|
Мектеп: |
||||
|
Күні: |
Мұғалімнің аты-жөні |
|||
|
Сынып: 8-9 |
Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны: |
|||
|
Іс-шараның тақырыбы |
Онлайн-шопингтегі алаяқтық |
|||
|
Ценность |
Заң және тәртіп (қаңтар айы) «Цифрлық әлемде қауіпсіз қадам» жобасы «ҚАРЖЫЛЫҚ ҚАУІПСІЗДІК» |
|||
|
Іс-шараның мақсаттары |
Білім беру:
Дамыту:
Тәрбиелік:
|
|||
|
Сабақ барысы |
||||
|
Сабақ кезеңдері |
Мұғалімнің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Ресурстар |
|
|
Сабақтың басталуы |
Сәлемдесу және сабақ
тақырыбын қысқаша түсіндіру. Флайерді пайдаланып, оқушылармен онлайн-шопингтегі алаяқтықтың неге кең таралғанын талқылаңыз:
1-видеоны көру және флайерлерді пайдаланып, интернеттегі қауіпсіз сауда үшін қажетті негізгі ұғымдарды талқылау: Флайер: «Жалған
сайт»
«Фишинг»
«Әлеуметтік
инженерия» «Қауіпсіз
сайт» «Сенімді құпия
сөз»
«Екі факторлы
аутентификация (2FA)» «Жеке және қаржылық
алаяқтық»
«Импульсивті сатып алудың
қауіптілігі» «Қоғамдық
Wi-Fi» «Жалған
пікірлер» «Электрондық
әмияндар»
|
|
Стикерлер Ватман маркерлер |
|
|
Сабақтың ортасы |
«Онлайн-шопингтегі алаяқтар қалай әрекет етеді?» сұрағын флайерді пайдаланып талқылау«Онлайн-шопингтегі алаяқтар қалай әрекет етеді?»
«Алаяқтарды қалай тануға болады?» сұрағын флайерді пайдаланып талқылау«Алаяқтарды қалай тануға болады?»
Ойын: «Шындық немесе өтірік?»Мақсат: Интернеттегі
қауіпсіздік туралы қатысушылардың білімін тексеру.
«Алаяқтардан қалай қорғануға болады?» сұрағын флайерді пайдаланып талқылау«Алаяқтардан қалай қорғануға болады?»
Практикалық жұмыс: «Қауіпсіз құпия сөз жаса»Мақсат: Қауіпсіз құпия
сөздерді қалай жасау керектігін көрсету.
«Егер сізді алдаса, не істеу керек?» сұрағын флайерді пайдаланып талқылау«Егер сізді алдаса, не істеу керек?»
Практикалық бөлім: ойындар
|
Сұрақтарға жауап береді
Карточкалардағы сұрақтарға жауаптарды жазу, ойындарға және практикалық тапсырмаларға қатысу |
|
|
|
Сабақтың аяқталуы |
Онлайн-шопингтің қауіпсіздік ережелерін қайталаңыз.
Оқушылардан қандай жаңалық
білгендерін сұраңыз. |
Сұрақтарға жауап береді Мысалдар келтіреді |
|
|
Қосымша
Викторина тақырыбы: Онлайн-шопингте алаяқтардан қалай қорғануға болады
Сұрақ
1:
Қай белгі сайттың алаяқтық екенін
көрсетеді?
-
A) Сайт https:// қолданады
-
B) Қате жазылған атау (мысалы, "amaz0n.com")
-
C) Сатып алушылардың пікірлері бар
-
D) Домен .com болып аяқталады
Дұрыс жауап:
B) Қате жазылған атау (мысалы, "amaz0n.com")
![]()
Сұрақ
2:
PayPal сияқты қауіпсіз төлем әдістерін неге пайдалану
маңызды?
