал туралы қысқаша түсінік
БЖБ және ТЖБ жинағы 1-4 тоқсан геометрия алгебра
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
26 Қараша 2024
152
0 рет жүктелген
700 ₸
Бүгін алсаңыз
+35 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +35 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Page 1

1
Қарағанды облысы білім басқармасы
Қарағанды облысы білім беруді дамытудың оқу-әдістемелік орталығы
















Бөлім бойынша жиынтық бағалауға арналған
тапсырмалар

Тоқсандақ жиынтық бағалауға арналған
тапсырмалар


Алгебра. Геометрия
7-сынып
















Қарағанды 2018 ж.


Page 2

2
УДК 512

Шығармашылық топ автор -қҧрастырушылар:
Қарағанды қаласы: Алтынбекова А.М. (№86 ОМ), Бекбулатова Г.И. (Жамбыл
атындағы ММИ), Игманова У.А. (№3 гимназия), Нурманбаева Б.А. (№12 ОМ),
Шаргалина О.И. (№38 гимназия), Ефимик М.Н. (№93 гимназия), Паршина Л.Н. (№85
ОМ),
Қарқаралы ауданы: Аменова А.О. (О.Жаутыков атындағы №1 ОМ)


Пікір жазған:
Калинина О.Ю. КМКП Қарағанды облысы білім беруді дамытудың оқу -әдістемелік
орталығының жалпы орта білім беру бӛлімінің әдіскері:






Бөлім бойынша жиынтық бағалауға арналған тапсырмалар. Тоқсандақ
жиынтық бағалауға арналған тапсырмалар. Математика 7-сынып. ҚО ББД ОӘО,
2018 ж. 80 бет.

Әдістемелік ҧсыныстар 7 сынып білім алушыларына арналған «Алгебра» және
«Геометрия» пәні бойынша жиынтық бағалауды жоспарлау, ҧйымдастыру және
ӛткізу кезінде мҧғалімге кӛмек ретінде жасалған. Әдістемелік ҧсыныстар ҥлгілік оқу
жоспары мен оқу бағдарламасы негізінде дайындалған. Бӛлім/ортақ тақырып ҥшін
жиынтық бағалау тапсырмалары мҧғалімге білім алушылардың тоқсан бойынша
жоспарланған оқу мақсаттарына қол жеткізу деңгейін анықтауға мҥмкіндік береді.
Бӛлім/ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалауды ӛткізу ҥшін әдістемелік
ҧсынымдарда тапсырмал ар, дескрипторлар мен баллдар арқылы бағалау
критерийлері ҧсынылады.











Облыстық Ғылыми-Әдестемелік Кеңесімен ҧсынылды
Протокол №6 « 27 » __желтоқсан__ 2018 ж.


Page 3

3
Мазмҧны
БӚЛІМ БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР ...............................4
1-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР .............................5
«БҤТІН КӚРСЕТКІШТІ ДӘРЕЖЕ» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау ..............................................5
«КӚПМҤШЕЛЕР» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау ........................................................................ 11
2-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР .......................... 15
«ФУНКЦИЯ. ФУНКЦИЯНЫҢ ГРАФИГІ» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау ................................ 15
«СТАТИСТИКА ЖӘНЕ МӘЛІМЕТТЕРДІ ТАЛДАУ» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау ............. 18
3-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР .......................... 21
«ҚЫСҚАША КӚБЕЙТУ ФОРМУЛАЛАРЫ» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау ............................ 21
4-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР .......................... 27
«АЛГЕБРАЛЫҚ БӚЛШЕКТЕР» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау ................................................ 27
БӚЛІМ БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР ............................ 31
«ГЕОМЕТРИЯНЫҢ АЛҒАШҚЫ МӘЛІМЕТТЕРІ» бӛлімі бойынш а жиынтық бағалау ................ 31
«ҤШБҦРЫШТАР» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау ........................................................................ 39
«ТҤЗУЛЕРДІҢ ӚЗАРА ОРНАЛАСУЫ» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау ................................... 44
«ШЕҢБЕР. ГЕОМЕТРИЯЛЫҚ САЛУЛАР» бӛлімі бойынша жиынтық бағалау ............................ 49
ТОҚСАНДАҚ ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР. Алгебра ...................... 53
І тоқсанға арналған ТЖБ ........................................................................................................................... 55
ІІ тоқсанға арналған ТЖБ .......................................................................................................................... 58
ІІІ тоқсанға арналған ТЖБ ......................................................................................................................... 62
ІV тоқсанға арналған ТЖБ ........................................................................................................................ 64
ТОҚСАНДАҚ ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР . Геометрия ................. 67
І тоқсанға арналған ТЖБ ........................................................................................................................... 68
ІІ тоқсанға арналған ТЖБ .......................................................................................................................... 71
ІІІ тоқсанға арналған ТЖБ ......................................................................................................................... 74
ІV тоқсанға арналған ТЖБ ........................................................................................................................ 77









Page 4

Алгебра 7 сынып
4
БӨЛІМ БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР

Жиынтық бағалау белгілі бір оқу кезеңінде оқу бағдарламасының мазмҧнын
меңгеру деңгейін анықтау және тіркеу ҥшін жҥргізіледі. Тіркеу барысында оқу
бағдарламасының мазмҧнына сәйкес білім алушылардың білімі мен білік
дағдыларын кӛрсететін дәлелдер жинау негізінде жҥзеге асырылады. Жиынтық
бағалау тоқсан ішінде (бӛлім/ортақ тақырып ҥшін жиынтық бағалау), тоқсан соңында
(тоқсандық жиынтық бағалау) және білім беру деңгейі аяқталғаннан кейін (негізгі
орта, жалпы орта) ӛткізіледі. Жиынтық бағалау нәтижелері бойын ша
балл/деңгей/бағалау туралы шешімді мҧғалім бағалау критерийлеріне сәйкес
анықтайды. Әрбір білім алушыға қатысты объективті шешім қабылдауда мҧғалімге
кӛмек кӛрсетуде бӛлім/ортақ тақырыптар ҥшін жиынтық бағалау тапсырмаларына
дескрипторлар әзірленген.




Page 5

Алгебра 7 сынып
5
1-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
«БҤТІН КӨРСЕТКІШТІ ДӘРЕЖЕ » бөлімі бойынша жиынтық бағалау

А деңгейі

Оқыту мақсаты:
7.2.1.1 санды ӛрнектердің мәндерін табуда бҥтін кӛрсеткішті д әреже
қасиеттерін қолдану
7.1.2.5 алгебралық ӛрнектерді ықшамдауда дәрежелердің қасиеттерін қолдану
7.4.2.1 ӛте кіші немесе ӛте ҥлкен сандармен берілген шамаларға байланысты
есептер шығару
7.1.2.10 шамаларды бір ӛлшем бірліктен екінші ӛлшем бірлікке айналдыру және
оны стандарт тҥрде жазу
7.1.2.7 стандарт тҥрде жазылған сандарға арифметикалық амалдар қолдану

Бағалау критерийі:
Білім алушы:
 Бҥтін кӛрсеткішті дәреже қасиеттерін қолданып, санды ӛрнектердің мәндерін
табады
 Алгебралық ӛрнектерді ықшамдау барысында дәреже қасиеттерін қолданады
 Стандарт тҥрде жазылған сандарды қолданып есепті шығарады
 Стандарт тҥрде жазылған сандарға арифметикалық амалдар қолданады

Ойлау дағдыларының деңгейлері: Қолдану
Орындау уақыты: 20 минут


І нҧсқа
1. Ӛрнектің мәнін табыңыз:




(

)



2. Алгебралық ӛрнекті ықшамдаңыз: (




)







3. Жерден кҥнге дейінгі қашықтық 149500000000 м.
a) Жерден кҥнге дейінгі қашықтықты метрмен стандарт тҥрде жазыңыз.
b) Метрмен стандарт тҥрде жазылған қашықтықтың мәнді бӛлігі мен ретін жазып
кӛрсетіңіз.
с) Метрмен стандарты тҥрде жазылған қашықтықты км-ге айналдырып жазыңыз.
d) Кҥн сәулесінің Жерге қанша секундта жететіндігін табыңыз (жарық
жылдамдығы 3·10
8
м/с).

4. Стандарт тҥрде жазылған 6,4510
5
және 4,510
4
сандарының:
a) қосындысын табыңыз, жауабын стандарт тҥрде жазыңыз;
b) айырымын табыңыз, жауабын стандарт тҥрде жазыңыз.


Page 6

Алгебра 7 сынып
6
ІІ нҧсқа

1. Ӛрнектің мәнін табыңдар:










2. Ӛрнекті ықшамдаңыз : (




)

.
8n
5
m
3


3. Екі планетаның ара қашықтықтығы 2054000000000 м.
a) Берілген қашықтықты метрмен стандарт тҥрде жазыңыз.
b) Метрмен стандарт тҥрде жазылған қашықтықтың мәнді бӛлігі мен ретін жазып
кӛрсетіңіз.
с) Метрмен стандарты тҥрде жазылған қашықтықты км-ге айналдырып жазыңыз.
d) Бір планетадан екіншісіне кҥнсәулесі қанша секундта жететіндігін табыңыз
(жарық жылдамдығы 3·10
8
м/с).

4. Стандарт тҥрде жазылған 8,710
6
және 2,0510
3
сандарының:
a) қосындысын табыңыз, жауабын стандарт тҥрде жазыңыз;
b) айырымын табыңыз, жауабын стандарт тҥрде жазыңыз.


Бағалау критерийлері № Дескриптор Балл
Білім алушы

Бҥтін кӛрсеткішті дәреже
қасиеттерін қолданып,
санды ӛрнектердің
мәндерін табады.



1
негіздері бірдей дәрежелерді бӛлу
ережесін қолданады

1
дәрежені дәрежеге шығару ережесін
қолданады

1
негіздері бірдей дәрежелерді кӛбейту
ережесін қолданады

1

Алгебралық ӛрнектерді
ықшамдау барысында
дәреже қасиеттерін
қолданады.




2
бӛліндіні дәрежеге шығару ережесін
қолданады

1
дәрежені дәрежеге шығару ережесін
қолданады

1
кӛбейтіндіні дәрежеге шығару ережесін
қолданады

1
ӛрнекті ықшамдайды 1



Стандарт тҥрде жазылған
сандарды қолданып
есепті шығарады.




3
cанды стандарт тҥрде жазады 1
стандарт тҥрде жазылған қашықтықтың
мәнді бӛлігін табады

1
стандарт тҥрде жазылған қашықтықтың
ретін кӛрсете алады

1
шамаларды бір ӛлшем бірліктен екінші
ӛлшем бірлікке айналдырады

1
стандарт тҥрде жазылған сандарды
бӛледі
1
Стандарт тҥрде жазылған
сандарға арифметикалық
амалдар қолданады.


4
стандарт тҥрде жазылған сандардың
қосындысын табады

1
стандарт тҥрде жазылған сандардың
айырымын табады

1
Барлығы 14


Page 7

Алгебра 7 сынып
7
В деңгейі

Оқыту мақсаты:
7.1.1.1 Сандарды стандарт тҥрде жазу
7.1.2.5 алгебралық ӛрнектерді ықшамдауда дәрежелердің қасиеттерін қолдану
7.2.1.1 санды ӛрнектердің мәндерін табуда бҥтін кӛрсеткішті дәреже қасиеттерін
қолдану
7.1.2.9 стандарт тҥрде жазылған сандарды салыстыру;
7.1.2.10 шамаларды бір ӛлшем бірліктен екінші ӛлшем бірлікке айналдыру және оны
стандарт тҥрде жазу;

Бағалау критерийі:
Білім алушы:
 Санды стандарт тҥрде жазады
 Алгебралық ӛрнектерді ықшамдау барысында дәреже қасиеттерін қолданады
 Бҥтін кӛрсеткішті дәреже қасиеттерін қолданып, санды ӛрнектердің мәндерін
табады
 Сандарды салыстырып, стандарт тҥрде жазады
 Бірдей ӛлшем бірліктерге келтіріп, нәтижесін стандарт тҥрде жазады.

Ойлау дағдыларының деңгейлері: Қолдану
Орындау уақыты: 20 минут


І нҧсқа

1. 5 840000 санының стандарт тҥрде жазылуы:
A) 0,584
.
10
-7




B) 5,84
.
10
6


C) 58,4
.
10
5




D) 584
.
10
7




Е) 5,84
.
10
4






2.Ӛрнекті ықшамдаңыз: (




)

.
8n
5
m
3

3.Ӛрнектің мәнін табыңыз:










4.Сандарды салысырыңыз:
А) 3,410
-3

3,410
-2

В) 8,310
5

3,810
-5

С) 5,310
3

6,810
3


5. Ертегідегі қаланың ауданы 35,9 10
12
см
2
. Қаланың ауданын м
2
және км
2

тҥрінде жазыңыз


Page 8

Алгебра 7 сынып
8
ІІ нҧсқа

1. 7 210000 санының стандарт тҥрде жазылуы:
A) 0,721
.
10
-7




B) 7,21
.
10
4


C) 72,1
.
10
5




D) 721
.
10
7




Е) 7,21
.
10
6


2. Ӛрнекті ықшамдаңыз: (




)

.
7n
5
m


3. Ӛрнектің мәнін табыңыз:










4. Сандарды салысырыңыз:
А) 3,410
-3

3,410
-2

В) 8,310
5

3,810
-5

С) 5,310
3

6,8 10
3


5.Ертегідегі қаланың ауданы 55,9·10
9
см
2
. Қаланың ауданын м
2
және км
2
тҥрінде
жазыңыз.


Бағалау критерийлері №

Дескриптор Балл
Білім алушы
Санды стандарт тҥрде
жазады
1 санды стандарт тҥрде жазып кӛрсетеді 1
Алгебралық ӛрнектерді
ықшамдау барысында
дәреже қасиеттерін
қолданады



2
теріс кӛрсеткішті дәреженің анықтаасын
қолданады
1
дәрежені дәрежелей алады 1
дәреженің негізгі қасиетін пайдаланыды 1
Коэффициенттерді дҧрыс анықтап,
жауабын жазады
1
Бҥтін кӛрсеткішті дәреже
қасиеттерін қолда нып,
санды ӛрнектердің
мәндерін табады


3
Бірдей негізге келтіре алады 1
Санның нӛлінші дәрежесінің мәнін табады 1
Дәрежелеудің негізгі қасиеттерін
қолданады
1
Дәрежені дәрежелеуді дҧрыс қолданып,
жауабын жазады
1
Сандарды салыстырып,
стандарт тҥрде жазады

4
Бірдей ретте жазылған сандардың
мәндерін салыстарады
1
Бӛліктері бірдей болатын сандарды ретіне
қарап салыстарады
1
Сандарды салыстыра біледі 1
Бірдей ӛлшем бірліктерге
келтіріп, нәтижесін
стандарт тҥрде жазады

5
см
2
-ді м
2
-ге аударады

1
см
2
-ді км
2
-ге аударады 1
Барлық балл 14


Page 9

Алгебра 7 сынып
9
С деңгейі

Оқыту мақсаты:
7.1.1.1 Сандарды стандарт тҥрде жазу
7.1.2.5 алгебралық ӛрнектерді ықшамдауда дәрежелердің қасиеттерін қолдану
7.2.1.1 санды ӛрнектердің мәндерін табуда бҥтін кӛрсеткішті дәреже қасиеттерін
қолдану
7.1.2.9 стандарт тҥрде жазылған сандарды салыстыру;
7.1.2.10 шамаларды бір ӛлшем бірліктен екінші ӛлшем бірлікке айналдыру және оны
стандарт тҥрде жазу;

Бағалау критерийі:
Білім алушы:
 Санды стандарт тҥрде жазады
 Алгебралық ӛрнектерді ықшамдау барысында дәреже қасиеттерін қолданады
 Бҥтін кӛрсеткішті дәреже қасиеттерін қолданып, санды ӛрнектердің мәндерін
табады
 Сандарды салыстырып, стандарт тҥрде жазады
 Бірдей ӛлшем бірліктерге келтіріп, нәтижесін стандарт тҥрде жазады.

Ойлау дағдыларының деңгейлері: Қолдану
Орындау уақыты: 20 минут


І нҧсқа

1. 4730000 санының стандарт тҥрде жазылуы:
A) 0,473


B) 4,73


C) 47,3


D) 4,73


E) 473


2. Ӛрнекті ықшамдаңыз : (




)









3. Ӛрнектің мәнін табыңыз:










4. Сандарды салыстырыңыз:
A) 4,3

және 5,7


B) 2,7

және 2,7


C) 5,8

және 4,9



5. Жер бӛлігінің ауданы 396,74



. Тӛмендегі ӛлшемдерге ауыстырып
стандарт тҥрде жазыңыз:
A)


B)



Page 10

Алгебра 7 сынып
10
ІІ нҧсқа
1. 3510000 санының стандарт тҥрде жазылуы:
A) 0,351


B) 3,51


C) 35,1


D) 3,51


E) 351


2. Ӛрнекті ықшамдаңыз: (




)









3. Ӛрнектің мәнін табыңыз:










4. Сандарды салыстырыңыз:
A) 5,3

және 7,7


B) 6,4

және 6,4


C) 2,8

және 3,2



5. Жер телімінің ауданы 29,74



. Тӛмендегі ӛлшемдерге ауыстырып
стандарт тҥрде жазыңыз::
A)


B)




Бағалау критерийлері №

Дескриптор Балл
Білім алушы
Санды стандарт тҥрде
жазады
1 санды стандарт тҥрде жазып кӛрсетеді 1
Алгебралық ӛрнектерді
ықшамдау барысында
дәреже қасиеттерін
қолданады



2
теріс кӛрсеткішті дәреженің анықтаасын
қолданады
1
дәрежені дәрежелей алады 1
дәреженің негізгі қасиетін пайдаланыды 1
Коэффициенттерді дҧрыс анықтап, жауабын
жазады
1
Бҥтін кӛрсеткішті дәреже
қасиеттерін қолда нып,
санды ӛрнектердің
мәндерін табады


3
Бірдей негізге келтіре алады 1
Санның нӛлінші дәрежесінің мәнін табады 1
Дәрежелеудің негізгі қасиеттерін қолданады 1
Дәрежені дәрежелеуді дҧрыс қолданып,
жауабын жазады
1
Сандарды салыстырып,
стандарт тҥрде жазады

4
Бірдей ретте жазылған сандардың мәндерін
салыстарады
1
Бӛліктері бірдей болатын сандарды ретіне
қарап салыстарады
1
Сандарды салыстыра біледі 1
Бірдей ӛлшем бірліктерге
келтіріп, нәтижесін стандарт
тҥрде жазады

5
см
2
-ді м
2
-ге аударады

1
см
2
-ді км
2
-ге аударады 1
Барлық балл 14


Page 11

Алгебра 7 сынып
11
«КӨПМҤШЕЛЕР » бөлімі бойынша жиынтық бағалау

А-деңгейі

Оқыту мақсаты:
7.2.1.3 бірмҥшені стандарт тҥрде жазу
7.2.1.6 кӛпмҥшені стандарт тҥрге келтіру
7.2.1.7 кӛпмҥшелерді қосу және азайтуды орындау
7.2.1.9 кӛпмҥшені кӛпмҥшеге кӛбейтуді орындау
7.2.1.12 алгебралық ӛрнектерді ортақ кӛбейткішті жақша сыртына шығару және
топтау тәсілдері арқылы кӛбейткіштерге жіктеу

Бағалау критерийі:
Білім алушы
 Бірмҥшені, оның стандарт тҥрін және дәрежесін анықтайды
 Кӛпмҥшелерді қосу және азайту амалдарын орындайды, жауаптарын стандарт
тҥрге келтіреді
 Кӛпмҥшені кӛпмҥшеге кӛбейтуді орындайды
 Алгебралық ӛрнектерді әртҥрлі тәсілдермен кӛбейткіштерге жіктейді

Ойлау дағдыларының деңгейлері: Білу және тҥсіну. Қолдану
Орындау уақыты: 20 минут

І-нҧсқа

1. Бірмҥше болмайтын ӛрнекті анықтаңыз:
A) -3х B) 0,3 C) ах D)


E) 2х
2
у
2


2. Стандарт тҥрде жазылған бірмҥшені кӛрсетіңіз:
A) -3xy
2
B) -3хху C) ахbyx D) 2х
2
у
2
ах E) 0,3yab·ax
2


3. 2х
2
у
2

және -3xy
2

бірмҥшелерінің дәрежелерінің қосындысын табыңыз:
A) 4 B) 5 C) 6 D) 7 E) 8

4. 2а
2
-а-1 және а
2
+2 кӛпмҥшелері берілген.
a) Берілген кӛпмҥшелердің айырмасын табыңыз.
b) Берілген кӛпмҥшелердің қосындысын табыңыз. Жауаптарды стандарт тҥрге
келтіріңіз.

5.Суреттегі боялған фигураның ауданын анықтау ӛрнегін қҧрыңыз және
алынған кӛпмҥшені стандарт тҥрде жазыңыз:








6. Кӛбейткіштерге жіктеңіз:
a) х(а+1) – у(а+1)
b) а
2
+3аb+2b
2
3х-1
2х+4


Page 12

Алгебра 7 сынып
12
ІІ-нҧсқа

1. Бірмҥше болмайтын ӛрнекті анықтаңыз:
A) вх B) 0,8 C) -5х D)


E) 6х
5
Z
2


2. Стандарт тҥрде жазылған бірмҥшені кӛрсетіңіз:
A) 12xy
2
B) -6ху C)4ахbyxc D) 3ху
2
ах
3
E) 0,4yab·ax
2


3. -5х
5
у
2

және 6xy
2

бірмҥшелерінің дәрежелерінің қосындысын табыңыз:
A) 4 B) 5 C) 6 D) 7 E) 10

4. 4х
2
+3х-4 және 5х
2
+5 кӛпмҥшелері берілген.
a) Берілген кӛпмҥшелердің айырмасын табыңыз.
b) Берілген кӛпмҥшелердің қосындысын табыңыз. Жауаптарды стандарт тҥрге
келтіріңіз.

5.Суреттегі боялған фигураның ауданын анықтау ӛрнегін қҧрыңыз және
алынған кӛпмҥшені стандарт тҥрде жазыңыз:










6. Кӛбейткіштерге жіктеңіз:
a) 2а(х-4) – а(х-4)
b) х
2
+3хy+2y
2



Бағалау критерийлері № Дескриптор Балл
Білім алушы
Бірмҥшені, оның стандарт
тҥрін және дәрежесін
анықтайды.



1-3
берілген ӛрнектерден бірмҥшені ажырата
алады

1
бірмҥшелердің ішінен стандарт тҥрде
жазылғанын кӛрсетеді

1
бірмҥшелердің дәрежелерінің қосындысын
есептейді

1
Кӛпмҥшелерді қосу және
азайту амалдарын
орындайды, жауаптарын
стандарт тҥрге келтіреді.



4
кӛпмҥшелердің айырмасын табады, жауабын
стандарт тҥрде жазады

1
кӛпмҥшелердің айырмасын табады, жауабын
стандарт тҥрде жазады

1
кӛпмҥшелердің қосындысын табады,
жауабын стандарт тҥрде жазады

1
Кӛпмҥшені кӛпмҥшеге
кӛбейтуді орындайды.

5
фигураның ауданын табу ҥшін ӛрнекті
қҧрайды

1
бірмҥшені бірмҥшеге кӛбейтеді 1
2х+5
3х-4


Page 13

Алгебра 7 сынып
13
кӛпмҥшені кӛпмҥшеге кӛбейтеді 1
кӛпмҥшені стандарт тҥрде жазады 1
Алгебралық ӛрнектерді
әртҥрлі т әсілдермен
кӛбейткіштерге жіктейді.



6
ортақ кӛбейткішті анықтайды 1
кӛпмҥшелерді кӛбейткіштерге жіктейді 1
топтастыру тәсілін қолданады 1
ортақ кӛбейткішті анықтайды 1
кӛпмҥшелерді кӛбейткіштерге жіктейді 1
Барлығы 15


В-деңгейі

І нҧсқа

1. Бірмҥшені стандарт тҥрге келтіріп, коэффициентін анықтаңыз:
2a
3
c
5
∙2,5a
2
∙(-3c
3
).

2. Параллелепипедтің кӛлемін табуға арналған ӛрнекті жазып оны стандарт
тҥрге келтіріңіз:



2
у
3




3
у
5



5
у
7


3. Кӛпмҥшелерді қосып, ӛрнекті ықшамдаңыз:
5m
2
–5m+4 және 4m
2
– 7m + 8

4. Кӛпмҥшені кӛбейткішке жіктеңіз:
а) 5x(a – b) + 3y(a – b)
б) 2a – 2b + ax – bx

5. А = 6х – 3; В = 2х + 4 болғандағы А∙В кӛпмҥшелердің кӛбейтіндісін табыңыз
және M = 2х; N = 5х болғандағы M∙N кӛпмҥшелерінің кӛбейтіндісін табыңыз.
Егер х = 2 болса, А∙В мен M∙N айырымының мәнін табыңыз.


Page 14

Алгебра 7 сынып
14
ІІ нҧсқа

1 Бірмҥшені стандарт тҥрге келтіріп, коэффициентін анықтаңыз:

2
у
3
∙1,5х
3
∙(-2у
5
).

2. Параллелепипедтің кӛлемін табуға арналған ӛрнекті жазып оны стандарт
тҥрге келтіріңіз:


х
3
у
2




4
у
3



2
у
5


3. Кӛпмҥшелерді қосып, ӛрнекті ықшамдаңыз:

2
– 2а + 6 және 4а
2
+7а – 8

4. Кӛпмҥшені кӛбейткішке жіктеңіз:
а) 2x(a – b) + 4y(a – b)
б) 5a – 5b + am – bm

5. А = 3х – 5; В = 7х + 1 болғандағы А∙В кӛпмҥшелердің кӛбейтіндісін табыңыз
және M = 4х; N = 5х болғандағы M∙N кӛпмҥшелерінің кӛбейтіндісін табыңыз.
Егер х = 2 болса, А∙В мен M∙N айырымының мәнін табыңыз.


Бағалау
критерийлері
№ Дескриптор Балл
Білім алушы
Бірмҥшені стандарт
тҥрге келтіреді
1 Жауабын стандарт тҥрде жазады 1
Коэффициентін кӛрсетеді 1
Бірмҥшелерді
кӛбейту ережесін
қолданады
2 Параллелепипедтің кӛлемін табу формуласын
ӛрнекті қҧрастыруда дҧрыс қолданады
1
Кӛбейтуді дҧрыс орындап стандарт тҥрге
келтіреді
1
Кӛпмҥшелерді
қосуды орындайды
3 Кӛпмҥшелерді қосады 1
Дҧрыс жауабын табады 1
Алгебралық
ӛрнектерді тҥрлі
тәсілдермен
кӛбейткіштерге
жіктейді
4 Ортақ кӛбейткішті анықтай алады 1
Кӛбейткіштерге жіктеуді орындайды 1
Топтау әдісін қолданады 1
Ортақ кӛбейткішті жақша сыртына шығарады 1
Кӛбейткіштерге жіктеуді дҧрыс орындайды 1
Есеп шығаруда
бірмҥшелер мен
кӛпмҥшелерді
кӛбейтуді
орындайды
5 Бірмҥшелерді кӛбейтуді орындайды 1
Кӛпмҥшелерді кӛбейтуді орындайды 1
Айырымын тауып, ықшам тҥрде жазады 1
Ӛрнектің мәнін табады 1
Барлығы 15


Page 15

Алгебра 7 сынып
15
2-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
«ФУНКЦИЯ. ФУНКЦИЯНЫҢ ГРАФИГІ » бөлімі бойынша жиынтық бағалау

Оқыту мақсаты:
7.4.1.8 сызықтық функция графиктерінің ӛзара орналасуы олардың
коэффициенттеріне тәуелді болатынын негіздеу
7.4.1.10 y = a x
2
функциясының графигін салу және оның қасиеттерін білу
7.4.1.5 y=kx+b тҥріндегі сызықтық функцияның анықтамасын білу, оның графигін
салу және графиктің k және b коэффициенттеріне қатысты орналасуын анықтау
7.4.2.4 екі айнымалысы бар сызықтық теңдеулер жҥйесін графиктік тәсілмен шешу
7.4.1.3 функцияның анықталу облысы мен мәндер жиынын табу

Бағалау критерийі:
Білім алушы:
 сызықтық функция графиктерінің ӛзара орналасуы олардың коэффициенттеріне
тәуелді болатынын анықтайды
 y = a x
2
функциясының анықтайды және оның қасиеттерін пайдаланады
 Графикті пайдаланып, сызықтық ф ункцияның k және b коэффициенттерін
анықтайды
 Сызықтық функцияның графигі арқылы теңдеулер жҥйесінің шешімін табады
 Функцияның анықталу облысын және мәндер жиынын анықтайды

