ДАРЫНДЫ ОҚУШЫЛАРМЕН
ЖҰМЫС
«Адамды бір нәрсеге үйретіп қажеті жоқ, бар
болғаны оған өзіне керекті
жаңалықты ашуға көмек беру
қажет»
Г. Галилей
Ел Президенті өз жолдауында «Біздің жас
мемлекетіміз өсіп-жетіліп, кемелденді, біздің балаларымыз бен
немерелеріміз онымен бірге ер жетеді. Олар өз ұрпағының өрісі биік,
денсаулығы мықты өкілдері болады», - деп атап көрсетілгендей,
өз ұрпағының жауапты да, жігерлі болып, өрісі биік жеткіншекті
тәрбиелеуде мұғалімнің жаңаша ойлау түрін педагогикалық ғылыми
тұрғыда ұйымдастырғанда ғана қол жетеді. Бұл міндетке дарынды
балаларды таңдау және олардың бойындағы ерекше қасиетті бағалап,
өмірден өз орындарын табуға көмектесу де
қосылады.
Мектепте оқу-тәрбие жұмысындағы әдіс-тәсілдің
қай-қайсысы болсын, негізінде оқушылардың сана-сезімін, ақыл-ойын
дамытуды мақсат ететін болғандықтан, олардың да дара ерекшеліктерін
біліп, санасып отыру қажет. Бұл
ұстаз-парызы.
ДАРЫНДЫ ОҚУШЫЛАРМЕН
ЖҰМЫС
Міндеттері:
-
Баланың жеке тұлғалық ерекшеліктерін дамыту, оны
қоғамда өмір сүруге психологиялық тұрғыдан
дайындау;
-
Балалардың кәсіби және жеке даралық
қабілетін анықтай алуына психологиялық –педагогикалық көмек
көрсету
Негізгі
принциптері: Баламен жеке сыйластық және сенімді
қарым-қатынас орнату.
Болжап отырған
нәтиже: Оқу бағдарламасына сай білімді терең
меңгерген, жеке шығармашылық қабілеті дамыған, ұлттық сана сезімі
жетілген және ішкі жан дүниесін тануға, өзін өзгелермен салыстыра
алатын, іс-әрекетке талдау жасай алатын, жоспарлау мүмкіндігі
қалаптасқан тұлға.
Дарындылық
анықтамасы:
-
Іс-әрекеттің сәтті орындалуын қамтамасыз ететін
қабілеттік істің өзара сәйкестік сапалығын
айтады;
-
Іс-әрекеттің жағдайдағы ерекшелігі, кеңінен
қамтылған адам мүмкіндігі;
-
Ақылдың потенциалы немесе интеллект. Оқуға,
білімге жалпы танымдық мүмкіндіктер және
қабілеті;
-
Баланың табиғаты арқылы дамыған қабілет
туралы;
-
Таланттылық және адамгершілігінің жоғары
жетістіктерге жеткізетін іс-шаралар.
Дарынды баланың
сипаттамасы:
-
Интелектуалды
сферасы;
-
Білімділік өрісі;
-
Ойлау қабілеті ерекшесі тұрақты, қызығуы мол,
кейде бір іспен айналысса тоқтай аламайды, өз ойын ерте
жеткізеді.
Дарындылық үш параметрмен
анықталады:
Дарынды оқушылармен
жүргізілетін жылдық
жұмыс
жоспары:
№
|
Өткізілетін
іс-шаралар
|
Өткізетін уақыты
|
Жауапты мұғалім
|
1
|
Дарынды баланы іздеп табу және
іріктеу
|
кыркүйек
|
Пән
мұғалімі
|
2
|
Тереңдетілген бағдарлама бойынша (жеке, топтық,
жұптап) оқыту
|
Жыл
бойы
|
|
3
|
Дарынды балалармен жүйелі түрде қосымша сабақтар
өткізу
|
Жыл
бойы
|
4
|
Ізденіс жұмыстарын (реферат, баяндама,
сөзжұмбақтар, ребус, шығарма жазу, өлең
шығару, эссе, мазмұндама,
шығарма т.б.) өз бетінше ізденіп оқуды ұйымдастыру,
дамыту.
|
Жыл
бойы
|
5
|
Мектепішілік және қалалық, обдыстық,
республикалық пәндік олимпиадаларға, конкурс-сайыстарға,
ғылыми-практикалық конференцияларға
қатыстыру
|
Кезеңінде
|
6
|
«Эрудит», «Жарқын
журналы» интеллектуалдық сайыстарға
қатыстыру
|
Кезеңінде
|
7
|
Жаңа педагогикалық технологиялар элементтерін
пайдалана оқыту
|
Жыл
бойы
|
8
|
Пән
мұғалімдері дарынды оқушылардың шығармашылығын жинақтайтын
портфолио жасау
|
Жыл
бойы
|
9
|
Өлең жаза алатын оқушылардың шығармашылық
белсенділігін дамыту, өлеңдерін басылымдарға
беру
|
Үнемі
|
10
|
«Дарынды балалармен жұмыс таныстырылымы» айлығы.
Пән әдістемелік бірлестіктерінің дарынды балалармен
жұмысы
|
Сәуір
|
Дарынды балалармен жұмыс жүргізудің
мақсаты:
-
баланың шығармашылық қабілетін және өз бетінше шығармашылық
ізденісін дамыту;
-
пәнге терең қызығушылығын арттыру;
-
оқушының әсерлілік сезімін қалыптастыру;
-
оқушының белсенділігін арттыру мақсатында даму деңгейін, танымдық
белсенділігін арттыра оқыту;
-
жалпы білім -білік дағдыларын дамыта
оқыту;
-
білімнің бағасын арттыру.
ІІ.
Оқушылар арасынан қабілетті оқушыны анықтау (кіммен жұмыс
істейді?)
1. Бастауыш сынып
мұғалімдерімен кеңесе отырып қабілетті (өте ерекше) оқушылар
тізімін алу
2. Пән мұғалімдерімен
(сынып жетекшілерімен) қабілетті не айрықша өнері, бейімі бар
оқушыларды іріктеу
3. Жыл сайын мектепішілік
жарыстарда, олимпиадаларда, т.с.с байқауларда жеңімпаз оқушыларды
топтастыру (бағытына қарай)
4. Білім деңгейінің
стандарттық өлшемнен ерекшелігін (игеру қабілетін)
анықтау
«Дарынды балалар»
бағдарламасының жұмыс
бағыттары:
І. Дарынды балаларға
арналған қосымша оқу бағдарламаларын, тест тапсырмаларын
және түрлі бақылау жұмыстарының мәтіндерін
дайындау.
ІІ. Диагностика
жүргізу
ІІІ. Дарынды балалардың
шығармашылық потенциалын жүзеге асыруда жағдай
туғызу
IV. Дарынды балалардың
шығармашылық қабілетін дамыту.
V. Дарынды балалардың
шығармашылық дамуының негізгі көзі-ынталандару іс-шараларын
өткізу
р/с
|
Оқушының аты-жөні
|
Сыныбы
|
1
|
Серікбаева
Диана
|
9
«А»
|
2
|
Сабирова
Саяра
|
9
«А»
|
3
|
Цай
Анастасия
|
9
«А»
|
4
|
Петришев
Кирилл
|
9
«А»
|
5
|
Ержанов
Елхан
|
9
«А»
|
6
|
Умирғали
Айша
|
9
«А»
|
7
|
Кафлевский
Даниил
|
9
«Б»
|
8
|
Король
Екатерина
|
9
«Б»
|
9
|
Шнайдер
Евгения
|
9
«Б»
|
10
|
Цой
Альбина
|
9
«В»
|
11
|
Мамаев
Әділхан
|
9
«В»
|
2018-2019 оқу жылының
қорытындысы бойынша «Эрудит» интелектуалды білім сайтында
Республикалық «Менің әкем- әлемдегі ең жақсы адам» атты байқауына
қатысып орындарға ие болған оқушыларымыз төмендегі кесте бойынша
көрсетілген:
№
|
Оқушының аты-жөні
|
Сыныбы
|
Қатысқан пәні
|
Алған
орны
|
Пән мұғалімі
|
1
|
Петришев
Кирилл
|
9
«А»
|
Қазақ тілі
|
І
|
Кашмуратова
Г.П
|
2
|
Король
Екатерина
|
9
«Б»
|
Қазақ тілі
|
ІІ
|
Кашмуратова
Г.П.
|
3
|
Мамаев
Әділхан
|
9
«В»
|
Қазақ тілі
|
І
|
Кашмуратова
Г.П.
|
Рухани Жаңғыру бағдарламасы
негізінде ұйымдастырылып отырған
9-10 сыныптар арасында өткен
«Біз болашақ жастары» атты қалалық байқауға эссе жазған оқушылар
тізімі
р/с
|
Оқушының аты-жөні
|
Сыныбы
|
орын
|
1
|
Серікбаева
Диана
|
9
«А»
|
|
2
|
Сабирова
Саяра
|
9
«А»
|
|
3
|
Цай
Анастасия
|
9
«А»
|
|
4
|
Петришев
Кирилл
|
9
«А»
|
|
5
|
Цой
Альбина
|
9
«А»
|
|
6
|
Кәкен
Әділхан
|
9
«А»
|
|
Қазақ тілі мен әдебиеті
пәнінің мұғалімі: Кашмуратова Г.П.