Түркістан облысы, Төлеби ауданы, Нысанбек ауылы,
"Балдәурен - Шымкент" РОСО.
Физика пәнінің мұғалімі:
Нұрғазы Әжібаев Шаймұратұлы.
|
Сабақтың тақырыбы: Бүкіләлемдік тартылыс заңы |
Мұғалімнің аты-жөні:Әжібаев Н.Ш Күні: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
СЫНЫП:9 |
Қатысқан оқушылар саны: |
Қатыспаған оқушылар саны: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың мақсаты |
Денелердің бір-біріне тартылу себептері тұралы мәлімет алу |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақ нәтижесі: |
Оқушылардың барлығы мынаны орындай алады: Ньютонның бүкіләлемдік тартылыс заңын біледі. Оқушылардың көбісі мынаны орындай алады: Ньютонның бүкіләлемдік тартылыс заңын біледі. Есеп шығаруда қолдана алады Оқушылардың кейбіреуі мынаны орындай алады: Ньютонның бүкіләлемдік тартылыс заңын біледі. Есеп шығаруда қолдана алады.Тартылыс құбылысын өмірмен байланыстыра алады. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Бағалау критерийі |
Жеке, жұптық, топтық тапсырмаларды орындай алады. Сабақ барысында тыңдаушының назарын өзіне аудара алады. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Тілдік құзіреттілік |
Гравитация,тартылыс,ғаламшарлар,масса. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ресурстар |
Оқулық, суреттер, топқа бөлуге арналған кеспе қағаздар және әртүрлі заттар, топтық тапсырмалар, кері байланыс, стикер. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Әдіс-тәсілдер |
Сұрақ-жауап, әңгімелеу, түсіндіру, ойын, көрнекілік. Рефлексия. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Пәнаралық байланыс |
География және астрономия |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Алдыңғы оқу |
Жер тобындағы планеталар |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың жоспары |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Жоспарла/н уақыт |
Сабақ барысы : |
Бағалау түрлері |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Басталуы 5 минут |
Ұйымдастыру кезеңі 2 минут Топтарға бөлу. «Қағаз қиындылары» Бірнеше құттықтау қағаздарын топ құрамындағы оқушылар саны бойынша беске, алтыға жыртып, оларды араластырып, оқушыларға таратып беру керек. Оқушылар қиықтарды құрастырып бүтін сурет шығарады. Сол арқылы топтарға бөлінеді. Психологиялық ахуал қалыптастыру: 3 минут «Өзі туралы кластер» тренинг Оқушылар танысу үшін өздері туралы кластерлер құрастыруы керек. Олар парақтың ортасындағы шеңберге өз есімдерін жазып, одан таралатын шеңберлерге өздерінің өмірінде маңызы бар бес негізгі рөлін жазады. Мысалы: Жанұяның еркесі, адал дос т.б |
1-топ: Жазушылар 2-топ: Зерттеушілер 3-топ: Суретшілер «Өзі туралы кластер» тренинг, қағаздар, қалам. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Жаңа білім 10 минут |
Білу және түсіну Берілген мәтіндерді балалар оқып алады. Гравитация өрісі. Жердің тартылыс күші білінетін ауқымдағы кеңістік ауырлық күші немесе гравитация (лат. гравитас - ауырлық) өрісі деп аталады. Ол біздің планета қойнауындағы массалардың таралу сипатын көрсетеді және Жер пішінімен тығыз байланысты. Жер бетіндегі әр нүктеге ауырлық күшінің белгілі бір шамасы тән. Жердің орталығында (центрінде) ауырлық күші нөлге тең. Ауырлық күшінің жердегі өрісін зерттейтін ғылым гравиметрия деп аталады. Еркін құлау үдеуін арнайы құрал - гравиметр көмегімен елшейді. Жер бетіндегі немесе оған жақын ауырлық күші өрісін (Жердің гравитация өрісін) зерттеуге негізделген әдісті гравиметриялық әдіс немесе гравибарлау деп атайды. «Жариялау» әдісі (Әрбір топ берілген сұрақ бойынша өз позициясын жариялау керек. Бұл үшін топ ішінен спикер берілген уақыт ішінде (5 мину) басқа қатысушылар алдында сөйлеп, топ ұстанымын жеткізеді.) |
Оқулық, мәтіндер. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ортасы 10 минут |
Қолдану Оқулықтағы тапсырмаларды орындау Дәптермен жұмыс Гравитация Күн жүйесіндегі Жер
планетасы мен басқа планеталарды күн айналасындағы орбитада
ұстайды. Сонымен қатар, ол Айды Жер айналасындағы орбитада
ұстайды.Судың көтерілуі Жердің өз төңірегінде айналуымен байланысты
және де гравитациялық әсер ғаламшардың (планетаның) Айға немесе
Күнге қарап тұрған бетіндегі суға қысым
жасайды.Талдау (Бір оқушы алдыңғы жақта, орындықтар оны айнала қоршай орналастырылады. Жаттығудың сипаттамасы: Бір оқушы алға шығып өз пікірін айтып және тақырып бойынша сұрақтарға жауап береді. Сұрақты анағұрлым мазмұнды қылу үшін, оқушылар белгілі бір пікір бойынша бірлесіп алға шығып сөйлей алады. |
Оқулық,қабырғаға ілінген ватмандар, түрлі-түсті маркерлер «Ыстық орындық» орындық әдісі, сұрақтар, орындық. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сергіту сәті 2 минут |
«Қара жорға» биі |
видеожазба |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Аяқталуы Сабақты бекіту 10 минут |
1)Жер бетінде тұрған массасы 80кг адамды күн қандай күшпен тартады? 2)Ай мен Жер бір-біріне қандай күшпен тартылады? 3)Күннен 1,5ˑ1011м қашықтықта тұрған Жер 365,25 тәулікте оны бір айналып шығады.Күннің массасын есептеңдер.
|
Есептер |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Бағалау 5 минут Кері байланыс 3 минут |
Бағалау парақшасы Дұрыс жауапқа 5 балл.
|
Бағалау парақшасы
Рефлексия лық шеңбер
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Бүкіләлемдік тартылыс заңы
Бүкіләлемдік тартылыс заңы
Түркістан облысы, Төлеби ауданы, Нысанбек ауылы,
"Балдәурен - Шымкент" РОСО.
Физика пәнінің мұғалімі:
Нұрғазы Әжібаев Шаймұратұлы.
|
Сабақтың тақырыбы: Бүкіләлемдік тартылыс заңы |
Мұғалімнің аты-жөні:Әжібаев Н.Ш Күні: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
СЫНЫП:9 |
Қатысқан оқушылар саны: |
Қатыспаған оқушылар саны: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың мақсаты |
Денелердің бір-біріне тартылу себептері тұралы мәлімет алу |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақ нәтижесі: |
Оқушылардың барлығы мынаны орындай алады: Ньютонның бүкіләлемдік тартылыс заңын біледі. Оқушылардың көбісі мынаны орындай алады: Ньютонның бүкіләлемдік тартылыс заңын біледі. Есеп шығаруда қолдана алады Оқушылардың кейбіреуі мынаны орындай алады: Ньютонның бүкіләлемдік тартылыс заңын біледі. Есеп шығаруда қолдана алады.Тартылыс құбылысын өмірмен байланыстыра алады. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Бағалау критерийі |
Жеке, жұптық, топтық тапсырмаларды орындай алады. Сабақ барысында тыңдаушының назарын өзіне аудара алады. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Тілдік құзіреттілік |
Гравитация,тартылыс,ғаламшарлар,масса. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ресурстар |
Оқулық, суреттер, топқа бөлуге арналған кеспе қағаздар және әртүрлі заттар, топтық тапсырмалар, кері байланыс, стикер. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Әдіс-тәсілдер |
Сұрақ-жауап, әңгімелеу, түсіндіру, ойын, көрнекілік. Рефлексия. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Пәнаралық байланыс |
География және астрономия |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Алдыңғы оқу |
Жер тобындағы планеталар |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың жоспары |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Жоспарла/н уақыт |
Сабақ барысы : |
Бағалау түрлері |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Басталуы 5 минут |
Ұйымдастыру кезеңі 2 минут Топтарға бөлу. «Қағаз қиындылары» Бірнеше құттықтау қағаздарын топ құрамындағы оқушылар саны бойынша беске, алтыға жыртып, оларды араластырып, оқушыларға таратып беру керек. Оқушылар қиықтарды құрастырып бүтін сурет шығарады. Сол арқылы топтарға бөлінеді. Психологиялық ахуал қалыптастыру: 3 минут «Өзі туралы кластер» тренинг Оқушылар танысу үшін өздері туралы кластерлер құрастыруы керек. Олар парақтың ортасындағы шеңберге өз есімдерін жазып, одан таралатын шеңберлерге өздерінің өмірінде маңызы бар бес негізгі рөлін жазады. Мысалы: Жанұяның еркесі, адал дос т.б |
1-топ: Жазушылар 2-топ: Зерттеушілер 3-топ: Суретшілер «Өзі туралы кластер» тренинг, қағаздар, қалам. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Жаңа білім 10 минут |
Білу және түсіну Берілген мәтіндерді балалар оқып алады. Гравитация өрісі. Жердің тартылыс күші білінетін ауқымдағы кеңістік ауырлық күші немесе гравитация (лат. гравитас - ауырлық) өрісі деп аталады. Ол біздің планета қойнауындағы массалардың таралу сипатын көрсетеді және Жер пішінімен тығыз байланысты. Жер бетіндегі әр нүктеге ауырлық күшінің белгілі бір шамасы тән. Жердің орталығында (центрінде) ауырлық күші нөлге тең. Ауырлық күшінің жердегі өрісін зерттейтін ғылым гравиметрия деп аталады. Еркін құлау үдеуін арнайы құрал - гравиметр көмегімен елшейді. Жер бетіндегі немесе оған жақын ауырлық күші өрісін (Жердің гравитация өрісін) зерттеуге негізделген әдісті гравиметриялық әдіс немесе гравибарлау деп атайды. «Жариялау» әдісі (Әрбір топ берілген сұрақ бойынша өз позициясын жариялау керек. Бұл үшін топ ішінен спикер берілген уақыт ішінде (5 мину) басқа қатысушылар алдында сөйлеп, топ ұстанымын жеткізеді.) |
Оқулық, мәтіндер. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ортасы 10 минут |
Қолдану Оқулықтағы тапсырмаларды орындау Дәптермен жұмыс Гравитация Күн жүйесіндегі Жер
планетасы мен басқа планеталарды күн айналасындағы орбитада
ұстайды. Сонымен қатар, ол Айды Жер айналасындағы орбитада
ұстайды.Судың көтерілуі Жердің өз төңірегінде айналуымен байланысты
және де гравитациялық әсер ғаламшардың (планетаның) Айға немесе
Күнге қарап тұрған бетіндегі суға қысым
жасайды.Талдау (Бір оқушы алдыңғы жақта, орындықтар оны айнала қоршай орналастырылады. Жаттығудың сипаттамасы: Бір оқушы алға шығып өз пікірін айтып және тақырып бойынша сұрақтарға жауап береді. Сұрақты анағұрлым мазмұнды қылу үшін, оқушылар белгілі бір пікір бойынша бірлесіп алға шығып сөйлей алады. |
Оқулық,қабырғаға ілінген ватмандар, түрлі-түсті маркерлер «Ыстық орындық» орындық әдісі, сұрақтар, орындық. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сергіту сәті 2 минут |
«Қара жорға» биі |
видеожазба |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Аяқталуы Сабақты бекіту 10 минут |
1)Жер бетінде тұрған массасы 80кг адамды күн қандай күшпен тартады? 2)Ай мен Жер бір-біріне қандай күшпен тартылады? 3)Күннен 1,5ˑ1011м қашықтықта тұрған Жер 365,25 тәулікте оны бір айналып шығады.Күннің массасын есептеңдер.
|
Есептер |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Бағалау 5 минут Кері байланыс 3 минут |
Бағалау парақшасы Дұрыс жауапқа 5 балл.
|
Бағалау парақшасы
Рефлексия лық шеңбер
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
шағым қалдыра аласыз















