Тәрбие сағаты бойынша қысқа мерзімді жоспар
|
Тәрбие сағаты |
|
|
|
Күні |
|
|
|
Сынып жетекші: |
|
|
|
Сынып: |
|
|
|
Сабақтың тақырыбы: |
«Буллингтен қорған!» Қауіпсіздік сабағы (10 минут) №29-САБАҚ 10–сыныптар: «Интернеттегі және әлеуметтік желілердегі жеке шекараларды қорғау» |
|
|
Сабақтың мақсаты: |
- Оқушыларға кибербуллинг ұғымын түсіндіру. - Кибербуллингтің түрлері мен салдары туралы ақпарат беру. - Онлайн қауіпсіздік ережелерін үйрету және кибербуллингтің алдын алу жолдарын талқылау. |
|
|
Қауіпсіздік мақсаты : |
Сабақтың мақсаты: оқушыларға интернеттегі және әлеуметтік желілердегі жеке шегараларды қорғау туралы нұсқау беру. |
|
|
Қауіпсіздік міндеттері: |
Негізгі міндеттері: 1. Оқушыларды интернет және әлеуметтік желілерде жеке қауіпсіздігін сақтауға үйрету. 2. Интернет және әлеуметтік желілердің қауіпсіздік мүмкіндіктері мен құпиялық сақтау қосымшаларымен таныстыру. |
|
|
Дәйексөз |
3-апта дәйексөзі: «Көп еңбек еткенге бақыт басын иеді» (Леонардо да Винчи) |
|
|
Құндылық |
Сәуір – еңбекқорлық және кәсіби біліктілік айы |
|
|
Сабақтың барысы |
||
|
Сабақтың кезеңі/ уақыт |
Мұғалім әрекеті |
Оқушы әрекеті |
Ресурстар |
|
Ұйымдастыру кезеңі (3 мин) |
Ұйымдастыру кезеңі Оқушылармен сәлемдесу. - Сәлемдесу, оқушыларды түгендеу. - Психологиялық ахуал қалыптастыру. - Сабақтың мақсаты мен күтілетін нәтижелерді түсіндіру. -Қызығушылықты ояту: (Миға шабуыл) - «Кибербуллинг» деген сөзді естідіңдер ме? - Интернетте басқа адамдарды қорлау, ренжіту жағдайлары бола ма? |
- Мұғаліммен амандасады. - Сабаққа дайындалады. - Тыңдайды, сұрақтарға жауап береді. |
Компьютер
|
|
Сабақ басы (10 мин)
|
ҚАУІПСІЗДІК МІНДЕТТЕРІ: № 29 САБАҚ. «ИНТЕРНЕТТЕГІ ЖӘНЕ ӘЛЕУМЕТТІК ЖЕЛІЛЕРДЕГІ ЖЕКЕ ШЕГАРАЛАРДЫ ҚОРҒАУ» Сабақтың барысы 1.Кіріспе Интернет ұзақ уақыт бойы қазіргі адамның таптырмас көмекшісі болды. Дүниежүзілік желі – бұл жаңа білімнің тамаша көзі, оқуға көмектеседі, бос уақытты алады. Сондықтан балалар интернетті белсенді пайдаланады және көбінесе ересектерге қарағанда желіде көбірек уақыт өткізеді. Жас пайдаланушылар жедел хабарламалар мен интернет телефония қызметтерін игереді, форумдар мен чаттарда сөйлеседі, күн сайын көптеген қызықты және білім беру ақпараттарын үйренеді. Бірақ интернет қауіпті болуы мүмкін екенін ұмытпауымыз керек. 2. Негізгі бөлім (6 минутқа дейін) Жеке шегаралар қандай? • Физикалық шегаралар – бұл біздің жеке жайлылық аймағымыз деп санайтын айналамыздағы кеңістік. Бұл біздің және біз қарым-қатынас үшін қолайлы деп санайтын басқа адамның арасындағы қашықтық болуы мүмкін. • Эмоционалды шегаралар – бұл біздің сезімдеріміз бен эмоцияларымыз, біз оны ешкімнің бұзғанын қаламаймыз. Мысалы, бұл біздің жеке өміріміз болуы мүмкін, оны біз бөгде адамдармен талқылағымыз келмейді немесе бұл біздің жеке өміріміз болуы мүмкін, біз ешкімнің қорлағанын немесе кемсіткенін қаламаймыз. • Психологиялық шегаралар – бұл біздің сенімдеріміз, құндылықтарымыз және дүниетанымымыз, біз ешкімнің оны бұзғанын немесе өзгертуге мәжбүрлегенін қаламаймыз. Мысалы, бұл біздің айналамыздағы адамдардың қысымымен өзгерткіміз келмейтін діни көзқарасымыз болуы мүмкін. Немесе біздің кәсіби мансабымыз болуы мүмкін, біз ешкімнің біздің шешімдеріміз бен әрекеттерімізді шектегенін немесе басқарғанын қаламаймыз. • Олар не үшін қажет? Жеке шегараларды белгілеу – бұл басқа адамдармен сау қарым-қатынастың маңызды аспектісі. Бұл бізге тәуелсіздігімізді, өзін-өзі құрметтеуімізді және таңдау еркіндігімізді сақтауға көмектеседі. Сонымен қатар шегараны белгілеу бізге қажетсіз қақтығыстар мен стрестік жағдайларды болдырмауға көмектеседі. Бізді зорлықзомбылық пен қиянаттан қорғайды. 3. Қорытынды. «Ақпараттық қауіпсіздік» тақырыбындағы бейнероликті қарау. «Интернеттегі және әлеуметтік желілердегі жеке шегараларды қорғаудың маңыздылығы» тақырыбында қысқаша пікір алмасу. Интернеттегі және әлеуметтік желілердегі жеке деректердің құпиялылығын сақтауға көмектесетін пайдалы қосымшалармен бөлісу. Оқушылар пайдалы ақпаратты бір-бірімен бөліседі. |
|
Пайдалы сілтемелер:
|
|
Ортасы (30 мин) |
Кибербуллинг – бұл адамды интернетте немесе басқа да цифрлық платформаларда қорлау, қорқыту, мазақтау немесе бопсалау әрекеттері. Ол әлеуметтік желілерде, мессенджерлерде, форумдарда, ойындарда немесе басқа онлайн ортада орын алуы мүмкін.
Кибербуллингтің түрлері: 1. Қорлау және мазақтау – адамның сырт келбеті, мінез-құлқы немесе жеке өмірі туралы жағымсыз пікірлер жазу. 2. Жалған ақпарат тарату – жала жабу, өтірік ақпарат таратып, адамның беделіне нұқсан келтіру. 3. Бопсалау – жеке ақпаратты тарату арқылы адамды қорқытып, белгілі бір әрекеттерді жасауға мәжбүрлеу. 4. Хакерлік шабуылдар – адамның аккаунтын бұзу, жеке мәліметтерін тарату. 5. Қудалау (сталкинг) – адамды интернетте тұрақты түрде аңду, оған қорқынышты хабарламалар жіберу. 6. Анонимді буллинг – жасырын аккаунттар арқылы қорқыту немесе қорлау.
Кибербуллингтің салдары: - Психологиялық күйзеліс, стресс, депрессия. - Өзін-өзі бағалаудың төмендеуі. - Оқуда немесе жұмыста қиындықтар. - Қоғамнан оқшаулану, жалғыздық сезімі.
-Кибербуллингтен қалай қорғануға болады? - Бейтаныс адамдардан келген жағымсыз хабарламаларға жауап бермеу. - Күдікті аккаунттарды бұғаттау (блоктау). - Дербес ақпаратты (телефон нөмірі, мекенжай, құпиясөздер) жарияламау. - Кибербуллингке ұшырасаңыз, ата-анаңызға, мұғалімдеріңізге немесе құқық қорғау органдарына хабарлау. 1. Топтық жұмыс: Оқушыларды топқа бөліп, әр топқа ситуациялық тапсырмалар беру. - 1-топ: Кибербуллингтің түрлерін сипаттау - 2-топ: Кибербуллингтің салдарын талдау - 3-топ: Кибербуллингтің алдын алу жолдарын ұсыну
Әр топ өз жұмысын постер немесе слайд түрінде қорғайды.
2. Видео көрсету: Кибербуллингтің салдары туралы қысқа бейнеролик көрсетіліп, талқылау жүргізіледі. 3. Талқылау: - Егер сіз немесе танысыңыз кибербуллингке ұшыраса, не істеу керек? - Интернеттегі қауіпсіздік ережелері қандай? |
Оқушылар тыңдайды
|
|
|
Соңы
(2 мин)
|
Рефлексия: - «Мен үйренген 3 маңызды нәрсе» (оқушылар қағазға жазып, сыныпта бөліседі). - Мұғалім кибербуллингтің алдын алу бойынша кеңестер береді. |
Рефлексия жасайды. Сабақтан кейін қандай әсер алғанын, не сезінгенін, не ұнағанын айтып, алған әсерімен бөліседі |
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
буллингтен қорған
буллингтен қорған
Тәрбие сағаты бойынша қысқа мерзімді жоспар
|
Тәрбие сағаты |
|
|
|
Күні |
|
|
|
Сынып жетекші: |
|
|
|
Сынып: |
|
|
|
Сабақтың тақырыбы: |
«Буллингтен қорған!» Қауіпсіздік сабағы (10 минут) №29-САБАҚ 10–сыныптар: «Интернеттегі және әлеуметтік желілердегі жеке шекараларды қорғау» |
|
|
Сабақтың мақсаты: |
- Оқушыларға кибербуллинг ұғымын түсіндіру. - Кибербуллингтің түрлері мен салдары туралы ақпарат беру. - Онлайн қауіпсіздік ережелерін үйрету және кибербуллингтің алдын алу жолдарын талқылау. |
|
|
Қауіпсіздік мақсаты : |
Сабақтың мақсаты: оқушыларға интернеттегі және әлеуметтік желілердегі жеке шегараларды қорғау туралы нұсқау беру. |
|
|
Қауіпсіздік міндеттері: |
Негізгі міндеттері: 1. Оқушыларды интернет және әлеуметтік желілерде жеке қауіпсіздігін сақтауға үйрету. 2. Интернет және әлеуметтік желілердің қауіпсіздік мүмкіндіктері мен құпиялық сақтау қосымшаларымен таныстыру. |
|
|
Дәйексөз |
3-апта дәйексөзі: «Көп еңбек еткенге бақыт басын иеді» (Леонардо да Винчи) |
|
|
Құндылық |
Сәуір – еңбекқорлық және кәсіби біліктілік айы |
|
|
Сабақтың барысы |
||
|
Сабақтың кезеңі/ уақыт |
Мұғалім әрекеті |
Оқушы әрекеті |
Ресурстар |
|
Ұйымдастыру кезеңі (3 мин) |
Ұйымдастыру кезеңі Оқушылармен сәлемдесу. - Сәлемдесу, оқушыларды түгендеу. - Психологиялық ахуал қалыптастыру. - Сабақтың мақсаты мен күтілетін нәтижелерді түсіндіру. -Қызығушылықты ояту: (Миға шабуыл) - «Кибербуллинг» деген сөзді естідіңдер ме? - Интернетте басқа адамдарды қорлау, ренжіту жағдайлары бола ма? |
- Мұғаліммен амандасады. - Сабаққа дайындалады. - Тыңдайды, сұрақтарға жауап береді. |
Компьютер
|
|
Сабақ басы (10 мин)
|
ҚАУІПСІЗДІК МІНДЕТТЕРІ: № 29 САБАҚ. «ИНТЕРНЕТТЕГІ ЖӘНЕ ӘЛЕУМЕТТІК ЖЕЛІЛЕРДЕГІ ЖЕКЕ ШЕГАРАЛАРДЫ ҚОРҒАУ» Сабақтың барысы 1.Кіріспе Интернет ұзақ уақыт бойы қазіргі адамның таптырмас көмекшісі болды. Дүниежүзілік желі – бұл жаңа білімнің тамаша көзі, оқуға көмектеседі, бос уақытты алады. Сондықтан балалар интернетті белсенді пайдаланады және көбінесе ересектерге қарағанда желіде көбірек уақыт өткізеді. Жас пайдаланушылар жедел хабарламалар мен интернет телефония қызметтерін игереді, форумдар мен чаттарда сөйлеседі, күн сайын көптеген қызықты және білім беру ақпараттарын үйренеді. Бірақ интернет қауіпті болуы мүмкін екенін ұмытпауымыз керек. 2. Негізгі бөлім (6 минутқа дейін) Жеке шегаралар қандай? • Физикалық шегаралар – бұл біздің жеке жайлылық аймағымыз деп санайтын айналамыздағы кеңістік. Бұл біздің және біз қарым-қатынас үшін қолайлы деп санайтын басқа адамның арасындағы қашықтық болуы мүмкін. • Эмоционалды шегаралар – бұл біздің сезімдеріміз бен эмоцияларымыз, біз оны ешкімнің бұзғанын қаламаймыз. Мысалы, бұл біздің жеке өміріміз болуы мүмкін, оны біз бөгде адамдармен талқылағымыз келмейді немесе бұл біздің жеке өміріміз болуы мүмкін, біз ешкімнің қорлағанын немесе кемсіткенін қаламаймыз. • Психологиялық шегаралар – бұл біздің сенімдеріміз, құндылықтарымыз және дүниетанымымыз, біз ешкімнің оны бұзғанын немесе өзгертуге мәжбүрлегенін қаламаймыз. Мысалы, бұл біздің айналамыздағы адамдардың қысымымен өзгерткіміз келмейтін діни көзқарасымыз болуы мүмкін. Немесе біздің кәсіби мансабымыз болуы мүмкін, біз ешкімнің біздің шешімдеріміз бен әрекеттерімізді шектегенін немесе басқарғанын қаламаймыз. • Олар не үшін қажет? Жеке шегараларды белгілеу – бұл басқа адамдармен сау қарым-қатынастың маңызды аспектісі. Бұл бізге тәуелсіздігімізді, өзін-өзі құрметтеуімізді және таңдау еркіндігімізді сақтауға көмектеседі. Сонымен қатар шегараны белгілеу бізге қажетсіз қақтығыстар мен стрестік жағдайларды болдырмауға көмектеседі. Бізді зорлықзомбылық пен қиянаттан қорғайды. 3. Қорытынды. «Ақпараттық қауіпсіздік» тақырыбындағы бейнероликті қарау. «Интернеттегі және әлеуметтік желілердегі жеке шегараларды қорғаудың маңыздылығы» тақырыбында қысқаша пікір алмасу. Интернеттегі және әлеуметтік желілердегі жеке деректердің құпиялылығын сақтауға көмектесетін пайдалы қосымшалармен бөлісу. Оқушылар пайдалы ақпаратты бір-бірімен бөліседі. |
|
Пайдалы сілтемелер:
|
|
Ортасы (30 мин) |
Кибербуллинг – бұл адамды интернетте немесе басқа да цифрлық платформаларда қорлау, қорқыту, мазақтау немесе бопсалау әрекеттері. Ол әлеуметтік желілерде, мессенджерлерде, форумдарда, ойындарда немесе басқа онлайн ортада орын алуы мүмкін.
Кибербуллингтің түрлері: 1. Қорлау және мазақтау – адамның сырт келбеті, мінез-құлқы немесе жеке өмірі туралы жағымсыз пікірлер жазу. 2. Жалған ақпарат тарату – жала жабу, өтірік ақпарат таратып, адамның беделіне нұқсан келтіру. 3. Бопсалау – жеке ақпаратты тарату арқылы адамды қорқытып, белгілі бір әрекеттерді жасауға мәжбүрлеу. 4. Хакерлік шабуылдар – адамның аккаунтын бұзу, жеке мәліметтерін тарату. 5. Қудалау (сталкинг) – адамды интернетте тұрақты түрде аңду, оған қорқынышты хабарламалар жіберу. 6. Анонимді буллинг – жасырын аккаунттар арқылы қорқыту немесе қорлау.
Кибербуллингтің салдары: - Психологиялық күйзеліс, стресс, депрессия. - Өзін-өзі бағалаудың төмендеуі. - Оқуда немесе жұмыста қиындықтар. - Қоғамнан оқшаулану, жалғыздық сезімі.
-Кибербуллингтен қалай қорғануға болады? - Бейтаныс адамдардан келген жағымсыз хабарламаларға жауап бермеу. - Күдікті аккаунттарды бұғаттау (блоктау). - Дербес ақпаратты (телефон нөмірі, мекенжай, құпиясөздер) жарияламау. - Кибербуллингке ұшырасаңыз, ата-анаңызға, мұғалімдеріңізге немесе құқық қорғау органдарына хабарлау. 1. Топтық жұмыс: Оқушыларды топқа бөліп, әр топқа ситуациялық тапсырмалар беру. - 1-топ: Кибербуллингтің түрлерін сипаттау - 2-топ: Кибербуллингтің салдарын талдау - 3-топ: Кибербуллингтің алдын алу жолдарын ұсыну
Әр топ өз жұмысын постер немесе слайд түрінде қорғайды.
2. Видео көрсету: Кибербуллингтің салдары туралы қысқа бейнеролик көрсетіліп, талқылау жүргізіледі. 3. Талқылау: - Егер сіз немесе танысыңыз кибербуллингке ұшыраса, не істеу керек? - Интернеттегі қауіпсіздік ережелері қандай? |
Оқушылар тыңдайды
|
|
|
Соңы
(2 мин)
|
Рефлексия: - «Мен үйренген 3 маңызды нәрсе» (оқушылар қағазға жазып, сыныпта бөліседі). - Мұғалім кибербуллингтің алдын алу бойынша кеңестер береді. |
Рефлексия жасайды. Сабақтан кейін қандай әсер алғанын, не сезінгенін, не ұнағанын айтып, алған әсерімен бөліседі |
шағым қалдыра аласыз