Ойлау дағдыларының деңгейлері: Білу және тҥсіну. Қолдану
Орындау уақыты: 20 минут

А-деңгейі

І нҧсқа

1. Графиктері ӛзара параллель болатын функцияларды тауып, жауабын
тҥсіндіріңіз:


2. y=х
3
функциясының графигін табыңыз:


Page 16

Алгебра 7 сынып
16
3. Берілген функциялардың графиктерін тап:
А)
Б)
В)



Г)
1 2 3 4


4. Теңдеулер жҥйесін графиктік тәсілмен шешіңдер:{




5. Табыңдар:
a) функцияның анықталу облысын табыңдар: 1) 2)



б) 35х кесіндісіндегі


функцияның мәндер облысын


ІІ нҧсқа

1. Графиктері ӛзара параллель болатын функцияларды тауып, жауабын
тҥсіндіріңіз:


2. y=х
2
функциясының графигін табыңыз:


3. Берілген функциялардың графиктерін тап:
А)
Б)
В)



Page 17

Алгебра 7 сынып
17
Г)
1 2 3 4


4. Теңдеулер жҥйесін графиктік тәсілмен шешіңдер:

{




5. Табыңдар:
a) функцияның анықталу облысын табыңдар: 1) 2)



б) 35х кесіндісіндегі


функцияның мәндер облысын


Бағалау критерийлері № Дескриптор Балл
Грфиктердің ӛзара
орналасуын анықтай
алады
1 Параллель функциялардың графиктерін
анықтайды
1
Параллелдіктің шартын пайдаланып
жауабын тҥсіндіреді
1
у=х
2
немесе у=х
3
функциясын анықтайды
2 Берілген функцияны дҧрыс табады 1
Сызықтық функциялар
графиктерін анықтайды
3 Сызықтық функциялар графиктерінің екі
жағдайын анықтайды
1
Сызықтық функциялар графиктерін дҧрыс
табады
1
Теңдеулер жҥйесін
шешуде сызықтық
функциялар графиктерін
қолданады
4 Теңдеуді y=kx+b тҥріне келтіреді 1
Бірінші теңдеудің графигін салады 1
Екінші теңдеудің графигін салады 1
Графиктердің қиылысу нҥктесін анықтайды 1
Теңдеулер жҥйесінің жауабын дҧрыс
жазады
1
Функцияның анықталу
және мәндер облысын
табады
5 Бірінші функцияның анықталу облысын
табады
1
Екінші функцияның анықталу облысын
табады
1
Берілген кесісіндідегі функцияның мәндер
облысын табады
1
Математикалық таңбалар арқылы
функциялардың анықталу және мәндер
облыстарын жазып кӛрсетеді
1
Барлығы 14


Page 18

Алгебра 7 сынып
18
«СТАТИСТИКА ЖӘНЕ МӘЛІМЕТТЕРДІ ТАЛДАУ » бөлімі бойынша жиынтық
бағалау

А деңгейі

Оқыту мақсаты:
7.3.3.2 нҧсқалықтың абсолютті және салыстырмалы жиіліктерін есептеу
7.3.3.4 таңдаманы жиілік кестесі тҥрінде кӛрсету

Бағалау критерийі:
Білім алушы
 Нҧсқалықтың абсолютті және салыстырмалы жиіліктерін есептейді
 Таңдаманы жиілік кестесі тҥрінде ҧсынады

Ойлау дағдыларының деңгейлері: Қолдану
Орындау уақыты: 15 минут


І нҧсқа
1. Ғылыми жобалар сайысына қатысушылар тақырыптары бойынша 8
секцияға іріктелді. 50 қатысушының секцияларға таралуы жиілік кестесі тҥрінде
берілді..
Секциялар 1 2 3 4 5 6 7 8
Жиілік 3 4 5 12 8 6 3

2. Кестеде қыркҥйек айында жарыққа шыққан 9 фильмнің орталық кинотеатрда
неше рет кӛрсетілімде болғаны келтірілген. Ең танымал фильмнің
салыстырмалы жиілігін табыңыз.
Нҧсқалық 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Жиілік 5 3 6 12 11 8 5 4 6

3. 7-сыныптың оқушылары қанша ҥй жануарын ҧстайтыны туралы мынадай
мәліметтер берді:
1 0 1 2 1 5 2 1 2 3 1 4 2 3 1 2 2 0 1 1 2 1 3 2

a) реттелген сандар қатарын қҧрыңыз;
b) абсолютті және салыстырмалы жиілік кестесін салыңыз;
c) кесте мәліметтерін қайшылықсыздыққа тексеріңіз.



Page 19

Алгебра 7 сынып
19
ІІ нҧсқа

1.Қорытынды бақылау жҧмысы ҥшін 9 тапсырмадан тҧратын тест
қҧрастырылды. 40 қатысушының дҧрыс жауаптар санының таралуы жиілік кестесі
тҥрінде берілді. Қалып кеткен жиілік мәнін табыңыз.

Дҧрыс жауаптар
саны
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Жиілік 1 2 4 5 3 4 5 4 6

2. Бір ай ішіндегі әйелдер аяқ киімдерінің оптимальді жоспар бойынша
шығарылуының салыстырмалы жиілігі (пайыз есебінде) анықталды. Қалып кеткен
салыстырмалы жиілік мәнін табыңыз
Аяқ киім ӛлшемі 33 34 35 36 37 38 39 40
Салыстырмалы
жиілік, %
13 5 15 10 11 25 4

3. 7-сыныптың оқушылары қанша ҥй қҧстарын ҧстайтыны туралы мынадай
мәліметтер берді:
2 1 1 2 1 5 2 0 2 3 1 4 1 3 1 2 2 0 3 1 2 1 3 2

a) реттелген сандар қатарын қҧрыңыз;
b) абсолютті және салыстырмалы жиілік кестесін салыңыз;
c) кесте мәліметтерін қайшылықсыздыққа тексеріңіз.


Бағалау критерийлері № Дескриптор Балл
Білім алушы


Нҧсқалықтың абсолютті
және са лыстырмалы
жиіліктерін есептейді.

1
ӛрнекті қҧрастыру ҥшін жиіліктердің
қосындысын қолданады

1
абсолютті жиілігін есептейді 1


2
ӛрнекті қҧрастыру ҥшін жиіліктердің
қосындысын анықтайды

1
салыстырмалы жиілігін есептейді 1



Таңдаманы жиілік кестесі
тҥрінде ҧсынады.




3
кесте қҧрып вариантаны анықтайды /
реттелген сандар қатарын қҧрады

1
таңдаманың абсолютті жиіліктерін
анықтайды (кестені салады)

1
таңдаманың салыстырмалы жиіліктерін
анықтайды (кестені салады)

1
кесте мәліметтерін қайшылықсыздыққа
тексереді

1
Барлығы: 8



Page 20

Алгебра 7 сынып
20
В-деңгей

Оқу мақсаты:
7.3.3.2 нҧсқалықтың абсолютті және салыстырмалы жиіліктерін есептеу
7.3.3.4 таңдаманы жиілік кестесі тҥрінде кӛрсету
7.3.3.6 таңдама нәтижесін жиілік алқабы тҥрінде кӛрсету;

Бағалау критерийі:
Білім алушы
 Нҧсқалықтың абсолютті және салыстырмалы жиіліктерін есептейді
 Таңдаманы жиілік кестесі тҥрінде ҧсынады
 жиілік алқабын қҧрастырады

Ойлау дағдыларының деңгейлері: Қолдану
Орындау уақыты: 20 минут
І нҧсқа
1.Кестеде 100 жҧмысшының цехтағы тарифтік разрядтары бойынша
бӛлінгендері кӛрсетілген. Қалып кеткен жиілік мәнін табыңыз
нҧсқалар 1 2 3 4 5 6
Абсолюттік жиілік 4 6 16 44 18

2. Кестеде пәтерлерге отбасындағы адамдар саны бірдей болатындай бӛлінген
салыстырмалы жиілік кӛрсетілген. Қалып кеткен салыстырмалы жиілік мәнін табыңыз
Отбасы мҥшелерінің саны 1 2 3 4 5 6
Салыстырмалы жиілік, % 12 18 30 11 7

3. 7 сынып оқитын 50 оқушының каникул мерзіміндегі оқыған кітаптары жайлы
мәліметі кестедегідей:
5 4 0 1 4 6 4 1 6 0
3 3 4 7 7 5 9 2 10 9
7 2 2 9 2 0 10 4 0 10
4 4 5 7 6 7 5 5 8 1
5 3 10 2 5 9 8 7 9 8
а) Кітаптар санының вариациялық қатарын қҧрастыр
б) Абсолюттік және салыстырмалы жиілік кестесін қҧрастыр
в) кесте мәліметтерін қайшылықсыздыққа тексер
г) Абсолюттік жиілік алқабын қҧра


II нҧсқа

1.Кестеде 7 сыныптың 100 оқушысы бойлары бойынша бӛлінген. Қалып кеткен
жиілік мәнін табыңыз
нҧсқалар ( см) 151-155 156-160 161-165 166-170 171-175 176-180
Абсолюттік
жиілік
13 17 26 12 4

2. Кестеде Алматы қаласындағы бір жыл ішіндегі автодҥкендегі машиналардың
сатылуы кӛрсетілген. Қалып кеткен салыстырмалы жиілік мәнін табыңыз
нҧсқалар Skoda Hyundai Daewoo Lada Nissan Renault Kia
Салыстырмалы
жиілік
13% 12% 8% 24% 17% 15%


Page 21

Алгебра 7 сынып
21
3. Математика пәнінен ІІ оқу тоқсанындағы 50 оқушының тоқсандық жиынтық
бағалауының нәтижелері кӛрсетілген.
20 15 12 19 16 14 12 20 12 13
17 20 16 15 18 17 13 17 15 11
20 14 14 12 16 18 10 14 17 17
15 10 17 15 18 17 13 15 15 11
19 12 13 17 19 18 16 18 19 14
а) тоқсандық жиынтық бағалаудағы балдар санының вариациялық қатарын қҧра
б) Абсолюттік және салыстырмалы жиілік кестесін қҧрастыр
в) кесте мәліметтерін қайшылықсыздыққа тексер
г) Абсолюттік жиілік алқабын қҧра

Бағалау
критерийлері
№ Дескрипторлар Балл
Нҧсқалықтың
абсолютті ж әне
салыстырмалы
жиіліктерін есептейді.
1 ӛрнекті қҧрастыру ҥшін жиіліктердің
қосындысын қолданады
1
абсолютті жиілігін есептейді 1
2 ӛрнекті қҧрастыру ҥшін жиіліктердің
қосындысын анықтайды
1
салыстырмалы жиілігін есептейді 1
Жеке кесте тҥрінде
мәліметтерді жазады.
Таңдалған
мәліметтерден жиілік
алқабын қҧрайды
3 Таңдалған мәліметтерді жазады 1
абсолютті жиілігін есептейді 1
салыстырмалы жиілігін есептейді 1
кесте мәліметтерін қайшылықсыздыққа
тексереді
1
Координаттар жҥйесін қҧрып белгілеулерді
енгізеді
1
Алқап тҥрінде мәліметерді қҧрастырады 1
Барлығы 10

3-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
«ҚЫСҚАША КӨБЕЙТУ ФОРМУЛАЛАРЫ » бөлімі бойынша жиынтық бағалау

Оқыту мақсаты:
7.2.1.10 а
2
-b
2
=(a-b)(a+b), (a±b)
2
=a
2
±2ab+b
2
қысқаша кӛбейту формулаларын білу
және қолдану




7.2.1.11 a
3
±b
3
=(a±b)(a
2
∓ab+b
2
), (a±b)
3
=a
3
±3a
2
b+3ab
2
±b
3
қысқаша кӛбейту
формулаларын білу және қолдану
7.1.2.14 тиімді есептеу ҥшін қысқаша кӛбейту формулаларын қолдану
7.4.2.2 мәтін есептерді теңдеулер және теңсіздіктер қҧру арқылы шығару

Бағалау критерийі:
Білім алушы:
 Қысқаша кӛбейту формулалары кӛмегімен ӛрнектің берілген санға еселік
болатынын дәлелдейді
 Қысқаша кӛбейту формулаларын қолдана отырып, теңдеудің тҥбірлерін табады
 Қысқаша кӛбейту формулаларын қолданып, тиімді есептейді
 Мәтін есептерді шешуде қысқаша кӛбейту формулаларын қолданады


Page 22

Алгебра 7 сынып
22
Ойлау дағдыларының деңгейлері: Қолдану. Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты: 25 минут

І нҧсқа

1. Қысқаша кӛбейту формулаларын пайдаланып:
a) кӛбейткіштерге жіктеңіз: (5n – 6)
2

– n
2

;
b) кез келген n N ҥшін

(5n – 6)
2

n
2

ӛрнегі 12-ге еселік екенін дәлелдеңіз.

2. а) x
3

+ 6x
2

+ 12x + 8 ӛрнегін ықшамдаңыз;
b) x
3

+ 6x
2

+ 12x + 8 = 0 теңдеуін шешіңіз.

3. Тиімді тәсілмен есептеңіз: 3712,2 + 22,4
2

– 14,6
2

.

4. Егер шаршының қабырғасын 7 см-ге арттырса, онда шаршы ауданы 301 см
2
-
қа артады. Шаршының периметрін есептеңіз.

ІІ нҧсқа

1. Қысқаша кӛбейту формулаларын пайдаланып:
a) кӛбейткіштерге жіктеңіз: (4а – 3)
2

– а
2

;
b) кез келген n N ҥшін (4а – 3)
2

– а
2

ӛрнегі 3-ке еселік екенін дәлелдеңіз.

2. а) x
3
+ 8x
2
+ 24x + 27 ӛрнегін ықшамдаңыз;
b) x
3
+ 8x
2
+ 24x + 27 = 0 теңдеуін шешіңіз.

3. Тиімді тәсілмен есептеңіз: 185,4+11,3
2

– 6,7
2

.

4. Егер шаршының қабырғасын 4 см-ге арттырса, онда шаршы ауданы 112 см
2
-
қа артады. Шаршының периметрін есептеңіз.

