Сабақтың
тақырыбы: Дигибридті
будандастыру.
|
Бөлім: |
9-сынып Тұқымқуалаушық пен өзгергіштік заңдылықтары |
|
|
Педагогтің тегі, аты, әкесінің аты |
Шалғынбаева Динара Қазбек Гүлназ Нұрланқызы |
|
|
Күні: |
12.02.2025ж |
|
|
Сынып: 7 |
Қатысушылар саны: |
Қатыспағандар саны: |
|
Сабақтың тақырыбы |
Дигибридті будандастыру. |
|
|
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары |
9.2.4.3 - дигибридті будандастырудың цитологиялық негіздерін дәлелдеу және есептер шығару |
|
|
Сабақтың мақсаты |
Дигибридті будандастырудың мәнін түсіну •Мендель заңдарын қолдана отырып, ұрпақтың генотипі мен фенотипін болжау •Пеннет торын пайдаланып, дигибридті будандастыру нәтижелерін талдау |
|
Сабақтың барысы
|
Сабақтың кезеңі/ уақыт |
Педагогтің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар
|
|
Сабақты жоспарлау кезеңі 1-5 мин |
1.Оқушылармен сәлемдесу . 2. Оқушыларды түгелдеу. 3. Ынтымақтастық атмосферасын кұру. Оқушыларға психологиялық ахуал қалыптастыру . https://wordwall.net/resource/52098936
Оқушылардан үй тапсырмасын пысықтау. Wordwall қосымшасымен үйге берілген тақырыпты қайталап шығу.
|
1. Оқушылар мұғаліммен сәлемдеседі. 2. Түгелденеді. 3. Ынтымақтастық атмосферасы арқылы бір-біріне жылы сөздер айтады.
Оқушылар мұғалімге зейін салады. Үй тапсырмасын жеке түсінік айтып шығады. Сыныпта белсенділік танытады. Үй жұмысын пысықтайды.
|
Оқушылардың белсенділігін мақтау сөздер (өте жақсы, керемет, тамаша) арқылы бағалайды
Үй тапсырмасының нәтижесі бойынша бірінші айтқан 5 оқушыға 2 баллмен бағалайды. |
9-сынып оқулығы
Мұғалім сабақ түсіндіруі бойынша. |
|
Сабақтың ортасы 5-15 мин |
Дигибридті будандастыру дегеніміз- екі жұп белгілерінде айырмашылығы бар ата-аналық формалар будандастыруды айтамыз. Белгілердің тәуелсіз тұқым қуалау заңы. Бұршақ өсімдігін дигибридті будандастырудың негізінде Мендель тәуелсіз тұқым қуалау деп аталатын тағы бір аса маңызды заңдылықты ашты:
|
Оқушылар жаңа сабаққа назар салады. Жаңа терминдер мен теориялармен таныс болады. . |
Оқушылардың белсенділігін мақтау сөздер (өте жақсы, керемет, тамаша) арқылы бағалайды.
|
Презентациядағы материалдар бойынша, Мұғалім сабақ түсіндіруі. |
|
Сабақтың ортасы 25-30 мин |
Жеке жұмыста оқушы өзінің жаңа сабақтан түсінген білімін қорытындылау үшін жеке тапсырма орындайды
2. Дигибридті будандастыру дегеніміз не? 3. Белгілердің тәуелсіз тұқым қуалау заңы қалай жүреді? 4. Мендельдің үшінші заңы қалай аталады? |
Жеке жұмыста оқушы өзінің жаңа сабақтан түсінген білімін қорытындылау үшін жеке тапсырма орындайды. Бұл тапсырма “ “ Келесі сөйлемдерді дәптерге жазып толықтыру ” деп аталады. |
Оқушының жеке жұмысындағы белсенділігін бақылау арқылы, жұмыс нәтижесіне мән бере отырып Сұрақтың дұрыс жауабына 2 балл қойылады. |
Презентациядағы материалдар бойынша, Мұғалім сабақ түсіндіруі. Кітаптағы мағлұматтар. |
|
2 тапсырма Жұптық жұмыс Есеп шығару Тауықта қара түсі қоңыр түстен, айдарлы болуы айдарының болмауынан басымырақ. Қоңыр айдарлы қораз, айдары жоқ қара тауықпен шағылыстырылады. Ғ1 50% қара айдарлы, 50% қоңыр айдарсыз. Ата ана генотипі қандай? |
Жұптық жұмыста оқушылар парталастарымен мен бірге ақылдаса отырып, жаңа сабақты қорытындылап, өткен тақырыптарды есіне алып, берілген тапсырмаларын орындайды. Белгі
Қара түс - А/AA,Aa/,
Қоңыр түс- аа
Айдарлы - В/ВВ,Вв/
Айдарсыз - вв
Аавв*ааВв
Ав*аВ қара айдарлы; ав* ав қоңыр айдарсыз. |
Оқушының жұптық жұмысындағы белсенділігін бақылау арқылы, жұмыс нәтижесіне мән бере отырып Сұрақтың дұрыс жауабына 3 балл қойылады |
Wordwall қосымшасы |
|
|
Сабақты қорытындылау |
Сабақты қорытындылау мақсатында : «Бүгінгі сабақтың мақсатына жеттік пе? Қандай нәтижелерге қол жеткіздік?» деген сұрақтарға жауап беру үшін тест тапсырмасы –
|
Сабақ барысында қарастырылған негізгі тақырыптарды қысқаша шолу жүргізу арқылы тест сұрақтарына жауап беру, сабақты пысықтайды. |
Оқушының тест жұмысындағы белсенділігін бақылау арқылы, жұмыс нәтижесіне мән бере отырып сұрақтың дұрыс жауабына 3 балл беріледі |
Интерактивті тақта Куизиз қосымшасы |
|
Сабақтың соңы 1-5 мин |
Рефлекция арқылы кері байланыс алу. Үйге тапсырма беру. Үйге тапсырма:Есеп шығару Доминатты аллель көк көзділік- А,ал кара көзділік - а Мына гаметаларды будандастырганда фенотиптік аракатынас кандай болады? 1. АА х аа, АА × Аа, Аа × Аа |
Мұғаліммен кері баланыс алмасады. Үйге тапсырма алады. |
Жалпы бағалау 1-10 балл |
Бағалау шкалласы |
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Дигибридті будандастыру
Дигибридті будандастыру
Сабақтың
тақырыбы: Дигибридті
будандастыру.
|
Бөлім: |
9-сынып Тұқымқуалаушық пен өзгергіштік заңдылықтары |
|
|
Педагогтің тегі, аты, әкесінің аты |
Шалғынбаева Динара Қазбек Гүлназ Нұрланқызы |
|
|
Күні: |
12.02.2025ж |
|
|
Сынып: 7 |
Қатысушылар саны: |
Қатыспағандар саны: |
|
Сабақтың тақырыбы |
Дигибридті будандастыру. |
|
|
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары |
9.2.4.3 - дигибридті будандастырудың цитологиялық негіздерін дәлелдеу және есептер шығару |
|
|
Сабақтың мақсаты |
Дигибридті будандастырудың мәнін түсіну •Мендель заңдарын қолдана отырып, ұрпақтың генотипі мен фенотипін болжау •Пеннет торын пайдаланып, дигибридті будандастыру нәтижелерін талдау |
|
Сабақтың барысы
|
Сабақтың кезеңі/ уақыт |
Педагогтің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар
|
|
Сабақты жоспарлау кезеңі 1-5 мин |
1.Оқушылармен сәлемдесу . 2. Оқушыларды түгелдеу. 3. Ынтымақтастық атмосферасын кұру. Оқушыларға психологиялық ахуал қалыптастыру . https://wordwall.net/resource/52098936
Оқушылардан үй тапсырмасын пысықтау. Wordwall қосымшасымен үйге берілген тақырыпты қайталап шығу.
|
1. Оқушылар мұғаліммен сәлемдеседі. 2. Түгелденеді. 3. Ынтымақтастық атмосферасы арқылы бір-біріне жылы сөздер айтады.
Оқушылар мұғалімге зейін салады. Үй тапсырмасын жеке түсінік айтып шығады. Сыныпта белсенділік танытады. Үй жұмысын пысықтайды.
|
Оқушылардың белсенділігін мақтау сөздер (өте жақсы, керемет, тамаша) арқылы бағалайды
Үй тапсырмасының нәтижесі бойынша бірінші айтқан 5 оқушыға 2 баллмен бағалайды. |
9-сынып оқулығы
Мұғалім сабақ түсіндіруі бойынша. |
|
Сабақтың ортасы 5-15 мин |
Дигибридті будандастыру дегеніміз- екі жұп белгілерінде айырмашылығы бар ата-аналық формалар будандастыруды айтамыз. Белгілердің тәуелсіз тұқым қуалау заңы. Бұршақ өсімдігін дигибридті будандастырудың негізінде Мендель тәуелсіз тұқым қуалау деп аталатын тағы бір аса маңызды заңдылықты ашты:
|
Оқушылар жаңа сабаққа назар салады. Жаңа терминдер мен теориялармен таныс болады. . |
Оқушылардың белсенділігін мақтау сөздер (өте жақсы, керемет, тамаша) арқылы бағалайды.
|
Презентациядағы материалдар бойынша, Мұғалім сабақ түсіндіруі. |
|
Сабақтың ортасы 25-30 мин |
Жеке жұмыста оқушы өзінің жаңа сабақтан түсінген білімін қорытындылау үшін жеке тапсырма орындайды
2. Дигибридті будандастыру дегеніміз не? 3. Белгілердің тәуелсіз тұқым қуалау заңы қалай жүреді? 4. Мендельдің үшінші заңы қалай аталады? |
Жеке жұмыста оқушы өзінің жаңа сабақтан түсінген білімін қорытындылау үшін жеке тапсырма орындайды. Бұл тапсырма “ “ Келесі сөйлемдерді дәптерге жазып толықтыру ” деп аталады. |
Оқушының жеке жұмысындағы белсенділігін бақылау арқылы, жұмыс нәтижесіне мән бере отырып Сұрақтың дұрыс жауабына 2 балл қойылады. |
Презентациядағы материалдар бойынша, Мұғалім сабақ түсіндіруі. Кітаптағы мағлұматтар. |
|
2 тапсырма Жұптық жұмыс Есеп шығару Тауықта қара түсі қоңыр түстен, айдарлы болуы айдарының болмауынан басымырақ. Қоңыр айдарлы қораз, айдары жоқ қара тауықпен шағылыстырылады. Ғ1 50% қара айдарлы, 50% қоңыр айдарсыз. Ата ана генотипі қандай? |
Жұптық жұмыста оқушылар парталастарымен мен бірге ақылдаса отырып, жаңа сабақты қорытындылап, өткен тақырыптарды есіне алып, берілген тапсырмаларын орындайды. Белгі
Қара түс - А/AA,Aa/,
Қоңыр түс- аа
Айдарлы - В/ВВ,Вв/
Айдарсыз - вв
Аавв*ааВв
Ав*аВ қара айдарлы; ав* ав қоңыр айдарсыз. |
Оқушының жұптық жұмысындағы белсенділігін бақылау арқылы, жұмыс нәтижесіне мән бере отырып Сұрақтың дұрыс жауабына 3 балл қойылады |
Wordwall қосымшасы |
|
|
Сабақты қорытындылау |
Сабақты қорытындылау мақсатында : «Бүгінгі сабақтың мақсатына жеттік пе? Қандай нәтижелерге қол жеткіздік?» деген сұрақтарға жауап беру үшін тест тапсырмасы –
|
Сабақ барысында қарастырылған негізгі тақырыптарды қысқаша шолу жүргізу арқылы тест сұрақтарына жауап беру, сабақты пысықтайды. |
Оқушының тест жұмысындағы белсенділігін бақылау арқылы, жұмыс нәтижесіне мән бере отырып сұрақтың дұрыс жауабына 3 балл беріледі |
Интерактивті тақта Куизиз қосымшасы |
|
Сабақтың соңы 1-5 мин |
Рефлекция арқылы кері байланыс алу. Үйге тапсырма беру. Үйге тапсырма:Есеп шығару Доминатты аллель көк көзділік- А,ал кара көзділік - а Мына гаметаларды будандастырганда фенотиптік аракатынас кандай болады? 1. АА х аа, АА × Аа, Аа × Аа |
Мұғаліммен кері баланыс алмасады. Үйге тапсырма алады. |
Жалпы бағалау 1-10 балл |
Бағалау шкалласы |
шағым қалдыра аласыз

















