Материалдар / "Дауыссыз дыбыстардың түрлері"

"Дауыссыз дыбыстардың түрлері"

Материал туралы қысқаша түсінік
2- сынып қазақ тілі
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
16 Қараша 2018
5246
7 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады





Сабақтың тақырыбы: Дауыссыз дыбыстардың түрлеріМұғалімнің аты-жөні: С.УмирзаховаКүні:
СЫНЫП: 2Сабақ 20 Қатысқан оқушылар саны: Қатыспаған оқушылар саны:
Сабақ негізделген оқу мақсаттары

Сабақ нәтижесі:

Оқушылардың барлығы мынаны орындай алады: оқушылардың дауысты дыбыстар туралы лингвистикалық білімдерін кеңейтеді, жаттығу жұмыстары мен қосымша тапсырмаларорындайды.Оқушылардың көбісі мынаны орындай алады: Топтық жұмысты брлесе орындайды.Өз бетінше жұмыс жасайды. Сұраққа жауап береді. Қосымша үлестірме ресурстармен жұмыс жасайды. Оқушылардың кейбіреуі мынаны орындай алады: Оқулықтан тыс берілген қосымша тапсырмалады орындайды, тақырып бойынша қосымша мәліметтер мен дәлелдер келтіре алады.
Бағалау критерийіЖеке, жұптық, топтық тапсырмаларды орындай алады. Сабақ барысында тыңдаушының назарын өзіне аудара алады.
Тілдік құзіреттілікӘртүрлі жанрдағы мәтіндер
РесурстарОқулық, суреттер, топқа бөлуге арналған кеспе қағаздар  және  әртүрлі  заттар, топтық тапсырмалар, кері байланыс, стикер.
Әдіс-тәсілдерСұрақ-жауап, әңгімелеу, түсіндіру, ойын, көрнекілік. Рефлексия.
Пәнаралық байланысМузыка, қазақ тілі.
Алдыңғы оқуДауыссыз дыбыстардың түрлері
Сабақтың жоспары
Жоспарланған уақытСабақ барысы :Бағалау түрлері
Басталуы5 минутСәлемдесу. Топқа бөлемін : «Билеттер арқылы» топқа бөлінеді. Оқушыларды кассадан билеттер алып, 1,2,3 вагондарға бөлініп отрады.Психологиялық ахуал қалыптастыру: «Қызыл гүлім-ай» биСынып реттілігін қадағалау. Оқушыларды түгелдеу. Оқу құралдарын байқау. Бір-бірімізді тыңдаймыз десек 1 рет қол шапалақтаймыз!Ұйымшыл боламыз десек 2 рет Белсенділік танытамыз десек 3 рет шапалақтаймыз!Сөз дегеніміз не?Мәндес сөздер дегеніміз не?Қарама - қарсы мағыналы сөздер дегеніміз не?Әр түрлі мағыналы сөздер дегеніміз не?Жауап берген оқушылар бағаланады.1-топ:«Бақыт» вагоны2-топ:«Сүйіспеншілік» вагоны3-топ:«Жарқын өмір» вагоны«Қызыл гүлім-ай» би билету.
Жаңа білім10 минут









Өкпеден шыққан ауаның кедергіге ұшырап шығуынан жасалатын дыбыстарды дауыссыз дыбыстар дейміз. Олар: б, в, г, ғ, ң, қ, һ, й, ц, к, н, ш з, х,, ф, п,, р, л, д, ж, ч, с, м, т.(у). Қазақ тілінде барлығы 25 дауыссыз дыбыс бар. Щ – дыбыс емес, әріп. Ол щ созылыңқы( қос) ш дыбысының таңбасы.Дауыссыз дыбыстардың ерекшелігі:1. Дауыссыздарды айтқанда, өкпеден шыққан ауа әйтеуір бір кедергіге ұшырайды.2. Дауыссыздарды айтқанда, үн бәсең, солғын болады.3. Дауыссыз дыбыстар буын құрай алмайды.4. Дауыссыз дыбыстарды айтқанда дауыс шымылдығы баяу дірілдейді.Дауыссыз дыбыстарды айтқанда, өкпеден шыққан ауа сөйлеу мүшелеріне соқтығысып, салдыр пайда болады. Сондықтан дауыссыз дыбыстарда үн болмайды немесе өте аз болады.Оқулықтағы жаттығуларды топтарға бөліп орындау