Бағалау критерийлері № Дескриптор Балл
Білім алушы
Қысқаша кӛбейту формулалары
кӛмегімен ӛрнектің берілген санға
еселік болатынын дәлелдейді


1
қысқаша кӛбейту формуласын
қолданады
1
ӛрнекті ықшамдайды 1
дәлелдеуді орындайды 1
Қысқаша кӛбейту формулаларын
қолдана отырып, теңдеудің
тҥбірлерін табады


2
екі ӛрнектің қосындысының кубы
формуласын қолданып, ӛрнекті
ықшамдайды

1
теңдеу тҥбірлерін анықтайды 1
Қысқаша кӛбейту формулаларын
қолданып тиімді есептейді


3
екі ӛрнектің айырымының квадраты
формуласын қолданады

1
ортақ кӛбейткішті жақша сыртына
шығарады

1
есептеуді орындайды 1
Мәтін есептерді шешуде қысқаша
кӛбейту фо рмулаларын
қолданады



4
мәтін есептің математикалық моделін
қҧрады

1
қысқаша кӛбейту формуласын
пайдаланады

1


Page 23

Алгебра 7 сынып
23
теңдеуді шешеді 1
шаршы периметрін табады 1
Барлығы 12


Page 24

Алгебра 7 сынып
24
В-деңгей

Оқыту мақсаты:
7.2.1.14 алгебралық ӛрнектерді қысқаша кӛбейту формулалары арқылы
кӛбейткіштерге жіктеу;
7.2.1.10 а
2
-b
2
=(a-b)(a+b), (a±b)
2
=a
2
±2ab+b
2
қысқаша кӛбейту формулаларын білу
және қолдану




7.2.1.11 a
3
±b
3
=(a±b)(a
2
∓ ab+b
2
), (a±b)
3
=a
3
±3a
2
b+3ab
2
±b

қысқаша кӛбейту
формулаларын білу және қолдану
7.1.2.14 тиімді есептеу ҥшін қысқаша кӛбейту формулаларын қолдану
7.4.2.2 мәтін есептерді теңдеулер қҧру арқылы шығару

Бағалау критерийі:
Білім алушы:
 Қысқаша кӛбейту формулалары кӛмегімен ӛрнекті кӛбейткіштерге жіктейді
 Қысқаша кӛбейту формулаларын қолдана кубтың кӛлемі мен бетінің ауданын
табады
 Қысқаша кӛбейту формулаларын қолданып, тиімді есептейді
 Мәтін есептерді шешуде қысқаша кӛбейту формулаларын қолданады

Ойлау дағдыларының деңгейлері: Қолдану. Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты: 25 минут

І нҧсқа

1. Кӛбейткіштерге жіктеңіз: mmx81
4


2. a)

формуласын қолданып, кубтың толық
бетінің ауданын табу ӛрнегін жазып, ықшамдаңыз
b)

формуласын қолданып, кубтың кӛлемін табу
ӛрнегін жазып, ықшамдаңыз

3. Есептеңіз:
1) 22
31319246 
2) 36147
1738
2
22



4. Екі санның айырмасы 34-ке тең, ал олардың квадраттарының айырмасы 408.
Есепті теңдеу қҧру арқылы шешіп осы сандарды табыңыз.


Page 25

Алгебра 7 сынып
25
ІІ нҧсқа

1. Кӛбейткіштерге жіктеңіз: aay16
4


2. a)

формуласын қолданып, кубтың толық бетінің
ауданын табу ӛрнегін жазып, ықшамдаңыз
b)

формуласын қолданып, кубтың кӛлемін табу
ӛрнегін жазып, ықшамдаңыз

3. Есептеңіз:
1) 22
676717487 
2) 64122
121106
2
2



4. Екі санның айырмасы 13-ке тең, ал олардың квадраттарының айырмасы 221.
Есепті теңдеу қҧру арқылы шешіп осы сандарды табыңыз.


Бағалау критерийлері № Дескрипторлар Балл
Білім алушы
Қысқаша кӛбейту формулалары
кӛмегімен ӛрн екті
кӛбейткіштерге жіктейді
1 Қысқаша кӛбейту формулалары
қолданып ӛрнекті кӛбейткіштерге
жіктейді
1
Қысқаша кӛбейту формулалары
кӛмегімен есепті шығарады
2 Қысқаша кӛбейту формулаларын
сәйкесінше қолданады
1
Кубтың бетінің ауданын табуға
арналған ӛрнекті жазады
1
Кубтың кӛлемін табуға арналған
ӛрнекті жазады
1
Қысқаша кӛ бейту
формулаларын қолданып тиімді
есептейді
3 Айырманың квадратын табу
формуласын қоданады
1
Ӛрнектің мәнін табады 1
Квадраттар айырмасының
формуласын қолданады
1
Бӛлшекті қысқартуды орындайды 1
Арифметикалық амалдарды
орындайды
1
мәтін есептерді теңдеулер қҧру
арқылы шығарады
4 Жаңа айнымалы енгізеді 1
Есеп шартына сәйкес теңдеу қҧрады 1
Квадраттар айырмасының
формуласын қолданады
1
Теңдеуді шешеді 1
Жауабын табады 1
Барлық балл 14



Page 26

Алгебра 7 сынып
26
С-деңгей

Оқыту мақсаты:
7.2.1.10 а
2
-b
2
=(a-b)(a+b), (a±b)
2
=a
2
±2ab+b
2
қысқаша кӛбейту формулаларын білу
және қолдану




7.1.2.14 тиімді есептеу ҥшін қысқаша кӛбейту формулаларын қолдану
7.2.1.15 қысқаша кӛбейту формулалары арқылы алгебралық ӛрнектерді тепе -тең
тҥрлендірулерді орындау;
7.4.2.2 мәтін есептерді теңдеулер және теңсіздіктер қҧру арқылы шығару

Бағалау критерийі:
Білім алушы:
 Қысқаша кӛбейту формулалары кӛмегімен ӛрнекті кӛбейткіштерге жіктейді
 Қысқаша кӛбейту формулаларын қолдана отырып, теңдеудің тҥбірлерін табады,
теңсіздікті шешеді
 Қысқаша кӛбейту формулаларын қолданып, тиімді есептейді
 Мәтін есептерді шешуде қысқаша кӛбейту формулаларын қолданады

Ойлау дағдыларының деңгейлері: Қолдану. Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты: 25 минут


І нҧсқа

1. Кӛбейтуіштерге жіктеңіз: 502
2
x

А)

2
52х
Б)  
2
2
252х

В)  302
2
х

Г)   5252
22
хх

Д)
552 хх


2. Есептеңіз: 22
37977497 

3. Теңдеуді шешіңіз: (3х + 4)
2
– (3х – 1)(3х + 1) = 41

4. Теңсіздікті шешіңіз: (у – 2)(у + 3) – (у – 2)
2
> 25

5. Есепті теңдеулер жҥйесін қҧру арқылы шеш. Екі санның айырмасы 5-ке тең,
ал олардың квадраттарының айырмасы 185. Осы сандарда табыңыз.


ІІ нҧсқа

1. Кӛбейтуіштерге жіктеңіз: 182
2
x

А)

2
32х
Б)  
2
2
92х

В)  362
2
х

Г)   3232
22
хх

Д)
332 хх


2. Есептеңіз: 22
19793879 

3. Теңдеуді шешіңіз: (4х + 1)
2
– (4х – 3)(4х + 3) = 42

4. Теңсіздікті шешіңіз: (у – 5)(у + 4) – (у – 3)
2
> 1

5.Есепті теңдеулер жҥйесін қҧру арқылы шеш. Екі санның айырмасы 4-ке тең, ал
олардың квадраттарының айырмасы 168. Осы сандарда табыңыз.


Page 27

Алгебра 7 сынып
27

Бағалау критерийлері № Дескрипторлар Балл

Қысқаша кӛбейту
формулалары кӛмегімен
ӛрнекті кӛбейткіштерге
жіктейді
1
Қысқаша кӛбейту формулалары
қолданып ӛрнекті кӛбейткіштерге
жіктейді
1
Қысқаша кӛбейту
формулаларын қолданып
тиімді есептейді
2
Айырманың квадратын табу
формуласын қоданады
1
Ӛрнектің мәнін табады 1
Қысқаша кӛбейту
формулалары кӛмегімен
теңдеуді шешеді
3
Қысқаша кӛбейту формулаларын
сәйкесінше қолданады
1
Мәндес теңдеуді жазады 1
Теңдеуді шешіп, белгісізді табады 1
Қысқаша кӛбейту
формулалары кӛмегімен
теңсіздікті шешеді 4
Кӛпмҥшелерді кӛбейтеді 1
Қысқаша кӛбейту формулаларын
сәйкесінше қолданады
1
Мәндес теңсіздікті жазады 1
Теңсіздіктің жауабын табады 1
мәтін есептерді теңдеулер
жҥйесін қҧру арқылы
шығарады 5
Есеп шартына сәйкес теңдеу қҧрады 1
Квадраттар айырмасының
формуласын қолданады
1
Теңдеулер жҥйесін шешеді 1
Жауабын табады 1
Барлық балл 14

4-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
«АЛГЕБРАЛЫҚ БӨЛШЕКТЕР » бөлімі бойынша жиынтық бағалау

А-деңгей

Оқыту мақсаты:
7.2.1.17 алгебралық бӛлшектегі айнымалылардың мҥмкін мәндер жиынын табу
7.2.1.19 алгебралық бӛлшектерді қосу және азайтуды орындау
7.2.1.20 алгебралық бӛлшектерді кӛбейту және бӛлуді, дәрежеге шығаруды орындау
7.2.1.21 қҧрамында алгебралық бӛлшектері бар ӛрнектерді тҥрлендіруді орындау

Бағалау критерийі:
Білім алушы:
 Алгебралық бӛлшектегі айнымалының анықталмайтын мәнін таба біледі
 Алгебралық бӛлшектерге қосу және азайту амалын қолданады
 Алгебралық бӛлшектерге кӛбейту және бӛлу амалдарын қолданады
 Алгебралық бӛлшектері бар ӛрнектерді тҥрлендіреді

Ойлау дағдыларының деңгейлері: Қолдану. Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты: 20 минут


Page 28

Алгебра 7 сынып
28
І нҧсқа

1. Келесі алгебралық бӛлшек ҥшін:



а) айнымалының қандай мәнінде алгебралық бӛлшектің мәні анықталмайды?
b) айнымалының қандай мәнінде алгебралық бӛлшектің мәні нольге тең
болады?

2. Амалдарды орындаңыз:
a)















b)















3. Ӛрнекті ықшамдаңыз: (





) (





)

ІІ нҧсқа

1. Келесі алгебралық бөлшек ҥшін:



а) айнымалының қандай мәнінде алгебралық бӛлшектің мәні анықталмайды?
b) айнымалының қандай мәнінде алгебралық бӛлшектің мәні нольге тең
болады?

2. Амалдарды орындаңыз:
a)












b)
















3. Ӛрнекті ықшамдаңыз:
















Бағалау критерийлері № Дескриптор Балл
Білім алушы
Алгебралық б ӛлшектегі
айнымалының
анықталмайтын мәнін таба
біледі.


1
алгебралық бӛлшек анықталмайтын
айнымалының мәнін табады

1
алгебралық бӛлшек нольге айналатын
айнымалының мәнін табады

1
Алгебралық бӛлшектерге қосу
және азайту амалын
қолданады.

2a
бӛлшектердің ортақ бӛлімін анықтайды 1
бӛлшектерді қосады 1
бӛлшектерді азайтуды орындайды 1

Алгебралық б ӛлшектерге
кӛбейту және б ӛлу
амалдарын қолданады.



2b
кӛбейткіштерге жіктеуге ҚКФ қолданады
1
бӛлшектерді бӛледі 1
бӛлшектерді кӛбейтеді 1
ӛрнекті ықшамдап, жауабын жазады 1
Алгебралық б ӛлшекті
ӛрнектерді тҥрлендіреді.


3
бӛлшектерді ортақ бӛлімге келтіреді 1
бӛлшектерді қосады 1
бӛлшектерді азайтады 1
алгебралық бӛлшектерге кӛбейту
амалын орындайды

1
ықшамдауды орындап, жауапты жазады 1
Жалпы: 14


Page 29

Алгебра 7 сынып
29
В-деңгейі

Оқыту мақсаты:
7.2.1.18 алгебралық бӛлшектің негізгі қасиетін қолдану
7.2.1.19 алгебралық бӛлшектерді қосу және азайтуды орындау
7.2.1.20 алгебралық бӛлшектерді кӛбейту және бӛлуді, дәрежеге шығаруды орындау
7.2.1.21 қҧрамында алгебралық бӛлшектері бар ӛрнектерді тҥрлендіруді орындау

Бағалау критерийі:
Білім алушы:
 Алгебралық бӛлшекті қысқартады
 Алгебралық бӛлшектерге қосу және азайту амалын қолданады
 Алгебралық бӛлшектерге кӛбейту және бӛлу амалдарын қолданады
 Алгебралық бӛлшектері бар ӛрнектерді тҥрлендіреді

Ойлау дағдыларының деңгейлері: Қолдану. Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты: 20 минут

І нҧсқа

1. Бӛлшекті қысқартыңыз:
а)






; б)






2. Амалдарды орындаңыз:
а)





; б)









3. Ӛрнектің мәнін табыңыз:











егер болса

4.


екені белгілі болса, ӛрнектің мәнін табыңыз:


.


II нҧсқа

1. Бӛлшекті қысқартыңыз:
а)






; б)






2. Амалдарды орындаңыз:
а)





; б)









3. Ӛрнектің мәнін табыңыз:











егер болса

4.


екені белгілі болса, ӛрнектің мәнін табыңыз:


.



Page 30

Алгебра 7 сынып
30
Бағалау критерийлері № Дескриптор Балл
Білім алушы
Алгебралық б ӛлшекті
қысқарта алады


1
Ортақ кӛбейткішті жақша сыртына
шығара алады
1
Квадраттар айырмасының формуласын
қолданады
1
Бӛлшекті қысқартып, жауабын табады 1
Алгебралық бӛлшектерге қосу
және азайту амалын
қолданады.

2a бӛлшектердің ортақ бӛлімін анықтайды 1
бӛлшектерді қосады 1
2b бӛлшектердің ортақ бӛлімін анықтайды 1
бӛлшектерді азайтады 1

Алгебралық б ӛлшектерге
кӛбейту және б ӛлу
амалдарын қолданады.




3
бӛлшектерді ортақ бӛлімге келтіреді 1
бӛлшектерді бӛледі 1
бӛлшектерді азайтады 1
алгебралық бӛлшектерді қысқарту
амалын орындайды
1
ықшамдауды орындап, жауапты жазады 1
ӛрнектің мәнін табады 4 Бӛлшекті екі бӛлшектің қосындысы
тҥрінде жазады
1
Ӛрнектің мәнін есептейді 1
Жалпы: 14



Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!