жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Дропперлерден сақтан
Тәрбие сағаты |
Дропперден сақтан |
|
Күні |
22.01.2025ж |
|
Сынып жетекші: |
|
|
Сынып :11-сынып |
Қатысушылар саны: |
Қатыспағандар саны: |
Сабақтың мақсаты: |
Оқушыларға қаржылық дропперлердің зиянды әсері туралы түсінік беру. Қаржылық алаяқтықтардың түрлерін анықтау және олардан сақтану жолдарын ұсыну. Оқушылардың қаржылық сауаттылығын арттыру. Жастардың қаржылық тәуелділік пен алаяқтықтардан аулақ болуына бағыттау. |
|
Құндылықтарды дарыту |
Қаржы саласында әділеттілік пен теңдік — өте маңызды ұлттық құндылық болып табылады. Әр адамның қаржылық мүмкіндіктері тең болуы керек, ал қаржылық ресурстарды бөлу мен пайдалануда қоғамдағы әртүрлі топтардың мүдделері ескерілуі қажет. |
|
Апта дәйексөзі |
|
|
Сабақтың барысы |
Сабақтың кезеңі/ уақыт |
Мұғалім әрекеті |
Оқушы әрекеті |
Ресурстар
|
Ұйымдастыру кезеңі (17 мин)
|
Оқушылармен сәлемдесу. Сабақтың мақсатын, міндеттерін түсіндіру. Оқушыларды сабаққа қатысты ойларымен бөлісуге шақыру. ІІ. Тақырыпты түсіндіру Мұғалім: Қаржылық дропперлер дегеніміз не?
Қаржылық дропперлер – бұл алаяқтар мен қаржылық манипуляторлар арқылы жасалатын қаржылық алаяқтық әрекеттер. Олар адамдардың сеніміне кіріп, қаржысын өз мүддесіне пайдаланады. Қаржылық дропперлерге мысалдар: Инвестициялық алаяқтықтар: «жоғары табыс әкелетін» жалған инвестициялық жобалар. Пирамидалық схемалар: қатысушылардан қаржы жинап, жаңа қатысушыларды тартып, олардан алынған ақшамен алдыңғы топтарды ақшалай қолдау. Қаржылық өнімдердің қулықтары: жалған қарыздар немесе сақтандыру компанияларының алаяқтық әрекеттері. Қаржылық дропперлердің белгілері мен әсері: Жалған уәделер мен асыра айтылған пайда. Құпия түрде ақпарат жинау және жеке деректерді талап ету. Тез арада көп ақша табуға уәде беру. Өтірік ақша табу мүмкіндігі туралы жаңалықтарды тарату. Қаржылық дропперлерден қалай сақтануға болады?
Сенімсіз ұсыныстар мен жобалардан аулақ болу. Қаржылық сауаттылықты арттыру. Күмәнді қарыздардан және жалған инвестициялардан сақтану. Қаржылық жағдайды бақылап, жоспарлы түрде әрекет ет
|
Мұғаліммен амандасады. Жаңа тақырыппен танысады. Сабақ барысын түсінеді. Сұрақтарға жауап береді.
Әр топқа нақты бір қаржылық алаяқтықтың түрі (инвестициялық алаяқтық, пирамидалық схема, қаржылық өнімдердің қулықтары) беріледі. Әр топ өз тақырыбын зерттеп, оған қарсы сақтану шараларын ұсынады. Топтар өз шешімдерін ортаға салып, басқа топтардың пікірлерін тыңдайды. Тренинг немесе пікір алмасу Тренинг: «Қаржылық сауаттылық – болашақ табысың» – оқушылар қаржылық сауаттылықты қалай арттыруға болатынын талқылайды. Қаржылық тәуелсіздікке қол жеткізу үшін қандай қадамдар жасау қажет? Қаржылық дропперлер мен алаяқтардан қалай сақтану керек? |
Презентация (слайдтар). Флипчарт, маркерлер.
Презентация (слайдтар). Флипчарт, маркерлер.
|
Сабақ ортасы (10 мин)
|
Қауіпсіздік сабағы. ОНЛАЙН ОЙЫНДАРДЫҢ ҚАУІПТІЛІГІ ЖӘНЕ ИНТЕРНЕТКЕ ТӘУЕЛДІЛІК Сабақтың мақсаты: онлайн ойындардың қауіптілігі мен интернеткетәуелділіктің салдарын түсіндіру. Негізгі міндеттері: 1. Оқушыларды онлайн ойындардың қауіптілігі жайлы ақпараттандыру. 2. Интернетке тәуелділіктің салдарын талдау. Материалдар мен ресурстар: Онлайн ойындардың қауіптілігі туралы ақпарат пен бейнематериалдар, оқушыларға интернеттен тәуелсіз болу туралы кеңестер. Сабақтың барысы 1. Кіріспе Педагог компьютердің алдында ұзақ отырудың және шектен шыққан ойынпаздықтың салдары туралы баяндайды. В.М. Бехтерев атындағы Психоневрологиялық институт ғалымдары компьютерге әуестіктің белгілерін анықтады: - компьютер алдында бір ойынды ойнап бірнеше сағат отыру; - ата-аналарымен кикілжіңге бару; - үйге кешігіп келу; - сабақ үлгерімі нашарлау; - сабаққа жиі бармай қалу; - баланың бұрынғы достарымен қарым-қатынасы азаяды; - өзі сияқты компьютерге үйірсектермен ғана араласады; - күнделікті ақшаға сұранысы көбейеді; - берген уәдесін орындамайды; - ашуланшақ, мазасыздану мінездері пайда болады; - ұйқысы бұзылып, зейіні мен есте сақтау қабілеті нашарлайды; көз жанары төмендейді, басы ауырады, омыртқасы бұзылуы басталады. Осы белгілердің бесеуі бала бойында анықталса, «компьютер ойынына тәуелділік ықтимал» деген анықтама қойылады. Дене белсенділігінің аздығы, компьютер клубтарында жарық, белгілі температура, санитарлық режим нормаларының сақталмауы жасөспірімдердің организмінің дамуына кері әсерін тигізеді. 2. Негізгі бөлім (6 минутқа дейін) Қазіргі әлемде онлайн ойындар, әсіресе балалар мен жастар арасында танымал бола бастады. Алайда, олар психологиялық және физикалық денсаулыққа әсер етуі мүмкін белгілі бір қауіптерге ие. Бұл мақалада біз осы қауіптерді және оларды болдырмау жолдарын қарастырамыз. 1. Онлайн ойындардың негізгі қауіптерінің бірі – тәуелділік. Ойындар соншалықты қызықты болуы мүмкін, сондықтан ойыншылар өз міндеттері мен әлеуметтік өмірін ұмытып, оларға көбірек уақыт бөле бастайды. Нәтижесінде көңіл күй, ұйқы, сондай- ақ басқалармен қарым-қатынас проблемалары туындауы мүмкін. 2. Онлайн ойындардың тағы бір қауіптілігі – ойын қауымдастықтарында балағат сөздер мен агрессивті мінез-құлықтың болуы. Бұл ойыншылардың агрессивті тенденцияларының дамуына, стресс деңгейінің жоғарылауына және жалпы психикалық денсаулықтың жағымсыз салдарына әкелуі мүмкін. 3. Сонымен қатар, онлайн ойындарда ойыншылардың жеке ақпараты мен ақшасына қол жеткізуге тырысатын хакерлер мен алаяқтар болуы мүмкін. Бұл деректердің бұзылуына және жеке ақпараттың жоғалуына әкелуі мүмкін. 3.Қорытынды. Пайдалы сілтеме: https://youtu.be/34qqqO1eH9Mhttps://youtu.be/m3I_mUx8HFo
|
Бұл қауіптерді болдырмау үшін белгілі бір ережелерді сақтау қажет: Біріншіден, ойынға кететін уақытқа шектеулер қою керек. Екіншіден, жеке ақпаратты қорғау үшін антивирустық бағдарламалық құралды пайдалану керек. Үшіншіден, ойыншылар онлайн ойындарда кіммен сөйлесетінін қадағалап, бейтаныс адамдармен байланыста болмау керек. Төртіншіден, балалар ойнайтын ойындардың мазмұнын қадағалап, олардың құрамында балағат сөздер мен агрессивті элементтер жоқ екеніне көз жеткізу керек. Қорытындылай келе, онлайн ойындар уақытты өткізудің көңілді және қызықты тәсілі ғана емес, сонымен қатар баланың әлеуметтенуіне араласады және оны жалпы бос уақытынан толығымен оқшаулайды – бұл қосымша шара, өйткені бұл оны құрдастарынан белгілі бір оқшаулауға әкелуі мүмкін. Егер сіздің балаңызда компьютерлік ойындарға тәуелділік болса, психологпен кеңесу ұсынылады. Ұсыныстарды талқылау. Шынайы достармен көңіл көтеру және қарым-қатынас жасау үшін интернет қажет емес, нақты өмір қажет. Интернетті пайдалану уақытын қысқартыңыз! Виртуалды әлемде байланысу үшін күніне 1 сағаттан жеткілікті. Әлеуметтік желілердің сіздің денсаулығыңыз бен болашағыңызды құртуына жол бермеңіз! Шынайы өмірде көбірек уақыт өткізіңіз: достарыңызбен, ата-аналарыңызбен сөйлесіңіз, өзіңізге шынымен қызықты хобби табыңыз, оқыңыз, спортпен шұғылданыңыз, пайдалы әлеуметтік жобаларды ойлап табыңыз және іске асырыңыз, адамдарға көмектесіңіз, қоғамдық жұмыстарға қатысыңыз, өз таланттарыңызды батыл қолданыңыз. Топтық жұмыс Информатика құрастыру «Мен нақты өмірді таңдаймын!»
|
|
Ортасы (15 мин)
|
Мұғалім: «Қаржылық дропперлерден сақтану». Біздің қоғамда қаржылық алаяқтықтар, түрлі схемалар мен алдамшы жобалар жиі кездесіп жатады. Қаржылық дропперлер — бұл адамдардың сеніміне кіріп, олардың ақшасын алаяқтық жолмен иемденетін тұлғалар немесе ұйымдар. Қазір көп адамдарды оңай табыс табу деген үмітпен түрлі қаржылық алаяқтықтар шырмап алуда. Сіздердің болашақтарыңыз үшін өте маңызды мәселе – қаржылық сауаттылықты арттыру және қаржылық тәуелсіздікті қамтамасыз ету. Дұрыс қаржылық шешімдер қабылдау үшін қаржылық қауіпсіздік, қаржы алаяқтықтары мен дропперлерден сақтанудың маңыздылығын түсіну қажет. Әрқайсымыз өз қаржымызды дұрыс басқару арқылы өзіміздің және еліміздің экономикасын нығайтуға үлес қоса аламыз. Бүгінгі сабақтың мақсаты – қаржылық дропперлердің қандай түрлері бар екенін, олардан қалай сақтану керек екенін және қаржылық сауаттылықты арттыру жолдарын талқылау. Сонымен қатар, сіздер тек қаржылық тәуелсіздікті қалыптастырып қана қоймай, өзіңізді және жақындарыңызды түрлі алаяқтықтардан қорғау үшін маңызды ақпарат ала аласыздар.
|
Қаржылық алаяқтықтан сақтану жолдары Тапсырма: Өз бетіңізше төмендегі сұрақтарға жауап беріңіз:
Қаржылық алаяқтықтар мен дропперлердің алдын алу үшін қандай жеке шараларды қолданасыз? Қаржылық дропперлерден сақтанудың ең тиімді әдісі қандай деп ойлайсыз? Сізге қандай қаржылық ақпараттың дұрыс, ал қайсысының күмәнді екендігін қалай анықтауға болады? Бағалау критерийлері:
Тапсырманың жауаптары логикалық тұрғыдан дұрыс болуы. Оқушының өз пікірі мен ұсыныстарының ашық әрі негізделген болуы. Жағдайды талдау Тапсырма: Төменде қаржылық алаяқтықтың жағдайы сипатталады. Осы жағдайды талдап, оны шешу жолдарын ұсыныңыз.
Мысал жағдай: Алаяқтар жастарға «қысқа мерзімде үлкен пайда әкелетін инвестициялық бағдарлама» ұсынады. Олар жалған құжаттар мен ойдан шығарылған үлгілерді қолдана отырып, адамдардан қаржы жинайды. Көп адам осы «бағдарламаға» сеніп, ақша салады, бірақ соңында ешқандай пайда көрмей, барлық ақшасын жоғалтады.
Сұрақтар:
Бұл қаржылық алаяқтықтың белгілері қандай? Оқушылар бұл алаяқтыққа қалай тап болмас үшін не істеуі керек? Қаржылық сауаттылықты арттыру үшін қандай шаралар қабылдануы керек? Бағалау критерийлері:
Жағдайды терең түсіну. Шешімдердің нақты және өміршең болуы.
. |
Презентация (слайдтар). Флипчарт, маркерлер. |
Соңы 3 мин
|
Оқушылардан сабақ бойынша алған жаңа білімдерін сұрау. Қаржылық алаяқтықтардан сақтану үшін әр оқушының нақты шешімдер қабылдағанын талқылау. Қаржылық сауаттылықты қалыптастырудың маңыздылығын түсіндіру.
|
Оқушыларға қаржылық алаяқтықтарға қарсы күрес туралы эссе жазу тапсырмасы беріледі. Сонымен қатар, қаржылық жоспарлау және сақтау туралы ойлану, қаражатты басқару бойынша жеке жоспар құру ұсынылады. |
Презентация (слайдтар). Флипчарт, маркерлер. |

