Diagnostic test

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Diagnostic test

Материал туралы қысқаша түсінік
5 сыныпқа арналған Diagnostic test оқушылардың деңгейін анықтауға керемет материал
Материалдың қысқаша нұсқасы

LESSON: Module 1 Diagnostic test

School: 101 school

Date: September

Teacher name:Aitmaganbet Akkenzhe

CLASS: 5

Number present:

absent:

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

5.3.1.1 provide basic information about themselves and others at sentence level on an increasing range of general topics

5.5.1.1 plan, write, edit and proofread work at text level with support on a limited range of general and curricular topics

Lesson objectives

All learners will be able to:

identify some specific information in reading text and use some target vocabulary and structure accurately in writing task with support

Most learners will be able to:

identify most specific information in reading text and use most target vocabulary and structure accurately in production tasks with support

Some learners will be able to:

identify all specific information in reading text and use most target vocabulary accurately in writing task with little support

Value development

be able to effectively plan your time and make efforts to achieve the results of any activity;

Plan

Part of the lesson/Time

Teacher’s activity

Student’s activity

Assessment

Resources

Beginning of the lesson

Warming-up

Team work

3 min.


Organization moment:

1.Greeting.

Ask about the weather. Open the envelop and ask students to take the cards with numbers. They should find their team according to the number:1 First 2. Second 3.Third

In differentiation part «Magic cards» method was used to encourage them to identify the numbers. And find his/her team.

I wish….” method helps to start the lesson with telling supporting words to each other.

The aim: To develop Ss speaking skills and create friendly atmosphere

Efficiency: By telling the wishes they show their appreciations .

At the organization moment T tries to award active Ss. «The praise» method is used to evaluate Ss with phrases like:

Good job!

Well done!”

CD player

Microphone

cards

37 min

What’s in this module?

Read the title of the module Our class and ask Ss to suggest what they think it means. Go through the topic list and stimulate a discussion to prompt Ss’ interest in the module.

Find the page numbers

Explain/Elicit the meaning of any unknown words, thenSs find the page numbers for the items listed. Ask questions to check Ss’ understanding.

T praise active Ss with phrases such as: “Good job!

Well done!” “One more time, please”

Whiteboard

Pupils Book

Poster



To present Vocabulary for School Subjects

Play the recording. Ss listen and repeat chorallyand/or individually. Elicit the L1 equivalents from various Ss.(Ss’ own answers)

Draw Ss’ attention to the pictures and ask various Ss to say which subject is shown in each picture.

To personalise the topic

Read the sentence stems aloud and allow Ss time to complete them, then ask some Ss to read their completed sentencesaloud

T praise active Ss with phrases such as: “Good job!

Well done!” “One more time, please”

Whiteboard

Pupils Book

Poster



To check comprehension


Check Ss’ answers.

T praise active Ss with phrases such as: “Good job!

Well done!” “One more time, please”

Whiteboard

Pupils Book

Poster


End of the lesson.


Reflection



Individual work:

5 min.

The Ladder method was used as a reflection. T asks Ss to stick their stickers to the Success Ladder.


Ss use their stickers to show their knowledge according to the lesson

Green- I understood

Yellow-I have some questions

Red-I need a help.


Aim: To know how many Ss got the theme.

Efficiency:

Ss can use colors to show how much do they remember.

Differentiation:«Conclusion» method is used to finish the lesson.

Descriptor:

Speak on the theme “My day”,

-can describe classroom with prepositions of place

-can use ordinal numbers - 2points.


Ss evaluate each other and encourage classmate with phrases like:

Well done! Brilliant! Good job! I like it!


Whiteboard

Pupils Book Poster: Success Ladder.


Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
04.03.2025
98
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі