Түркістан облысы, Жетісай ауданының
білім бөліміне қарасты,
«№57 «Сарыарқа» жалпы білім беретін мектеп»
коммуналдық мемлекеттік мекемесі,
Исаев Ербол Хакарбаевич,
математика пән мұғалімі,
Педагог-сарапшы.
Цифрлық білім беру жағдайында математика пәнін оқытудың заманауи тәсілдері
Қазіргі қоғамдағы білім беру жүйесі жаһандану, цифрландыру, ақпараттық технологиялардың қарқынды дамуы жағдайында түбегейлі өзгеріске ұшырауда. Осы үдерістерге сәйкес оқытудың дәстүрлі әдістері жаңа, заманауи тәсілдермен алмастырылып, білім берудің тиімділігін арттыруда. Әсіресе, математика пәнін оқытуда цифрлық құралдарды қолдану оқушылардың танымдық қызығушылығын арттырып, олардың ойлау, талдау және модельдеу қабілеттерін дамытуға зор мүмкіндік береді.
Цифрлық технологияларды қолдана отырып, математика пәнін оқытудағы заманауи тәсілдердің мүмкіндіктерін қарастыру және олардың тиімділігін сипаттау.
1. Математика сабағында цифрлық білім беру ресурстарын пайдалану
Цифрлық білім беру платформалары мен ресурстары мұғалім мен оқушы арасындағы өзара байланысты жеңілдетіп, оқу үдерісін жекелендіруге мүмкіндік береді. Мысалы:
Bilimland, Kundelik.kz, OnlineMektep сияқты платформалар оқушыларға интерактивті тапсырмалар, бейнесабақтар мен тесттер ұсынады.
GeoGebra, Desmos, Mathway сияқты математикалық бағдарламалар абстрактілі ұғымдарды визуализациялауға, графиктер құруға, есептерді шешуге көмектеседі.
Бұл платформалар:
жеке және саралап оқыту мүмкіндігін береді;
уақыт үнемдейді;
оқушылардың өз бетімен жұмыс істеу дағдыларын дамытады.
2. Интерактивті оқыту әдістері мен құралдары
Математика сабағында қолданылатын интерактивті әдістер:
Сандық викториналар (Kahoot, Quizizz, Mentimeter);
Виртуалды тақталар (Jamboard, Padlet, Miro);
Интерактивті тапсырмалар (LearningApps, Wordwall).
Бұл әдістер:
сабақта белсенділік пен қызығушылықты арттырады;
командалық және жеке жұмысқа дағдыландырады;
логикалық және шығармашылық ойлауды дамытады.
3. Қашықтан және гибридті оқытудың математикалық білімге әсері
Қашықтан оқыту – пандемия кезінде білім берудің баламалы тәсілі ретінде белсенді қолданылды. Ол:
оқушылардың цифрлық сауаттылығын арттырды;
математика сабағында Google Meet, Zoom, Microsoft Teams арқылы тікелей байланысқа шығу мүмкіндігін берді;
оқу материалын бейнесабақ, электронды оқулық, симуляциялар арқылы меңгеруге ықпал етті.
Гибридті оқыту – оффлайн және онлайн сабақтардың үйлесімі, яғни оқытудың икемді моделін қамтамасыз етеді. Бұл модель оқушылардың әртүрлі оқу стилдеріне бейімделуге мүмкіндік береді.
4. Сандық бағалау жүйелері және кері байланыс
Сандық бағалау жүйелері (Google Forms, TestPad, Quizlet) арқылы:
оқушылардың білім деңгейі нақты анықталады;
автоматты түрде нәтижелер шығарылады;
уақтылы кері байланыс беріледі.
Кері байланыс – білім беру үдерісінің маңызды компоненті. Мұғалім оқушының әлсіз тұстарын анықтап, нақты бағыт береді.
5. Цифрлық ортада математика мұғалімінің рөлі
Мұғалім енді тек ақпарат жеткізуші емес, оқушының даралығын ескеретін кеңесші, бағыттаушы, зерттеуге жетелеуші тұлға ретінде көрінеді. Ол үшін:
үздіксіз кәсіби даму қажет;
жаңа цифрлық құралдармен жұмыс істеуді меңгеру қажет;
оқушыларға мотивация беріп, білімді қолдану жолдарын көрсету маңызды.
Цифрлық білім беру жағдайында математика пәнін оқыту заманауи, тиімді, икемді әрі оқушы қажеттілігіне бейімделген болуы тиіс. Цифрлық технологиялар – оқытудағы кедергілерді жойып, білімге қолжетімділікті арттырады. Мұғалім үшін бұл – жаңа мүмкіндіктер алаңы. Ал оқушы үшін – өз бетінше ізденіп, математика ғылымын терең меңгеруге жол ашады.
Пайдаланылған әдебиеттер:
-
ҚР Оқу-ағарту министрлігі. Сандық білім беру ресурстарының тізімі.
-
Bilimland.kz – Қазақстандағы білім беру платформасы.
-
GeoGebra.org – Математикалық модельдеу құралы.
-
Сарсенбаева Ж. «Математика сабағында цифрлық технологияларды қолдану», «Білім» журналы, 2023.