-
A) Бұл тезірек
-
B) Олар сіздің деректеріңізді қорғайды және алаяқтық кезінде ақшаны қайтарып береді
-
C) Бұл сатушы үшін ыңғайлырақ
-
D) Бұл арзанырақ
Дұрыс жауап:
B) Олар сіздің деректеріңізді қорғайды және алаяқтық кезінде ақшаны қайтарып береді
![]()
Сұрақ
3:
Егер сізге карта деректерін енгізуді сұраған күдікті хат келсе, не
істеу керек?
-
A) Хаттың шынайылығын тексеру үшін деректерді енгізу
-
B) Хатты елемеу және сілтемелерге өтпеу
-
D) Хат ресми болып көрінсе ғана деректерді беру
Дұрыс жауап:
B) Хатты елемеу және сілтемелерге өтпеу
![]()
Сұрақ
4:
Төмендегі жағдайлардың қайсысы алаяқтық белгісі болуы
мүмкін?
-
A) Сатушы толық алдын ала төлемді банк аударымы арқылы талап етеді
-
B) Сатушы платформамен қауіпсіз төлем ұсынады
-
C) Сатушы өз байланыс деректерінің барлығын ұсынады
-
D) Сатушыда жақсы пікірлер бар
Дұрыс жауап:
A) Сатушы толық алдын ала төлемді банк аударымы арқылы талап етеді
![]()
Сұрақ
5:
"Фишинг" нені білдіреді?
-
A) Желідегі балық аулау
-
B) Алаяқтардың сіздің деректеріңізді (мысалы, құпия сөздер мен карта деректерін) алдап алу әрекеті
-
C) Сапасыз тауарларды сату
-
D) Жылдам онлайн-транзакциялар
Дұрыс жауап:
B) Алаяқтардың сіздің деректеріңізді (мысалы, құпия сөздер мен карта деректерін) алдап алу әрекеті
![]()
Сұрақ
6:
Төмендегі құпия сөздердің қайсысы ең
қауіпсіз?
-
A) 123456
-
B) Qwerty2024
-
C) MyStrongPass!34
-
D) Сіздің атыңыз және туған күніңіз
Дұрыс жауап:
C) MyStrongPass!34
![]()
Сұрақ
7:
Егер сізден тауар үшін тікелей банк аударымы арқылы төлем жасауды
сұраса, не істеу керек?
-
A) Егер сатушы сенімді болып көрінсе, келісу
-
B) Қауіпсіз төлем әдісін іздеу
-
C) Картадағы ақша сомасын тексеру
-
D) Тауарды тезірек алу үшін аударым жасау
Дұрыс жауап:
B) Қауіпсіз төлем әдісін іздеу
![]()
Сұрақ
8:
Сайттың қорғалған екенін қалай түсінуге
болады?
-
A) Сайт жылдам жүктеледі
-
B) Мекенжай жолағында құлып белгісі бар
-
C) Сайтта көптеген жеңілдіктер бар
-
D) Сайттың заманауи дизайны бар
Дұрыс жауап:
B) Мекенжай жолағында құлып белгісі бар
![]()
Сұрақ
9:
Егер сіз онлайн-алаяқтардың құрбаны болсаңыз, не істеу
керек?
-
A) Банкке хабарлап, картаны бұғаттау
-
B) Алаяқпен байланысуға тырысу
-
C) Ештеңе істемеу
-
D) Басқа сайт іздей бастау
Дұрыс жауап:
A) Банкке хабарлап, картаны бұғаттау
![]()
Сұрақ
10:
Ақша жоғалтуға әкелетін импульсивті сатып алулардан қалай сақтануға
болады?
-
A) Жеңілдіктерді жоғалтып алмау үшін тауарларды дереу сатып алу
-
B) Сатып алу алдында қажетті заттардың тізімін жасау
-
C) Интернеттегі барлық жарнамаланған заттарды сатып алу
-
D) Барлық сайттарда карта деректерін сақтау
Дұрыс жауап:
B) Сатып алу алдында қажетті заттардың тізімін жасау
![]()
Ұйымдастыруға арналған ұсыныстар:
-
Әр сұраққа жарқын суреттер қосыңыз (мысалы, қауіпсіздікке арналған құлып белгісі немесе алаяқтыққа арналған ескерту белгісі).
-
Әр сұраққа ойлану үшін 20-30 секунд беріңіз.
-
Ойын соңында қатысушылардың қателіктерін талқылап, білімді практикада қалай қолдануға болатынын түсіндіріңіз.
![]()
Интерактивті мысалдар:
-
Рөлдік ойын: «Алаяқты анықта»
Мақсат: Қатысушыларды алаяқтық схемаларды тануға үйрету.
Қалай өткізу:
-
Қатысушыларды топтарға бөліңіз немесе жеке тапсырма беріңіз.
-
Түрлі жағдайлармен сценарийлер дайындаңыз (карточкалар немесе слайдтар):
-
Жалған интернет-дүкен.
-
«Банк» атынан жасалған жалған хат.
-
Қауіпсіз шарттары бар шынайы сайт.
-
-
Қатысушылар қай жағдай қауіпсіз екенін және қайсысында алаяқтық белгілері бар екенін анықтауы керек.
-
Дұрыс жауаптарды талқылап, белгілі бір жағдайлардың қауіптілігін түсіндіріңіз.
... 2. «Детективтік квест: Алаяқты тап»
Мақсат: Ақпаратты талдау және шешім
қабылдау дағдыларын дамыту.
Қалай
өткізу:
-
«Квест-бөлме» жасаңыз (виртуалды немесе залда), онда түрлі белгілер мен күдікті детальдар болады:
-
Әр түрлі «интернет-дүкендер» (қауіпсіз және алаяқтық).
-
Біреудің деректерді ұрлауға тырысатын хат алмасулары.
-
-
Қатысушылар зерттеу жүргізіп, алаяқтың қай жерде жасырынғанын анықтауы керек.
-
Барлық алаяқтық белгілерді бірінші болып тапқан адам жеңімпаз болады.
![]()
3. «Онлайн-шопингтегі қауіпсіз әрекеттердің ТОП-10-ы»
Мақсат: Білімді
жүйелеу.
Қалай
өткізу:
-
Қатысушыларды топтарға бөліңіз.
-
Әр топ қауіпсіз шопингтің 5-10 ережесін жасайды (мысалы: «Тексерілген сайттардан сатып алыңыз», «Карта деректерін сақтамаңыз»).
-
Әр топ өз тізімдерін қорғайды, ал ұйымдастырушы толықтырады немесе түзетеді.
![]()
4. «Сайттарды салыстыру»
Мақсат: Қатысушыларды сайттарды
талдауға және сенімділік белгілерін табуға
үйрету.
Қалай
өткізу:
-
Экранда екі сайтты көрсетіңіз:
-
Шынайы сайт (мысалы, Amazon).
-
Оқыту үшін жасалған жалған сайт.
-
-
Қатысушылар қай сайт қауіпсіз екенін анықтап, таңдауын түсіндіруі керек. Алаяқтық белгілерін (HTTPS-тің болмауы, күдікті URL және т.б.) көрсетуді сұраңыз.
![]()
5. «Құтқару сценарийлері»
Мақсат: Алаяқтық жағдайында әрекет ету
дағдыларын пысықтау.
Қалай
өткізу:
-
Қатысушыларға сценарийлер беріңіз, мысалы:
-
«Сіз жалған сайтқа карта деректерін енгіздіңіз.»
-
«Сізге ұтыс туралы хат келді, бірақ жүлдені алу үшін жеткізу ақысын төлеу сұралды.»
-
«Сіз тауарға төлем жасадыңыз, бірақ дүкен жауап бермей қойды.»
-
-
Олар жоспар құруы керек: картаны бұғаттау, банкке жүгіну, полицияға шағымдану және т.б.
![]()
6. «Алаяқ және сатып алушы» үстел ойыны
Мақсат: Қауіп-қатерді тану дағдыларын
ойын арқылы дамыту.
Қалай
өткізу:
-
Әр түрлі жағдайларды сипаттайтын карточкалар дайындаңыз (алаяқтық схемалар, қауіпсіз әрекеттер).
-
Ойыншылар кезек-кезек карточка тартып, дұрыс әрекеттері үшін «қауіпсіздік ұпайларын» алады немесе қателіктері үшін ұпайларын жоғалтады.
-
Ең көп «қауіпсіздік ұпайын» жинаған ойыншы жеңімпаз болады.
![]()
7. Нағыз оқиғалар туралы шағын дәріс
Мақсат: Шынайы оқиғалар арқылы
қауіп-қатерді түсіну деңгейін арттыру.
Қалай
өткізу:
-
Онлайн-шопингтегі алаяқтықтың белгілі жағдайларын айтып беріңіз.
-
Жәбірленушілердің қандай қателіктер жібергенін және оларды қалай болдырмауға болатынын талқылаңыз.
-
Әр адам мұндай жағдайлардан қалай сақтану керектігін анықтап, қорытынды жасайды.
![]()
8. «Керемет сатып алу жоспарын жаса»
Мақсат: Қаржылық сауаттылықты
дамыту.
Қалай
өткізу:
-
Қатысушыларға виртуалды бюджет беріңіз (мысалы, 50 000 теңге).
-
Олар сатып алу жоспарын құруы керек (тауарларды таңдау, олардың сенімділігін тексеру, купондар мен жеңілдіктерді пайдалану).
-
Бюджетті тиімді пайдаланып, күдікті сайттардан аулақ болған топ жеңімпаз болады.
![]()
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Цифрлық әлемде қауіпсіз қадам» жобасы «ҚАРЖЫЛЫҚ ҚАУІПСІЗДІК»
Цифрлық әлемде қауіпсіз қадам» жобасы «ҚАРЖЫЛЫҚ ҚАУІПСІЗДІК»
|
Мектеп: |
||||
|
Күні: |
Мұғалімнің аты-жөні |
|||
|
Сынып: 8-9 |
Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны: |
|||
|
Іс-шараның тақырыбы |
Онлайн-шопингтегі алаяқтық |
|||
|
Ценность |
Заң және тәртіп (қаңтар айы) «Цифрлық әлемде қауіпсіз қадам» жобасы «ҚАРЖЫЛЫҚ ҚАУІПСІЗДІК» |
|||
|
Іс-шараның мақсаттары |
Білім беру:
Дамыту:
Тәрбиелік:
|
|||
|
Сабақ барысы |
||||
|
Сабақ кезеңдері |
Мұғалімнің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Ресурстар |
|
|
Сабақтың басталуы |
Сәлемдесу және сабақ
тақырыбын қысқаша түсіндіру. Флайерді пайдаланып, оқушылармен онлайн-шопингтегі алаяқтықтың неге кең таралғанын талқылаңыз:
1-видеоны көру және флайерлерді пайдаланып, интернеттегі қауіпсіз сауда үшін қажетті негізгі ұғымдарды талқылау: Флайер: «Жалған
сайт»
«Фишинг»
«Әлеуметтік
инженерия» «Қауіпсіз
сайт» «Сенімді құпия
сөз»
«Екі факторлы
аутентификация (2FA)» «Жеке және қаржылық
алаяқтық»
«Импульсивті сатып алудың
қауіптілігі» «Қоғамдық
Wi-Fi» «Жалған
пікірлер» «Электрондық
әмияндар»
|
|
Стикерлер Ватман маркерлер |
|
|
Сабақтың ортасы |
«Онлайн-шопингтегі алаяқтар қалай әрекет етеді?» сұрағын флайерді пайдаланып талқылау«Онлайн-шопингтегі алаяқтар қалай әрекет етеді?»
«Алаяқтарды қалай тануға болады?» сұрағын флайерді пайдаланып талқылау«Алаяқтарды қалай тануға болады?»
Ойын: «Шындық немесе өтірік?»Мақсат: Интернеттегі
қауіпсіздік туралы қатысушылардың білімін тексеру.
«Алаяқтардан қалай қорғануға болады?» сұрағын флайерді пайдаланып талқылау«Алаяқтардан қалай қорғануға болады?»
Практикалық жұмыс: «Қауіпсіз құпия сөз жаса»Мақсат: Қауіпсіз құпия
сөздерді қалай жасау керектігін көрсету.
«Егер сізді алдаса, не істеу керек?» сұрағын флайерді пайдаланып талқылау«Егер сізді алдаса, не істеу керек?»
Практикалық бөлім: ойындар
|
Сұрақтарға жауап береді
Карточкалардағы сұрақтарға жауаптарды жазу, ойындарға және практикалық тапсырмаларға қатысу |
|
|
|
Сабақтың аяқталуы |
Онлайн-шопингтің қауіпсіздік ережелерін қайталаңыз.
Оқушылардан қандай жаңалық
білгендерін сұраңыз. |
Сұрақтарға жауап береді Мысалдар келтіреді |
|
|
Қосымша
Викторина тақырыбы: Онлайн-шопингте алаяқтардан қалай қорғануға болады
Сұрақ
1:
Қай белгі сайттың алаяқтық екенін
көрсетеді?
-
A) Сайт https:// қолданады
-
B) Қате жазылған атау (мысалы, "amaz0n.com")
-
C) Сатып алушылардың пікірлері бар
-
D) Домен .com болып аяқталады
Дұрыс жауап:
B) Қате жазылған атау (мысалы, "amaz0n.com")
![]()
Сұрақ
2:
PayPal сияқты қауіпсіз төлем әдістерін неге пайдалану
маңызды?
-
A) Бұл тезірек
-
B) Олар сіздің деректеріңізді қорғайды және алаяқтық кезінде ақшаны қайтарып береді
-
C) Бұл сатушы үшін ыңғайлырақ
-
D) Бұл арзанырақ
Дұрыс жауап:
B) Олар сіздің деректеріңізді қорғайды және алаяқтық кезінде ақшаны қайтарып береді
![]()
Сұрақ
3:
Егер сізге карта деректерін енгізуді сұраған күдікті хат келсе, не
істеу керек?
-
A) Хаттың шынайылығын тексеру үшін деректерді енгізу
-
B) Хатты елемеу және сілтемелерге өтпеу
-
D) Хат ресми болып көрінсе ғана деректерді беру
Дұрыс жауап:
B) Хатты елемеу және сілтемелерге өтпеу
![]()
Сұрақ
4:
Төмендегі жағдайлардың қайсысы алаяқтық белгісі болуы
мүмкін?
-
A) Сатушы толық алдын ала төлемді банк аударымы арқылы талап етеді
-
B) Сатушы платформамен қауіпсіз төлем ұсынады
-
C) Сатушы өз байланыс деректерінің барлығын ұсынады
-
D) Сатушыда жақсы пікірлер бар
Дұрыс жауап:
A) Сатушы толық алдын ала төлемді банк аударымы арқылы талап етеді
![]()
Сұрақ
5:
"Фишинг" нені білдіреді?
-
A) Желідегі балық аулау
-
B) Алаяқтардың сіздің деректеріңізді (мысалы, құпия сөздер мен карта деректерін) алдап алу әрекеті
-
C) Сапасыз тауарларды сату
-
D) Жылдам онлайн-транзакциялар
Дұрыс жауап:
B) Алаяқтардың сіздің деректеріңізді (мысалы, құпия сөздер мен карта деректерін) алдап алу әрекеті
![]()
Сұрақ
6:
Төмендегі құпия сөздердің қайсысы ең
қауіпсіз?
-
A) 123456
-
B) Qwerty2024
-
C) MyStrongPass!34
-
D) Сіздің атыңыз және туған күніңіз
Дұрыс жауап:
C) MyStrongPass!34
![]()
Сұрақ
7:
Егер сізден тауар үшін тікелей банк аударымы арқылы төлем жасауды
сұраса, не істеу керек?
-
A) Егер сатушы сенімді болып көрінсе, келісу
-
B) Қауіпсіз төлем әдісін іздеу
-
C) Картадағы ақша сомасын тексеру
-
D) Тауарды тезірек алу үшін аударым жасау
Дұрыс жауап:
B) Қауіпсіз төлем әдісін іздеу
![]()
Сұрақ
8:
Сайттың қорғалған екенін қалай түсінуге
болады?
-
A) Сайт жылдам жүктеледі
-
B) Мекенжай жолағында құлып белгісі бар
-
C) Сайтта көптеген жеңілдіктер бар
-
D) Сайттың заманауи дизайны бар
Дұрыс жауап:
B) Мекенжай жолағында құлып белгісі бар
![]()
Сұрақ
9:
Егер сіз онлайн-алаяқтардың құрбаны болсаңыз, не істеу
керек?
-
A) Банкке хабарлап, картаны бұғаттау
-
B) Алаяқпен байланысуға тырысу
-
C) Ештеңе істемеу
-
D) Басқа сайт іздей бастау
Дұрыс жауап:
A) Банкке хабарлап, картаны бұғаттау
![]()
Сұрақ
10:
Ақша жоғалтуға әкелетін импульсивті сатып алулардан қалай сақтануға
болады?
-
A) Жеңілдіктерді жоғалтып алмау үшін тауарларды дереу сатып алу
-
B) Сатып алу алдында қажетті заттардың тізімін жасау
-
C) Интернеттегі барлық жарнамаланған заттарды сатып алу
-
D) Барлық сайттарда карта деректерін сақтау
Дұрыс жауап:
B) Сатып алу алдында қажетті заттардың тізімін жасау
![]()
Ұйымдастыруға арналған ұсыныстар:
-
Әр сұраққа жарқын суреттер қосыңыз (мысалы, қауіпсіздікке арналған құлып белгісі немесе алаяқтыққа арналған ескерту белгісі).
-
Әр сұраққа ойлану үшін 20-30 секунд беріңіз.
-
Ойын соңында қатысушылардың қателіктерін талқылап, білімді практикада қалай қолдануға болатынын түсіндіріңіз.
![]()
Интерактивті мысалдар:
-
Рөлдік ойын: «Алаяқты анықта»
Мақсат: Қатысушыларды алаяқтық схемаларды тануға үйрету.
Қалай өткізу:
-
Қатысушыларды топтарға бөліңіз немесе жеке тапсырма беріңіз.
-
Түрлі жағдайлармен сценарийлер дайындаңыз (карточкалар немесе слайдтар):
-
Жалған интернет-дүкен.
-
«Банк» атынан жасалған жалған хат.
-
Қауіпсіз шарттары бар шынайы сайт.
-
-
Қатысушылар қай жағдай қауіпсіз екенін және қайсысында алаяқтық белгілері бар екенін анықтауы керек.
-
Дұрыс жауаптарды талқылап, белгілі бір жағдайлардың қауіптілігін түсіндіріңіз.
... 2. «Детективтік квест: Алаяқты тап»
Мақсат: Ақпаратты талдау және шешім
қабылдау дағдыларын дамыту.
Қалай
өткізу:
-
«Квест-бөлме» жасаңыз (виртуалды немесе залда), онда түрлі белгілер мен күдікті детальдар болады:
-
Әр түрлі «интернет-дүкендер» (қауіпсіз және алаяқтық).
-
Біреудің деректерді ұрлауға тырысатын хат алмасулары.
-
-
Қатысушылар зерттеу жүргізіп, алаяқтың қай жерде жасырынғанын анықтауы керек.
-
Барлық алаяқтық белгілерді бірінші болып тапқан адам жеңімпаз болады.
![]()
3. «Онлайн-шопингтегі қауіпсіз әрекеттердің ТОП-10-ы»
Мақсат: Білімді
жүйелеу.
Қалай
өткізу:
-
Қатысушыларды топтарға бөліңіз.
-
Әр топ қауіпсіз шопингтің 5-10 ережесін жасайды (мысалы: «Тексерілген сайттардан сатып алыңыз», «Карта деректерін сақтамаңыз»).
-
Әр топ өз тізімдерін қорғайды, ал ұйымдастырушы толықтырады немесе түзетеді.
![]()
4. «Сайттарды салыстыру»
Мақсат: Қатысушыларды сайттарды
талдауға және сенімділік белгілерін табуға
үйрету.
Қалай
өткізу:
-
Экранда екі сайтты көрсетіңіз:
-
Шынайы сайт (мысалы, Amazon).
-
Оқыту үшін жасалған жалған сайт.
-
-
Қатысушылар қай сайт қауіпсіз екенін анықтап, таңдауын түсіндіруі керек. Алаяқтық белгілерін (HTTPS-тің болмауы, күдікті URL және т.б.) көрсетуді сұраңыз.
![]()
5. «Құтқару сценарийлері»
Мақсат: Алаяқтық жағдайында әрекет ету
дағдыларын пысықтау.
Қалай
өткізу:
-
Қатысушыларға сценарийлер беріңіз, мысалы:
-
«Сіз жалған сайтқа карта деректерін енгіздіңіз.»
-
«Сізге ұтыс туралы хат келді, бірақ жүлдені алу үшін жеткізу ақысын төлеу сұралды.»
-
«Сіз тауарға төлем жасадыңыз, бірақ дүкен жауап бермей қойды.»
-
-
Олар жоспар құруы керек: картаны бұғаттау, банкке жүгіну, полицияға шағымдану және т.б.
![]()
6. «Алаяқ және сатып алушы» үстел ойыны
Мақсат: Қауіп-қатерді тану дағдыларын
ойын арқылы дамыту.
Қалай
өткізу:
-
Әр түрлі жағдайларды сипаттайтын карточкалар дайындаңыз (алаяқтық схемалар, қауіпсіз әрекеттер).
-
Ойыншылар кезек-кезек карточка тартып, дұрыс әрекеттері үшін «қауіпсіздік ұпайларын» алады немесе қателіктері үшін ұпайларын жоғалтады.
-
Ең көп «қауіпсіздік ұпайын» жинаған ойыншы жеңімпаз болады.
![]()
7. Нағыз оқиғалар туралы шағын дәріс
Мақсат: Шынайы оқиғалар арқылы
қауіп-қатерді түсіну деңгейін арттыру.
Қалай
өткізу:
-
Онлайн-шопингтегі алаяқтықтың белгілі жағдайларын айтып беріңіз.
-
Жәбірленушілердің қандай қателіктер жібергенін және оларды қалай болдырмауға болатынын талқылаңыз.
-
Әр адам мұндай жағдайлардан қалай сақтану керектігін анықтап, қорытынды жасайды.
![]()
8. «Керемет сатып алу жоспарын жаса»
Мақсат: Қаржылық сауаттылықты
дамыту.
Қалай
өткізу:
-
Қатысушыларға виртуалды бюджет беріңіз (мысалы, 50 000 теңге).
-
Олар сатып алу жоспарын құруы керек (тауарларды таңдау, олардың сенімділігін тексеру, купондар мен жеңілдіктерді пайдалану).
-
Бюджетті тиімді пайдаланып, күдікті сайттардан аулақ болған топ жеңімпаз болады.
![]()
шағым қалдыра аласыз













