|
Мұғалімнің
аты-жөні: Амангельдиева
Ш.Х.
Күні:
|
СЫНЫП: 2
Сабақ
19
|
Қатысқан оқушылар
саны:
|
Қатыспаған оқушылар
саны:
|
Сабақтың
тақырыбы:
|
Дауыссыз дыбыстардың
түрлері
|
Сабақ негізделген оқу
мақсаттары
|
|
Сабақ
нәтижесі:
|
Оқушылардың барлығы мынаны
орындай алады:
дауысты дыбыстар жөніндегі
білімін қорытындылап, дауыссыз дыбыстар, олардың түрлері жөнінде
біледі, теориялық білімдерін практикада қолдана білуге
үйренеді;
Оқушылардың көбісі мынаны
орындай алады:
Дауыссыз дыбыс түрлерімен
таныстыру. Дауысты, дауыссыз дыбыс түрлерін дұрыс ажырата білуге
үйрету. Оқушылардың кейбіреуі
мынаны орындай алады:
Оқулықтан тыс
берілген қосымша тапсырмалады орындайды, тақырып бойынша қосымша
мәліметтер мен дәлелдер келтіре
алады.
|
Бағалау
критерийі
|
Жеке, жұптық, топтық
тапсырмаларды орындай алады. Сабақ барысында тыңдаушының назарын
өзіне аудара алады.
|
Тілдік
құзіреттілік
|
Сөйлеу тіліндегі
интонация, кідіріс, логикалық
екпіннін
|
Ресурстар
|
Оқулық, суреттер,
топқа бөлуге арналған кеспе қағаздар және әртүрлі
заттар, топтық тапсырмалар, кері байланыс,
стикер.
|
Әдіс-тәсілдер
|
Сұрақ-жауап,
әңгімелеу, түсіндіру, ойын, көрнекілік.
Рефлексия.
|
Пәнаралық
байланыс
|
Музыка, қазақ
тілі.
|
Алдыңғы
оқу
|
Дауысты және
дауыссыз дыбыстар
|
Сабақтың
жоспары
|
Жоспарланған уақыт
|
Сабақ барысы
:
|
Бағалау
түрлері
|
Басталуы
5
минут
|
Ұйымдастыру кезеңі 2
минут
Топтарға бөлу. «Қағаз
қиындылары»
Бірнеше құттықтау қағаздарын
топ құрамындағы оқушылар саны бойынша беске, алтыға жыртып, оларды
араластырып, оқушыларға таратып беру керек. Оқушылар қиықтарды
құрастырып бүтін сурет шығарады. Сол арқылы топтарға
бөлінеді.
Психологиялық ахуал
қалыптастыру: 3 минут
«Өзі туралы кластер»
тренинг
Оқушылар танысу үшін
өздері туралы кластерлер құрастыруы керек. Олар парақтың
ортасындағы шеңберге өз есімдерін жазып, одан таралатын шеңберлерге
өздерінің өмірінде маңызы бар бес негізгі рөлін жазады. Мысалы:
Жанұяның еркесі, адал дос
т.б
|
1-топ:
Жазушылар
2-топ:
Зерттеушілер
3-топ:
Суретшілер
«Өзі туралы кластер»
тренинг, қағаздар, қалам.
|
Жаңа
білім
10
минут
|
«Жариялау»
әдісі
(Әрбір топ берілген сұрақ
бойынша өз позициясын жариялау керек. Бұл үшін топ ішінен спикер
берілген уақыт ішінде (5 мину) басқа қатысушылар алдында сөйлеп,
топ ұстанымын
жеткізеді.)
Дауысты дыбыстарды
айтқанда ауа өкпеден еш кедергісіз шығып, тек үннен тұрса, дауыссыз
дыбыстарды айтқанда керісінше өкпеден шыққан ауа сөйлеу мүшелеріне
соқтығып, салдыр пайда болады. Сондықтан дауыссыз дыбыстарды
айтқанда салдыр басым болып, үн болмайды немесе өте аз болады.
Мысалы: м, к,
қ.
Ал енді осындай 25 дауыссыз
дыбысты айтқанда салдыр мен үн әрбіреуінде әртүрлі дәрежеде болады.
Сондықтан дауыссыздар салдыр мен үннің қатысына қарай үнді, ұяң,
қатаң болып үшке бөлінеді (интерактивті тақта арқылы
көрсетіледі).
Үн мен салдырдан құралып,
бірақ үннен басым болатын дауыссыз дыбыстарды үнді дауыссыздар
дейміз. Олар 7 – р, й, у, л, м, н,
ң (интерактивті
тақта).
Салдыр мен үннің қатысынан
жасалған, бірақ үннен салдыр басым дауыссыз дыбыстарды ұяң
дауыссыздар дейміз. Олар 7 – б-в, г, ғ, д, ж,
з (интерактивті
тақта).
Тек қана салдырдан жасалған
дауыссыз дыбыстарды қатаң дауыссыздар дейміз.
Олар 12 – к, қ, х, с, ц, т, ш, щ,
ч, п, ф, һ (интерактивті
тақта).
(Дауыстылардың асты 1,
дауыссыздардың асты 2 сызықпен
белгіленген).
Түсіндік
пе?
Енді осы түсінгендерімізді
«Венн диаграммасы» арқылы жинақтап, қорытып жіберейік: Дауысты,
дауыссыз дыбыстардың ерекшеліктері мен ұқсастықтары қандай
екен?
|
Оқулық,
мәтіндер.
|
Ортасы
10
минут
|
Кім
жылдам? Интерактивті тақтадан слайд
арқылы «Адасқан әріптерді тап та, мақал құра» деген тапсырма
шығады. Адасқан әріптерді орнына қойса «Отан от басынан басталады»
деген мақал шығады. Тауып қол көтерген оқушы тақтаға жазады. Сосын
сол оқушыға «отан» сөзіне фонетикалық талдау
жасатамын.
..
.
О Т А Н («Сатылай кешенді
талдау
О – жуан, ашық, еріндік;
элементтері» болады)
А – жуан, ашық,
езулік.
Ой
толғау. Ал, балалар, енді мен
сіздердің шығармашылық шеберліктеріңізді де байқағым келіп тұр.
Қане, кімнің ойы жүйрік екен, соны білу үшін бірнеше ғана сөйлемнен
тұратын шағын мәтін құрап, ат қойып бере аласыңдар ма? Жарайды, мен
сіздерге бастап берейін (интерактивті тақтадан слайд
бойынша)
Қыс мезгілі. Дала аппақ қар.
Ауланың бұрышынан аянышты қыңсылаған дауыс естілді... деп бастап
беремін.
Бірінші оқыған оқушы
бағаланады.
Топтық
жұмыс
-
Дауысты, дауыссыз қатарында
қолданылатын қай дыбыс
/у/
б/ Адасқан әріпті орнына
қой
-
Б,л,а,қ,ш,а,а,а,
-
Ұ,а,т, с,з. Ф,н,е,т,оа,к,
и.
-
М,д,и,н,е,і,т,ә,е,т.
«Кім шапшаң?» Топшамамен
жұмыс
Семантикалық
карта.
Деңгейлік
тапсырмалар.
- Қай дыбыс екі
топқа да ортақ? ( У )
У дыбысы дауыссыз
болатын сөздер жаз.
Тура оқысақ та, кері
оқысақ та бір сөз болатын 4 сөз жазу. Осы сөздердегі дауыссыз
дыбыстардың астын сызу.
Әрбір сөзі бірдей
дыбыстан басталатын сөйлем
құрастыру.
Ж ж ж ж
.
Б б б б
.
С с с
с
|
Оқулық,қабырғаға ілінген
ватмандар, түрлі-түсті
маркерлер
«Ыстық
орындық» орындық әдісі, сұрақтар,
орындық.
|
Сергіту
сәті
2
минут
|
https://www.youtube.com/watch?v=mvolys8aLaw
|
миды шынықтыруға
арналған логикалық сұрақтар.
|
Аяқталуы
Сабақты
бекіту
10
минут
|
Сөз ойла да, тез ойла »
ойыны
К
е к
Қ а
қ
К
и і к
Қ и ы
қ
К
ө к е к
Қ а с ы
қ
К
і р п і к
Қ а й м а
қ
К
ө б е л е к
Қ у ы р д
а қ
К
ү н д е л і к
Қ ы т ы р
л а қ
« Сөз тапқанға »
ойыны
( Оқушының жауабы ылғи бір
дыбыстан басталуы керек, мысалы, М
дыбысынан)
Қалтаңда не
бар?
Бор
қандай?
Аспан
қандай?
Қандай сурет
саласың?
Өскенде кім
боласың?
Ауа райы
қандай?
|
«Ойлан – жұптас –
бөліс» әдісі
|
Бағалау
5
минут
Кері
байланыс
3
минут
|
Бағалау парақшасы Дұрыс
жауапқа 5 балл.
Оқушының
аты-жөні
|
«Жария
лау»
әдісі
|
«Салыстыру
кестесі»
|
«Ыстық
орын
дық» орындық
әдісі
|
«Ойлан – жұптас – бөліс»
әдісі
|
Балл
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
«Рефлексиялық
шеңбер»
Оқушылар шеңберге тұрып,
төмендегі сұрақтарға жауап береді.
-
Сабақ барысында көңіл-күйіңіз
қандай болды? Неліктен?
-
Бүгін не білдіңіз? Сіз үшін не
жаңалық болды?
-
Сабаққа қатысуыңызды қалай
бағалайсыз?
-
Сабақта қандай қиындықтар
туындады?
-
Сабақ аяқталғанда
көңіл-күйіңіз қандай? Неліктен?
|
Бағалау
парақшасы
Рефлексиялық шеңбер
|
Қосымша
ақпарат
|
Саралау – Сіз
қосымша
көмек
көрсетуді қалай
жоспарлайсыз?
Сіз
қабілеті
жоғары
оқушыларға
тапсырманы
күрделендіруді
қалай
жоспарлайсыз?
|
Бағалау -
Оқушылардың
үйренгенін
тексеруді
қалай
жоспарлайсыз?
|
Пəнаралық
байланыс
Қауіпсіздік жəне
еңбекті
қорғау
ережелері
АКТ-мен
байланыс
Құндылықтардағы
байланыс
|
|
|
|
Рефлексия
Сабақ /
оқу
мақсаттары
шынайы
ма?
Бүгін
оқушылар
не
білді?
Сыныптағы
ахуал
қандай
болды?
Мен
жоспарлаған
саралау
шаралары
тиімді болды
ма?
Мен
берілген
уақыт
ішінде
үлгердім бе?
Мен
өз
жоспарыма
қандай
түзетулер
енгіздім
жəне
неліктен?
|
Төмендегі бос
ұяшыққа сабақ туралы өз пікіріңізді
жазыңыз.
Сол ұяшықтағы
Сіздің сабағыңыздың тақырыбына
сəйкес
келетін сұрақтарға жауап
беріңіз.
|
Қорытынды
бағамдау
Қандай екі нəрсе табысты болды (оқытуды
да, оқуды да ескеріңіз)?
1:
2:
Қандай екі нəрсе сабақты жақсарта алды
(оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?
1:
2:
Сабақ барысында мен сынып немесе
жекелеген оқушылар туралы менің келесі
сабағымды
жетілдіруге көмектесетін не
білдім?
|