Материалдар / Дәстүрлі қазақ қоғамы әлеуметтік жіктелуі

Дәстүрлі қазақ қоғамы әлеуметтік жіктелуі

Материал туралы қысқаша түсінік
Ашық сабаққа негізделіп жасақталған. Топтық, жұптық, жеке жұмыс қамтылған.
1300 ₸
Бүгін алсаңыз
+65 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +65 бонус беріледі Бұл не?
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Білім беру ұйымының атауы


Пәні:

Қазақстан тарихы

Бөлім:

Дәстүрлі қазақ қоғамы: этникалық құрылымы және әлеуметтік ұйымдасуы

Педагогтің аты-жөні:


Күні:


Сынып: 10

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

Дәстүрлі қазақ қоғамының әлеуметтік жіктелуінің ерекшеліктері

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаты:

10.2.2.6 -қазақтардың әлеуметтік жіктелуіне тән ерекшеліктерді анықтау үшін «ақсүйек», «қарасүйек », «хан», «сұлтан», «би», «батыр» ұғымдарын пайдалану;

Сабақтың мақсаты

Қазақ хандығындағы әлеуметтік топтарды жіктеп, қоғамдағы қызметін талдау

Сабақтың барысы

Сабақтың кезеңі//уақыты

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Ұйымдастыру

Алдыңғы білімді еске түсіру

Топқа бөлу


Оқушылармен амандасу, сабақты бастауға дайындау.


«wordwall» бағдарламасында тест тапсырмасы орындалады.

Берілген жасырын суреттер арқылы оқушылар 3-топқа бөлінеді. Оқушыларға өздері таңдаған суреттер бойынша топқа ат қою ұсынылады.

1-топ: Ақсүйектер

2-топ: Билер

3-топ: Қара халық




-тест тапсырмаларын орындайды.




-суреттерді таңдау арқылы топқа бөлінеді;

-топқа ат қояды;

-осы суреттер арқылы жаңа тақырыпты анықтауға ұсынылады.

Мадақтау




2-ұпай.



https://wordwall.net/resource/65185364

Жаңа білім




Бейнебаян арқылы басталады:

-бейнебаянның мазмұны қандай болды?

-қандай ерекшеліктерді байқадыңыздар?



1-тапсырма: топтық жұмыс:

1-топқа: Дәстүрлі қазақ қоғамының ақсүйектер және қарасүйектер болып бөлінуін венндиаграмма (салыстыру кестесінде) талдаңыз:

Ақсүйектер

Ұқсастығы

Қарасүйек

тер





2-топқа: Билердің қазақ қоғамындағы рөлін Тұжырымдамалық карта арқылы сипаттаңыз:

Схема 2



3-топқа: Қазақ халқының әлеуметтік жіктелуіне SWOT талдау жасаңыз:

S-мықты жақтары

W-әлсіз жақтары

O-мүмкіндіктері

T-қауіп-қатер








2-жұптық жұмыс:

1-жұп: Қазақ хандығы дәуіріндегі Қазақ қоғамының әлеуметтік сатысын пирамида немесе тірек сызба түрінде сал. Қазақ хандығы дәуіріндегі әлеуметтік саты бойынша жоғары көтерілу мүмкіндігі туралы не білеміз?







2-жұп: «Екі жақты күнделік» әдісі арқылы тақырып бойынша мәтіннен қатты әсер еткен тұстар туралы сипаттаңыз.

Мәтіннен қатты әсер еткен тұстар

Әсер еткен үзінділер жөнінде пікір




3-жұп: «Learningapps» бағдарламасында «ақиқат», «жалған» тапсырмасын орындайды:

Мәлімет

Ақиқат

Жалған

Төрелер жүздік жүйеге кірмейтін әлеуметтік топ

+


Қазақ қоғамында еріксіз адамдарды қара халық деп атайды.


+ құл немесе күң деп атайды.

Би сөзі араб-парсы тілінде әмір сөзіне сәйкес келеді.

+


Сұлтандар қожалар тұқымынан тарайды.


+Шыңғыс хан тұқымынан тарайды.

Арқар-Шыңғыс хан ұрпақтарының ортақ таңбасы мен ұраны

+


Батырлар деп кәсіпқой әскери адамдарды атаған.

+


Әлеуметтік сатының жоғарғы сатысы қарасүйектерден тұрды.


+ ақсүйектерден

Ру әрбір мүшесінің құқықтарын қорғайтын негізгі бірлестік болды.

+



Жеке жұмыс:

ПТМС (ПОПС) «Қазақ қоғамындағы әлеуметтік топтар хандықты нығайтуда маңызды рөл атқарды». Кем дегенде 5 тірек сөздерді қолданып, баға беру: хан, сұлтан, ақсүйек, қарасүйек, би, батыр, құл, төленгіт, төре

Осы тұжырыммен қаншалықты келісесіз? ПОПС формуласын қолданып жауап беріңіз

П: «Менің ойымша…». (1 ұпай)

О: «Себебі …». (1 ұпай)

П: «Келесі мысалдармен дәлелдей аламын

-бейнебаянды тамашалай отырып, жетелеуші сұрақтарға жауап береді.


-ақсүйектер тобының ерекшеліктерін анықтайды;

-қарасүйектер тобының ерекшеліктерін анықтайды;

-ұқсастықтарын сипаттайды.

-«билер» ұғымына сипаттама жасайды;

-қоғамдағы рөлін сипаттайды;

-«билер сотының» қызметін сипаттайды;

-қорытынды, ой-түйін жасайды.

-қазақ халқы әлеуметтік жіктелуінің мықты жақтарын анықтайды;

-әлсіз жақтарын сипаттайды;

-мүмкіндіктерін анықтайды;

-қауіп-қатерін сипаттайды.


-қазақ қоғамының әлеуметтік сатысын төменнен жоғары қараай сатылай сипаттайды;

-әлеуметтік саты бойынша жоғары көтерілу мүмкіндігі туралы ой-түйін айтады.

-мәтіннен қатты әсер еткен тұстарын анықтайды;

-әсер еткен үзінділер жөнінде өз пікірін білдіреді.



-берілген мәліметтермен таныса отырып, оқиғаның «ақиқат», «жалған» екендігін анықтайды.
































-өз пікірін білдіреді;

-себебін анықтайды;

-мысалдармен дәлел келтіреді.



1-ұпай





3-ұпай









3-ұпай











3-ұпай














2-ұпай













2-ұпай










2-ұпай










































2-ұпай.


https://youtu.be/DpLTY0vchHs?si=nvY9JdnjPN4kisx4

































































https://learningapps.org/watch?v=pxy90n2kc24






Кері байланыс

«Интервью» әдісі арқылы кері байланыс алынады.

-оқушылар сабақ барысы туралы кері байланыс ұсынады.



Үйге тапсырма






-«Дәстүрлі қазақ қоғамының әлеуметтік жіктелуінің ерекшеліктері» мәтінді оқып, талдау;

-«ашық» және «жабық» тест тапсырмаларын дайындау;

-салыстырмалы талдау кестесін құру:

ХҮ-ХҮІІІ ғасырлардағы қазақ қоғамының әлеуметтік жіктелу ерекшеліктері

Қазіргі қоғамның (ХХІ ғ) әлеуметтік-жіктелу ерекшеліктері









Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі