Булану және конденсация

Тақырып бойынша 21 материал табылды

Булану және конденсация

Материал туралы қысқаша түсінік
Физика пәнінен Булану және конденсация тақырыбында ашық сабақ қысқа мерзімді жоспары.
Материалдың қысқаша нұсқасы

Қысқа мерзімді жоспар


Бөлім:

Агрегаттық күйлер

Педагогтің аты-жөні:

Дармуханова А.Е

Күні:

17.10.2024

Сыныбы: 8 З

Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

Булану және конденсация. Қаныққан және қанықпаған булар.

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты

8.3.1.5 – молекула-кинетикалық теория негізінде заттың сұйық күйден газ күйіне және кері айналуын сипаттау;

8.3.2.13 заттың булану және конденсация үдерісі кезіндегі температураның уақытқа тәуелділік графигін талдау;

8.3.2.14 су буының мысалы негізінде қанығу күйін сипаттау;

Сабақтың мақсаты:

  • Булану және конденсация процестерімен танысу

  • Сұйық пен оның буының арасында динамикалық тепе-теңдікті орнату процесін түсіну

  • Заттың булану және конденсация процесінде температураның уақытқа тәуелділігін талдауды үйрену.

Сабақтың барысы:

Сабақ кезеңі/

Уақыты

Педагогтің іс-әрекеті

Оқушының іс-әрекеті

Бағалау

Ресурс

тар

Сабақтың басы

(5-7 мин)

Ұйымдастыру кезеңі. Оқушылармен амандасып, сабаққа дайындығын тексереді, сәттілік тілейді.

Өткен тақырыпты тексеру. “Попкорн” әдісі

1. Балқу – заттың қатты күйден сұйық күйге өтуі?Иә

2. Балқу кезінде заттың температурасы әрқашан жоғарылай ма?Жоқ

3. Балқу кристалданудың кері процесі ме?Иә

4. Балқу кезінде заттың молекулалары жылдамырақ қозғала бастайды ма?Иә

5. Кристалдану – заттың сұйық күйден қатты күйге өтуі?Иә

6. Кристалдану кезінде заттың температурасы әрқашан төмендей ме?Жоқ

7. Кристалдану тек белгілі бір температурада бола ма?Иә

8. Кристалдану кезінде заттың молекулалары реттелген болады ма?Иә

9.Алюминий ыдыста мысты балқытуға бола ма?/жоқ

10. Мыс ыдыста болатты балқытуға болама?/жоқ

11.Заттың 3агрегаттық күй болады. Солай ма?/иә

12. 1 кг затты белгілі бір температураға қыздыру үшін жұмсалатын жылу мөлшеріне тең шаманы меншікті балқы жылуы деп айтады. Солай ма?/жоқ

Оқушылар сәлемдесіп, орындарына жайғасады.

Flippity платформасында кездейсоқ оқушы жауап береді

Тақтада шеңбер көмегімен кездейсоқ таңдалған оқушы попкорнға жазылған сұраққа жауап береді.














«Ауызша бағалау» әдісі арқылы бағалау

(Жарайсың!, Өте жақсы!, Жақсы!)


Поп корн

































Сабақтың ортасы

(5 мин)

































Жұптық жұмыс.

8мин





































Топтық жұмыс

7-10мин































Жеке жұмыс

10мин

Ұлы ақын А.Құнанбаевтың Күз өлең шумағын оқимын. Осы өлең шумағындағы Күзді бейнелеп тұрған сөздерді табуды сұраймын. Бүгін біз булану және конденсация, қанықпаған және қаныққан булар тақырыбын қарастырамыз.

Кері байланыс: Бұлт Тұман Шық т.с.с құбылыстар қалай пайда болады?

ДЕМЕК оқушылар, бүгінгі сабақтың тақырыбы: Булану және конденсация. Қаныққан және қанықпаған булар. Тақырыпты меңгеру үшін мына бейнематералды ұсынамын

1 видео https://youtu.be/7VC2eFA6-AE?si=7De9czdhjWT6qso0

2видео https://youtu.be/d5sIFLQwBBI?si=0jw-h2QZd3rRtEK3

Оқушылардан видеода көргенді талқылауды сұраймын

Физикалық диктант: (Оқулықпен жұмыс)

  1. Сұйықтың __________күйіне өту процесі булану деп атайды.

  2. Сұйықтың ____________ еркін булану процесі кебу деп аталады.

  3. Сұйықтың кебуі кез-келген _______________________________жүреді.

  4. Кебу процесі кезінде энергияны ________________қатар жүреді.

  5. Заттың газ тәріздес күйінен сұйық күйіне айналу процесі ____________________ деп аталады.

  6. Конденсация процесі кезінде жылу энергиясы __________________

  7. Буланумен қатар, ________________________ күйге айналуы сублимация деп атайды.

  8. Сублимацияға кері процесс_______________

  9. Сұйықтан ұшып шығатын молекулалар саны сұйыққа қайта оралатын молекулалар санынан ____________болады. Мұндай бу _______________деп аталады.

  10. Өз сұйығымен динамикалық тепе-теңдікте болатын бу _______________деп аталады.

Мағынаны тану” әдісі арқылы оқушыларға топтық тапсырмалар таратамын:.

  1. Топ: Тарелка мен кружкаға қайнаған су құямыз. Қай ыдыста су тез суиды?жауабыңызды түсіндіріп жазыңыз.

  2. Топ: Жуылған киімнің орнына ылғал салфетка аламыз. Біздің киімдеріміз қандай жағдайда жылдам кебеді? Жауаптарыңызды түсіндіріп жазыңыздар.

  3. Топ: Бір матаға спирт, су, май төгеміз. Қайсысы тез кебеді?Жауабыңызды түсіндіріп жазыңыздар.

  4. Бассейннен шыққанда сен жаурайсың,ол саған таныс сезім. Мұны қалай түсіндіресің?жауабыңызды түсіндіріп жазыңыз.

  5. Екі шәйнекте суды қайнатып біреуінің қақпағын ашып тастаймыз. Екіншісін жабық күйде бірнеше минутқа қалдырамыз. (банка алсақта болады). Не байқаймыз? Процесті бақыла.(Оқу мақсатының 3-не сәйкес тапсырма)

Оқу мақсатының 2-сіне сәйкес графикті талдау тапсырмасы:

График бойынша 2 л суды буға айналдыру процесі көрсетілген,

а) графиктің АВ ВС бөлігі заттың қандай күйлеріне сәйкес?

б) ВС бөлігі неге уақыт осіне параллель?

Графикте массасы 500 г сұйықты қыздырып буға айналдыру процесі көрсетілген

а) Заттың булану температурасын табыңыздар

б) АВ және ВС бөлігіндегі заттың қандай күйіне сәйкес келеді?






Оқушылар А.Құнанбаевтың Күз атты өлең шумағынан күзді бейнелейтін сөздерді табады.

Күтілетін жауап: Бұлт, Тұман сөздерін атайды.







Оқушылар ойланады. Мүмкін балама жауаптар береді.



Оқушылар бейнематериалды көреді.



Оқушылар талқылайды



Оқушылар жауап береді.



Оқушылар оқулықты оқи отырып, тиісті сөздерді табады.



































оқушылар тапсырмаларды жұмыс парақтарына жазады. Болған соң олар жазғандарын оқып, жауаптарымен бөліседі. Содан кейін олар тақырыпты қаншалықты түсінгендерін бағалайды.

















«Жарайсыңдар!!!»

«Қандай ақылдысыңдар!»

«Керемет»



























Дескриптор:

Булану процесін білді 0,5 б

Кебу процесін білді 0,5б

Кебу кез-келген температурада жүретінін білді. 0,5б

Кебу процесі кезінде энергияны жұтылатынын білді. 0,5б

Конденсация құбылысын түсінді 0,5б

Сублимация процесін білді 0,5б

Десублимация процесін білді 0,5б

Қаныққан буды білді 0,5б

Қанықпаған буды біледі. 0,5б

Жалпы бал: 5б



Топтық бағалау.

Дескриптор:

1 топ: Сұйық бетінің ауданына байланысты екенін анықтады. 1б

2топ: Сұйықтың кебуі температураға және кебетін беттің ауданына байланысты екенін анықтады 1 б

3 топ: Сұйықтың тегіне байланысты екенін анықтады. 1б

4 топ: Булану кезінде сұйық салқындайтынын анықтады. 1б

5 топ: су буының мысалы негізінде қанығу күйін сипаттады;





Дескрипторлар:

  • Оқушылар судың күйін анықтады 1б

-Булану кезінде сұйықтың температурасы өзгермейтінін көрсетті 1б

Жалпы бал: 2б















Дескриптор:

  1. Булану температурасын анықтады 1 б

  2. Заттың күйін сипаттады.1 б

Жалпы бал: 2б



Жұмыс парағы, бағалау парағы,





















Бейнематериал







Жұмыс парағы





































Тарелка кружка қайнағаны су шәйнек ылғал салфетка т.с.



























Жұмыс парағы


Сабақтың соңы


(3-5 мин)

Рефлексия:

Тик ток әдісі

Сабақ ұнады Лайк басады

Сұрағым бар коментарийге жазады.

Бұл құбылыстар қажет болса жадыңда сақтап қой.



Үй тапсырмасы:57 бет оқулық. Эксперименттік тапсырма: Жабық ыдыстағы судың булануын зерттеу.

Оқушылар сабаққа кері байланыс береді



Күнделікке үй тапсырмасын жазып алады.




.
























«Эллективті тест» әдісі көмегімен барлық оқушылармен жұмыс жасайды

Мұғалім әр оқушыға алдын ала сәйкес түстері бар сары, көк, қызыл стикерді А, В, С деп белгілейді. Дұрыс жауапты таңда:

1. Суретте берілген құбылысты ата.

А) булану

В) конденсация

С) балқу

D) кристалдану

2. Суретте берілген құбылысты ата.

A) конденсация

В) балқу

С) булану

D) кристалдану

3. Молекулярлық-кинетикалық теория тұрғысынан булану қалай жүреді?

А) Сұйық молекулалар бетінде болған жағдайда ғана газ күйіне көшеді.

B) Сұйық молекулалар молекулааралық байланыстарды жеңіп, газ күйіне айналу үшін жеткілікті энергия алады.

C) Сұйық молекулалар жылуды сіңіріп, қатты затқа айналады.

D) Сұйық молекулалары энергияны жоғалтып, ыдыс түбіне шөгеді.

4. Қандай тұжырым булануды дұрыс сипаттайды?

A) Булану тек қайнау температурасында жүреді.

B) Булану сұйықтың барлық бетінде кез келген температурада жүреді.

C) Булану тек жабық ыдыстарда болады.

D) Төмен қысымда ғана булану мүмкін.


5. Суретте көрсетілген құбылысты анықтаңыз.

А) булану

В) конденсация

С) қызу

D) кристалдану

6. Сұйықтықтың қайнай бастауы үшін қандай шарттар қажет?

A) Қысымның белгілі бір деңгейге дейін көтерілуі.

B) Белгілі қысымда қайнау температурасына жету.

C) Температураны қанығу температурасына дейін төмендету.

D) Барлық сұйықтықтың бетінен булануы.

7. Конденсация кезінде заттың молекулаларымен не болады?

A) Молекулалар энергияны жоғалтып, қатты күйге айналады.

B) Молекулалар энергия алып, сұйыққа айналады.

C) Молекулалар энергияны жоғалтып, сұйыққа айналады.

D) Молекулалар өздерінің кинетикалық энергиясын арттырып, газ күйінде қалады.


8. Суретте көрсетілген құбылысты анықтаңыз.

A) конденсация

В) балқу

С) булану

D) кристалдану

9. Қандай жағдай бу конденсациясына ықпал етеді?

A) Температураның жоғарылауы.

B) Температураның төмендеуі және қысымның жоғарылауы.

C) Қысымның төмендеуі.

D) Температураның қату нүктесіне дейін төмендеуі.


10. Қаныққан бу дегеніміз не?

A) Сұйықпен динамикалық тепе-теңдіктегі бу.

B) Тұрақты булану күйіндегі бу.

C) Берілген температурада болмайтын бу.

D) Жоғары қысымда пайда болатын бу.

11. Суретте көрсетілген құбылысты анықтаңыз.

А) булану

В) конденсация

С) қайнау

D) кристалдану

12. Қанықпаған будың қаныққан будан айырмашылығы неде?

A) Қанықпаған бу сұйықпен тепе-теңдікте.

B) Төмен температурада қанықпаған бу түзіледі.

C) Қанықпаған бу сұйықпен тепе-теңдікте емес.

D) Қанықпаған будың тығыздығы жоғары

Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
12.01.2025
157
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі