Материалдар / «Буллинг және оның алдын алу»

«Буллинг және оның алдын алу»

Материал туралы қысқаша түсінік
Оқушыларға буллингтің түрлері, себептері және салдары туралы түсінік беру, оның қаншалықты зиян екенін көрсету. Мейірімділік, адалдық, құрмет және жанашырлық сияқты құндылықтарды күшейту арқылы оқушылардың бойында тұлғалық қасиеттерді қалыптастыру.
ЖИ арқылы жасау
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады





Бекітемін:

Мектеп директоры: К.Абдуллаев



«М.Жұмабаев атындағы №15жалпы білім беретін мектеп»


коммуналдық мемлекеттік мекемесі







«Буллинг және оның алдын алу»



4 «А» сынып














Бастауыш сынып жетекшісі : М.Ержанова






Мектеп

М. Жұмабаев атындағы №15 жалпы білім беретін мектеп

Сынып жетекшінің аты-жөні

Ержанова Мадина Сейтовна

Күні:

23.12.2024

Сынып: 4 «А» сынып

Қатысушылар саны: 18

Қатыспағандар саны:

Тәрбие тақырыбы

«Буллинг және оның алдын алу»

Құндылықты дарыту

Бірлік және ынтымақ айы

Қауіпсіздік сабағы

Ғаламтор мен мессенджерлердегі қауіпті сілтемелер.

Мақсаты

Оқушыларға буллингтің түрлері, себептері және салдары туралы түсінік беру, оның қаншалықты зиян екенін көрсету. Мейірімділік, адалдық, құрмет және жанашырлық сияқты құндылықтарды күшейту арқылы оқушылардың бойында тұлғалық қасиеттерді қалыптастыру.

Сабақтың барысы:

Сабақтың кезені/ уақыт

Педагогтың әрекеті

Оқушының әрекеті

Ресурстар

Сабақтың басы

Оқушылармен амандасу.

Қазақстан Республикасының Мемлекеттік Гимні орындалды.


Психологиялық ахуал:

"Жұлдыз сыйлау" әдісі. Мұғалім оқушыларға алдын ала дайындалған "жұлдыз" суреттерін таратады. Әр жұлдызда бос жолдар бар. Әр оқушы өз жұлдызына жақсы қасиетін жазып, оны сыныптың фотосы ілінген қабырғаға іледі. Мұғалім қабырғадағы жұлдыздарды біріктіріп, "Сынып галактикасын" құрады.


Апта дәйексөзі: «Ынтымақ – бұзылмайтын қорған»

Топқа бөлу: «ПАЗЛ» Буллинг тақырыбына сай келетін қиылған 3 сурет беріледі. Балалар араласқан қима қағаздардан толыққанды суреттер құрастырып шығу керек.

Оқушылар жауаптарына қарай "Адалдық," "Қайырымдылық," "Мейірімділік" топтарына бірігеді.

Оқушыларға бүгінгі тәрбие сағатының тақырыбы мен мақсатын түсіндіру.

Оқушыларға «Буллинг» сөзімен таныстыру және оның мағынасын талдау.

Сұрақ: «Сендер буллинг деген сөзді естідіңдер ме? Оның не екенін білесіңдер ме?»

Түсіндіру: Буллинг — бір немесе бірнеше адамның басқа адамға психологиялық, физикалық немесе әлеуметтік қысым көрсетуі.


Тақырыпты ашу: Бейнеролик. «Буллинг деген не?»


Әр оқушы өз жұлдызына жақсы қасиетін жазып, "Сынып галактикасына" қосады











Оқушылар қиындыларды сәйкестендіріп, пазл құрайды, сәйкес топтарға бірігеді.















Бейнероликті көреді

Жұлдыз пішініндегі қағаз, қаламдар, қабырға, сыныптың фотосы









Қима қағаздар, пазл







Бейнеролик,



Сабақтың ортасы

Буллингтің түрлері:

Физикалық буллинг: ұрып-соғу, итеру, заттарын сындыру.

Психологиялық буллинг: қорлау, мазақтау, кемсіту, үрейлендіру.

Әлеуметтік буллинг: топтан шығару, жалғыз қалдыру, сырт айналу.

Кибербуллинг: интернет арқылы қорқыту, қоқан-лоққы көрсету.

Буллингтің себептері:

Әлеуметтік жағдай, өзін өзгелерден төмен не жоғары санау;

Эмоционалдық және психологиялық мәселелер;

Үлкендерден немесе қоғамнан көрген теріс үлгі.

Буллингтің зияны:

Физикалық зиян: денсаулығына нұқсан келтіру.

Психологиялық зиян: адамның өзін-өзі бағалауына, эмоциялық жағдайына әсер ету. Буллинг құрбыларының кейбірі күйзеліске ұшырайды, сабаққа деген қызығушылығы төмендейді.

Әлеуметтік зиян: қоғамнан алшақтау, достарының болмауы, қорқыныш пен сенімсіздік.

Оқушыларға сұрақтар:

«Буллингтен қалай қорғануға болады?»

«Егер сен буллинг көрсең немесе куәгер болсаң, не істеу керек?»

Оқушылардың пікірін тыңдау:

Әр оқушыға сөз беріп, өз ойларын ашық айтуға мүмкіндік беру.


Постер толтырады, қорғайды

Тақырыбы:

"Буллингке жол жоқ!"

"Буллингтен қорғанудың 5 ережесі"

"Достық – күшті қару"

Оқушылардан постерлерге суреттер мен қысқа ұрандарды қосып, сыныпта көрсетуін сұраңыз.



постер, магнит, магнит тақтасы, фломастер

Сабақтың соңы

Буллинг туралы викторина сұрақтары

1. Буллинг дегеніміз не?

a) Қиын тапсырманы орындау

b) Біреуді қасақана кемсіту немесе қорлау

c) Топта жұмыс жасау

2. Буллингтің қандай түрлері бар?

a) Физикалық, эмоционалдық, кибербуллинг

b) Достық қарым-қатынас

c) Спорттық жарыстар

3. Буллингке ұшыраған адам қандай сезімде болуы мүмкін?

a) Қуаныш пен шаттық

b) Сенімсіздік, жалғыздық, күйзеліс

c) Рухани шабыт

4. Буллингтің алдын алу үшін не істеу керек?

a) Үндемеу

b) Ата-анаға, мұғалімге немесе сенімді адамға айту

c) Буллингке жауап ретінде ренжіту



5. Кибербуллинг дегеніміз не?

a) Онлайн ортада біреуді қорлау немесе кемсіту

b) Достармен онлайн ойнау

c) Интернет арқылы білім алу

6. Буллингтің құрбаны болған адамға қалай көмектесу керек?

a) Оны жалғыз қалдыру

b) Оны қолдау және тиісті адамдарға хабарлау

c) Бұл жағдайды назарға алмау

7. Буллингке куә болған жағдайда не істеу керек?

a) Адамды қолдап, жағдайды тоқтату үшін көмекке жүгіну

b) Көрмегендей өтіп кету

c) Келесі жолы басқа жаққа кету

8. Буллинг құрбаны көбінесе қандай мінез-құлық көрсетеді?

a) Ашық, белсенді және бақытты болады

b) Өзінен күмәнданып, ұялшақ және күйзелісті болуы мүмкін

c) Барлық жағдайда тек сабырлы болады

9. Буллингке қарсы сынып ережелерін енгізу не үшін маңызды?

a) Сыныптағы тәртіпті сақтау үшін

b) Оқушыларды жазалау үшін

c) Қауіпсіз және құрметті орта қалыптастыру үшін

10. Сенің пікіріңше, буллингті тоқтату үшін ең маңызды қадам қандай?

(Ашық сұрақ, оқушылар өз ойларын айтады.)

Шығармашылық тапсырма: "Кедергілерді жою". Әр топқа қағаздан жасалған "қабырғалар" беріледі. Оқушылар осы қабырғаға буллингке қатысты жағымсыз сөздер жазады. Соңында олар қабырғаны бірге жыртып, жойылған кедергілерді қуанышпен атап өтеді.

Тақырыптық сұрақ-жауап ойыны

Мақсаты: Оқушылардың білімін бекіту.

Буллинг туралы сұрақтарды викторина форматында өткізіңіз. Мысалы:

Буллинг құрбанына қалай көмектесуге болады?

Біреудің буллингке ұшырағанын қалай білуге болады?































Оқушылар қағаз қабырғаны жыртып, буллингті жою сезімін көрсетеді.




















































Қағаздан жасалған қабырғалар, маркерлер.

Қауіпсіздік сабағы









































Қорытынды

. «ҒАЛАМТОР МЕН МЕССЕНДЖЕРЛЕРДЕГІ ҚАУІПТІ СІЛТЕМЕЛЕР»

Мақсаты: Ғаламторды қауіпсіз қолдану ережелерімен таныстыру.

Бүгінгі қауіпсіз сабақта ғаламтор туралы болмақ.

- Кім ғаламтор желісін қолдануды біледі?

- Ғаламтор дегеніміз не?

- Адам өміріндегі ғаламтордың маңызы қандай?

- Әлемдегі барлық қолданушылар әлеуметтік желілерге қызығушылық танытып отыр.

- Қандай әлеуметтік желілер мен мессенджерлерді білесіздер? ВК, Инстаграм,



Телеграм, Тик-Ток…

- Ғаламторда қанша досың бар? Қанша адам жазылған?

- Олардың нешеуін білесің?

- Ол қандай мақсатта сенімен дос болды? .

- Жарайсыздар! Тапсырманы жақсы орындап шықтыңыздар. Ғаламтордан ақпарат іздеуге, білім алуға, адамдармен сөйлесуге бола ма? Алайда ғаламтор қауіп те тудыратыны туралы өздеріңіз айтып отырсыздар.

- Ол үшін арнайы талаптар бар, егер оларды орындайтын болсақ, алаяқтар мен қаскүнемдікке тап болып қалу мүмкіндігі азаяды.

Топтық жұмыс

1-топ – ғаламтор - біздің досымыз деген пікірге 2-3 мысал келтіріңіздер (достармен сөйлесу, ойындар т.б.).

2-топ – ғаламтор – көмекші (ақпарат алу, сурет салуды үйренуге болады түрлі танымдық ойында, онлайн сабақтар...).

3-топ – интернет – жау (вирустар, рұқсат етілмеген сайттар).

Қорытынды рефлексия:

"Жақсы ниет ағашы". Әр оқушыға "жапырақ" пішініндегі қағаздар таратылады. Оқушыларға буллингке қарсы не істеу керек екенін жазады. Барлық жапырақтар қабырғадағы ағашқа ілінеді. Мұғалім ағаштың биікке өрлейтінін айтып, бұл ниеттердің орындалуын тілейді.













(Балалардың жауаптары).






























Әр оқушы өз жапырағына буллингке қарсы іс-әрекеттер жазады және "Жақсы ниет ағашына" іледі.












































Жапырақ пішініндегі қағаз, қабырғаға жабыстыратын ағаш суреті.




Тексерілді : Ш.Кумарбекова


























«М.Жұмабаев атындағы №15 жалпы білім беретін мектеп» коммуналдық мемлекеттік мекемесінің

«Буллинг және оның алдын алу» тақырыбында 4 «А» сынып оқушыларының қатысуымен кездесу отырысының
хаттамасы


Тақырыбы: «Буллинг және оның алдын алу»

Өткізілген күні: 23.12. 2024 ж.

Қатысушылар: 4 «А» сынып оқушылары


Жиналыстың мақсаты:

Буллингтің себептері мен салдарын анықтау, оның алдын алу жолдарын талқылау және оқушыларға қауіпсіз орта қалыптастыру.


Күн тәртібі:


1. Буллингтің анықтамасы мен түрлерін түсіндіру.

2. Буллингтің салдары туралы ақпарат беру.

3. Оқушылар арасында достық қарым-қатынасты нығайту шаралары.

4. Қауіпсіз және жайлы мектеп ортасын құруға арналған ұсыныстар.

5. Сұрақ-жауап және ұсыныстар талқылауы.


Жиналыс барысы:

1. Кіріспе сөз

Жиналысты сынып жетекші М Ержанова ашып, буллинг мәселесінің маңыздылығын атап өтті.

2. Буллинг туралы ақпарат беру

Сынып жетекші М Ержанова буллингтің анықтамасы, оның түрлері (физикалық, эмоционалдық, кибербуллинг) және салдары туралы ақпарат берді.

Оқушыларға буллингтің салдары туралы нақты мысалдар келтіріліп, әртүрлі жағдайлар талқыланды.

Буллингке тап болған жағдайда немесе куә болғанда не істеу керектігі туралы нұсқаулықтар ұсынылды:

Мектептің педагог-психологына жүгіну.

Мұғалімдерге немесе ата-аналарға хабарлау.

Жағдайды шиеленістірмеу үшін тыныштық сақтау.

Қорытынды

Жиналыстың соңында барлық қатысушылар буллингтің алдын алу үшін ортақ жауапкершілік туралы келісімге келді.


Ұсыныстар:

Оқушылар буллингтің алдын алу бойынша ұсыныстарын ортаға салды:

Достық атмосфераны нығайту үшін топтық іс-шаралар ұйымдастыру.

Кибербуллингтің алдын алу үшін гаджеттерді қолдану мәдениетін дамыту.




Сынып жетекші: М. Ержанова














«Буллинг және оның алдын алу»

















Picture 8



Picture 9















Буллингтің түрлері:

Физикалық буллинг: ұрып-соғу, итеру, заттарын сындыру.


Психологиялық буллинг: қорлау, мазақтау, кемсіту, үрейлендіру.


Әлеуметтік буллинг: топтан шығару, жалғыз қалдыру, сырт айналу.


Кибербуллинг: интернет арқылы қорқыту, қоқан-лоққы көрсету.


Буллингтің себептері:

Әлеуметтік жағдай, өзін өзгелерден төмен не жоғары санау;

Эмоционалдық және психологиялық мәселелер;

Үлкендерден немесе қоғамнан көрген теріс үлгі.


Буллингтің зияны:

Физикалық зиян: денсаулығына нұқсан келтіру.


Психологиялық зиян: адамның өзін-өзі бағалауына, эмоциялық жағдайына әсер ету. Буллинг құрбыларының кейбірі күйзеліске ұшырайды, сабаққа деген қызығушылығы төмендейді.


Әлеуметтік зиян: қоғамнан алшақтау, достарының болмауы, қорқыныш пен сенімсіздік.


Оқушыларға сұрақтар:

«Буллингтен қалай қорғануға болады?»

«Егер сен буллинг көрсең немесе куәгер болсаң, не істеу керек?»







































Буллингтің түрлері:

Физикалық буллинг: ұрып-соғу, итеру, заттарын сындыру.

Психологиялық буллинг: қорлау, мазақтау, кемсіту, үрейлендіру.

Әлеуметтік буллинг: топтан шығару, жалғыз қалдыру, сырт айналу.

Кибербуллинг: интернет арқылы қорқыту, қоқан-лоққы көрсету.

Буллингтің түрлері:

Физикалық буллинг: ұрып-соғу, итеру, заттарын сындыру.

Психологиялық буллинг: қорлау, мазақтау, кемсіту, үрейлендіру.

Әлеуметтік буллинг: топтан шығару, жалғыз қалдыру, сырт айналу.

Кибербуллинг: интернет арқылы қорқыту, қоқан-лоққы көрсету.


Буллингтің түрлері:

Физикалық буллинг: ұрып-соғу, итеру, заттарын сындыру.

Психологиялық буллинг: қорлау, мазақтау, кемсіту, үрейлендіру.

Әлеуметтік буллинг: топтан шығару, жалғыз қалдыру, сырт айналу.

Кибербуллинг: интернет арқылы қорқыту, қоқан-лоққы көрсету.

Буллингтің түрлері:

Физикалық буллинг: ұрып-соғу, итеру, заттарын сындыру.

Психологиялық буллинг: қорлау, мазақтау, кемсіту, үрейлендіру.

Әлеуметтік буллинг: топтан шығару, жалғыз қалдыру, сырт айналу.

Кибербуллинг: интернет арқылы қорқыту, қоқан-лоққы көрсету.

Буллингтің түрлері:

Физикалық буллинг: ұрып-соғу, итеру, заттарын сындыру.

Психологиялық буллинг: қорлау, мазақтау, кемсіту, үрейлендіру.

Әлеуметтік буллинг: топтан шығару, жалғыз қалдыру, сырт айналу.

Кибербуллинг: интернет арқылы қорқыту, қоқан-лоққы көрсету.

Буллингтің түрлері:

Физикалық буллинг: ұрып-соғу, итеру, заттарын сындыру.

Психологиялық буллинг: қорлау, мазақтау, кемсіту, үрейлендіру.

Әлеуметтік буллинг: топтан шығару, жалғыз қалдыру, сырт айналу.

Кибербуллинг: интернет арқылы қорқыту, қоқан-лоққы көрсету.

Буллингтің түрлері:

Физикалық буллинг: ұрып-соғу, итеру, заттарын сындыру.

Психологиялық буллинг: қорлау, мазақтау, кемсіту, үрейлендіру.

Әлеуметтік буллинг: топтан шығару, жалғыз қалдыру, сырт айналу.

Кибербуллинг: интернет арқылы қорқыту, қоқан-лоққы көрсету.


Буллингтің түрлері:

Физикалық буллинг: ұрып-соғу, итеру, заттарын сындыру.

Психологиялық буллинг: қорлау, мазақтау, кемсіту, үрейлендіру.

Әлеуметтік буллинг: топтан шығару, жалғыз қалдыру, сырт айналу.

Кибербуллинг: интернет арқылы қорқыту, қоқан-лоққы көрсету.


Буллингтің түрлері:

Физикалық буллинг: ұрып-соғу, итеру, заттарын сындыру.

Психологиялық буллинг: қорлау, мазақтау, кемсіту, үрейлендіру.

Әлеуметтік буллинг: топтан шығару, жалғыз қалдыру, сырт айналу.

Кибербуллинг: интернет арқылы қорқыту, қоқан-лоққы көрсету.

Буллингтің түрлері:

Физикалық буллинг: ұрып-соғу, итеру, заттарын сындыру.

Психологиялық буллинг: қорлау, мазақтау, кемсіту, үрейлендіру.

Әлеуметтік буллинг: топтан шығару, жалғыз қалдыру, сырт айналу.

Кибербуллинг: интернет арқылы қорқыту, қоқан-лоққы көрсету.







1. Буллинг дегеніміз не?

Біреуді қасақана кемсіту немесе қорлау

2. Буллингтің қандай түрлері бар?

Физикалық, эмоционалдық, кибербуллинг

3. Буллингке ұшыраған адам қандай сезімде болуы мүмкін?

Сенімсіздік, жалғыздық, күйзеліс

4. Буллингтің алдын алу үшін не істеу керек?

Ата-анаға, мұғалімге немесе сенімді адамға айту

5. Кибербуллинг дегеніміз не?

Онлайн ортада біреуді қорлау немесе кемсіту

6. Буллингтің құрбаны болған адамға қалай көмектесу керек?

Оны қолдау және тиісті адамдарға хабарлау

7. Буллингке куә болған жағдайда не істеу керек?

Адамды қолдап, жағдайды тоқтату үшін көмекке жүгіну

8. Буллинг құрбаны көбінесе қандай мінез-құлық көрсетеді?

Өзінен күмәнданып, ұялшақ және күйзелісті болуы мүмкін

9. Буллингке қарсы сынып ережелерін енгізу не үшін маңызды?

Қауіпсіз және құрметті орта қалыптастыру үшін

10. Сенің пікіріңше, буллингті тоқтату үшін ең маңызды қадам қандай?

1. Буллинг дегеніміз не?

Біреуді қасақана кемсіту немесе қорлау

2. Буллингтің қандай түрлері бар?

Физикалық, эмоционалдық, кибербуллинг

3. Буллингке ұшыраған адам қандай сезімде болуы мүмкін?

Сенімсіздік, жалғыздық, күйзеліс

4. Буллингтің алдын алу үшін не істеу керек?

Ата-анаға, мұғалімге немесе сенімді адамға айту

5. Кибербуллинг дегеніміз не?

Онлайн ортада біреуді қорлау немесе кемсіту

6. Буллингтің құрбаны болған адамға қалай көмектесу керек?

Оны қолдау және тиісті адамдарға хабарлау

7. Буллингке куә болған жағдайда не істеу керек?

Адамды қолдап, жағдайды тоқтату үшін көмекке жүгіну

8. Буллинг құрбаны көбінесе қандай мінез-құлық көрсетеді?

Өзінен күмәнданып, ұялшақ және күйзелісті болуы мүмкін

9. Буллингке қарсы сынып ережелерін енгізу не үшін маңызды?

Қауіпсіз және құрметті орта қалыптастыру үшін

10. Сенің пікіріңше, буллингті тоқтату үшін ең маңызды қадам қандай?

1. Буллинг дегеніміз не?

Біреуді қасақана кемсіту немесе қорлау

2. Буллингтің қандай түрлері бар?

Физикалық, эмоционалдық, кибербуллинг

3. Буллингке ұшыраған адам қандай сезімде болуы мүмкін?

Сенімсіздік, жалғыздық, күйзеліс

4. Буллингтің алдын алу үшін не істеу керек?

Ата-анаға, мұғалімге немесе сенімді адамға айту

5. Кибербуллинг дегеніміз не?

Онлайн ортада біреуді қорлау немесе кемсіту

6. Буллингтің құрбаны болған адамға қалай көмектесу керек?

Оны қолдау және тиісті адамдарға хабарлау

7. Буллингке куә болған жағдайда не істеу керек?

Адамды қолдап, жағдайды тоқтату үшін көмекке жүгіну

8. Буллинг құрбаны көбінесе қандай мінез-құлық көрсетеді?

Өзінен күмәнданып, ұялшақ және күйзелісті болуы мүмкін

9. Буллингке қарсы сынып ережелерін енгізу не үшін маңызды?

Қауіпсіз және құрметті орта қалыптастыру үшін

10. Сенің пікіріңше, буллингті тоқтату үшін ең маңызды қадам қандай?


1. Буллинг дегеніміз не?

Біреуді қасақана кемсіту немесе қорлау

2. Буллингтің қандай түрлері бар?

Физикалық, эмоционалдық, кибербуллинг

3. Буллингке ұшыраған адам қандай сезімде болуы мүмкін?

Сенімсіздік, жалғыздық, күйзеліс

4. Буллингтің алдын алу үшін не істеу керек?

Ата-анаға, мұғалімге немесе сенімді адамға айту

5. Кибербуллинг дегеніміз не?

Онлайн ортада біреуді қорлау немесе кемсіту

6. Буллингтің құрбаны болған адамға қалай көмектесу керек?

Оны қолдау және тиісті адамдарға хабарлау

7. Буллингке куә болған жағдайда не істеу керек?

Адамды қолдап, жағдайды тоқтату үшін көмекке жүгіну

8. Буллинг құрбаны көбінесе қандай мінез-құлық көрсетеді?

Өзінен күмәнданып, ұялшақ және күйзелісті болуы мүмкін

9. Буллингке қарсы сынып ережелерін енгізу не үшін маңызды?

Қауіпсіз және құрметті орта қалыптастыру үшін

10. Сенің пікіріңше, буллингті тоқтату үшін ең маңызды қадам қандай?




















ЖИ арқылы жасау
28 Желтоқсан 2024
333
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі