Дененiң еркiн түсуi, еркiн түсу үдеуi

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Дененiң еркiн түсуi, еркiн түсу үдеуi

Материал туралы қысқаша түсінік
еркін түсуді сипаттау үшін теңайнымалы қозғалыстың кинематикалық теңдеулерін қолдану
Материалдың қысқаша нұсқасы


Қысқа мерзімді жоспар

Бөлімі:

Кинематика

Қала Мектеп

Тараз қаласы М.Мәметова атындағы №27 орта мектебі

Физика пәні мұғалімі Педагог-зерттеуші

Педагогтің аты-жөні:

Айтжанова Гульнар .Аширхановна.

Күні:

10.10.2024жыл

Сыныбы:

Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

Дененiң еркiн түсуi, еркiн түсу үдеуi

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты

9.2.1.9 еркін түсуді сипаттау үшін теңайнымалы қозғалыстың кинематикалық теңдеулерін қолдану;

Сабақтың мақсаты:

-еркін түсуді сипаттау үшін теңайнымалы қозғалыстың кинематикалық теңдеулерін қолданады


Сабақтың барысы:


Сабақ кезеңі/

Уақыты

Педагогтің іс-әрекеті

Білім алушының

іс-әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

3 минут




Өткенге шолу

5 минут
























Жаңа сабаққа дайындық

5 минут





Ұйымдастыру кезеңі


Оқушылармен сәлемдесу, түгелдеу, сабаққа дайындығын тексеру.

Топқа бөлу


LearningApps платформасы арқылы:

1.Автомобильдің спидометрі қай жылдамдықты өлшейді? (лездік немесе орташа)

2.Кез келген бірдей уақыт аралығында жылдамдығы бірдей шамаға өзгеріп отыратын қозғалыс (бірқалыпты айнымалы қозғалыс)

3.Тең үдемелі қозғалыс кезіндегі дененің орын ауыстыруы ( )

4.Үдеудің өлшем бірлігі (1 м/с2)

5.Тебаяулайтын қозғалыс кезіндегі дененің жылдамдығы ( )

6.Үдеу қандай шама? (векторлық)

7.Еркін түсу үдеуі неге тең? (g=9,8 м/с2 )

8. Кез келген бірдей уақыт аралығында жылдамдығы бірдей шамаға артатын қозғалыс ( теңүдемелі қозғалыс)

Қызығушылығын ояту.

Оқушылардың жаңа сабаққа дайындығын тексеру мақсатында «Стоп кадр» әдісімен бейнеролик көрсету.

Сабақтың тақырыбын, оқу мақсатын хабарлау




Оқушылар санау арқылы 3 топқа бөлінеді.

1,2,3




Оқушылар үй тапсырмасына қайталау жасайды























Оқушылар бейнеролик бойынша өз ойларын айтады, бүгінгі сабақтың тақырыбын ашады.











ҚБ: дайын жауаптар арқылы




























ҚБ:ауызша мадақтау










https://learningapps.org/watch?v=pkadn8g8k23


9 сыныпқа арналған оқулық, интерактивті тақта





















Сілтеме:

Сабақтың ортасы

Жаңа сабақ

Топтық жұмыс

10 минут








Жұптық жұмыс


6 минут





















Жеке жұмыс

13 минут




«Ойлан. Жұптас. Бөліс» әдісі


1-топ. Денелердің еркін түсуі. Галилей тәжірибесі

2-топ. Ньютон тәжірибесі

3-топ. Еркін түсу үдеуі








«Көршіңмен бөліс» әдісі

1-жұп. Формулалар сөйлейді (қосымша 1)

2-жұп. Дене 19,6 м биіктіктен еркін түсіп келеді. Еркін түсу уақытын және түсу соңындағы жылдамдығын анықтаңдар.

3-жұп. Дене 20 м/с жылдамдықпен вретикаль жоғары лақтырылды. Дене қандай биіктікке көтеріледі және неше секундтан кейін Жерге қайта түседі?

4-жұп. Хабаршы ракета өз қорабынан 200 м/с жылдам-дықпен вертикаль жоғары атылды. Ракета жоғары қарай модулі g=10 м/с2-қа тең үдеумен бірқалыпты кемімелі қозғалады деп алып, оның ең жоғары көтерілу биіктігін табыңдар (ауа кедергісі ескерілмейді)

«Ұшқыр ой» әдісі. Функционалдық сауаттылықты арттыруға бағытталған тапсырмалар (қосымша 2)


Оқушылар топпен жұмыс жасайды. Топ ішінде талқылау жасайды.