Оқулық,мәтіндер.
Ортасы 10 минут











СөйлемДауысты дыбыстар саныДауыссыз дыбыстар саныАшық дауыстыларҚысаң дауыстыларЖуан дауыстыларЖіңішке дауыстыларЕріндік дауыстыларЕзулік дауыстыларШешесі жалғыз болғандықтан, Айсұлу жылдың басында сырттай оқуға ауысқан еді.Ауыл ұйқыға кетісімен, уәделі жерге келдім. (Ж. Саин)Құрмаш қанша тәрбиелесе де, Көксерек ұрлық пен адал астың айырмасы не екенін ұға алмады (М. Әуезов)Кісі неғұрлым көп болса, канал соғұрлым тез бітеді. (С. Мұқанов)Қалжыңы, күлкісі араласып, шай өте көңілді ішілді.Деңгейлік тапсырмалар:І деңгей1. Дауыссыз дыбыстарды ретімен жазып шық2. мәтіннен дауыссыз дыбыстардың астын сыз.Абай – өз заманының жаршысы. Оның шығармалары – сол заманның шежіресі. Оларда сол кездегі қазақ қауымының тұрмыс – тіршілігі барлық ерекшеліктерімен, тек өзіне ғана тән белгі – бедерімен, өзіндік бояу өрнектерімен мейлінше айқын да толық бейнеленген. (Ж. Смағұлов)ІІ деңгей1. Дауыссыз дыбыстардың дауысты дыбыстардан айырмашылығы неде?2. Дауысты дыбыстардың салдыр мен үннің қатысына қарай бөлінуін жазып шық және мәтіндегі дауыссыз дыбыстарға фонетикалық талдау жаса.Адамның бір атаның балалары екені рас болса, белгілі бір заманның баласы екен де даусыз.ІІІ деңгей5. Жұп дауыссыздарды жаз және мысал келтір.6. Қазақ тілінде қанша дыбыс, қанша әріп бар? Төмендегі сөздерге фонетикалық талдау жаса және дыбыс болмайтын әріптерді тап.Қою, қоян, ноян, фельетон, стиль, аю, кею.

Ребус шешу «Кітап»1-жаттығу. Құстардың атын көшіріп жаз.Тырна, қырғауыл, бүркіт, бөдене, сұңқар, шүрегей, тауық, сауысқан.«Кім жылдам?» ойыны. Осы құстардың қайсысы артық? 
  • Тауық. 
  • Неге? 
  • Себебі тауық үй құсы, қалған құстар дала құстары. 
  • 2-жаттығу.Тал басында,Түндіксіз отау. (Ұя)Мәтінді түсініп оқы. Ұя.Ұя – құстың жұмыртқалап, балапан басатын орны. Ұяның түрі көп. Әр құс өзінше салады. Қарға ұясын ұсақ бұтақтардан жасайды. Қарлығаш ұясын саз және шөп-шаламнан тұрғызады. Аққу еш уақытта ыстық жерде ұя тұрғызбайды.
  • Қарамен жазылған сөздер бар ма? 
  • Оларды жазып, бөлінуіне қарай топтап жазайық. 
  • І топ ІІ топ ІІІ топбалапан жасайды тұрғызадықатаң: п қатаң: с қатаң: тұяң: б ұяң: ж,д. ұяң: ғ,д,з.үнді: л,н. үнді: й. үнді: р 3-жаттығу. «Кім шапшаң?Көл бетінде құбылып,Қос сұлу жүр сызылып.(аққу) Өлеңді мәнерлеп оқу.Аққулар Әй, аққулар, аққулар.Күз алыс па, жуық па?Неге қанат қақтыңдар,Көлдің суы суық па?
  • Қарамен жазылған сөздерге дыбыстық талдау жаса. 
  • І топ Аққулар – 3 буын, 7 әріп, 7 дыбыс.А – дауысты жуан.Қ – дауыссыз қатаң.Қ – дауыссыз қатаң.У – дауысты дыбыс.Л – дауыссыз үнді.А – дауысты жуан.Р – дауыссыз үнді.ІІ топ Қанат – 2 буын, 5 әріп, 5 дыбыс.Қ – дауыссыз қатаң.А – дауысты жуан.Н – дауыссыз үнді.А – дауысты жуан.Т – дауыссыз қатаң.ІІІ топ Суық – 2 буын, 4 әріп, 5 дыбыс.С – дауыссыз қатаң.У – дауысты дыбыс.Ы – дауысты жуан.Қ – дауыссыз қатаң. 
    Оқулық,қабырғаға ілінген ватмандар, түрлі-түсті маркерлер

    «Ыстық орындық» орындық әдісі, сұрақтар, орындық.

    Сергіту сәті2 минут«Қыдырып қайтайық!» би билеу

    Оқушылар би билеп сергіп қалады.
    Аяқталуы Сабақты бекіту10 минут-Қорытынды ретінде кластер толтырайық«Біліміңді тексер»
  • Дауыссыз дыбыстардың түрлерін тап. 
  • а) жуан, жіңішке.ә) жуан, қатаң, үнді.б) қатаң, ұяң, үнді. 
  • Қатаң дауыссыз дыбыстары бар қатарды белгіле: 
  • а) ә, б, в, г, ғ, д, ж.б) к, қ, п, ф, с, т, х, ц, ч, ш, щ, һ.в) а, о, ұ, ы. 
  • «Кітап» сөзінен дауыссыз дыбыстарды тап: 
  • а) і, а, о.ә) к, а, т.б) к, т, т. 
    Кестені толтыру
    Бағалау

    5 минут



















    Кері байланыс3 минут
    «Білім қоржыны» кері байланыс

    Сабақтан алған әсерлерін стикерге жазып, қоржындарға жабыстырады.
    Қосымша ақпарат
    Саралау – Сіз қосымшакөмек көрсетуді қалайжоспарлайсыз? Сізқабілеті жоғарыоқушыларға тапсырманыкүрделендіруді қалайжоспарлайсыз?Бағалау - Оқушылардыңүйренгенін тексерудіқалай жоспарлайсыз?Пəнаралық байланысҚауіпсіздік жəне еңбектіқорғау ережелеріАКТ-мен байланысҚұндылықтардағыбайланыс
  • РефлексияСабақ / оқумақсаттарышынайы ма?Бүгін оқушыларне білді?Сыныптағы ахуалқандай болды?Мен жоспарлағансаралау шараларытиімді болды ма?Мен берілгенуақыт ішіндеүлгердім бе? Менөз жоспарымақандай түзетулеренгіздім жəненеліктен?



    Төмендегі бос ұяшыққа сабақ туралы өз пікіріңізді жазыңыз.Сол ұяшықтағы Сіздің сабағыңыздың тақырыбына сəйкескелетін сұрақтарға жауап беріңіз.
    Қорытынды бағамдауҚандай екі нəрсе табысты болды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?1:2:Қандай екі нəрсе сабақты жақсарта алды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?1:2:Сабақ барысында мен сынып немесе жекелеген оқушылар туралы менің келесі сабағымдыжетілдіруге көмектесетін не білдім?




    Ресми байқаулар тізімі
    Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
    Осы аптаның ең үздік материалдары
    Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
    Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
    тақырыптармен дайындаймыз
    Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
    Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
    Толығырақ