|
Тәрбие сағаты |
Дропперден сақтан |
|
|
Күні |
22.01.2025ж |
|
|
Сынып жетекші: |
|
|
|
Сынып :11-сынып |
Қатысушылар саны: |
Қатыспағандар саны: |
|
Сабақтың мақсаты: |
Оқушыларға қаржылық дропперлердің зиянды әсері туралы түсінік беру. Қаржылық алаяқтықтардың түрлерін анықтау және олардан сақтану жолдарын ұсыну. Оқушылардың қаржылық сауаттылығын арттыру. Жастардың қаржылық тәуелділік пен алаяқтықтардан аулақ болуына бағыттау. |
|
|
Құндылықтарды дарыту |
Қаржы саласында әділеттілік пен теңдік — өте маңызды ұлттық құндылық болып табылады. Әр адамның қаржылық мүмкіндіктері тең болуы керек, ал қаржылық ресурстарды бөлу мен пайдалануда қоғамдағы әртүрлі топтардың мүдделері ескерілуі қажет. |
|
|
Апта дәйексөзі |
|
|
|
Сабақтың барысы |
||
|
Сабақтың кезеңі/ уақыт |
Мұғалім әрекеті |
Оқушы әрекеті |
Ресурстар
|
|
Ұйымдастыру кезеңі (17 мин)
|
Оқушылармен сәлемдесу. Сабақтың мақсатын, міндеттерін түсіндіру. Оқушыларды сабаққа қатысты ойларымен бөлісуге шақыру. ІІ. Тақырыпты түсіндіру Мұғалім: Қаржылық дропперлер дегеніміз не?
Қаржылық дропперлер – бұл алаяқтар мен қаржылық манипуляторлар арқылы жасалатын қаржылық алаяқтық әрекеттер. Олар адамдардың сеніміне кіріп, қаржысын өз мүддесіне пайдаланады. Қаржылық дропперлерге мысалдар: Инвестициялық алаяқтықтар: «жоғары табыс әкелетін» жалған инвестициялық жобалар. Пирамидалық схемалар: қатысушылардан қаржы жинап, жаңа қатысушыларды тартып, олардан алынған ақшамен алдыңғы топтарды ақшалай қолдау. Қаржылық өнімдердің қулықтары: жалған қарыздар немесе сақтандыру компанияларының алаяқтық әрекеттері. Қаржылық дропперлердің белгілері мен әсері: Жалған уәделер мен асыра айтылған пайда. Құпия түрде ақпарат жинау және жеке деректерді талап ету. Тез арада көп ақша табуға уәде беру. Өтірік ақша табу мүмкіндігі туралы жаңалықтарды тарату. Қаржылық дропперлерден қалай сақтануға болады?
Сенімсіз ұсыныстар мен жобалардан аулақ болу. Қаржылық сауаттылықты арттыру. Күмәнді қарыздардан және жалған инвестициялардан сақтану. Қаржылық жағдайды бақылап, жоспарлы түрде әрекет ет
|
Мұғаліммен амандасады. Жаңа тақырыппен танысады. Сабақ барысын түсінеді. Сұрақтарға жауап береді.
Әр топқа нақты бір қаржылық алаяқтықтың түрі (инвестициялық алаяқтық, пирамидалық схема, қаржылық өнімдердің қулықтары) беріледі. Әр топ өз тақырыбын зерттеп, оған қарсы сақтану шараларын ұсынады. Топтар өз шешімдерін ортаға салып, басқа топтардың пікірлерін тыңдайды. Тренинг немесе пікір алмасу Тренинг: «Қаржылық сауаттылық – болашақ табысың» – оқушылар қаржылық сауаттылықты қалай арттыруға болатынын талқылайды. Қаржылық тәуелсіздікке қол жеткізу үшін қандай қадамдар жасау қажет? Қаржылық дропперлер мен алаяқтардан қалай сақтану керек? |
Презентация (слайдтар). Флипчарт, маркерлер.
Презентация (слайдтар). Флипчарт, маркерлер.
|
|
Сабақ ортасы (10 мин)
|
Қауіпсіздік сабағы. Шынайы достық пен жалған достықты ажырату Сабақтың мақсаты: оқушыларға достың адам өміріндегі маңызы, достықтың шынайы белгісі туралы түсіндіру. Негізгі міндеттері:
Сабақтың барысы
Ертеректе ел ішінде Әйтімбет деген сөзге шешен кісі болыпты. Бірде замандастары шешеннен:
Әйтімбет:
Шешен:
Рольдік ойын. Екі дос арасындағы сүйіспеншілікті бейнелеу 3.Қорытынды (2 мин): сабақты қорытындылау, кеңес беру. Достықты қадірлей біліңдер. Досыңның кемшілігін кешіре біл. Достық сезім нұр құяды сезімге, досым үшін тойым дағы, төрім де. Қуаныштың ақ құсы боп самғаған, дос көңілдер шырқай берсін өмірде! Адам бойындағы барлық жақсы қасиеттер, адамгершілік нормалары, әлемнің татулығы – бәрі де осы достықтан бастау алады. Сол бастау сендердің бойларыңда қаланды деп сенемін! Пайдалы сілтеме: https://youtu.be/gH3zqZPR4EQ?si=BqIN4gX0HtWlpK6T
|
Жағдаяттан шығу: - Саған досың өкпелі. Неге екенін білмейсің. 2 күн болды сені көрсе қашқақтайды. Сен не істейсің? - Досың сенің жақсы көретін киіміңді күйдіріп алды. Қандай шешім қабылдар едің? - Сенің жаңа досың бұрынғы досыңмен араласпауыңды өтінді. Өзімен ғана дос болғаныңды қалайды. Не істейсің? - Досың сенің қимас ағаң сыйлаған сувениріңді ұнатып қалды. Қайта-қайта оны қызықтаумен болды. Қимас досың сұраса берер ме едің?
|
|
|
Ортасы (15 мин)
|
Мұғалім: «Қаржылық дропперлерден сақтану». Біздің қоғамда қаржылық алаяқтықтар, түрлі схемалар мен алдамшы жобалар жиі кездесіп жатады. Қаржылық дропперлер — бұл адамдардың сеніміне кіріп, олардың ақшасын алаяқтық жолмен иемденетін тұлғалар немесе ұйымдар. Қазір көп адамдарды оңай табыс табу деген үмітпен түрлі қаржылық алаяқтықтар шырмап алуда. Сіздердің болашақтарыңыз үшін өте маңызды мәселе – қаржылық сауаттылықты арттыру және қаржылық тәуелсіздікті қамтамасыз ету. Дұрыс қаржылық шешімдер қабылдау үшін қаржылық қауіпсіздік, қаржы алаяқтықтары мен дропперлерден сақтанудың маңыздылығын түсіну қажет. Әрқайсымыз өз қаржымызды дұрыс басқару арқылы өзіміздің және еліміздің экономикасын нығайтуға үлес қоса аламыз. Бүгінгі сабақтың мақсаты – қаржылық дропперлердің қандай түрлері бар екенін, олардан қалай сақтану керек екенін және қаржылық сауаттылықты арттыру жолдарын талқылау. Сонымен қатар, сіздер тек қаржылық тәуелсіздікті қалыптастырып қана қоймай, өзіңізді және жақындарыңызды түрлі алаяқтықтардан қорғау үшін маңызды ақпарат ала аласыздар.
|
Қаржылық алаяқтықтан сақтану жолдары Тапсырма: Өз бетіңізше төмендегі сұрақтарға жауап беріңіз:
Қаржылық алаяқтықтар мен дропперлердің алдын алу үшін қандай жеке шараларды қолданасыз? Қаржылық дропперлерден сақтанудың ең тиімді әдісі қандай деп ойлайсыз? Сізге қандай қаржылық ақпараттың дұрыс, ал қайсысының күмәнді екендігін қалай анықтауға болады? Бағалау критерийлері:
Тапсырманың жауаптары логикалық тұрғыдан дұрыс болуы. Оқушының өз пікірі мен ұсыныстарының ашық әрі негізделген болуы. Жағдайды талдау Тапсырма: Төменде қаржылық алаяқтықтың жағдайы сипатталады. Осы жағдайды талдап, оны шешу жолдарын ұсыныңыз.
Мысал жағдай: Алаяқтар жастарға «қысқа мерзімде үлкен пайда әкелетін инвестициялық бағдарлама» ұсынады. Олар жалған құжаттар мен ойдан шығарылған үлгілерді қолдана отырып, адамдардан қаржы жинайды. Көп адам осы «бағдарламаға» сеніп, ақша салады, бірақ соңында ешқандай пайда көрмей, барлық ақшасын жоғалтады.
Сұрақтар:
Бұл қаржылық алаяқтықтың белгілері қандай? Оқушылар бұл алаяқтыққа қалай тап болмас үшін не істеуі керек? Қаржылық сауаттылықты арттыру үшін қандай шаралар қабылдануы керек? Бағалау критерийлері:
Жағдайды терең түсіну. Шешімдердің нақты және өміршең болуы.
. |
Презентация (слайдтар). Флипчарт, маркерлер. |
|
Соңы 3 мин
|
Оқушылардан сабақ бойынша алған жаңа білімдерін сұрау. Қаржылық алаяқтықтардан сақтану үшін әр оқушының нақты шешімдер қабылдағанын талқылау. Қаржылық сауаттылықты қалыптастырудың маңыздылығын түсіндіру.
|
Оқушыларға қаржылық алаяқтықтарға қарсы күрес туралы эссе жазу тапсырмасы беріледі. Сонымен қатар, қаржылық жоспарлау және сақтау туралы ойлану, қаражатты басқару бойынша жеке жоспар құру ұсынылады. |
Презентация (слайдтар). Флипчарт, маркерлер. |
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Доперлерден сақтан
Доперлерден сақтан
|
Тәрбие сағаты |
Дропперден сақтан |
|
|
Күні |
22.01.2025ж |
|
|
Сынып жетекші: |
|
|
|
Сынып :11-сынып |
Қатысушылар саны: |
Қатыспағандар саны: |
|
Сабақтың мақсаты: |
Оқушыларға қаржылық дропперлердің зиянды әсері туралы түсінік беру. Қаржылық алаяқтықтардың түрлерін анықтау және олардан сақтану жолдарын ұсыну. Оқушылардың қаржылық сауаттылығын арттыру. Жастардың қаржылық тәуелділік пен алаяқтықтардан аулақ болуына бағыттау. |
|
|
Құндылықтарды дарыту |
Қаржы саласында әділеттілік пен теңдік — өте маңызды ұлттық құндылық болып табылады. Әр адамның қаржылық мүмкіндіктері тең болуы керек, ал қаржылық ресурстарды бөлу мен пайдалануда қоғамдағы әртүрлі топтардың мүдделері ескерілуі қажет. |
|
|
Апта дәйексөзі |
|
|
|
Сабақтың барысы |
||
|
Сабақтың кезеңі/ уақыт |
Мұғалім әрекеті |
Оқушы әрекеті |
Ресурстар
|
|
Ұйымдастыру кезеңі (17 мин)
|
Оқушылармен сәлемдесу. Сабақтың мақсатын, міндеттерін түсіндіру. Оқушыларды сабаққа қатысты ойларымен бөлісуге шақыру. ІІ. Тақырыпты түсіндіру Мұғалім: Қаржылық дропперлер дегеніміз не?
Қаржылық дропперлер – бұл алаяқтар мен қаржылық манипуляторлар арқылы жасалатын қаржылық алаяқтық әрекеттер. Олар адамдардың сеніміне кіріп, қаржысын өз мүддесіне пайдаланады. Қаржылық дропперлерге мысалдар: Инвестициялық алаяқтықтар: «жоғары табыс әкелетін» жалған инвестициялық жобалар. Пирамидалық схемалар: қатысушылардан қаржы жинап, жаңа қатысушыларды тартып, олардан алынған ақшамен алдыңғы топтарды ақшалай қолдау. Қаржылық өнімдердің қулықтары: жалған қарыздар немесе сақтандыру компанияларының алаяқтық әрекеттері. Қаржылық дропперлердің белгілері мен әсері: Жалған уәделер мен асыра айтылған пайда. Құпия түрде ақпарат жинау және жеке деректерді талап ету. Тез арада көп ақша табуға уәде беру. Өтірік ақша табу мүмкіндігі туралы жаңалықтарды тарату. Қаржылық дропперлерден қалай сақтануға болады?
Сенімсіз ұсыныстар мен жобалардан аулақ болу. Қаржылық сауаттылықты арттыру. Күмәнді қарыздардан және жалған инвестициялардан сақтану. Қаржылық жағдайды бақылап, жоспарлы түрде әрекет ет
|
Мұғаліммен амандасады. Жаңа тақырыппен танысады. Сабақ барысын түсінеді. Сұрақтарға жауап береді.
Әр топқа нақты бір қаржылық алаяқтықтың түрі (инвестициялық алаяқтық, пирамидалық схема, қаржылық өнімдердің қулықтары) беріледі. Әр топ өз тақырыбын зерттеп, оған қарсы сақтану шараларын ұсынады. Топтар өз шешімдерін ортаға салып, басқа топтардың пікірлерін тыңдайды. Тренинг немесе пікір алмасу Тренинг: «Қаржылық сауаттылық – болашақ табысың» – оқушылар қаржылық сауаттылықты қалай арттыруға болатынын талқылайды. Қаржылық тәуелсіздікке қол жеткізу үшін қандай қадамдар жасау қажет? Қаржылық дропперлер мен алаяқтардан қалай сақтану керек? |
Презентация (слайдтар). Флипчарт, маркерлер.
Презентация (слайдтар). Флипчарт, маркерлер.
|
|
Сабақ ортасы (10 мин)
|
Қауіпсіздік сабағы. Шынайы достық пен жалған достықты ажырату Сабақтың мақсаты: оқушыларға достың адам өміріндегі маңызы, достықтың шынайы белгісі туралы түсіндіру. Негізгі міндеттері:
Сабақтың барысы
Ертеректе ел ішінде Әйтімбет деген сөзге шешен кісі болыпты. Бірде замандастары шешеннен:
Әйтімбет:
Шешен:
Рольдік ойын. Екі дос арасындағы сүйіспеншілікті бейнелеу 3.Қорытынды (2 мин): сабақты қорытындылау, кеңес беру. Достықты қадірлей біліңдер. Досыңның кемшілігін кешіре біл. Достық сезім нұр құяды сезімге, досым үшін тойым дағы, төрім де. Қуаныштың ақ құсы боп самғаған, дос көңілдер шырқай берсін өмірде! Адам бойындағы барлық жақсы қасиеттер, адамгершілік нормалары, әлемнің татулығы – бәрі де осы достықтан бастау алады. Сол бастау сендердің бойларыңда қаланды деп сенемін! Пайдалы сілтеме: https://youtu.be/gH3zqZPR4EQ?si=BqIN4gX0HtWlpK6T
|
Жағдаяттан шығу: - Саған досың өкпелі. Неге екенін білмейсің. 2 күн болды сені көрсе қашқақтайды. Сен не істейсің? - Досың сенің жақсы көретін киіміңді күйдіріп алды. Қандай шешім қабылдар едің? - Сенің жаңа досың бұрынғы досыңмен араласпауыңды өтінді. Өзімен ғана дос болғаныңды қалайды. Не істейсің? - Досың сенің қимас ағаң сыйлаған сувениріңді ұнатып қалды. Қайта-қайта оны қызықтаумен болды. Қимас досың сұраса берер ме едің?
|
|
|
Ортасы (15 мин)
|
Мұғалім: «Қаржылық дропперлерден сақтану». Біздің қоғамда қаржылық алаяқтықтар, түрлі схемалар мен алдамшы жобалар жиі кездесіп жатады. Қаржылық дропперлер — бұл адамдардың сеніміне кіріп, олардың ақшасын алаяқтық жолмен иемденетін тұлғалар немесе ұйымдар. Қазір көп адамдарды оңай табыс табу деген үмітпен түрлі қаржылық алаяқтықтар шырмап алуда. Сіздердің болашақтарыңыз үшін өте маңызды мәселе – қаржылық сауаттылықты арттыру және қаржылық тәуелсіздікті қамтамасыз ету. Дұрыс қаржылық шешімдер қабылдау үшін қаржылық қауіпсіздік, қаржы алаяқтықтары мен дропперлерден сақтанудың маңыздылығын түсіну қажет. Әрқайсымыз өз қаржымызды дұрыс басқару арқылы өзіміздің және еліміздің экономикасын нығайтуға үлес қоса аламыз. Бүгінгі сабақтың мақсаты – қаржылық дропперлердің қандай түрлері бар екенін, олардан қалай сақтану керек екенін және қаржылық сауаттылықты арттыру жолдарын талқылау. Сонымен қатар, сіздер тек қаржылық тәуелсіздікті қалыптастырып қана қоймай, өзіңізді және жақындарыңызды түрлі алаяқтықтардан қорғау үшін маңызды ақпарат ала аласыздар.
|
Қаржылық алаяқтықтан сақтану жолдары Тапсырма: Өз бетіңізше төмендегі сұрақтарға жауап беріңіз:
Қаржылық алаяқтықтар мен дропперлердің алдын алу үшін қандай жеке шараларды қолданасыз? Қаржылық дропперлерден сақтанудың ең тиімді әдісі қандай деп ойлайсыз? Сізге қандай қаржылық ақпараттың дұрыс, ал қайсысының күмәнді екендігін қалай анықтауға болады? Бағалау критерийлері:
Тапсырманың жауаптары логикалық тұрғыдан дұрыс болуы. Оқушының өз пікірі мен ұсыныстарының ашық әрі негізделген болуы. Жағдайды талдау Тапсырма: Төменде қаржылық алаяқтықтың жағдайы сипатталады. Осы жағдайды талдап, оны шешу жолдарын ұсыныңыз.
Мысал жағдай: Алаяқтар жастарға «қысқа мерзімде үлкен пайда әкелетін инвестициялық бағдарлама» ұсынады. Олар жалған құжаттар мен ойдан шығарылған үлгілерді қолдана отырып, адамдардан қаржы жинайды. Көп адам осы «бағдарламаға» сеніп, ақша салады, бірақ соңында ешқандай пайда көрмей, барлық ақшасын жоғалтады.
Сұрақтар:
Бұл қаржылық алаяқтықтың белгілері қандай? Оқушылар бұл алаяқтыққа қалай тап болмас үшін не істеуі керек? Қаржылық сауаттылықты арттыру үшін қандай шаралар қабылдануы керек? Бағалау критерийлері:
Жағдайды терең түсіну. Шешімдердің нақты және өміршең болуы.
. |
Презентация (слайдтар). Флипчарт, маркерлер. |
|
Соңы 3 мин
|
Оқушылардан сабақ бойынша алған жаңа білімдерін сұрау. Қаржылық алаяқтықтардан сақтану үшін әр оқушының нақты шешімдер қабылдағанын талқылау. Қаржылық сауаттылықты қалыптастырудың маңыздылығын түсіндіру.
|
Оқушыларға қаржылық алаяқтықтарға қарсы күрес туралы эссе жазу тапсырмасы беріледі. Сонымен қатар, қаржылық жоспарлау және сақтау туралы ойлану, қаражатты басқару бойынша жеке жоспар құру ұсынылады. |
Презентация (слайдтар). Флипчарт, маркерлер. |
шағым қалдыра аласыз














