Оқу
бағдарламасына сәйкес оқыту
мақсаты:
|
10.2.2.6
-қазақтардың әлеуметтік жіктелуіне тән ерекшеліктерді анықтау үшін
«ақсүйек», «қарасүйек », «хан», «сұлтан», «би», «батыр» ұғымдарын
пайдалану;
|
Ұйымдастыру
Алдыңғы білімді еске
түсіру
Топқа
бөлу
|
Оқушылармен амандасу, сабақты
бастауға дайындау.
«wordwall» бағдарламасында тест
тапсырмасы орындалады.
Берілген жасырын суреттер
арқылы оқушылар 3-топқа бөлінеді. Оқушыларға өздері таңдаған
суреттер бойынша топқа ат қою
ұсынылады.
1-топ:
Ақсүйектер
2-топ:
Билер
3-топ: Қара
халық


|
-тест тапсырмаларын
орындайды.
-суреттерді таңдау арқылы
топқа бөлінеді;
-топқа ат
қояды;
-осы суреттер арқылы
жаңа тақырыпты анықтауға
ұсынылады.
|
Мадақтау
2-ұпай.
|
https://wordwall.net/resource/65185364
|
Жаңа
білім
|
Бейнебаян арқылы
басталады:
-бейнебаянның
мазмұны қандай болды?
-қандай
ерекшеліктерді
байқадыңыздар?
1-тапсырма: топтық
жұмыс:
1-топқа: Дәстүрлі қазақ қоғамының
ақсүйектер және қарасүйектер болып бөлінуін венндиаграмма
(салыстыру кестесінде)
талдаңыз:
Ақсүйектер
|
Ұқсастығы
|
Қарасүйек
тер
|
|
|
|
2-топқа: Билердің қазақ қоғамындағы
рөлін Тұжырымдамалық
карта арқылы
сипаттаңыз:

3-топқа: Қазақ халқының әлеуметтік
жіктелуіне SWOT талдау
жасаңыз:
S-мықты
жақтары
|
W-әлсіз
жақтары
|
O-мүмкіндіктері
|
T-қауіп-қатер
|
2-жұптық
жұмыс:
1-жұп: Қазақ хандығы дәуіріндегі
Қазақ қоғамының әлеуметтік сатысын пирамида немесе тірек сызба
түрінде сал. Қазақ хандығы дәуіріндегі әлеуметтік саты бойынша
жоғары көтерілу мүмкіндігі туралы не
білеміз?
2-жұп: «Екі жақты
күнделік» әдісі арқылы тақырып бойынша
мәтіннен қатты әсер еткен тұстар туралы
сипаттаңыз.
Мәтіннен қатты
әсер еткен тұстар
|
Әсер еткен
үзінділер жөнінде пікір
|
|
|
3-жұп:
«Learningapps» бағдарламасында «ақиқат»,
«жалған» тапсырмасын
орындайды:
Мәлімет
|
Ақиқат
|
Жалған
|
Төрелер жүздік
жүйеге кірмейтін әлеуметтік
топ
|
+
|
|
Қазақ қоғамында
еріксіз адамдарды қара халық деп
атайды.
|
|
+ құл немесе күң деп
атайды.
|
Би сөзі араб-парсы
тілінде әмір сөзіне сәйкес
келеді.
|
+
|
|
Сұлтандар қожалар
тұқымынан тарайды.
|
|
+Шыңғыс хан
тұқымынан тарайды.
|
Арқар-Шыңғыс
хан ұрпақтарының ортақ таңбасы мен
ұраны
|
+
|
|
Батырлар деп
кәсіпқой әскери адамдарды
атаған.
|
+
|
|
Әлеуметтік сатының
жоғарғы сатысы қарасүйектерден
тұрды.
|
|
+ ақсүйектерден
|
Ру әрбір мүшесінің
құқықтарын қорғайтын негізгі бірлестік
болды.
|
+
|
|
Жеке
жұмыс:
ПТМС (ПОПС) «Қазақ
қоғамындағы әлеуметтік топтар хандықты нығайтуда маңызды рөл
атқарды». Кем дегенде 5 тірек сөздерді қолданып, баға беру: хан,
сұлтан, ақсүйек, қарасүйек, би, батыр, құл, төленгіт,
төре
Осы тұжырыммен
қаншалықты келісесіз? ПОПС формуласын қолданып жауап
беріңіз
П: «Менің ойымша…».
(1 ұпай)
О: «Себебі …». (1
ұпай)
П: «Келесі
мысалдармен дәлелдей аламын
|
-бейнебаянды
тамашалай отырып, жетелеуші сұрақтарға жауап
береді.
-ақсүйектер тобының
ерекшеліктерін анықтайды;
-қарасүйектер
тобының ерекшеліктерін
анықтайды;
-ұқсастықтарын
сипаттайды.
-«билер» ұғымына
сипаттама жасайды;
-қоғамдағы рөлін
сипаттайды;
-«билер сотының»
қызметін сипаттайды;
-қорытынды, ой-түйін
жасайды.
-қазақ халқы
әлеуметтік жіктелуінің мықты жақтарын
анықтайды;
-әлсіз жақтарын
сипаттайды;
-мүмкіндіктерін анықтайды;
-қауіп-қатерін
сипаттайды.
-қазақ қоғамының
әлеуметтік сатысын төменнен жоғары қараай сатылай
сипаттайды;
-әлеуметтік саты
бойынша жоғары көтерілу мүмкіндігі туралы ой-түйін
айтады.
-мәтіннен қатты әсер
еткен тұстарын анықтайды;
-әсер еткен
үзінділер жөнінде өз пікірін
білдіреді.
-берілген
мәліметтермен таныса отырып, оқиғаның «ақиқат», «жалған» екендігін
анықтайды.
-өз пікірін
білдіреді;
-себебін
анықтайды;
-мысалдармен дәлел
келтіреді.
|
1-ұпай
3-ұпай
3-ұпай
3-ұпай
2-ұпай
2-ұпай
2-ұпай
2-ұпай.
|
https://youtu.be/DpLTY0vchHs?si=nvY9JdnjPN4kisx4
https://learningapps.org/watch?v=pxy90n2kc24
|