жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Буллингтен қорған!
Бөлім: |
|
Педагогтің Т.А.Ә. (болған жағдайда) |
|
Күні: |
20.01.2025 жыл |
Сынып: 8 «А» |
Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны: |
Сабақтың тақырыбы |
Буллингтен қорған! |
Сабақтың мақсаты |
«Буллинг» сөзінің мағынасын ашу, таныту; Жасөспірімдер арасындағы қорлау, мазақтау, намысқа тию жағдайларын алдын алу; |
Құндылықтарды дарыту |
Сынып ұжымын сыйластыққа, бір-біріне қолдау көрсете білуге тәрбиелеу. |
Сабақтың барысы
Сабақтың кезеңі/ уақыты |
Педагогтің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
Сабақтың басы |
Ұйымдастыру кезеңі Оқушылар назарын сабаққа аудару. Аптаның дәйексөзі: Тәртіп- тәрбие бастауы. «Миға шабуыл» әдісі
Сабақтың тақырыбымен, мақсатымен таныстыру. Буллинг жайлы кеңінен білу үшін мына бейне материалды мұқият көріп шығуды ұсынамын. Мұғалім (бейнероликтен кейін қойылатын сұрақтар): Бұл бейнеролик не туралы? Буллинг қандай жағдайларға әкеліп тіреуі мүмкін? Біреу сені қорқытып, қорлап жүрген жағдайда не істеу керек? Егер сен өзің біреуді қорлап жүрген болсаң ше? Неліктен адамдар бір-бірін қорлап, қиянат жасайды? |
Оқушы өз ойларын ортаға салады. Оқушы жауаптары арқылы жаңа тақырыпқа көшу. Оқушы өз болжамдарын айтып, талқылау жүргізеді |
|
https://www.youtube.com/watch?v=RCA_wFW-mSo |
Сабақтың ортасы |
Bullying сөзі ағылшын тілінен аударғанда "қорқыту", "кемсіту", "мұқату" дегенді білдіреді. Буллинг - агрессия немесе күш көрсету арқылы адамның өзгені қорлауы, үстем екенін көрсетуі. Буллинг жасаушы мұны күшпен де, сөзбен кемсіту арқылы да жасайды әрі бұл әрекетін жиі қайталауы мүмкін. Буллингтің негізгі төрт түрі бар. Олар: сөзбен қорқыту, күшпен қорқыту, реляцион түрі және кибернетикалық буллинг. Буллингтің күш көрсету арқылы жүретін түрі адамның тәніне зиянын тигізеді, оның дүние-мүлкіне зардап әкеледі. Мәселен, иықпен қағып өту, ұру, төбелесу осы қатарда. Әдетте буллинг басқалай басталып, ақыр соңында күш көрсетуге алып келеді. Күш көрсету — өлімге апаруы мүмкін өте қауіпті буллинг түрі. Сөз формасындағы буллингте адам ауызша айқаймен, дауыс көтеру арқылы және күліп, кекетіп-мұқату арқылы зорлық көрсетеді. Құрбанды қорлап, оның намысына тию, сыртынан ол туралы өтірік айту, өсек тарату, дөрекі сөйлеу, жәбірлеу сөз түріндегі буллингке кіреді. Relational буллингті кейде әлеуметтік агрессия деп те атайды. Бұл – бір адаммен қарым-қатынас құру арқылы оған зиян келтіру, кемсіту. Сондай-ақ реляцион буллинг түсінігін бір адам басқа жанның репутациясына кір келтіргісі келген, оның қоғамдағы беделіне нұқсан келтіруді ойлап жасаған әрекетін сипаттағанда да қолданады. Relational буллинг сырт көзге жақын араласатын адамдар боп көрінетін ортада болуы мүмкін. Сондықтан ол ұзақ уақыт басқа адамдарға байқалмай, бірнеше жылға жалғаса береді. Қазір қорқытудың кибербуллинг деп аталатын түрі жиі ұшырасады. Мамандар да кибербуллингтің әсіресе пандемия кезінде өршіп тұрғанын айтып жүр. Кибербуллинг — интернет, әлеуметтік желі, түрлі сайт арқылы қоқан-лоқы көрсету. Жәбірлеуші телефонмен хабарласып немесе әлеуметтік желіде жазып, адамды қорқыта алады. Кибербуллинг жасаушы ауызша немесе белгілі бір фото, видео жариялап, қорлауы мүмкін. Сонымен қатар құрбанға зиян тигізу мақсатында ойластырылған арнайы тапсырыс аясында кибербуллинг белгілері байқалуы мүмкін. Топтық жұмыс. Жағдаяттарды оқып, топ арасында талқылап, сұрақтарға жауап бер. 1топ. Әлеуметтік желіде қорлау Жағдай: Сенің сыныптасың Жанар, мектептен кейін әлеуметтік желіде Мөлдірдің суретін жариялап, оны күлкіге айналдыруда. Әр жазбада Мөлдірдің бейнесі мазақ етіліп, қорлау пікірлері жариялануда. Мөлдір бұл жағдайды ашық түрде жария етуге қорқып, жан дүниесін жұртқа көрсеткісі келмейді. Оның көңіл-күйі күннен-күнге төмендеп, мектепке келуден тартына бастады. Сұрақ:
2топ. Сыныптағы физикалық зорлық Жағдай: Сенің сыныптасың Дархан үнемі Мұратты қорлап, оны дене шынықтыру сабағында немесе асханаға барған кезде ұрып-соғады. Мұраттың жүрегі жараланған, бірақ ол бұл жағдайды жариялаудан қорқады. Оның күйзелісіне қарамастан, Дархан өзін басқаларға күш көрсету арқылы жоғары тұрғандай сезінеді. Сұрақ:
3топ. Әлеуметтік оқшаулау Жағдай: Сенің сыныптасың Айнұр үнемі әлеуметтік оқшаулауда қалуда. Ол ешқашан топтық жұмыстарға шақырылмайды, мектепте үнемі жалғыз жүреді. Айнұрдың өзіндік ерекшеліктері бар, бірақ оны сыныптастары түсініп, құрметтейтін сияқты емес. Оның ішкі әлемі өкінішке толы, бірақ ол бұл жайлы ешкімге айтқысы келмейді. Сұрақ:
4топ. Мектептегі психологиялық қысым Жағдай: Сенің сыныптастарың арасында, әсіресе жігіттер арасында, қысым көрсету мен қорлау жиі болып тұрады. Бір күні, Арман әлсіз Кенжебекті сынып алдында күлкіге айналдырып, оны қатты қорлап, ренжітуі мүмкін. Кенжебек ештеңе айта алмай, үнсіз қалған кезде оның көзіне өкініш пен қорқыныш байқалады. Сұрақ:
5топ. Кибербуллинг Жағдай: Сенің сыныптасың Жомарт, желіде Айгүлдің жеке мәліметтерін таратып, оны анонимді түрде қорлап, оның ар-намысына тиетін пікірлер жазып жүр. Айгүл осы жағдайды көріп, өзіне зиян келтіруден қорқады. Бірақ ол бұл мәселені ешкімге айтпайды, өйткені оны көпшілік алдында мазақ етуі мүмкін. Сұрақ:
6топ. Қорлыққа шыдамай кету Жағдай: Айдана күнде сыныптағы балалар тарапынан қорлыққа ұшырап, оның жүрегі ауыр, психологиялық тұрғыдан қажыған. Ол бұл жағдайға шыдамай, мектепке барудан бас тартуға тырысады. Оның көздерінде үмітсіздік пен болашаққа сенімсіздік байқалады. Сұрақ:
Қауіпсіз ашық ойын алаңының ережелері
Суретте не көріп тұрсыздар? Бұл не? Ашық ойын алаңы – балалар мен жасөспірімдердің денсаулығын нығайтуға, көңілді уақыт өткізуге арналған орын. Дегенмен, ойын алаңындағы қауіпсіздікті сақтау маңызды, өйткені онда түрлі жарақаттар мен қауіптер туындауы мүмкін. Сондықтан ойын алаңында қауіпсіздік ережелерін сақтау өте маңызды. Сіздердің ойларыңызша қандай ережелерді ұстану керек? Сіз білетін қандай ережелер бар? Қауіпсіз ашық ойын алаңының ережелері
|
Оқушылар алты топқа бөлінеді. Әр топқа жағдаяттар таратылып беріледі. Жауабын әр топ ойланып, ақылдаса отырып айтады.
Оқушы өз ойларын ортаға салады.
|
ҚБ Мұғалім оқушылар жауабын мұқият тыңдап кері байланыс беріп отырады |
Ақпараттық мәтін
Суреттер
Тірек-сызбалар
Кесте
|
Сабақтың соңы |
Сабақты қорытындылау Рефлексия "Құнды сөздер" ойыны Мақсаты: Оқушыларды бір-біріне көмек көрсету және жанашырлық көрсету арқылы өзара қарым-қатынас орнатуға тәрбиелеу. Жүрісі:
Карточкалар:
Үйге тапсырма Буллинг қандай жағдайларға әкеліп тіреуі мүмкін? |
Тақтаға шығып, белгілі бір адамды таңдап, өз қолдаулары мен жақсы сөздерімен бөліседі. |
|
Арнайы карточкалар немесе қағаздар. |

