Сабақтың
басы
10
минут
Өткен білімді еске
түсіру
|
Ұйымдастыру
кезеңі:
-Сәлeмдeсу, оқушылaрды
түгeндeп, шaттық шeңбeрін құру арқылы жағымды ахуал
қалыптастыру.
Сандар арқылы топқа
бөлу
«Қаламсап» әдісі арқылы алдыңғы тақырып
бойынша сұрақ дaғдыcынқaлыптастыру, осы тақырыпты меңгеруге қажет
білімді еске түсіру және қайталап қою арқылы білімдерін
тексеру.
Мақсаты: Оқушылардың белсенділігін
арттыру, Жылдaм шешім
қaбылдaу.
Талқылау
сұрақтары:
Тарихта өмір сүрген
мемлекеттер қандай кезеңдерден өтті? Әр мемлекеттегі оқиғалар мен
үдерістер барлық мемлекеттерге тән
бе?
Қандай ортақ
заңдылықтарды айтуға
болады?
|
1ден 3ке дейін санау арқылы
топқа бөлініп отырады
Оқушылар өз ойларын
ортаға салады.
Оқушылар жауаптары арқылы жаңа
тақырыпқа көшу
|
Мақсаты: оқушылар
бойында идея немесе тілек білдіру, тыңдау дағдыларын дамытуға
бағыттау, оқыту жағдайларын
теңестіру.
ҚБ:
Мадақтау
Жарайсың!
Шамалы
талпын!
Біліміңді
жетілдір!
Сенің қолынан
келеді!
|
Топтастыру
суреттер
Стикерлер
Қаламсаптар
|
Жаңа
білім
5
минут
Топтық
жұмыс
15
минут
5
минут
5
минут
|
Ой
шақыру
Тақтадан слайдарқылы сурет
көрсетіледі.

|

|
Оқушылардың
зейінін суретке аударып, төмендегі сұрақ арқылы Тақырып
түсіндіріледі.
|
Бұл ұстанымның
ХІІІ-ХҮ ғасырда Қазақстанға қандай қатысы
болды?
Сабақ тақырыбы мен
оқу мақсаттары таныстырылғаннан кейін бағалау критерийлеріне,
тарихи концепт пен зерттеу
сұрағына назар
аударылады.
Зерттеу
сұрағы: Моңғол ұлыстарының құрылуы
нәтижесінде саяси картада қандай өзгерістер
болды?
Тақырыпқа мазмұнына қатысты
қысқаша шолу.
Зерттеу мен
талдау.
1-тапсырма. Топтық
жұмыс
Жошы ұлысының орнына
құрылған алғашқы ірі мемлекеттердің бірі ретінде Алтын
Орданың өмірлік
циклін зерттеу.
Постер
дайындау.
І
топ: Алтын
Орданың құрылуы, (соғыстар, географиялық,
экономикалық, сыртқы әлеуметтік-саяси
факторлар)қоғамдық
құрылысы (әлеуметтік құрылымы, басқару
жүйесі, діні)
ІІ
топ: Алтын
Орданың күшеюі (билік үшін күрес, басқа
территорияларын басып алу, экономикалық күштілік, мәдениеттің
дамуы, мемлекеттің гүлденуі, көрші мемлекеттермен
қарым-қатынасы,).
ІІІ
топ: Мемлекеттің әлсіреуі (ішкі алауыздық, әлеуметтік
теңсіздік, экономикалық дағдарыс, үздіксіз соғыстар, бөлшектеніп
кету, жаңа мемлекеттердің пайда
болуы).
2- тапсырма.
Жұптық жұмыс.«Сәйкестендіру»
әдісі
Мағыналарын
сәйкестендіріңіз.
Хан
|
Мемлекекет басындағы
тұлға
|
Диуан
|
Шыңғысханның нақыл
сөздері, заң, жарғы, әдет-ғұрып
жинақтары
|
Уәзір
|
Елден мемлекеттік
салықты жинаушы
|
Жасақ
(Яса)
|
Қаржы, салық, ішкі
саясат басқару құрылымы
|
Басқақ
|
Диуанды басқаратын
тұлға
|
Бату
хан
|
Ислам дінін
қабылдап, моңғол мемлекетінен тәуелсіз саясат
жүргізді.
|
Берке
хан
|
Алтын Орданың
негізін қалады
|
3- тапсырма. Жеке
жұмыс.
Карта мазмұны мен өз
біліміңізге сүйеніп, сұрақтарға жауап
беріңіз
XIII-XV ғғ.
Қазақстан аумағында қандай мемлекеттер
құрылды?
Монғол империясының
құрылуы мен ыдырауы нәтижесінде қандай өзгерістер орын
алды
|
Мұғалімнің
интерактивті тақтадан слайд түсіндірмесін, мұқият
тыңдайды.
Бағалау
критерийі:
Алтын Орда
мемлекетінің өмірлік циклін
зерттейді.
Дескрипторлар:
Алтын Орданың
құрылуына әсер еткен басты үш факторды
атайды;
қоғамдық құрылысының
сатыларын талдайды;
Алтын Орда мемлекеті
күшеюіне ықпал еткен үш факторды атап, пікірін
негіздейді;
Мемлекеттің
әлсіреуіне әсер еткен негізгі екі факторды, жанама екі факторды
атайды.
Дескриптор:
Атаулардың
мағыналарын сәйкестендіреді
Дескриптор:
XIII-XV ғғ.
Қазақстан аумағында қандай мемлекеттер құрылғандығын
атайды;
Монғол
шапқыншылығының Еуразия
құрлығына енгізген өзгерістерін
анықтайды
|
ҚБ Мұғалім оқушылар жауабын
мұқият тыңдап кері байланыс беріп
отырады
«Ең үздік
жауап»
бір-бірімен
жұмыстарын алмасып,өзара бағалау
жасайды
ҚБ Мұғалім оқушылар жауабын
мұқият тыңдап кері байланыс беріп
отырады
Өзін-өзі
бағалау
|
Сл |