-
«Цифрлық педагогика негіздері» – ЖОО оқу құралы.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
ЦИФРЛЫҚ БІЛІМ БЕРУ ЖАҒДАЙЫНДА МАТЕМАТИКА ПӘНІН ОҚЫТУДЫҢ ЗАМАНАУИ ТӘСІЛДЕРІ
ЦИФРЛЫҚ БІЛІМ БЕРУ ЖАҒДАЙЫНДА МАТЕМАТИКА ПӘНІН ОҚЫТУДЫҢ ЗАМАНАУИ ТӘСІЛДЕРІ
Түркістан облысы, Жетісай ауданының
білім бөліміне қарасты,
«№57 «Сарыарқа» жалпы білім беретін мектеп»
коммуналдық мемлекеттік мекемесі,
Исаев Ербол Хакарбаевич,
математика пән мұғалімі,
Педагог-сарапшы.
Цифрлық білім беру жағдайында математика пәнін оқытудың заманауи тәсілдері
Қазіргі қоғамдағы білім беру жүйесі жаһандану, цифрландыру, ақпараттық технологиялардың қарқынды дамуы жағдайында түбегейлі өзгеріске ұшырауда. Осы үдерістерге сәйкес оқытудың дәстүрлі әдістері жаңа, заманауи тәсілдермен алмастырылып, білім берудің тиімділігін арттыруда. Әсіресе, математика пәнін оқытуда цифрлық құралдарды қолдану оқушылардың танымдық қызығушылығын арттырып, олардың ойлау, талдау және модельдеу қабілеттерін дамытуға зор мүмкіндік береді.
Цифрлық технологияларды қолдана отырып, математика пәнін оқытудағы заманауи тәсілдердің мүмкіндіктерін қарастыру және олардың тиімділігін сипаттау.
1. Математика сабағында цифрлық білім беру ресурстарын пайдалану
Цифрлық білім беру платформалары мен ресурстары мұғалім мен оқушы арасындағы өзара байланысты жеңілдетіп, оқу үдерісін жекелендіруге мүмкіндік береді. Мысалы:
Bilimland, Kundelik.kz, OnlineMektep сияқты платформалар оқушыларға интерактивті тапсырмалар, бейнесабақтар мен тесттер ұсынады.
GeoGebra, Desmos, Mathway сияқты математикалық бағдарламалар абстрактілі ұғымдарды визуализациялауға, графиктер құруға, есептерді шешуге көмектеседі.
Бұл платформалар:
жеке және саралап оқыту мүмкіндігін береді;
уақыт үнемдейді;
оқушылардың өз бетімен жұмыс істеу дағдыларын дамытады.
2. Интерактивті оқыту әдістері мен құралдары
Математика сабағында қолданылатын интерактивті әдістер:
Сандық викториналар (Kahoot, Quizizz, Mentimeter);
Виртуалды тақталар (Jamboard, Padlet, Miro);
Интерактивті тапсырмалар (LearningApps, Wordwall).
Бұл әдістер:
сабақта белсенділік пен қызығушылықты арттырады;
командалық және жеке жұмысқа дағдыландырады;
логикалық және шығармашылық ойлауды дамытады.
3. Қашықтан және гибридті оқытудың математикалық білімге әсері
Қашықтан оқыту – пандемия кезінде білім берудің баламалы тәсілі ретінде белсенді қолданылды. Ол:
оқушылардың цифрлық сауаттылығын арттырды;
математика сабағында Google Meet, Zoom, Microsoft Teams арқылы тікелей байланысқа шығу мүмкіндігін берді;
оқу материалын бейнесабақ, электронды оқулық, симуляциялар арқылы меңгеруге ықпал етті.
Гибридті оқыту – оффлайн және онлайн сабақтардың үйлесімі, яғни оқытудың икемді моделін қамтамасыз етеді. Бұл модель оқушылардың әртүрлі оқу стилдеріне бейімделуге мүмкіндік береді.
4. Сандық бағалау жүйелері және кері байланыс
Сандық бағалау жүйелері (Google Forms, TestPad, Quizlet) арқылы:
оқушылардың білім деңгейі нақты анықталады;
автоматты түрде нәтижелер шығарылады;
уақтылы кері байланыс беріледі.
Кері байланыс – білім беру үдерісінің маңызды компоненті. Мұғалім оқушының әлсіз тұстарын анықтап, нақты бағыт береді.
5. Цифрлық ортада математика мұғалімінің рөлі
Мұғалім енді тек ақпарат жеткізуші емес, оқушының даралығын ескеретін кеңесші, бағыттаушы, зерттеуге жетелеуші тұлға ретінде көрінеді. Ол үшін:
үздіксіз кәсіби даму қажет;
жаңа цифрлық құралдармен жұмыс істеуді меңгеру қажет;
оқушыларға мотивация беріп, білімді қолдану жолдарын көрсету маңызды.
Цифрлық білім беру жағдайында математика пәнін оқыту заманауи, тиімді, икемді әрі оқушы қажеттілігіне бейімделген болуы тиіс. Цифрлық технологиялар – оқытудағы кедергілерді жойып, білімге қолжетімділікті арттырады. Мұғалім үшін бұл – жаңа мүмкіндіктер алаңы. Ал оқушы үшін – өз бетінше ізденіп, математика ғылымын терең меңгеруге жол ашады.
Пайдаланылған әдебиеттер:
-
ҚР Оқу-ағарту министрлігі. Сандық білім беру ресурстарының тізімі.
-
Bilimland.kz – Қазақстандағы білім беру платформасы.
-
GeoGebra.org – Математикалық модельдеу құралы.
-
Сарсенбаева Ж. «Математика сабағында цифрлық технологияларды қолдану», «Білім» журналы, 2023.
-
«Цифрлық педагогика негіздері» – ЖОО оқу құралы.
шағым қалдыра аласыз













