Материалдар / COMPARATIVE AND SUPERLATIVE ADJECTIVES
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

COMPARATIVE AND SUPERLATIVE ADJECTIVES

Материал туралы қысқаша түсінік
7-сынып оқушыларына арналған ашық сабақ
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
11 Қазан 2024
121
0 рет жүктелген
450 ₸
Бүгін алсаңыз
+23 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +23 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады


Unit 6: Entertainment and Media

School: B.Bibolatuly

Date:21.02.24

Teacher name: Ibragimova D.B

Grade: 7

Number present: 10

Number absent:

Theme of the lesson:

COMPARATIVE AND SUPERLATIVE ADJECTIVES

Learning objectives

7.L2 Understand with little support most specific information in

extended talk on a limited range of general and curricular topics

7.W3 Write with moderate grammatical accuracy on a limited range

of familiar general and curricular topics


Lesson objectives

All learners will be able to:

  1. To develop grammar, reading, speaking, writing skills;

  2. To enlarge students’ vocabulary, cognitive and creative abilities


Criteria

Identify facts and details in extended talks with little support

Demonstrate the ability to write grammatically correct sentences on familiar topics

Write a text keeping appropriate format and plan of a given genre

Previous learning

Answer the questions

Plan

Planned timings

Planned activities

Learners’ activities

Evaluation

Resources

Beginning

10 minutes

GREETING

One of the learners starts the lesson with questions: What date is it today?

What day is it today?

What is the weather like today?

What is the temperature?

Teacher presents lesson objectives.







Middle

30 minutes




Method “Brainstorming”

What do you think the video will be about?

Teacher suggests listening activity to the learners. They get a sheet with the tasks. Teacher gives them some time to look through the tasks and search the words that they do not know.

Before listening teacher discusses the assessment criteria together with the learners:

Then they listen and writing vocabulary.


WRITING

Write a short newspaper note about your favourite movies.

Learners write 50 – 60 words passage about their favourite film explaining why they like it. In their passage they should express their feelings and opinion and present information at least to 4 questions out of 6:


For the writing task learners get maximum 4 points.


Work with a partner .

Look at the pictures and describe them.














Learners write a short newspaper note about your favourite movies.







Verbal evaluation












Mutual avaluatio














Individual avaluation


Pictures

End


5 minutes


Feedback

Feedback. The teacher gives comments about learners work and awards learner. Students will choose one and put on the board their stickers.

Home task: to revise topical vocabulary on the unit “Entertainment and media”.


Saying goodbye



Self-assessment











Келісілді: Л.Алсейтова













































Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!