Сабаққа қолданатын
дидактикалық
ойындар
Геометриялық
пішіндерге арналған дидактикалық
ойындар
Мақсаты:
Балаларға біреуі артық немесе кем санды тауып, атауды
үйрету.
Көрнекілік:
Ою-өрнектер, геометриялық пішіндер салынған карточкалар жиынтығы,
геометриялық пішіндер.
Барысы: Балалар
геометриялық /ұшбұрыш, шаршы, дөңгелек және с.с./ пайдаланып,
мұғалімнің тапсырмасына үндеместен жауап беруі
тиіс.
Тәрбиеші
тапсырма береді, балалар оны
орындайды.:
а/дөңгелектерден біреуін артық етіп,
ұшбұрыштарды қойыңдар /үш дөңгелек салынған сандық карточканы
көрсетеді/;
б/мұндағы
дөңгелектерден біреуін кем етіп, шаршыларды қойыңдар /бес дөңгелек
салынған сандық карточканы
көрсетеді/;
в/дәл осындай
пішінді көрсетіңдер /дөңгелекті көрсетеді/және осыларға сәйкес
тапсырмаларды көрсетіндер.
Ойын соңында
қорытынды шығарылады. Қатені аз жіберген қатар ұтып шығады.Ойынның
барысында балалардың зейіні, қол қимылының жылдамдығы, дәлдігі
қалыптаса бастайды және санауды, біреуі артық немесе кем санды
тауып, оны атауды үйренеді.
«Дәл осындай
пішінді тап»
Ойынның
мақсаты: геометриялық пішіндер жайлы білімдерін бекіту, пішіндерді
атауға, ажыратуға, салыстыруға
жаттықтыру.
Ойынның
құрал-жабдықтары: бала саны бойынша құлыптың суреттері,
геометриялық пішіндер.
Ойынның
мазмұны: алдарындағы сиқырлы құлыпты ашуды ұсыну. Құлыптың кілттері
де сиқырлы, геометриялық пішіндерден құралған екенін айту. Әр бала
құлыпқа сай келетін кілтті алып, құлыпты
ашады.
«Үйдің есігін
жабайық»
Ойынның
мақсаты: заттарды өлшемі бойынша салыстыруға, жуан және жіңішке
заттарды ажыратуға жаттықтыру. Ойлау қабілетін
дамыту.
Ойынның
құрал-жабдықтары: үйдің, есіктің
суреттері.
Ойынның
мазмұны: қағаздан қиылған, есігі жоқ үйдің суретін балаларға
тарату. Жуан және жіңішке есіктерді үйдің өлшеміне сай келтіріп
салуды ұсыну.
«Вагондарға
дөңгелек таңдау»
Ойынның
мақсаты: геометриялық пішіндерді ажыратуға, қасиеттерін білуге
жаттықтыру, ойлау қабілетін
дамыту.
Ойынның
құрал-жабдықтары: қағазға салынған вагондар, әртүрлі геометриялық
пішіндер.
Ойынның
мазмұны: Балалар вагондарға лайық дөңгелектерді әртүрлі пішіндердің
ішінен табады.
«Үй құрылысының
ретін көрсет»
Мақсаты:
түстерді ажыратуға жаттықтыру; ойлау қабілеттерін, қабылдау, ес,
зейін процесстерін дамыту.
Құрал-жабдықтары: баланың саны бойынша
әртүрлі түсті жолақтар, пішіндер, үй суретінің
үлгісі.
Мазмұны:
Балаларға үйдің суретінің үлгісін көрсету. Балаларға әртүрлі
жолақшаларды, пішіндерді таратып беру. Үлгіге қарап осы пішіндерден
үйді құрастыруды ұсыну.
«Бет орамалға
лайық жамауларды табу»
Мақсаты:
геометриялық пішіндерді ажыратуға, салыстыруға жаттықтыру;
логикалық ойлау қабілеттерін
дамыту.
Құрал-жабдықтары: бала саны бойынша қағаздан
жасалған бет орамалдардың үлгісі, әртүрлі
пішіндер.
Мазмұны:
Балаларға бет орамалдардың үлгісін таратып беру. Алдарындағы
пішіндердің ішінен әр орамалға лайық жамауды табуды
ұсыну.
« Жұбын
тап»
Мақсаты: геометриялық пішіндерді ажыратуға,
салыстыруға жаттықтыру; білімдерін бекіту, ойлау қабілеттерін
дамыту.
Құрал-жабдықтары: әртүрлі ретте орналасқан
геометриялық пішіндердің
суреттері.
Мазмұны: Балаларға геометриялық пішіндер
орналасқан суреттерді тарату. Үлгі ретінде бір суретті көрсетіп,
дәл осындай суреттін жұбын табуды ұсыну. Суреттердің дұрыстығын
тексеру үшін оларды
салыстыру.
«Әдемі
кілемшелер»
Ойынның мақсаты: бөліктерден кілемше жасауға
үйрету; қабылдау, ес, зейін процесстерін дамыту; ұйымшылдыққа
тәрбиелеу.
Ойынның құрал-жабдықтары: қағаздан жасалған
кілемшелер, геометриялық
пішіндер.
Ойынның мазмұны: Балалар геометриялық
пішіндерді берілген кілемшелердің үстіне қойып, құрақ
құрайды.
«Таныс пішіндер
доминосы»
Ойынның мақсаты: геометриялық пішіндер жайлы
білімдерін бекіту; көп заттың ішінен біреуін таңдауға
жаттықтыру.
Ойынның құрал-жабдықтары: пішіндер
бейнеленген
суреттер.
Ойынның мазмұны: Балаларға суреттерді таратып
беру. Жүргізуші бірінші суретті үстелдің ортасына қояды, қалған
балалар сурет сәйкес өзінің суретін қояды, суретте бейнеленген
пішінді атайды. Ойын осылай
жалғаса береді.