Үш топ еркін түсу, Галилей тәжірибесі, Ньютон тәжірибесі, еркін түсу үдеуінің физикалық мағынасын түсіндіреді. Топ спикерлері топтық жұмысты қорғайды.


Оқушылар жұппен тапсырманы орындайды. Формулаларды түрлендіреді, есептер шығарады











Оқушылар тапсырманы жеке орындайды.


ҚБ: «Әріптесіңді бағала» әдісі арқылы топтар өзара бағалайды








ҚБ: дайын жауаптар үлгісі арқылы


3 балл













ҚБ: дайын жауаптар үлгісі арқылы

7 балл


Постерлер, маркерлер












Тапсырма бар парақшалар















Тапсырма бар парақшалар


Сабақтың соңы

3 минут



Рефлексия

-Мен үйренген үш жаңалық-

-Көбірек білгім келетін екі мәселе-

-Мен қойғым келетін бір сұрақ-


Бағалау. 10 баллдық жүйе бойынша күнделікке бағалау жүргізу


Үй тапсырмасы. Тақырыпты оқу


Оқушылар бүгінгі сабаққа кері байланыс береді.








1-10 балл















Жұптық жұмыс. Формулалар сөйлейді

(қосымша 1)


Тапсырмалар



Оқушы жауаптары

1

Вертикаль бойымен қозғалған дене жылдамдығының теңдеуін жазыңдар. Әрбір шамаға сипаттама беріңдер.



2

Вертикаль бойымен қозғалыс кезіндегі орын ауыстырудың теңдеуін жазыңдар. Әрбір шамаға сипаттама беріңдер



3


υ0=0 кезіндегі дененің құлау биіктігінің формуласы


4

υ0=0 кезіндегі дененің соңғы жылдамдығының формуласы





Жеке жұмыс. Функционалдық сауаттылықты арттыруға бағытталған тапсырмалар

(қосымша 2)

Пиза қаласындағы биік көлбеу мұнараның құрылысы 1173 жылы басталған болатын. Осы ғимарат сәл қисайыңқыраған кезде, 1360 жылы салынып бітті. Әрине, бұл ғимарат өзінің осы ерекшелігімен қоса, Галилей ашқан заңның арқасында Пиза қаласының даңқын бүкіл әлемге ғасырдан-ғасырға паш етіп келеді. Сөйтіп, ол мұнара төңірегіне жиналған Пизалықтарды таңғалдырды. Мұндай тәжірибелерді Галилей пішіндері мен өшемдері әртүрлі денелермен (зеңбіректің ядросы мен мылтықтың оғы), олардың түрлі орталардағы түсуін бақылай отырып, сан мәрте қайталады. Міне, осылайша өз тұжырымдарының дұрыстығына тәжірибе арқылы көз жеткізе отырып, Галилей ауасыз кеңістікте барлық денелер бірдей уақытта түседі деп ұйғарды. Галилей ашқан бұл заңның маңызы өте зор болды.

Сұрақ 1: Галилей тәжірибе жасаған әйгілі Пиза мұнарасының биіктігі неше метр?

А) 60 м; В) 58 м; С) 57 м; Д) 52 м

Сұрақ 2: Галилей өз ұйқарымын денелерді ауасыз кеңістікте түсіріп тексере алмады. Өйткені Галилей өмір сүрген ХУІІ ғасырда ауа соратын арнайы құрылғылар, сорғылар әлі жоқ еді. Ол жүргізген тәжірибе Галилей болжамының дұрыс екенін дәлелдеді. Оны тек 80 жыл өткеннен соң жүзеге асырған ғалым.

А) И.Ньютон; В) Э.Торричелли; С) Архимед; Д) И.Кеплер

Сұрақ 3:

Алайда күнделікті бақылау денелердің қалыпты жағдайда түрліше құлайтынын көрсетеді. Мәселен, ауыр шар тез құлап түседі, ал жұқа қағаз парағы біртіндеп, күрделі траектория бойымен қалықтап түседі.

Құлайтын денелердің жылдамдығы мен үдеуі, қалыпты жағдайда қандай шамаларға тәуелді?


Иә немесе жоқ

Дененің ауырлығына

Иә/жоқ


Өлшемдері мен пішініне

Иә/жоқ


Тығыздығына

Иә/жоқ




Сұрақ 4:

Еркін түсу қозғалыстардың қай түріне жатады?

Сұрақ 5:

Еркін түсу үдеуі деген не? Ендікке байланысты еркін түсу үдеуінің сандық мәні қалай өзгереді? Жауаптарыңды түсіндіріңдер.







Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
04.04.2025
145
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі