Ботай мәдениеті

Тақырып бойынша 31 материал табылды

Ботай мәдениеті

Материал туралы қысқаша түсінік
Бабаларымыздың жылқы малын үйретуі туралы
Материалдың қысқаша нұсқасы



Мұғалімнің аты-жөні:

Хайруллина Р.Б



Пән/Сынып:

Дүниетану 2-сынып



Күні

06.02.2025



Тарау немесе бөлім атауы:

Дәстүр және ауыз әдебиеті



Сабақтың тақырыбы:

Бабаларымыздың жылқы түлігін қолға үйретуі.Ботай мәдениеті



Оқыту бағдарламасына сәйкес сабақ мақсаты:

2.3.1.1.Ботай мәдениетінің ерекшеліктерін анықтау



Оқу мақсаты:

Ботай мәдениетінің ерекшеліктерін анықтайды



Бағалау критерийі:

  1. Ботай мәдениетінің ерекшелігін сипаттап айтып береді;

  2. Қазбадан табылған заттар нені анықтайтынын түсіндіріп бере алады;

  3. Сызба бойынша иемденішу және өндіруші шаруашылық арасындағы айырмашылықтарды ажырата алады;



Құндылықтарға баулу

Жaс жеткiншектердi ауылын, қаласын, туған жерін сүюге және қaзaқстaндық пaтриoтизмге тәрбиелеу.



Саралап оқыту тапсырмалары



Ұжымдық жұмыс

Жаңа тақырыптың түсіндірілуі


Бірлескен жұмыс (1,2 тапсырма)

Тапсырманы ұсыну және дұрыс жауапты ұсыну арқылы үйрету

Жеке жұмыс

Тапсырманы ұсыну, оқушылар өз бетімен орындауы



Уақыты

Кезеңдері

Тапсырма

Тапсырманың мақсаты

Бағалау

Ресурстар

1 минут


Ұйымдастыру

  • Сәлеметсіздерме балалар!

Онлайн сабағымызға қош келдіңдер!

Дүниетану сабағын бастаймыз. Дәстүр және ауыз әдебиеті бөлімін әрі қарай жалғастырамыз.

Бүгінгі тақырыбымыз: Бабаларымыздың жылқы түлігін қолға үйретуі

-Бүгінгі сабағымыздың мақсаты

Сен

- Ботай мәдениетінің ерекшелігін сипаттап үйренесің;

-Қазбадан табылған заттар нені анықтайтынын түсінесің;

-Сызба бойынша иемденішу және өндіруші шаруашылық арасындағы айырмашылықтарды ажыратасың;

Сабақтың мақсатымен таныстыру


Презентация №1,2

2-3 минут

Жаңа сабақ

Ой қозғау

Суретке назар аударайық

Ғалымдар ең алғаш рет жылқыны қолға үйрету Қазақстан аумағында болған деген тұжырымға келген. Археолог ғалымдар Солтүстік Қазақстаннан Ботай атты елді мекенді тапты. Ол жерден ежелгі адамдардың қонысын, аттың ауыздығын, қыш ыдыстар және осы ыдыстардан кепкен қымыздың қалдығын тапқан. Ол кезде ауа райы жылы әрі ылғалды болған. Қоныс маңындағы шөбі шүйгін жайылымдарда жабайы жылқылар үйір-үйірімен жайылып жүрген. Ботайлықтар сол жылқыларды қолға үйретіп, санын көбейткен. Жылқыны қолға үйрету арқылы ботайлықтардың өмірі өзгерген. Өзге жердегі адамдармен араласа бастаған, сауда-саттық дамыған, жаңа қоныстар іздеп, жақсы қоныстар тауып, көшпелі өмір сүре бастаған.



Оқулықпен жұмыс:

Оқулықтың 72-бетіндегі суреттермен жұмыс.

  • Қазбада табылған заттар нені анықтайтынын түсіндіріп бер? (Мысалы, аттың ауызды ботайлықтардың жылқы ұстағандығын, қыш құмыралардағы қымыздың кепкен қалдықтары ботайлықтардың жылқы малының сүтін пайдаланғандығын білдіреді)

Шығармашылық тапсырма:


Мақал-мәтелдердің жалғасын табады, сәйкестендіру:

ЖПрямая со стрелкой 6 Прямая со стрелкой 8 үзден – жүйрік, өт жоқ

ЖПрямая со стрелкой 7 Прямая со стрелкой 10 ылқының пірі - қазағын табады

Құста сүт жоқ, жылқыда Қамбар ата

ЕПрямая со стрелкой 9 р қанаты- мыңнан – тұлпар

Ат айналып, ат

Жаңа тақырыпты меңгеру

Төрт –түлік туралы ойларын ортаға салады, талдайды.




Ботай өонысы туралы толық мағлімат алады, бірлесе отырып талдайды.






Оқулықтағы сурет бойынша жұмыс жасайды, ойларын бөліседі







Сәйкестендіруге белсенділікпен қатысады


Презентация № 3








Презентация № 4












Презентация № 5








Презентация № 6


3 минут



Бекіту

Жеке тапсырма ұсыну

Қорытынды жаса.

  • Жылқының қолға үйретудің қандай маңызы болды?

  • Жылқы адам еңбегін жеңілдете ме?

Сызбамен жұмыс:

Скругленный прямоугольник 1

Жылқы



Прямая со стрелкой 11 Прямая со стрелкой 12

Скругленный прямоугольник 17

Жауынгерлік жылқы


Скругленный прямоугольник 18

Жүк-көлік жылқысы




Прямая со стрелкой 13 Прямая со стрелкой 14

Скругленный прямоугольник 6

Әскери жорықтарға шығады, алыс жерлерге барады


Скругленный прямоугольник 8

Мал азығын тасиды,

Отын тасиды,

Бір аулдын, екінші ауылға қатынайды,











Скругленный прямоугольник 5

Жылқыдан алынатын өнімдер




Прямая со стрелкой 15 Прямая со стрелкой 16 Прямая со стрелкой 24

Скругленный прямоугольник 2

Тері


Скругленный прямоугольник 3

Ет


Скругленный прямоугольник 4

Сүт






Кері байланыс:

Осымен сабағымызды қорытындылап бүгінгі сабақтан қандай нәтижеге жеткенімізді бағалап кетейік. Ол үшін әр сөйлем бойынша өзіңізге + , - таңбалары арқылы баға беріңіз:

Сұрақтар:

1. Жылқыны алғаш кімдер қолға үйреткен? (Ботайлықтар)

2.Ботай қонысы қайда орналасқан? (Солтүстік Қазақстанда)

3. Ботай қонысының ауа райы андай болған? (жылы, ылғалды)

4.Жылқының сүтінен не жасайды? (қымыз)

5.Жүйрік аттарды қалай атауға болады? ( сәйгүлік, арғымақ, тұлпар)


Үйге тапсырма:

  • Бабаларымыздың жылқы түлігін қолға үйретуі.

  • Жылқы туралы эссе жазады. Тірек сөздер: Ботай, қолға үйрету, жүген, биенің сүті, көшіп-қону, мерекелер.

Тақырыпты меңгергенін анықтау

Дескриптор

Білім алушы


Жылқыны қолға үйретудің қандай маңызы бар екенін айтайды,оның өнімдерінің қажет екенін түсіндіріп айтады.


















Берілген сөйлемге + - таңбаларын қою

Презентация № 7
























Презентация № 8











                 

Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
08.02.2025
222
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі